natuurlijk, ben ik ook wel met je eens, maar om als voorbeeld mijn eigen ras te nemen, je wil niet weten hoeveel mensen denken dat hun stafford gewoon lekker los met andere honden moet kunnen spelen, want dat is hgewoon een kwestie van opvoeden, en als je je staf aangelijnd houdt heb je dat beest niet goed opgevoed. Tja, meestal gaat het dan over een pup, en hebben mensen niet echt een idee wat voor hond ze hebben. beetje jammer, want door dat soort mensen krijgen ze een naam.Tamara. schreef:petertje schreef:het zou wel prettig zijn als meer mensen mensen zich verdiepen in het karakter van een ras voordat ze een hond aanschaffen.Mojuan schreef:Hahahahaha, ja als je het van tevoren weet waar je voor kiest, dan hoeven de nadelen niet voor ergernis te zorgen.
En toch vind ik dat vele malen makkelijker gezegd dan gedaanJe kan nog zoveel lezen en horen over een ras met bijbehorende karaktereigenschappen maar je kan pas echt iets weten als je er zelf mee te maken hebt.
Waaks karakter kan bij een hovawart heel anders zijn dan bij een stabij of duitse herder terwijl bij alledrie waaks staat. Net zoals zelfstandig wat bij een kaukasische owcharka een factoor 100 erger/extremer is dan bij een stabij of hovawart terwijl het bij alledrie in de rasbeschrijving staat.
Zelfs ik, die ook met een zelfstandig en waaks karakter te maken heeft, kan stijl achterover slaan bij het karakter van een kaukasische owcharka of komondor hoe goed ik mij van te voren ook verdiept heb.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nadeel van je ras
Moderator: moderatorteam
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
- Aantal honden: 1
Re: Nadeel van je ras

