Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras zouden jullie aanraden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Welk ras zouden jullie aanraden?

Ongelezen bericht door DaniBanani »

We zijn nog niet echt op zoek naar een tweede hond, maar op termijn gaat die er wel komen. Dexter zou daar volgens mij best wat steun aan hebben, en wij zouden 't gewoon leuk vinden. :D Ik heb zelf één bepaald ras in gedachten en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie die ook noemen op basis van ons wensenlijstje.

Wat we zo'n beetje zouden willen:
Een hond met veel will to please. Ik zou echt stapeldol worden van een hond die regelmatig geen zin heeft om te luisteren.
Hoeft niet uitermate hondvriendelijk te zijn maar ik wil niet bang hoeven zijn dat-ie andere honden kapot wil maken, dus geen hondagressief ras.
Moet uiteindelijk goed los kunnen lopen, maar dat mag best enige training kosten.
Een hond met humor. Dex is altijd heel serieus en ik zou het wel leuk vinden om als tegenwicht een hond te hebben die het allemaal wat minder zwaar opneemt.
Een tikkie intelligenter zou ook leuk zijn. :engel: Dexter is vreselijk gehoorzaam en leert snel, maar slim is-ie niet echt.
Vachtstructuur maakt niet zoveel uit, denk ik, maar we willen geen hele kleine hond. En, ook wel belangrijk, het liefst zouden we een herplaatser kiezen, dus een ras waar je die nooit van ziet is niet ideaal. Misschien willen we tegen die tijd toch een pupje hoor, maar vooralsnog moet ik er niet aan denken. :schrik:
Afbeelding
lets have fun

Re: Welk ras zouden jullie aanraden?

Ongelezen bericht door lets have fun »

Grote poedel :cheer: :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zeg het haast nooit maar een duitse herder zou best in het plaatje passen ware het niet dat die over het algemeen gespeend zijn van enig gevoel voor humor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

lets have fun schreef:Grote poedel :cheer: :mrgreen:
Voor het eerst dat ik een beschrijving lees en denk ja, een poedel
Inteligent, veel humor, sociaal, leergierig en (wel lijn afhankelijk) will to please absoluut aanwezig. wel trim vacht, maar dat kan je ook gewoon zelf kort houden. Af en toe mutserig, maar dat is ook per hond/lijn afhankelijk. Soms vocaal, maar goed eruit te krijgen.
Het tuttige imago moet je maar laten varen bij een poedel, want daar klopt niet zo veel van :engel:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Gewoon een leuk mixje... zoals een Frida :pffff:
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Een grijze keeshond. Veel will to please, sociaal naar andere honden, veel humor en leren snel
Ze zijn zo leuk!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Grote poedel is ook het eerste wat in mij opkomt. Verder zou een border collie kunnen, alleen hebben die niet allemaal evenveel humor. Sterker nog, sommigen zijn bloedserieus.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nou, de meesten hebben helemaal géén humor zelfs.
De meesten zijn bloedje fanatiek en alles wat hun van hun target afhoudt, is ruis.
En wat die target is; moet je maar hopen dat dat is wat jij in gedachten had :D Want veel borders waar te weinig mee gewerkt wordt, worden heel fanatiek in fietsen drijven, voedsel bewaken, interieur slopen, spinnen etc etc.

Ik mis een beetje in je beschrijving waar de hond terecht komt (woonsituatie, flatje of ruime tuin) en hoeveel je met je hond actief wilt zijn.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hollandse Herder :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Een duitse herder?
Die van mij heeft borde vol humor, en kijkt ook echt of andere mensen naar hem kijken als hij gek aan het doen is.
Hij heeft een will to please, maar niet overdreven gefixeerd op de baas. Hij is vriendelijk voor andere honden, geen enthousiaste speler, maar meer even snuffelen en weer verder. Als hij kon kiezen tussen een hond en baas, zou hij voor de baas kiezen. Ik bedoel ermee wat hij interresanter en leuker vind.
Echter is het wel een hond die veel uitdaging nodig heeft en zou niet geschikt zijn om een hele dag alleen thuis te zijn. Hij heeft geen verlatings angst, maar meer dat een grote wandeling goed voor hem is.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

