Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang duurt 't virus ongeveer wat nu ronddwaalt?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt 't virus ongeveer wat nu ronddwaalt?

Ongelezen bericht door ute »

Hier ook alle 6 honden , is nu al 2 weken over, maar elke hond zat toch wel 1 week aan de dunne.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ga straks met hem naar de DA, heb net gebeld, hij drinkt niet meer en houd ook geen water binnen zodra ik hem iets op zijn tong doe kotst hij gal en dus ook al het water uit...
Mannetje is zo misselijk... :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

dat klinkt niet echt goed, wat sneu dat hij zo misselijk is :(:

Beterschap met het ventje :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

We zijn weer terug, hij heeft geen koorts maar zijn buik voelt behoorlijk hard. Hij heeft een anti braak middel gekregen dus nu hopen dat ie in ieder geval zijn drinken binnen kan houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hopelijk gaat het snel beter. Lotje was snel opgeknapt toen ze de medicijnen kreeg. Ik had ook nog voor 2 dagen mee naar huis gekregen, maar heb die niet opgemaakt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Hopelijk gaat het snel beter. Lotje was snel opgeknapt toen ze de medicijnen kreeg. Ik had ook nog voor 2 dagen mee naar huis gekregen, maar heb die niet opgemaakt.
Ik heb ook voor 2 dgn meegekregen... hij wilde net nog geen eten iig. Heeft wel een paar slokjes buiten gedronken en dat is erin gebleven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Remy heeft het ws ook gehad. Die is wel een paar weken zoet geweest ermee. Was ook ineens uitgedroogd. Nog een pup, dus dat scheelt natuurlijk enorm.

Of-topic, mooi onderschrift heb je!
Ik heb Xito uitgedroogd gehad in september dus weet hoe snel dat kan gaan... daarom ben ik ook maar naar de DA gegaan vanavond, water moet hij wel hebben.
Normaal ga ik niet voor een diarree of overgeven snel naar de DA maar dan moet er wel met een paar dagen wat verbetering in komen en/of ze moeten iig blijven drinken.

Ja leuk he, heeft Caro. gemaakt! :ok:
Afbeelding
Neeltje

Lotje had vanochtend weer dunne ontlasting, heb er nog maar een half pilletje ingedaan, ze moet komend weekend wel goed zijn voor de show. Voor de rest is er, gelukkig, niets aan de hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gisteravond rond 11 uur heb ik hem nog geprobeerd iets eten te geven, kvv wilde hij absoluut niet wel wilde hij wat brokjes (heb altijd de goedkoopste brok van de jumbo voor het speuren en als beloning voor onderweg in huis). Beter iets dan niets dus een handjevol brokjes gegeven en die heeft hij allemaal opgegeten en ook binnen gehouden. (zal wel gedacht hebben, joepieeeeee allemaal snoepjes!!!)
En hij heeft gisteravond een beetje gedronken en ook dat is binnen gebleven. Wel had hij weer spuitpoep :ugh:

Vanochtend zijn antibraakpilletje gegeven en weer finidiar en daarna een stukje met hem gaan wandelen. Hij heeft een beetje papperig gepoept (dus geen spuitpoep) en geel (gal + brok). Daarna wat kvv gegeven en dat heeft hij opgegeten al met al zo'n kleine 150 gram gok ik maar. Dat heeft hij tot nu toe ook binnengehouden dus zo net heb hem ik hem nog een beetje kvv gegeven, eenzelfde hoeveelheid ongeveer. Ook dat heeft hij nu opgegeten gelukkig. Dan krijgt hij zowel vocht als eten binnen. Heeft vannacht wel zijn hele waterbak bijna leeg gedronken en er kwam niet veel meer dan normaal uit vanochtend dus hij heeft het ook wel nodig gehad denk ik.
Het lijkt dus ietsje beter te gaan hoop dat het nu blijft doorzetten...
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hier variëerde het nogal. Jongste teef had de hardste klap ervan en was er ook zo beroerd van dat ze bijna 3 dagen heel suffig was en zo'n zielig pijngezicht trok. Na antimisselijkheidsshot werd dat snel beter. Een dag helemaal niet gegeten en 2 dagen minimuizebeetjes, 3 dagen aan de dunne en toen geleidelijk beter. Oudste teef heeft 1 dag gebraakt en dunne gehad, niet helemaal beroerd en was na 3 dagen weer helemaal ok (1/2 dag niet gegeten). Volwassen reu ook zo'n drie dagen dunne, 1 dag gebraakt. 3 pups van 3.5 maand alleen een dag wat braken en 2 dagen dunne, waren heel snel weer beter en ook niet zo beroerd. Op de club vergelijkbaar beeld, ook een teef die echt buikpijn had & paar dagen dunne, reu ook een dag of 3,4.
Neeltje

malinois schreef:Gisteravond rond 11 uur heb ik hem nog geprobeerd iets eten te geven, kvv wilde hij absoluut niet wel wilde hij wat brokjes (heb altijd de goedkoopste brok van de jumbo voor het speuren en als beloning voor onderweg in huis). Beter iets dan niets dus een handjevol brokjes gegeven en die heeft hij allemaal opgegeten en ook binnen gehouden. (zal wel gedacht hebben, joepieeeeee allemaal snoepjes!!!)
En hij heeft gisteravond een beetje gedronken en ook dat is binnen gebleven. Wel had hij weer spuitpoep :ugh:

Vanochtend zijn antibraakpilletje gegeven en weer finidiar en daarna een stukje met hem gaan wandelen. Hij heeft een beetje papperig gepoept (dus geen spuitpoep) en geel (gal + brok). Daarna wat kvv gegeven en dat heeft hij opgegeten al met al zo'n kleine 150 gram gok ik maar. Dat heeft hij tot nu toe ook binnengehouden dus zo net heb hem ik hem nog een beetje kvv gegeven, eenzelfde hoeveelheid ongeveer. Ook dat heeft hij nu opgegeten gelukkig. Dan krijgt hij zowel vocht als eten binnen. Heeft vannacht wel zijn hele waterbak bijna leeg gedronken en er kwam niet veel meer dan normaal uit vanochtend dus hij heeft het ook wel nodig gehad denk ik.
Het lijkt dus ietsje beter te gaan hoop dat het nu blijft doorzetten...