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Een voor en nadeel van Mowgli (berner sennen/duitse herder) is toch wel het waken. In huis valt het erg mee, maar als ze zomers achter het huis ligt blaft ze naar alles wat ze ziet en hoort.
Het nadeel van Balou (chihuahua/pincher) is zijn gestreste zenuwachtigheid, en hij is wel erg teer en breekbaar met pootjes die niet dikker zijn als mijn wijsvinger.
Het nadeel van Balou (chihuahua/pincher) is zijn gestreste zenuwachtigheid, en hij is wel erg teer en breekbaar met pootjes die niet dikker zijn als mijn wijsvinger.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nadelen... hmm van Ayla heb ik geen idee welke rassen er in haar zitten... Kay: Duitse Herder
Nadelen...?
Hmmm.... dat gepiep.. om helemaal niets. Als je bij wijze van alleen al naar hem kijkt.... pieeeep....
Typisch herder, tenminste... onze vorige deed dat ook :/
En als tweede het waken. Maar dat kan je ook als een voordeel zien...
Nadelen...?
Hmmm.... dat gepiep.. om helemaal niets. Als je bij wijze van alleen al naar hem kijkt.... pieeeep....
Typisch herder, tenminste... onze vorige deed dat ook :/
En als tweede het waken. Maar dat kan je ook als een voordeel zien...
-
- Zeer actief
En dan vind ik er ook nog een verschil in zitten in hoe waaks zich dan uit. Diep gegrom of alert zijn vond ik waaks. Dat stompzinnige gegrom of aanslaan op ieder geluid vind ik geen waaksheid, dat vind ik persoonlijk gewoon irritant reageren om niets. En dat gegrom en continue hoog aanslaan merk ik bij de stabijna. En de duitser gaat vrolijk meedoen tegenwoordig. Geef mij dan maar de stille waker, die ik ook heb gehad. Als hij opstond en vervolgens diep ging grommen dan wist ik dat er iets afwijkends was. Maar goed, de ene hond is de andere niet.Tamara. schreef:petertje schreef:het zou wel prettig zijn als meer mensen mensen zich verdiepen in het karakter van een ras voordat ze een hond aanschaffen.Mojuan schreef:Hahahahaha, ja als je het van tevoren weet waar je voor kiest, dan hoeven de nadelen niet voor ergernis te zorgen.
En toch vind ik dat vele malen makkelijker gezegd dan gedaanJe kan nog zoveel lezen en horen over een ras met bijbehorende karaktereigenschappen maar je kan pas echt iets weten als je er zelf mee te maken hebt.
Waaks karakter kan bij een hovawart heel anders zijn dan bij een stabij of duitse herder terwijl bij alledrie waaks staat. Net zoals zelfstandig wat bij een kaukasische owcharka een factoor 100 erger/extremer is dan bij een stabij of hovawart terwijl het bij alledrie in de rasbeschrijving staat.
Zelfs ik, die ook met een zelfstandig en waaks karakter te maken heeft, kan stijl achterover slaan bij het karakter van een kaukasische owcharka of komondor hoe goed ik mij van te voren ook verdiept heb.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
ik sluit me hier naadloos bij aanrenee-uk schreef:ah ok, dan heb ik er wel watNawosh schreef: Het ging mij erom dat er naast alle positieve geluiden ook eens aandacht is voor de mindere eigenschappen van de diverse rassen. Ook voor mensen die misschien op zoek zijn naar een passend ras. Het lijkt nu vaak of sommige rassen alleen maar positieve eigenschappen hebben.
Natuurlijk blijft het zo dat de een een eigenschap als positief ervaart die een ander als negatief zal waarderen.
blijven de haren en het eeuwige geblaf en komt erbij dat de meeste (en ja er zijn uitzonderingen) dh's niet echt gezellie op veldjes spelen met andere honden.
'duitseherders' is een speciale taal die de meeste andere honden niet beheersen en als vervelend ervaren.
het zijn regelneven/-nichten van de eerste orde, ze bemoeien zich overal mee en willen wel graag dat er volgens hun regels gespeeld wordt.
als dat niet gebeurt zijn ze niks te beroerd om hun overtuiging kracht bij te zetten dmv gebeuk, getetter in oren en een knauw in de nek.
visite vinden ze vaak niks en moet met beleid ontvangen en geintroduceerd worden.
their house is their castle en ze gaan erg ver om dat te bewijzen, niet handig als je vaak bezoek krijgt of kinderen hebt die vriendjes meebrengen al zullen sommige dh daar wel aan wennen en het ook accepteren omdat het moet van hun baas.
het zijn super baasgerichte honden en je kunt wel vergeten dat ze mensen buiten hun eigen gezin belangrijk vinden; iemand van buiten die denkt orders uit te kunnen delen krijgt hooguit een opgetrokken wenkbrauw en zal van heel goede huize moeten komen willen ze meer doen dan dat.
gezellige honden zijn het in elk geval niet, behalve voor de eigen mensen, waarvoor ze dan weer door het vuur gaan.
zo, even gauw een paar 'mindere' eigenschappen, die ik persoonlijk dus niet zo ervaar maar die je wel in gedachten moet houden als je een dh aanschaft.
er zijn er vast meer, maar die schieten me nu even niet te binnen
edit: oh toch nog een aanvulling die best belangrijk is: dh's hebben vaak erg korte lontjes, zijn niet bepaald tolerant te noemen en hebben heel erg de neiging vijf armen te nemen als ze een vinger krijgen.

Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- kipo
- Zeer actief
Ik had echt een nepperdSelene schreef:ik sluit me hier naadloos bij aanrenee-uk schreef:ah ok, dan heb ik er wel watNawosh schreef: Het ging mij erom dat er naast alle positieve geluiden ook eens aandacht is voor de mindere eigenschappen van de diverse rassen. Ook voor mensen die misschien op zoek zijn naar een passend ras. Het lijkt nu vaak of sommige rassen alleen maar positieve eigenschappen hebben.
Natuurlijk blijft het zo dat de een een eigenschap als positief ervaart die een ander als negatief zal waarderen.
blijven de haren en het eeuwige geblaf en komt erbij dat de meeste (en ja er zijn uitzonderingen) dh's niet echt gezellie op veldjes spelen met andere honden.
'duitseherders' is een speciale taal die de meeste andere honden niet beheersen en als vervelend ervaren.
het zijn regelneven/-nichten van de eerste orde, ze bemoeien zich overal mee en willen wel graag dat er volgens hun regels gespeeld wordt.
als dat niet gebeurt zijn ze niks te beroerd om hun overtuiging kracht bij te zetten dmv gebeuk, getetter in oren en een knauw in de nek.
visite vinden ze vaak niks en moet met beleid ontvangen en geintroduceerd worden.
their house is their castle en ze gaan erg ver om dat te bewijzen, niet handig als je vaak bezoek krijgt of kinderen hebt die vriendjes meebrengen al zullen sommige dh daar wel aan wennen en het ook accepteren omdat het moet van hun baas.
het zijn super baasgerichte honden en je kunt wel vergeten dat ze mensen buiten hun eigen gezin belangrijk vinden; iemand van buiten die denkt orders uit te kunnen delen krijgt hooguit een opgetrokken wenkbrauw en zal van heel goede huize moeten komen willen ze meer doen dan dat.
gezellige honden zijn het in elk geval niet, behalve voor de eigen mensen, waarvoor ze dan weer door het vuur gaan.
zo, even gauw een paar 'mindere' eigenschappen, die ik persoonlijk dus niet zo ervaar maar die je wel in gedachten moet houden als je een dh aanschaft.
er zijn er vast meer, maar die schieten me nu even niet te binnen
edit: oh toch nog een aanvulling die best belangrijk is: dh's hebben vaak erg korte lontjes, zijn niet bepaald tolerant te noemen en hebben heel erg de neiging vijf armen te nemen als ze een vinger krijgen.

- Selene
- Zeer actief
Sep vindt bezoek ook helemaal prima en kan nog steeds met iedere andere hond door 1 deur maar dat kan nog veranderen maar rayos daarintegen moet niets van buurtende honden hebben en bezoek vindt hij 10 keer niets 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er zijn natuurlijk wat betreft het 'negatieve' net zoveel uitzonderingen als bij het 'positieve'
een hond blijft een idividu, ongeacht zijn ras, ook een duitse herder.
maar je weet nooit welk type er schuilgaat achter dat aandoenlijke pupje met de slungelpoten en de dakpanoren en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
maar je weet nooit welk type er schuilgaat achter dat aandoenlijke pupje met de slungelpoten en de dakpanoren en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Ben het helemaal met je eens hoor. Er waren genoeg mensen die ook een DH wilden na een dagje Kita, die heb ik stuk voor stuk verteld dat Kita op sommige punten echt geen echte was en dat er (ondanks dat ze nep wasrenee-uk schreef:er zijn natuurlijk wat betreft het 'negatieve' net zoveel uitzonderingen als bij het 'positieve'

De meesten haakten af als ik vertelde wat mijn dagritme de eerste 3 jaar met Kietje was en dan had ik het nog gemakkelijk, want van mijn reu leerde ze, heel snel, een heleboel nuttige dingen (zoals bijv bek dicht in de bench, niet met je snuit op tafel, alleen zijn is niet erg etc etc)
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb nooit een dakpanoren pup gehadrenee-uk schreef:er zijn natuurlijk wat betreft het 'negatieve' net zoveel uitzonderingen als bij het 'positieve'

- renee-uk
- Zeer actief
ik ook niet, bij jan kwam de wind een tijd lang van linksTessaThomas schreef:Ik heb nooit een dakpanoren pup gehadrenee-uk schreef:er zijn natuurlijk wat betreft het 'negatieve' net zoveel uitzonderingen als bij het 'positieve'

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Rottweiler: geen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Hond naar mijn hartMinhie schreef:Nadelen? Uhh haar, heel veel haar. Stront-eigenwijs , niet heel sociaal , waaks, zelfstandig en best wat jachtinstinct.
Alle eigenschappen an sich vind ik niet zo erg maar het is de combi van deze eigenschappen wat wel eens lastig is. Oh ja en vaak ook niet te motiveren voor een speeltje of eten.
Al met al wist ik waar ik aan begon en vind ik kai helemaal niet zo lastig.