semmyboy schreef:Een duitse herder?
Die van mij heeft borde vol humor, en kijkt ook echt of andere mensen naar hem kijken als hij gek aan het doen is.
Hij heeft een will to please, maar niet overdreven gefixeerd op de baas. Hij is vriendelijk voor andere honden, geen enthousiaste speler, maar meer even snuffelen en weer verder. Als hij kon kiezen tussen een hond en baas, zou hij voor de baas kiezen. Ik bedoel ermee wat hij interresanter en leuker vind.
Echter is het wel een hond die veel uitdaging nodig heeft en zou niet geschikt zijn om een hele dag alleen thuis te zijn. Hij heeft geen verlatings angst, maar meer dat een grote wandeling goed voor hem is.
Klinkt niet als een typische duitse herder. De meeste duitsers die ik ken zijn buitengewoon serieus en zeker niet echt hondvriendelijk.

Voor een vrolijke clown die baasgericht is én wil werken denk ik zeker ook een een (grote) poedel. Enige honden met een enorm gevoel voor humor, ontzettend slim, sportief en altijd vrolijk.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
semmyboy schreef:Een duitse herder?
Klinkt niet als een typische duitse herder. De meeste duitsers die ik ken zijn buitengewoon serieus en zeker niet echt hondvriendelijk.
dat eerste is waar, aan dat tweede kun je werken.
ts geeft aan dat training geen bezwaar is en een dh kun je prima trainen op aandacht voor de baas ipv rottigheid uithalen bij andere honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:dat eerste is waar, aan dat tweede kun je werken.
ts geeft aan dat training geen bezwaar is en een dh kun je prima trainen op aandacht voor de baas ipv rottigheid uithalen bij andere honden.
Heb je ook al weer gelijk in. Alleen zie ik niet zoveel bazen die dat kunnen/doen.
Maar als tegenwicht: mijn buurvrouw (5 huizen verder) heeft een oudduitse herder. Reu van nu bijna twee en dat is me daar toch een lollig beest. Knoeperd van een reu die nog steeds denkt dat hij een pup is. Die zie ik geregeld hier in het hondenuitlaatgebied met zijn eigen roedel van 3 (bejaarde) jr's huppelen. Ja, die huppelt echt als een soortement konijn. Gein voor zes, altijd bezig met ondeugendheden uit te halen, hartstikke (hond)sociaal, enorm lief en buiten gewoon beleefd naar mijn bejaarde dames en gezellig spelend met mijn Bonnie.
't Is dat ik niet van reuen hou, anders had ik hem echt nog een keer ontvoerd. Zo'n enig beest is het. :I:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

DaniBanani schreef: Dexter is vreselijk gehoorzaam en leert snel, maar slim is-ie niet echt.
Maar gehoorzaam en snel leren wijst wel op slim.
Dus wat jij denk ik bedoelt is meer zelfstandigheid.
En dán heb je weer een hond die niet altijd even goed luistert.
Je kan niet alles tegelijk hebben, he ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Toller

*Will to please
*kan met andere honden
*hond met humor / (heel) speels
*mooie vacht, kan tegen beetje kou en nattigheid
*middelmaatje, kan tegen een stootje.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Marjoleine schreef:
DaniBanani schreef: Dexter is vreselijk gehoorzaam en leert snel, maar slim is-ie niet echt.
Het is natuurlijk een hele andere discussie ;) Maar Scott is ook gehoorzaam en leert snel een commando aan, maar slim vind ik hem ook niet! Maar intelligentie kent vele varianten en zelfs op gebied van mensen raken psychologen en filosofen er maar niet over uitgeluld.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jachtlijn labrador?
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:dat eerste is waar, aan dat tweede kun je werken.
Heb je ook al weer gelijk in. Alleen zie ik niet zoveel bazen die dat kunnen/doen.
tja maar een ras afrekenen op minder geschikte bazen vind ik toch niet kloppen.
overigens is het vaker een zaak van niet willen dan niet kunnen, dh's zijn nou niet direkt de moeilijkste honden om te trainen en, zoals ik al zei, geeft ts aan dat ze best wil trainen.
ze verwacht in elk geval geen wonderen van de hond die ze gaat kiezen.
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sanchis schreef:
Marjoleine schreef:
Het is natuurlijk een hele andere discussie ;) Maar Scott is ook gehoorzaam en leert snel een commando aan, maar slim vind ik hem ook niet! Maar intelligentie kent vele varianten en zelfs op gebied van mensen raken psychologen en filosofen er maar niet over uitgeluld.
Misschien moet TS dan eerst even uitleggen wat ze met slim bedoelt?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Sanchis schreef:
Marjoleine schreef:
Zo houd ik dan weer erg van de combinatie slim en onnozel :mrgreen:
DaniBanani
Zeer actief

