Mijn Ridgeback reu is nu 14 maanden, hij staat vanaf 8 weken op de kvv en at het eerste jaar alles Lotgering/Carnibest/Alaska alle smaken en merken zonder problemen.
Op dit moment eet hij alleen de Lotgering en dan alleen de kip/lam/rund variant, de rest kan ik aan mijn teef geven en weggooien want teef krijgt maar 300 gram per maaltijd.
Hij heeft nog wel eens een rommelende buik en dan eet hij 1 dag niet 1 x wat dunnere ontlasting maar dan is het weer over en at hij weer gewoon. Wel dus steeds minder smaken, het begon met de kip, toen de eend, wild, en nu zelfs de lam. Ik had een bestelling van degomeat gedaan en hij heeft 1 x geit op verder heeft mijn teef haar portie op maar van mijn reu kon ik het uiteindelijk weggooien.
Ik heb zelfs even brok geprobeerd, Prins geperste brok en DLG passion maar daar geldt het zelfde voor 1 of 2 eten en dan hoeft hij het niet meer.....
Ik ben bij de dierenarts geweest en hij weegt prima (42 kilo) en ze vond hem er super uitzien, glimmend, gespierd etc. Alles was goed, iets wat rommelende buik (hij had net die dag daar last van) dus voor de zekerheid besloten om hem een Giardia kuur te geven.
Maar nee ook dat hielp niet....
Ik denk echt dat hij gewoon heel kieskeurig is. Hij komt bijv. kijken in zijn bak, soms even snuffelen en dan loopt hij weer weg.
Ik wilde nu eens mijn poot stijf houden en gewoon de bak weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden.. Maar net ging hij gal spugen (heeft gisterenochtend voor het laatst gegeten) en heb hem toch weer wat brokken aangeboden daar heeft hij een beetje van op......
Pffff wat moet ik nu? Toch doorzetten hem de kvv aanbieden en wegzetten als hij niet eet (kan het niet laten staan want dan eet mijn teef het op, maakt hem trouwens niets uit). Of zou er toch iets anders zijn.... De dierenarts gaf aan dat het ook aan de voeding kan liggen dus bijv. een bepaalde diersoort.... Hij is niet ziek stond net te spelen met mijn teef en te kluiven op een pensstaafje, hij is energiek en op zijn tijd lekker vervelend zoals een jonge hond hoort te zijn
Iemand hier ervaring mee??? En tips?