Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Labradoodle

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lysette schreef:Ergens snap ik het wel overigens, dat de doodles zo populair zijn. Veel mensen willen "een leuke hond" en het boeit ze geen donder of papa en mama van de pup de winner heeft gewonnen. Stel je zoekt een hond die niet verhaard en je krijgt te horen dat poedels daar wel aan kunnen voldoen. Dan kom je op de site van een gemiddelde poedelfokker en het enige wat je leest is dat de hond zo veel prijzen heeft op die en die show en je ziet een plaatje van een hond waar de meesten van gruwelen. Over karakters lees je meestal een wat algemene beschrijving, als die er al op staat.
Als mensen dat al niet geschrokken en afgehaakt zijn en er een mailtje aan wagen tref je ook nogal eens een fokker die vindt dat je erg blij mag zijn als ze je goed genoeg vinden voor een pup, maar dan wel door hun uitgekozen. Pupje wordt dan vaak met kale tenen en snoet afgeleverd, ook al hebben mensen veel liever een ragebol.

Zet daar een doodle fokker tegenover die heerlijke warrige honden op zijn site heeft, de hond omschrijft als de ideale gezinshond en het hartstikke leuk vindt dat jullie zo'n geweldige doodle bij hem komen kopen.

Dan kun je zeggen dat mensen zich beter moeten informeren maar zij hebben het gevoel bij een geweldig adres uit te zijn gekomen: ouders getest, pups liggen er netjes bij... En ja daar betalen ze dan voor. Wellicht niet helemaal om de juiste redenen (want er zijn er zat die het maar wat interessant vinden dat ze tegen iedereen kunnen vertellen dat ze een zeer exclusieve honden hebben van €1900) maar ik geloof ook zeker niet dat iedereen het uit slechte bedoelingen doet. Ze vinden bij een doodle fokker wat ze bij veel poedelfokkers niet vinden.

Blijft natuurlijk zonde van je geld, als je voor minder dan de helft het ras kan krijgen waar alle leuke dingen vandaan komen, maar dat terzijde :engel:
Dit wel zo'n beetje.
Mensen zien een aantal showhonden in continentaal en hebben gelijk al zoiets van Aaaahhh zielig en kunnen zich haast niet voorstellen dat het beest gelukkig is of wel eens in het bos komt en waarschijnlijk dat de fokker hun dat model ook aan gaat smeren als verplicht. Fokkers scheren hun honden ook wel kort zoals zoveel poedeleigenaren maar die tonen ze meestal niet op hun site.
Geloof dat als poedelfokkers wat meer verschillende modellen op hun site zouden plaatsen met rommilge koppie met snorretjes en baardjes dat het veel meer aanspreekt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kipo schreef:Nou, dat het risico dat je hond overlijdt aan melkklierkanker maar 1% is, is fijn, dat een lijstresectie een behoorlijk zware ingreep is, met een pittige herstelperiode wordt er niet bij verteld.
Daar gaat het ook niet over.
Het gaat over de voor- en nadelen die als direct gevolg van castratie kunnen ontstaan.
De ingreep is geen direct resultaat maar een gevolg van het resultaat.
Botkanker, de multi-breed study toont aan dat het risico op botkanker bij castratie onder het jaar 2x zo groot is, oké, is iets om rekening mee te houden, maar dan worden er vervolgens de cijfers genoemd van de incidentie van botkanker bij Rottweilers, ja die hebben sowieso al een veel grotere kans om botkanker te krijgen dan andere rassen. Zoals het er nu staat wordt er gesuggereerd dat na vroege castratie het risico op het krijgen van botkanker 25 (28?) % is. Dat vraag ik me voor andere rassen serieus af.
Nou, mail de uni?
Er zijn groepen gepakt omdat je op een of andere manier een onderzoeksgroep moet hebben. Het is niet zo dat dit onderzoek onder één ras is gedaan, integendeel. Misschien lees jij ook wel gekleurd?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Rosita Compagner schreef:
lets have fun schreef:
Lysette schreef:
Maar ik denk dat het wel zou helpen voor het imago als de poedelclub en fokkers ook een ander beeld laten zien dat het opgedofte showhondje.
Ik denk dat je gelijk hebt. Mensen gaan nu eenmaal af op een eerste indruk. Als dat een poedel in continentaal is moet je ook maar net zelf kunnen bedenken hoe dat eruit ziet als je hem anders trimt. Ik denk dat het echt teveel gevraagd is voor iemand die een leuke huishond zoekt om daar doorheen te prikken. Als ik aan mensen die poedels niet zo leuk vinden plaatjes laat zzien van een poedel getrimd als doodle worden de reacties al positiever. Je moet er maar zelf op kunnen komen dat zo'n overgestylde poedel er ook lekker ruig uit kan zien.
Klopt hoor, dit is ook de reden waarom de Portugese Waterhond het minst bemind is van de waterhonden
Als dit je eerste indruk is

