Tja als je (te) veel zorgen maakt, ga je dingen zien die er niet zijneveliendepien schreef:We zijn vanmiddag in Putten geweest en zijn goed geholpen!
Eerst naar buiten geweest om Sams 'rare' loopje te bekijken, daarna gevoeld aan heupen en rug en een röntgenfoto gemaakt van de heupen/rug.
De uitslag is dat alles in orde is en dat er niks is om zorgen om te maken, Sam mag gewoon lekker alles weer doen en we mogen me een gerust hart behendigheid gaan doen!!
Sam gaf wel wat reactie bij het voelen, maar de laatste tijd zijn we zo vaak bij de DA geweest dat ze er een hekel aan heeft dat ze bevoelt wordt aan de achterkant. Daarom toch voor de zekerheid een röntgenfoto gemaakt, ik wou zeker zijn van de zaak en graag beoordeling van een deskundige. De foto was goed en er was niks te zien, ook niet aan de rug. Wat betreft het loopje, dit is gewoon haar manier van lopen, een beetje stijfjes maar er was verder niks mis mee en alles voelde prima.
Over de Ortolani test werd mij verteld dat dit helemaal niet betrouwbaar is bij een jonge hond omdat alles nog redelijk onstabiel in elkaar zit ivm de groei. Dus de uitslag daarvan zegt vrij weinig.. Vind het dan wel raar dat mijn eigen dierenarts deze test heeft gedaan en mij vervolgens vertelde dat Sam erg losse heupen heeft..
Maargoed ik ben blij dat we gegaan zijn en tevreden over de manier waarop ik geholpen ben! En natuurlijk ben ik erg blij dat we enigszins voor 'niks' zijn geweest. Mooie uitslag dus, ik ben opgelucht want maakte me nogal zorgen!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar loopje Sam, Update bij DK Putten geweest!
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Re: Raar loopje Sam, Update bij DK Putten geweest!
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Marco88 schreef:Tja als je (te) veel zorgen maakt, ga je dingen zien die er niet zijneveliendepien schreef:We zijn vanmiddag in Putten geweest en zijn goed geholpen!
Eerst naar buiten geweest om Sams 'rare' loopje te bekijken, daarna gevoeld aan heupen en rug en een röntgenfoto gemaakt van de heupen/rug.
De uitslag is dat alles in orde is en dat er niks is om zorgen om te maken, Sam mag gewoon lekker alles weer doen en we mogen me een gerust hart behendigheid gaan doen!!
Sam gaf wel wat reactie bij het voelen, maar de laatste tijd zijn we zo vaak bij de DA geweest dat ze er een hekel aan heeft dat ze bevoelt wordt aan de achterkant. Daarom toch voor de zekerheid een röntgenfoto gemaakt, ik wou zeker zijn van de zaak en graag beoordeling van een deskundige. De foto was goed en er was niks te zien, ook niet aan de rug. Wat betreft het loopje, dit is gewoon haar manier van lopen, een beetje stijfjes maar er was verder niks mis mee en alles voelde prima.
Over de Ortolani test werd mij verteld dat dit helemaal niet betrouwbaar is bij een jonge hond omdat alles nog redelijk onstabiel in elkaar zit ivm de groei. Dus de uitslag daarvan zegt vrij weinig.. Vind het dan wel raar dat mijn eigen dierenarts deze test heeft gedaan en mij vervolgens vertelde dat Sam erg losse heupen heeft..
Maargoed ik ben blij dat we gegaan zijn en tevreden over de manier waarop ik geholpen ben! En natuurlijk ben ik erg blij dat we enigszins voor 'niks' zijn geweest. Mooie uitslag dus, ik ben opgelucht want maakte me nogal zorgen!
Dat klopt helemaal, zit dan ook dingen op te zoeken op internet nou dat moet je al helemááál niet doen want dan ga je echt van alles zien, bij elk hupje denk je dan ja hoor er is wat aan de hand
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heel mooi nieuws 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kijk, dat is goed nieuws! Fijn dat je het nu zeker weet