Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vieze ogen
Moderator: moderatorteam
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
vieze ogen
Sinds een week of twee, drie heeft mijn hond vaker dan eerst vieze ogen. Waar ik eerst zo een à twee keer in de week even een beetje 'slaap' uit haar ogen moest halen, is dat nu zo'n 2 keer per dag geworden. Ik ben ermee naar de dierenarts geweest, maar die zag niets geks.
Dacht dan ook eerst dat het kwam omdat ik door drukte minder kon stofzuigen: wellicht had ze last van haar eigen haren. Maar nu ik weer trouw elke dag stofzuig, blijft het probleem bestaan. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, maar ben toch benieuwd hoe zoiets zou kunnen komen. Kan het met haar leeftijd (10,5) te maken hebben?
Dacht dan ook eerst dat het kwam omdat ik door drukte minder kon stofzuigen: wellicht had ze last van haar eigen haren. Maar nu ik weer trouw elke dag stofzuig, blijft het probleem bestaan. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, maar ben toch benieuwd hoe zoiets zou kunnen komen. Kan het met haar leeftijd (10,5) te maken hebben?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: vieze ogen
Mijn hondje had het ook een tijdje, een week of 2,3. Daarna is het vanzelf weer weggegaan, dus hopelijk bij jouw hondje ook!
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Hier is het wel erger als ze in het losse/mulle zand hebben gespeeld.
Is het gewoon helder prut wat er uit komt? Of is het wat ontstoken?
Is het gewoon helder prut wat er uit komt? Of is het wat ontstoken?
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
dan wacht ik nog even af, bedankt voor je reactie. Heb jij er nog iets aan gedaan?
Ik heb een jaartje geleden, toen ze ontstoken ogen had, schoongemaakt met kamillethee. Dat kan ik toch weer doen? Baadt het niet, dan schaadt het niet toch?
Ik heb een jaartje geleden, toen ze ontstoken ogen had, schoongemaakt met kamillethee. Dat kan ik toch weer doen? Baadt het niet, dan schaadt het niet toch?
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
als een van mijn honden vieze prut ogen heeft maak ik het ook een paar dagen, een paar keer per dag schoon met gewone thee of kamillethee. Zolang ze niet dik/opgezet > zwaar ontstoken zijn, werkt dat hier altijd goed.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Kamillethee is een goede, en verder zou ik er ook met jouw vingers bij vandaan blijven, die zijn ook niet altijd even schoon 
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Kamillethee vorige maand ook weer gedaan bij die dikke van ons, werkte helemaal perfect, was zo over.rose schreef:Kamillethee is een goede, en verder zou ik er ook met jouw vingers bij vandaan blijven, die zijn ook niet altijd even schoon
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Bij niet echt ontstoken ogen maak ik inderdaad ook 2 maal daags schoon met lauwe kamillethee. Werkt hier afdoende.
- krullie
- Zeer actief
gewoon de ogen schoon maken met kamille thee (ik doe kamille met honing),
en dan voor ieder oog een apart watje gebruiken anders steek je ze weer aan.
en dan voor ieder oog een apart watje gebruiken anders steek je ze weer aan.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry Evertje, ik zie je vraag nu pas... het is helder vocht (of wat wittig zodra het geconcentreerder wordt). Toen ze oogonsteking had was het echt groen, dit ziet er gewoon netjes uit.
Stepper: er is geen schirmer(?)test gedaan, dat zal ik eens vragen als het niet overgaat met kamillethee. Raar eigenlijk, dat teveel uitvloeiing een teken kan zijn van te droge ogen
Ik ga aan de slag met de kamillethee, bedankt allemaal voor jullie adviezen!
Stepper: er is geen schirmer(?)test gedaan, dat zal ik eens vragen als het niet overgaat met kamillethee. Raar eigenlijk, dat teveel uitvloeiing een teken kan zijn van te droge ogen
Ik ga aan de slag met de kamillethee, bedankt allemaal voor jullie adviezen!