Afbeelding

is het lastig voor te stellen dat het er ook zo uit kan zien

Afbeelding
Afbeelding

vind het niet verwonderlijk dat mensen niet verder kijken :D (zelf vind ik die eerste poedel prachtig trouwens :I: )
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

moet een doodle ook getrimd worden eigenlijk?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:moet een doodle ook getrimd worden eigenlijk?
Jazeker.
Dat is ook een doorgroeivacht, dus ja, trimmen is het devies ;)

Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Volgens fokkers valt dat wel mee... Trimmers beginnen al te huilen als je belt en zegt een doedel te hebben.

Alle honden met veel haar móeten heel goed gekamd en geborsteld worden. Een Briard, Bobtail, Bearded Collie 'mogen' allemaal hun vacht houden, dus in principe is het mogelijk om de vachtlengte te behouden. Het mag dan natuurlijk nooit een viltlaag worden. In de praktijk móeten doedels geknipt geschoren, ingekort worden. Doedelmensen kunnen of willen namelijk niet kammen en borstelen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:Misschien is een doedel met een beetje goede vacht ook wel te koorden :D
Dan is het puur om de paar maanden wat van die vacht afjenzen zonder je verder druk te maken om modelletjes.
Nee, met een gemodelleerde poedel willen ze niet lopen maar met een zwabber wel...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zeg: Nanna, ga er zo een scoren en ga koorden :cheer:

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:Ik zeg: Nanna, ga er zo een scoren en ga koorden :cheer:
die gedachte kwam ook al bij mij op :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:Ik zeg: Nanna, ga er zo een scoren en ga koorden :cheer:
:tongue: Ik kan maar niet zo 2000 eurie op tafel gooien voor een bastaard ;-)
Neem dan een lagotto.......zelfde vachtje en een stuk voordeliger ;-)
Sandra
Afbeelding
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Volgens fokkers valt dat wel mee... Trimmers beginnen al te huilen als je belt en zegt een doedel te hebben.

Alle honden met veel haar móeten heel goed gekamd en geborsteld worden. Een Briard, Bobtail, Bearded Collie 'mogen' allemaal hun vacht houden, dus in principe is het mogelijk om de vachtlengte te behouden. Het mag dan natuurlijk nooit een viltlaag worden. In de praktijk móeten doedels geknipt geschoren, ingekort worden. Doedelmensen kunnen of willen namelijk niet kammen en borstelen.

pff weer een vooroordeel wat niet klopt jammer
en dan heb ik het over het stuk dat een doodle eigenaar niet wil borstelen/ kammen .
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

monicake schreef:

en dan heb ik het over het stuk dat een doodle eigenaar niet wil borstelen/ kammen .
Ja, een trimmer weet daar natuurlijk niks van :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

monicake schreef:

Geloof het maar echt.
Het grootste gedeelte van de doodles die in trimsalons aangeboden worden voor een trimbeurt zijn geklit of zwaar vervilt en alles er tussen in.En dan lopen de eigenaren zwaar beledigd weg naar de volgende trimmer die het beest ook weer kort moet scheren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier lopen er best een aantal. van die labradoodles. Groot, lange poten en enorm onstuimig. Mijn honden vinden ze niet heel tof.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”