Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat hebben jullie standaard in huis voor de hond?
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Re: Wat hebben jullie standaard in huis voor de hond?
Finidiar forte voor Eagle, die is soms wat aan de dunne.
Biotex en een thermometer, dat is het eigenlijk wel.
Biotex en een thermometer, dat is het eigenlijk wel.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat hebben jullie standaard in huis voor de hond?
Finidiar,oorcleaner en een paar dingen die ik zelf ook kan gebruiken. Oh ja, ook een thermometer. Voor eventuele bijen/wespensteken moet ik nog eens Apis kopen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Bonnita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising herder/ rottweiler
Oh! Ok! Wist niet dat die ook voor honden bestaat! Nou wat fijn, het is goed spul, voor mijn rugpijn werkt het prima! Dacht even dat de mensenvariant ook voor honden werd gebruikt.Stepper schreef:Tramadol tegen pijn.Bonnita schreef: Jij gebruikt ook al Tramadol voor honden!? Huh?Waarvoor dan? Kan dat? Ik gebruik het als ik weer eens door mn rug gegaan ben. En dan ben ik er echt een paar uur van onder zeil!
NSAIDS -de standaard pijnstillers zoals metacam, rimadyl- geef ik niet, veel te kloterig voor mijn hond. Nieren, maag, lever, darmen gaan eraan als ik zoiets geef. Maar ik kan ook niet mijn oude vent door laten lopen als hij pijn heeft, dus joepie voor de tramadol. Gelukkig maar zelden nodig!
Ik gebruik het zelf dagelijks, maar de een is er gevoeliger voor dan de ander.
Bij mijn hond merkte ik, behalve iets moeilijkere ontlasting, waar ik dan gewoon rekening mee houd door meer orgaan te geven, geen bijwerkingen als sloomheid hoor.
Je moet natuurlijk wel kijken dat je niet zo'n veelvoorkomende combi aan je hond geeft, zoals zaldiar. Daar zit paracetamol in! En natuurlijk de dosis.
Maar ik heb mijn eigen tramadol van de mensendokter, en mijn hond zijn eigen vand e dierenarts.

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Wondspray en zalf. Thermometer, verband speciaal voor de poot, pijnstilling, finidiar, tekentang, vlooiienkam, shampoo, antivlo en ontworming, oor reinigings spul, nagelschaar, spray voor een frisse geur als hij in een bagger sloot heeft gezwommen en omgevingsspray tegen vlooiien.
Maar eigenlijk gebruik ik de vlooiienkam het meest want daar kam ik hem mee 1x in de zoveel tijd. De rest gelukkig niet vaak nodig.
Maar eigenlijk gebruik ik de vlooiienkam het meest want daar kam ik hem mee 1x in de zoveel tijd. De rest gelukkig niet vaak nodig.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Tekentangen, thermometer, rymadil, finidiar, honingzalf en oorzalf voor Luna
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Nanna schreef:Acederm wondspray. Wondermiddeltje.
.
Wij gebruikten dat altijd in de praktijk, het is echt een wondermiddel maar als ik ook maar iets op mijn hand kreeg dan stonk die de hele dag naar levertraan.
Standaard in huis: tekentang en tea tree want dat gebruiken wij zelf ook bij wondjes.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
helemaal niets eigenlijk. Ja, een tekentang, en calendula maar die is eigenlijk van mezelf. Ik heb geen EHBOdoos en ook niet allerlei pilletjes. Als het geen spoed is, ga ik ze wel effe halen en anders zit ik al bij de DA dus..
-
Neeltje
Niet meer dan het standaard spul. Heb alleen nog wat diarree remmers en pilletjes tegen de misselijkheid over van toen ze dat virus had. Verder gewoon vlooienspul en om haar vacht te verzorgen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb dit setje in de auto liggen (of in mn tas op lange wandelingen)

Verder heb ik thuis okugest, zalf voor de oren en ogen, wattenrol, pijnstiller, calendulanzalf, vaseline... En volgens mij nog wel meer