Ware het niet dat ik al een grote liefde heb

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
ik kan niet snappen dat iemand zegt dat zijn ras geen nadelen kent
Ruby, sheltie, is een zeer vocaal hondje. Is ook een raseigenschap. Ik leer er wel mee leven en probeer het wat in toom te houden, maar ik vind het wel een nadeel van het ras. Maar een ander kan er op afknappen

Ruby, sheltie, is een zeer vocaal hondje. Is ook een raseigenschap. Ik leer er wel mee leven en probeer het wat in toom te houden, maar ik vind het wel een nadeel van het ras. Maar een ander kan er op afknappen
- TessaThomas
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik ook niet, bij jan kwam de wind een tijd lang van linksTessaThomas schreef:Ik heb nooit een dakpanoren pup gehadrenee-uk schreef:er zijn natuurlijk wat betreft het 'negatieve' net zoveel uitzonderingen als bij het 'positieve'

Ik heb één dag flapoortjes gezien:

En een paar weken later één dag dit:

En voor de rest alleen maar staand

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Vandaar ook vaak de ellendeB&N schreef:Rottweiler: geen.

De uitzonderingen die er wel eerlijk in zijn daargelaten natuurlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat die niet buiten zn beperkte wereldje kan kijken.Jeannet schreef:ik kan niet snappen dat iemand zegt dat zijn ras geen nadelen kent![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
Maar er worden hier toch wel meer nadelen genoemd die je als eigenaar niet als nadeel ziet? Ik vind het vocale van de Duitser geen nadeel, het geen hondenspeelveldhonden zijn ook niet, maar voor anderen kan dat toch echt wel een nadeel zijn.
-
- Zeer actief
Ik vind dat schelle blafje van een Puli toch echt een flink nadeel 

- yuki
- Zeer actief
de eigenaardigheid van de shar-pei is voor veel mensen niet te begrijpen of ronduit irritant. Het eigengereide, soms levend-in-zijn/haar-eigen-wereldje maakt hen voor velen onbegrijpelijk als hond zijnde. Het eenkennige (en dat hebben ze tegenwoordig lang niet allemaal meer) wat bij dit ras hoort, het trouwzijn aan 1 baas, maakt dat deze honden bij herplaatsing of plaatsing in een asiel vaak extreem lijden aan heimwee. Ze hebben bij herplaatsing een veel langere tijd nodig iemand weer te vertrouwen als baas. Om deze reden zijn er asiels die shar-peis zoveel mogelijk door dezelfde verzorger laten behandelen.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies. Die zijn er voor een mechel ook alleen voor mij zijn dat over t algemeen geen nadelen ....TessaThomas schreef:Maar er worden hier toch wel meer nadelen genoemd die je als eigenaar niet als nadeel ziet? Ik vind het vocale van de Duitser geen nadeel, het geen hondenspeelveldhonden zijn ook niet, maar voor anderen kan dat toch echt wel een nadeel zijn.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Maar het is wel eerlijk om het te noemen. Als je op de site van diverse rasverenigingen de karakterbeschrijvingen leest, dan komt het bijna allemaal op hetzelfde neer: Geweldig, Lief, Baasgericht, Intelligent, Gehoorzaam, Makkelijk Trainbaar, Goed met Kinderen... kennelijk zijn zowat alle rassen onderling uitwisselbaar.malinois schreef:Precies. Die zijn er voor een mechel ook alleen voor mij zijn dat over t algemeen geen nadelen ....TessaThomas schreef:Maar er worden hier toch wel meer nadelen genoemd die je als eigenaar niet als nadeel ziet? Ik vind het vocale van de Duitser geen nadeel, het geen hondenspeelveldhonden zijn ook niet, maar voor anderen kan dat toch echt wel een nadeel zijn.

