Wij hebben er twee. Jaimy hebben we vanaf dat hij 10 weken is, hij wordt in mei 2 jaar. Luca hebben we 2,5 maand en is 9 jaar.
We hebben ook een kruising bobtail schapendoes gehad, en nog een andere bobtail Igor. Maar ik was 7 toen we hem in moesten laten slapen, dus ik weet niet meer zoveel van hem.
We hebben ook wel eens meegelopen met een OES wandeling. Ik vind het hele lieve vriendelijke sullen. Jaimy heeft heel erg veel energie en vind het dan ook heel erg leuk om rondjes in de tuin te rennen, met andere honden te spelen en lekker lang te wandelen of te fietsen. Luca heeft minder energie (is dan ook al 9, is te dik en heeft een hartkwaal) maar vind het ook leuk om met andere honden te spelen. Ik vind het alle twee hele sociale honden naar mensen en andere honden toe.
Wij knippen ze niet, maar laten de haren groeien. (Luca is bij de vorige eigenaar wel geschoren, maar ze worden al weer wat langer) Geschoren vind ik ze niet zo mooi. Elke week is dat ongeveer een uur kammen. Zo als wij ze kammen krijg je niet zo'n lelijke pluizebollen zoals op je laatste foto. Dat vind ik ook niet mooi.

Voor de show worden ze getoupeerd enzo...
Jaimy
Igor en ik
Alle hondjes in de rij