(Van de Doedag in 2011)
Ze is afgelopen zaterdag moeder geworden van 13 pupjes!

Moderator: moderatorteam
Tulp schreef:Dankjulliewel! Het gaat prima, Bolletje is het eens met een ploegensysteem en zo krijgen ze allemaal hun portie binnen. Dit is het eerste teefje waarbij dat lukt. Haar moeder en oma gingen de pups steeds uit het kistje halen maar Bolletje vindt het wel overzichtelijk zo.
@Carine, er is maar 1 foto
Ja dat maakt alles uit, dermate dat de kleintjes niet aan bod komen, er zit 200 gram verschil in geboortegewicht en als we niet mee regelen loopt dat met de dag op en maken ze geen kans meer.crutz schreef:Tulp schreef:Dankjulliewel! Het gaat prima, Bolletje is het eens met een ploegensysteem en zo krijgen ze allemaal hun portie binnen. Dit is het eerste teefje waarbij dat lukt. Haar moeder en oma gingen de pups steeds uit het kistje halen maar Bolletje vindt het wel overzichtelijk zo.
ploegensysteem, maakt die ene (of 2) pup meer dan zo veel uit, hier geregeld nesten van 11 en t laatste nest was 12 en alles is prima aan de melk gekomen zonder hulp
bij een oud clubgenoot bij 15 overigens ook
Inge O schreef:zou daar ook een grens aan zijn bij jullie? hoeveel pups zou een teef moeten krijgen voor je misschien wél een keer ergens mee helpt? of vind je het normaal dat kerngezonde puppen waar verder dus niks mis mee is en die er ook alleen maar zijn omdat jij ze gemaakt hebt, creperen alleen maar omdat ze de pech hebben wegens overaantal onvoldoende aan de bak te komen?crutz schreef:Tulp schreef:Dankjulliewel! Het gaat prima, Bolletje is het eens met een ploegensysteem en zo krijgen ze allemaal hun portie binnen. Dit is het eerste teefje waarbij dat lukt. Haar moeder en oma gingen de pups steeds uit het kistje halen maar Bolletje vindt het wel overzichtelijk zo.
ploegensysteem, maakt die ene (of 2) pup meer dan zo veel uit, hier geregeld nesten van 11 en t laatste nest was 12 en alles is prima aan de melk gekomen zonder hulp
bij een oud clubgenoot bij 15 overigens ook
Inge O schreef:crutz schreef: Grens, ja als ze niet bijkomen.
Weeg idd niet, maar je ziet snel zat of ze goed bijkomen of niet.
en wat dan als je inderdaad ziet dat er een paar niet bijkomen?
Ga alleen niet wegen, flessen of pups in ploegen aanleggen.
Ik ben bang dat ik het niet zie, dus daarom weeg ik.Inge O schreef:wegen doe ik dan weer heel weinig, hooguit één of twee keer per week, de eerste twee weken, en dan nog niet eens alle pups, enkel de zwaarste en de lichtste.
Inge O schreef: maar dat bedoel ik niet, ik heb het over grote nesten waarbij je ziet dat een aantal pups het niet trekken, met zoveel.
Vind je dat niet onlogisch?crutz schreef:dat staat er volgens mij gewoon, ik grijp wel in, maar trek mijn conclusies als een teef niet een aantal wat ze zelf op de wereld zet groot kan brengen zonder hulpInge O schreef:maar dat bedoel ik niet, ik heb het over grote nesten waarbij je ziet dat een aantal pups het niet trekken, met zoveel.