Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rattengif / slakkengif vraag
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Rattengif / slakkengif vraag
Ik ga voor "ja" maar dan vanuit het standpunt "ik wil geen enkel risico lopen".
Suzanne
Suzanne
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat lijkt me ook direct de enige reden om hier 'ja' op te kunnen antwoorden, en dat voorrecht is volgens mij ook enkel aan jou voorbehouden.~Suzanne~ schreef:Ik ga voor "ja" maar dan vanuit het standpunt "ik wil geen enkel risico lopen".
Suzanne
Als je nou vraagt of het sprayen met gif in een binnenruimte giftig kan zijn voor de hond: dan ja. Maar verder? Poedertjes en korreltjes die buiten verblijven die zijn buiten het opeten/likken ervan niet giftig. Zéker niet de middeltjes die particulier verkrijgbaar zijn.
Dus nee
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou er in elk geval voorzichtig mee zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het staat er misschien een beetje ongelukkig omdat ik in dezelfde zin tweemaal het woordje 'buiten' gerbuik, maar die hebben een verschillende betekenis.Stepper schreef:Eh, slakkengif is toch dat spul wat heel aantrekkelijk is voor honden, en tegelijkertijd zeer giftig, meestal dodelijk? Ook degene die je als particulier kan kopen.Zamunda schreef: Poedertjes en korreltjes die buiten verblijven die zijn buiten het opeten/likken ervan niet giftig. Zéker niet de middeltjes die particulier verkrijgbaar zijn.
.
Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar ik gebruik die zooi sowieso niet.
De tweede 'buiten' is met de betekenis 'afgezien van'. Oftewel:
Poedertjes en korreltjes die buiten verblijven die zijn, afgezien van het opeten/likken ervan, niet giftig.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Bij ratten- en muizen vergif, nee. Inademing is niet schadelijk.Stepper schreef:Hoi, ik zou graag willen weten of al die giftige zooi, zoals veelgebruikt rattengif, mierengif, slakkengif, enge-beestjes-gif, ook gevaarlijk is voor honden bij het inademen?
Ik weet dat het heel gevaarlijk is bij opeten, maar als bijvoorbeeld je buren veel van die zooi gebruiken, moet je dan ook opletten op een eventuele giftige lucht voor de hond?
Insecticiden om koudbloedigen, insecten dus, te doden zijn niet schadelijk bij inademing door warmbloedigen, honden dus.
Poeder, uitgestrooid tegen de mieren is wel schadelijk omdat ze het giftige poeder kunnen opsnuiven. Al zullen ze er niet ernstig ziek van worden en ook niet dood gaan.
Slakkengif weet ik niet, daar werk ik nooit mee.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
voor slakken gebruiken wij altijd schaaltjes met bier, werkt als een trein, wel zonde van het bier en met de honden is het oppassen want die vinden bier best lekker
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ook al zo'n biologisch talent.Wolfsblut schreef: Insecticiden om koudbloedigen, insecten dus,
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Een van mijn honden is opzettelijk vergiftigd met slakkenkorrels, weliswaar heb ik het nu over 25 jaar geleden. DH van 3 jaar oud, nog steeds staat zijn doodstrijd op mijn netvlies gegrifd. Zou er dus mee uitkijken.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je weet niet wat er je tuin in waait of door katten aan de voetjes wordt meegenomen tijdens het lopen.
Ik zou wel opletten op dode slakken/ratten.
Daar kan je hond ook beter niet mee in aanraking komen.
Toch maar voorzichtig zijn.
Ik zou wel opletten op dode slakken/ratten.
Daar kan je hond ook beter niet mee in aanraking komen.
Toch maar voorzichtig zijn.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ratten en slakkengif is niet zo sterk dat meegebrachte sporen schadelijk zouden zijn.
Tjonge er gaan tientallen dozen per dag over de toonbank, bij een willekeurige Welkoop op een zonnige lente dag. Als het zó giftig is, heeft ieder dorp met een volkstuintje geen levende kat meer over.
En rattengif strooi ik hier rijkelijk, en zelfs die vervloekte ratten gaan er niet stuk van zonder een halve doos leeg te snoepen
Tjonge er gaan tientallen dozen per dag over de toonbank, bij een willekeurige Welkoop op een zonnige lente dag. Als het zó giftig is, heeft ieder dorp met een volkstuintje geen levende kat meer over.
En rattengif strooi ik hier rijkelijk, en zelfs die vervloekte ratten gaan er niet stuk van zonder een halve doos leeg te snoepen
Laatst gewijzigd door Sanchis op 02 mar 2014 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Waarschijnlijk zijn het wel sporen van gif geweest die Oryn's dood veroorzaakt hebben. Dus ik zou echt wel voorzichtig zijn...Sanchis schreef:Ratten en slakkengif is niet zo sterk dat meegebrachte sporen schadelijk zouden zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zie het maar ongeveer net zo als asbest: zolang het heel is is er geen gevaar maar zodra het stuk gaat moet je opletten.Sanchis schreef:Ratten en slakkengif is niet zo sterk dat meegebrachte sporen schadelijk zouden zijn.
En poedertjes hebben als het droog is de eigenschap lekker in het rond te stuiven dus ik zou er toch mee oppassen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10