En ik kan me zo voorstellen dat Malinois knettergek wordt van een collie. Net zoals ik binnen drie weken rijp voor het gesticht zou zijn als ik een mechelaar in huis zou hebben.
Het zou veel eerlijker zijn als fokkers/rv's duidelijker zouden zijn in de négatieve kanten van een ras. Iemand die graag en intensief met honden zou willen gaan trainen moet geen (langhaar) collie van het engelse type nemen (uitzonderingen daargelaten, Diana!). En iemand die een gezellige huishond voor de kinderen wil nemen die moet volstaan met dagelijks 3 of 4x een rondje om het blok moet geen mechelaar uit de werklijnen nemen.
Collies kunnen ook nogal 'vocaal' zijn, zoals dit zo eufemistisch wordt uitgedrukt. In de praktijk betekent dit dat ze met een allerakeligste schelle kef te keer kunnen gaan. Moet je wel serieus op trainen als je geen ruzie met de buren wilt. En er zit nogal wat instabiliteit en zenuwachtigheid in veel collielijnen tegenwoordig wat zich kan uiten in 'happerigheid'. Iets wat stelselmatig wordt ontkend/verzwegen bij veel fokkers die nog steeds met de aloude rasbeschrijving lopen te zwaaien waarin staat dat 'een collie geen spoor van nervositeit of agressie mag vertonen'.
Daarnaast zijn er nog steeds volkstammen zijn die voor een 'lief huishondje' gaan en dus kiezen voor zo'n schattige golden of labpupje. Niet beseffend dat een 9 weken oude pup echt niet opgevoed en wel het huis van de fokker verlaat.
Ik pleit er dan ook voor dat er veel meer échte informatie over een ras wordt verstrekt. Je kunt maar beter overdrijven in de negatieve eigenschappen want dan valt het tenminste in de praktijk alleszins mee. Plus dat je als fokker gelijk de dombo's er uit wiedt die alleen maar voor een leuk plaatje gaan.

- Selene
- Zeer actief
niets aan toe te voegen!lieke schreef:Maar het is wel eerlijk om het te noemen. Als je op de site van diverse rasverenigingen de karakterbeschrijvingen leest, dan komt het bijna allemaal op hetzelfde neer: Geweldig, Lief, Baasgericht, Intelligent, Gehoorzaam, Makkelijk Trainbaar, Goed met Kinderen... kennelijk zijn zowat alle rassen onderling uitwisselbaar.malinois schreef:Precies. Die zijn er voor een mechel ook alleen voor mij zijn dat over t algemeen geen nadelen ....TessaThomas schreef:Maar er worden hier toch wel meer nadelen genoemd die je als eigenaar niet als nadeel ziet? Ik vind het vocale van de Duitser geen nadeel, het geen hondenspeelveldhonden zijn ook niet, maar voor anderen kan dat toch echt wel een nadeel zijn.![]()
En ik kan me zo voorstellen dat Malinois knettergek wordt van een collie. Net zoals ik binnen drie weken rijp voor het gesticht zou zijn als ik een mechelaar in huis zou hebben.
Het zou veel eerlijker zijn als fokkers/rv's duidelijker zouden zijn in de négatieve kanten van een ras. Iemand die graag en intensief met honden zou willen gaan trainen moet geen (langhaar) collie van het engelse type nemen (uitzonderingen daargelaten, Diana!). En iemand die een gezellige huishond voor de kinderen wil nemen die moet volstaan met dagelijks 3 of 4x een rondje om het blok moet geen mechelaar uit de werklijnen nemen.
Collies kunnen ook nogal 'vocaal' zijn, zoals dit zo eufemistisch wordt uitgedrukt. In de praktijk betekent dit dat ze met een allerakeligste schelle kef te keer kunnen gaan. Moet je wel serieus op trainen als je geen ruzie met de buren wilt. En er zit nogal wat instabiliteit en zenuwachtigheid in veel collielijnen tegenwoordig wat zich kan uiten in 'happerigheid'. Iets wat stelselmatig wordt ontkend/verzwegen bij veel fokkers die nog steeds met de aloude rasbeschrijving lopen te zwaaien waarin staat dat 'een collie geen spoor van nervositeit of agressie mag vertonen'.
Daarnaast zijn er nog steeds volkstammen zijn die voor een 'lief huishondje' gaan en dus kiezen voor zo'n schattige golden of labpupje. Niet beseffend dat een 9 weken oude pup echt niet opgevoed en wel het huis van de fokker verlaat.
Ik pleit er dan ook voor dat er veel meer échte informatie over een ras wordt verstrekt. Je kunt maar beter overdrijven in de negatieve eigenschappen want dan valt het tenminste in de praktijk alleszins mee. Plus dat je als fokker gelijk de dombo's er uit wiedt die alleen maar voor een leuk plaatje gaan.