Haha, nou, Dexter zat laatst dólblij voor de buitendeur te wachten tot we zouden gaan. Klein detail: de deur stond al open, alleen precies niet ver genoeg dat hij er doorheen kon. En hij bedenkt dan niet dat hij met z'n poot die deur iets verder open kan krijgen. En een tijdje terug had ik snoepjes in een doos gedaan en die doos dicht, en dat begrijpt hij dan niet. Zijn probleemoplossend vermogen is ongeveer 0, misschien is dat duidelijker. Een hond die daar iets inventiever in is zou ik, denk ik, wel kunnen waarderen.

Leuke suggesties trouwens, ook rassen waar ik nog niet over had nagedacht!
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Tour je een hond hebt die weet hoe de koelkast open moet haha. Dan is ie weer iets te oplossingsgericht
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zeg ook poedel! :D
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maar de puli is dan wel weer een redelijk klein ras :wink: maar idd er zijn er zat die een leuke mand zoeken :wink:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik zeg ook een herder soort. Mechel, duits, hollands?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja misschien een CC die zijn wel slim, en train baar en hebben humor, maar als baas van een CC zul je dat ook moeten hebben :LOL: :LOL:
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Marco88 schreef:Toller

*Will to please
*kan met andere honden
*hond met humor / (heel) speels
*mooie vacht, kan tegen beetje kou en nattigheid
*middelmaatje, kan tegen een stootje.
miijn idee :D :D
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Sanchis
Zeer actief

En kijk ook eens op sites die buitenlandse asiel honden plaatsen.
Daar zitten zulke leuke honden tussen!
DaniBanani
Zeer actief

Dexter komt uit Spanje. :wink:

Grappig dat de poedel zo vaak terugkomt. Ik weet alleen niet of dat hele zachtaardige honden zijn? Ik kan nog wel eens een brul geven, en de enige poedel die ik ken zou daar flink van schrikken, denk ik. Nu vind ik dat sowieso geen leuk exemplaar, straalt nauwelijks enthousiasme of energie uit. De meeste andere honden die genoemd worden ken ik eigenlijk helemaal niet in het echt. Puli's, Tollers, jachtlijn labjes (ik ken alleen de dikke, slome versie en de lompe onopgevoede) heb ik nog nooit gezien. Hollandse herder ken ik er wel eentje van en die is erg leuk. Duitsers zie ik soms op afstand, maar altijd degenen met vreselijke heupen en lelijk gangenwerk. Hmm. Bij een volgende meeting moest ik ook maar eens komen. Hondjes kijken. :D De collie uit het filmpje vind ik trouwens ook erg leuk!

Wat het trainen betreft, ik moet met Dexter nu ook werken aan zijn gedrag naar andere honden en dat lukt nu vrij aardig. Kleine of onderdanige hondjes gaat hij goed mee, bij de rest lijn ik hem aan en oefen ik op het negeren. En dat vind ik prima, ook voor een volgende hond.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

En schotse herder kan wel heel nerveuzig zijn. Die van mij is ook een beetje nerveus van aard en daar moet je tegen kunnen. Heel anders dan een duitse herder.
Voor de liefhebbers zijn het gouden honden. Die van mij is een kruising, maar niet erg gedreven. Hij is sportief en heel gehoorzaam, maar hij mist de drive om echt een goede sporthond te worden.
Ik heb wat drijverswerk met hem geprobeerd maar dat werd niets, maar dat kan ook komen doordat ik hem opgevoed met de heilige regel dat ons vee met rust wordt gelaten en dat is niet echt een lekkere startpositie voor een hond met een matige werklust.
Ook merk je in alle sport en spel die we recreatief doen, dat hij veel minder concentratie kan opbrengen dan een echte werkershond zoals de Border en de Duitse herder is. Het is een hond die overal 'een beetje' goed in is. Hij apporteert heel graag, maar ik gooi nooit mijn beste bal in het water voor hem ;) De kans zit er dik in dat hij ineens met wat anders bezig is, bijvoorbeeld ;)
Je kunt dan wel weer heerlijk met hem ravotten en humor heeft hij zeker. Wel een heel gezellig beest die in heel veel situaties kan aanpassen, en dat mis je bij werkershonden wel eens.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”