viewtopic.php?f=1&t=260757
Gaan we dit jaar weer verder met het vriendenproject.
Ik hoop dat alle lieve mensen die vorig jaar meegedaan hebben dit jaar OOK weer mee willen doen zodat
"onze hondjes" weer een jaar verzekerd zijn van de beste zorg in het bosasiel in Istanbul.
En ik zie in het oude topic zelfs al "nieuwe" aanmeldingen voorbij komen van mensen die meedoen!
Leuk - leuk - leuk!
Fijn mensen, echt heel fijn
Ik ben zelf twee keer in het bosasiel geweest en weet dat elke cent goed terecht komt.
Ik heb , om het overzichtelijk te houden - even dit nieuwe topic aangemaakt.
De 1 e 'hele' hond- Dobby - is binnen en de 2 "Halve" hondjes Kont en Trim zijn ook dit jaar weer verzekerd van lieve adoptie ouders op afstand
Daarnaast loooopen de aanmeldingen maar door en door elke dag dus ik ga heel dapper hopen op NOG een hondje erbij dit jaar
hieronder de laaste update uit het asiel. De nieuwste foto's van "onze eigen hondjes"
Voeg ik vanavond even toe
------
------
------
Lieve vrienden,
De winter is zacht dit jaar, veel zon en geen regen. De zon baart ons geen zorgen, maar het uitblijven van regen maakt ons onrustig over de komende zomer. Een watertekort zou zomaar kunnen optreden.
Ons project met ActieZwerfhonden in Cunda duurt voort. Het SHKD team is voor de vierde maal in Cunda geweest en heeft 125 katten en 100 honden gesteriliseerd/gecastreerd. In totaal zijn daar nu 717 katten en 132 honden geholpen. Ook hebben zij in Ayvalik, over de brug op het vaste land, 100 honden geholpen. In Maart gaan we weer naar Cunda om ook de katten te helpen die nog te jong waren om gesteriliseerd/gecastreerd te worden.
Een van de belangrijkste doelen waarvoor we samen met ActieZwerfhonden gestart zijn met sterilisatiecampagnes en training in Anatolia, is om als voorbeeld te dienen voor anderen en zo een kettingreactie van campagnes te ontketenen. De gemeente Sisli heeft een van haar dierenartsen naar Enez gezonden en alle kosten van de campagne aldaar gedragen. Onze dierenarts Murat Bekhan is vrijwillig met hem meegegaan en ze hebben daar 135 honden geholpen. Enez is een vakantieoord waar in de winter weinig mensen verblijven. Onze vrienden waren geschokt om te zien hoe deze hongerige honden moesten leven. We hebben droogvoer uitgedeeld aan vrijwilligers in de stad, zodat zij de honden kunnen voeren tot het weer zomer wordt.
Gemeente Manyas smeekte ons om ook daar te komen en dus ging het SHKD team daarheen. Het asiel daar heeft geen financiële middelen om een eigen dierenarts aan te stellen of apparatuur en medische instrumenten aan te schaffen voor een kliniek. Het SHKD team is daar op 21 en 22 januari geweest en heeft 162 honden gesteriliseerd/gecastreerd en 8 katten. Honden in het asiel, die geholpen zijn, zullen na hun herstelperiode worden vrijgelaten. ActieZwerfhonden heeft dit project gesponsord.
Onverwacht is er een uitbraak van de hondenziekte (de ziekte van Carré) geweest in ons asiel. ActieZwerfhonden heeft ons vaccinaties aangeleverd om alle honden weer te vaccineren.
In principe zijn de honden binnen ons “vriendenproject” honden die niet herplaatst kunnen worden, veelal omdat ze te bang zijn. Maar soms blijken honden die eerst bang zijn en geen mensen dulden, later ineens heel sociaal te zijn. Zo ook Fato en Alex. We hebben voor hen dus toestemming gevraagd aan ActieZwerfhonden en de families om ze te mogen herplaatsen. Ook hebben we weer wat nieuwe honden aan het project kunnen toevoegen.
Het Hisar College, een school voor vervolgonderwijs uit de omgeving, blijft ons iedere donderdag met een paar man bezoeken om in het asiel te helpen. Ook hebben zij een evenement op school georganiseerd, om voor ons asiel donaties in te zamelen.
Helaas is één van onze honden, Sauvage, overleden.
We zijn en blijven dankbaar aan de families en aan ActieZwerfhonden omdat zij er voor onze honden zijn.
Lieve groet,
Het SHKD team