olly is geen ras... na 3 jaar trainen heb ik nu de perfecte hond!
hij was erg angsig (zwerfhond) en liep weg, totaal geen contact met jou... maar we hielden vol
hij is knuffelig maar zelfstandig (kan dus goed alleen zijn), is goed voor kids, je kan alles met hem doen (al let ik erop dat de kids niet te wild gaan doen, want ik zie wel of olly het niet erg vind of juist wel), hij is lekker actief, blijft bij je, is niet angstig meer.. hij is mijn beste vriend geworden. ik zeg ook elke dag dat ik van hem hou...
jammer dat er niet nog zo`n hond als olly was, zou er zo nog 1 bij nemen... dus ben blij dat ik van alle honden op de wereld, juist hem mag verzorgen...
hij was erg angsig (zwerfhond) en liep weg, totaal geen contact met jou... maar we hielden vol
hij is knuffelig maar zelfstandig (kan dus goed alleen zijn), is goed voor kids, je kan alles met hem doen (al let ik erop dat de kids niet te wild gaan doen, want ik zie wel of olly het niet erg vind of juist wel), hij is lekker actief, blijft bij je, is niet angstig meer.. hij is mijn beste vriend geworden. ik zeg ook elke dag dat ik van hem hou...
jammer dat er niet nog zo`n hond als olly was, zou er zo nog 1 bij nemen... dus ben blij dat ik van alle honden op de wereld, juist hem mag verzorgen...

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist!lieke schreef:Maar het is wel eerlijk om het te noemen. Als je op de site van diverse rasverenigingen de karakterbeschrijvingen leest, dan komt het bijna allemaal op hetzelfde neer: Geweldig, Lief, Baasgericht, Intelligent, Gehoorzaam, Makkelijk Trainbaar, Goed met Kinderen... kennelijk zijn zowat alle rassen onderling uitwisselbaar.malinois schreef:Precies. Die zijn er voor een mechel ook alleen voor mij zijn dat over t algemeen geen nadelen ....TessaThomas schreef:Maar er worden hier toch wel meer nadelen genoemd die je als eigenaar niet als nadeel ziet? Ik vind het vocale van de Duitser geen nadeel, het geen hondenspeelveldhonden zijn ook niet, maar voor anderen kan dat toch echt wel een nadeel zijn.![]()

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Inge O schreef:lieke schreef:Het zou veel eerlijker zijn als fokkers/rv's duidelijker zouden zijn in de négatieve kanten van een ras.ben ik niet met je eenslieke schreef:Ik pleit er dan ook voor dat er veel meer échte informatie over een ras wordt verstrekt. Je kunt maar beter overdrijven in de negatieve eigenschappen want dan valt het tenminste in de praktijk alleszins mee. Plus dat je als fokker gelijk de dombo's er uit wiedt die alleen maar voor een leuk plaatje gaan........
![]()
http://www.vandehuppelhoeve.be/de_hovawart.html
Jij bent de bekende uitzondering die de regel bevestigd.

(Zijn we nou weer vriendjes, pleazzzz?)

- renee-uk
- Zeer actief
nee hoor, marjoleine geeft ook heel duidelijk de pro's en contra's van haar rassen op haar site.lieke schreef:Inge O schreef:lieke schreef:Het zou veel eerlijker zijn als fokkers/rv's duidelijker zouden zijn in de négatieve kanten van een ras.ben ik niet met je eenslieke schreef:Ik pleit er dan ook voor dat er veel meer échte informatie over een ras wordt verstrekt. Je kunt maar beter overdrijven in de negatieve eigenschappen want dan valt het tenminste in de praktijk alleszins mee. Plus dat je als fokker gelijk de dombo's er uit wiedt die alleen maar voor een leuk plaatje gaan........
![]()
http://www.vandehuppelhoeve.be/de_hovawart.html
Jij bent de bekende uitzondering die de regel bevestigd.![]()
(Zijn we nou weer vriendjes, pleazzzz?)
ik denk dat de 'fout' nog niet eens zo bij de fokkers ligt, het is meer de algemene info die hoognodig uitgebreid moet worden met de mindere kanten van een ras.