Hoe gaat het nu?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

T gaat gelukkig beter. Gisteren heeft hij in totaal 2 volledige maaltijden gegeten en binnengehouden kvv met rijst en rijstewater. Vandaag nu weer gewone porties gehad van hetzelfde 2x per dag en tot op heden ook alles binnen. Geen spuitpoep meer gelukkig mooie vaste drollen. T lijkt erop dat we met hem t ergste gehad hebben...
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De bouvier van mijn moeder lijkt het virus ook te hebben... Die is vandaag in opname geweest bij de da, ook voor andere klachten. Hij blijkt nu ook slechte nieren en een milttumor te hebben.
Morgenochtend moet mijn moeder werken en ga ik (waarschijnlijk) diarree ruimen bij haar.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Gelukkig!
ja, ik kende hem niet meer terug... zo rustig en onderweg liep hij af en toe echt met een kromme rug van de buikpijn... :ugh:
Maar hij wordt weer de jonge spring in't veld gelukkig, had ook weer wat eten nodig want je zag hem met de dag magerder worden....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:De bouvier van mijn moeder lijkt het virus ook te hebben... Die is vandaag in opname geweest bij de da, ook voor andere klachten. Hij blijkt nu ook slechte nieren en een milttumor te hebben.
Morgenochtend moet mijn moeder werken en ga ik (waarschijnlijk) diarree ruimen bij haar.
:ugh:
da's niet fijn te horen...
zeker niet in combi met dit virus, het is erg hardnekkig heb ik het idee.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

malinois schreef:
nathalie schreef:De bouvier van mijn moeder lijkt het virus ook te hebben... Die is vandaag in opname geweest bij de da, ook voor andere klachten. Hij blijkt nu ook slechte nieren en een milttumor te hebben.
Denk dat het hem de das om gaat doen :ugh:

Zal ik extra maatregelen kunnen treffen voor mijn honden? Ws zijn ze er al wel mee in aanraking geweest, maar nu weten we het vrij zeker.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:
malinois schreef:
Denk dat het hem de das om gaat doen :ugh:

Zal ik extra maatregelen kunnen treffen voor mijn honden? Ws zijn ze er al wel mee in aanraking geweest, maar nu weten we het vrij zeker.
je kunt er weinig aan doen, beetje opletten met uitlaten dat het niet midden tussen de plassen diarree is maar meer kun je er volgens mij niet aan doen.
Ik heb wel wat antibraaktabletten besteld via medpets, kan het maar in huis hebben. Want dat was het enige wat ik niet had. Finidiar heb ik altijd wel op voorraad al is het nu behoorlijk opgeraakt dus ook die moet ik weer even bijbestellen.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En hier heeft het wrs ook toegeslagen bij Moya

Dacht eerst dat het van het restje erwtensoep kwam dat ze zaterdag gehad heeft. ( ik had er nl ook last van ;) )
Maar het blijft maar , zondag en gisteren echt waterpoep, vanmorgen was het net sate saus

Gisterenmiddag heeft ze echt overgegeven, zomaar 1x . En net weer een keer

Eten word nu over 3x verdeeld, gekke is dat tussen het eten en overgeven zo'n 5 uur zat
Ze is wel erg rustig, en je ziet dat ze echt niet lekker is :(

Kenji , Kyto en Ziva hebben nergens last van overigens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief

Iemand trouwens nog tips wat ik nog meer kan doen ??

Heb hier al vanillevla wat ze tussendoor een beetje krijgt , okugest tabletten en 2x per dag Canikur vd dierenarts

Nja en dan 3x per dag haar vlees , maar ze valt echt af waar je bij staat.
Als dat zo door gaat ga ik ook van die recovery zakjes halen hoor , vind dit met een jonge hond van net 7 maanden maar niks.

Koorts heeft ze gelukkig niet trouwens , gisteren en vandaag netjes 38.4
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Finidiar forte tegen de diarree en ik mocht er gerust 3 per dag geven ipv aanbevolen hoeveelheid van 2.

Daarnaast antibraak tegen t overgeven. En bij langdurige spuitpoep ORS geven. Dat gaat zo snel...
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb 4 maanden lopen sukkelen met giardia, al 30 jaar honden en nooit eerder van gehoord :(
Ze hadden het alledrie en het heeft met VEEL geld gekost.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Hier een voorzichtige :cheer:

Ik slaap al 2 nachten op de bank zodat ik haar kan horen als ze moet
Vanmorgen vroeg kwam mijn vriend uit de nacht en ze had zich nog niet gemeld

Hij heeft haar even uitgelaten , behalve plassen helemaal niks
Wel weer een blij hondje wat bovenop me sprong en kussies kwam geven

Net bij mij racen en weer met stokjes en flesjes lopen en .....
Een normale drol :D

Hopelijk blijft dat zo
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”