Verder heb ik thuis okugest, zalf voor de oren en ogen, wattenrol, pijnstiller, calendulanzalf, vaseline... En volgens mij nog wel meer
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Pijnstilling, vlooienspul, thermometer zijn de enige dingen die ik echt specifiek voor Cas heb geloof ik.
Maar er is uiteraard wel een verbandtrommel aanwezig met gaasjes, verband, zelfkoelend verband, zalfjes, ontsmettingsspul
Maar er is uiteraard wel een verbandtrommel aanwezig met gaasjes, verband, zelfkoelend verband, zalfjes, ontsmettingsspul
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb een tekentang en oorcleaner. Ik heb wel medicijnen/pijnstillers voor ze gehad, maar kortgeleden ben ik dat eens nagelopen en toen was alles zo'n beetje over de datum heen. Verder geef ik wel eens van die knoflooksnoepjes van Biofood, maar die lust Jet niet.

Groetjes,
Sandra
- yuki
- Zeer actief
oorreiniger, wondzalf, betadine, sudocreme, listerine, sterilondoekjes, tekentang
omegavisoliecapsules, Puur cranberry, glucosamine.
omegavisoliecapsules, Puur cranberry, glucosamine.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Een tekentangetje en een stripje previcox is alles wat ik normaal in huis heb. De paardenapotheekdoos is na de verkoop van onze pony van stal naar hier verhuisd dus ik heb nu ook hydrocortiderm, groene leempoeder en groene leempasta, acedermspray, betadinescrub, beadineshampoo, betadinelotion
,een aparte thermometer en nog heel wat andere troepjes in huis.
En over een tijdje gaat alles de kliko in omdat het over de datum is
En over een tijdje gaat alles de kliko in omdat het over de datum is
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Alleen een tekentang, verder niets. Ook nooit nodig gehad eigenlijk. Het ligt dan alleen maar te bederven.
Voor Bruno had ik uiteindelijk wel een klein voorraadje ivm zijn oude dag maar dat is allemaal al lang verlopen.
Voor Bruno had ik uiteindelijk wel een klein voorraadje ivm zijn oude dag maar dat is allemaal al lang verlopen.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Heb standaard Suralan en Cavasan in huis, beide hebben regelmatig last van oor of oogontstekingen, en het is toch wel handig om in huis te hebben.
Verder een thermometer, vetramil, wat van dat gekleurde zelfklevende verband, gaasjes, tekentang, acederm, biotex, volgens mij ligt er ook nog wat Rimadyl of iets wat er op lijkt. Verder betadineshampoo, sudocreme, nestosyl, heb ook nog een bijna vol flesje hydrocortiderm liggen. Oh, en wat van die steriel verpakte mesjes om zelf te opereren.
Nou ja, om hechtingen eruit te halen indien nodig. Volgens mij ligt er ook nog ergens een nagelschaar voor de honden.
Verder een thermometer, vetramil, wat van dat gekleurde zelfklevende verband, gaasjes, tekentang, acederm, biotex, volgens mij ligt er ook nog wat Rimadyl of iets wat er op lijkt. Verder betadineshampoo, sudocreme, nestosyl, heb ook nog een bijna vol flesje hydrocortiderm liggen. Oh, en wat van die steriel verpakte mesjes om zelf te opereren.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Eigenlijk alleen een tekentang
-
Safari
Zag het nu pas. Sliert heeft het gehad na het uitnemen van zijn oog. Het is niet iets dat ik standaard aan de honden geef, alleen indien nodig na overleg/advies van de DA. Zonde verder om nog bruikbare medicatie weg te doen.Bonnita schreef:Gebruik je Tramadol voor je hond? Waarvoor dan? Dat is best een heftig middel!?Safari schreef:Trekzalf, vitamine A zalf voor ogen, tekentang, thermometer, Okugest, Tramadol (van mij maar bewaar ik nu voor de honden), Dutimonpoeder. Mocht verband of gaasjes nodig zijn dan komt dat uit de eigen verbandtrommel.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
In het hondenbakje ; thermometer, vaseline , honingzalf , calendulan ,okugest , vit. C1000 tabletten voor Kenji , Rimifil voor Kenji
Dan ligt er in m'n borstelkoffertje ook nog een tekentang,
In de hondenkar een klein EHBO kitje waar ook zo'n tang in zit
Verband enzo pakken we als t nodig is van onszelf en aks er wat anders nodig is is t zo gehaald
Dan ligt er in m'n borstelkoffertje ook nog een tekentang,
In de hondenkar een klein EHBO kitje waar ook zo'n tang in zit
Verband enzo pakken we als t nodig is van onszelf en aks er wat anders nodig is is t zo gehaald
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Zit ik in zo'n gehucht dat ik voor alles minimaal een kwartier moet rijden en dan hopen dat het open is? 
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Blijkbaar
Hier zit alles zo'n beetje om de hoek
En als t dicht is dan heeft schoonmama vast nog wel wat liggen wat ook voor honden te gebruiken is
Hier zit alles zo'n beetje om de hoek
En als t dicht is dan heeft schoonmama vast nog wel wat liggen wat ook voor honden te gebruiken is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier eigenlijk niet veel. Hongingzalf, wat vlooienspul en nog een potje traumeel. Dat was het wel.
Als ik accuut iets nodig heb is de da altijd wel te bereiken. Zorg er dan wel voor dat er komt wat nodig is.
Alles gaat toch maar over de datum.
Als ik accuut iets nodig heb is de da altijd wel te bereiken. Zorg er dan wel voor dat er komt wat nodig is.
Alles gaat toch maar over de datum.
- JipJanneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Als ik alles zo lees dan ken ik de helft niet eens
Ik heb alleen een tekentang in huis en momenteel een flesje oogdruppels omdat Maizy wat ontstoken oogjes had.
Verder eigenlijk niks speciaal voor de honden in huis. Nou heb ik dat ook eigenlijk nooit nodig gehad.
Als er echt iets is dan ben ik met een paar minuten bij de dierenarts en daar ben ik jaarlijks toch wel minimaal 1x te vinden voor inentingen
Ik heb alleen een tekentang in huis en momenteel een flesje oogdruppels omdat Maizy wat ontstoken oogjes had.
Verder eigenlijk niks speciaal voor de honden in huis. Nou heb ik dat ook eigenlijk nooit nodig gehad.
Als er echt iets is dan ben ik met een paar minuten bij de dierenarts en daar ben ik jaarlijks toch wel minimaal 1x te vinden voor inentingen
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Tea tree wondzalf van de dierendrogist en een tekentang. Meer heb ik eigenlijk nooit nodig gehad. Okugest heb ik standaard in huis voor onszelf dus da's soms ook handig.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
voor amy heb ik standaard vit A oogzalf, CAF oogzalf, kunsttranen, oogvocht teststrips en metacam in huis, mochten mijn andere honden metacam nodig hebben krijgen ze dat ook. De rest is eigenlijk voor gezamelijk gebruik en heel veel is er al genoemd. Pas heb ik er nog dom perignon bij gevoegd. Ik heb iig heel veel zalfjes, spraytjes etc in huis. En voor mijn dochter heb ik standaard vallen & stotengel, calendulazalf en een niet prikkende ontsmettingspray die ook goed bij de honden werkt in mijn tas. Tegenwoordig heb ik overal de kindervariant van nou dat vind ik ook goed voor de honden hoor (het meeste)

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Metacam en groene Leem.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Voor Bowie met z'n lange oren altijd Puur oor. Als het dan eens mis gaat kan ik meteen ingrijpen.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
whaha bedoelde natuurlijk domperidon. Mijn tablet heeft er alchol van gemaaktKells schreef:Voor jezelf of voor de honden?monky555 schreef:voor amy heb ik standaard vit A oogzalf, CAF oogzalf, kunsttranen, oogvocht teststrips en metacam in huis, mochten mijn andere honden metacam nodig hebben krijgen ze dat ook. De rest is eigenlijk voor gezamelijk gebruik en heel veel is er al genoemd. Pas heb ik er nog dom perignon bij gevoegd. Ik heb iig heel veel zalfjes, spraytjes etc in huis. En voor mijn dochter heb ik standaard vallen & stotengel, calendulazalf en een niet prikkende ontsmettingspray die ook goed bij de honden werkt in mijn tas. Tegenwoordig heb ik overal de kindervariant van nou dat vind ik ook goed voor de honden hoor (het meeste)

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014