Hier nietMelody schreef:Dat is helemaal waar. Maar alles is leuker met skates aan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steppen minder belastend dan hardlopen?
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Steppen minder belastend dan hardlopen?

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bergje af welJeannettebo schreef:Hier nietMelody schreef:Dat is helemaal waar. Maar alles is leuker met skates aan

- Jeannettebo
- Zeer actief
Maar ik zal altijd weer terug moetenRebble schreef:Bergje af welJeannettebo schreef:Hier nietMelody schreef:Dat is helemaal waar. Maar alles is leuker met skates aan

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Daar hebben ze het openbaar vervoer voor uitgevondenJeannettebo schreef:Maar ik zal altijd weer terug moetenRebble schreef:Bergje af welJeannettebo schreef:Hier nietMelody schreef:Dat is helemaal waar. Maar alles is leuker met skates aan

- billyboy2
- Zeer actief
Als kind fanatiek gedaan, maar daarna niet meer.Hilly45 schreef:Ben even kwijt bij wie ik wat gelezen heb, maar heb je het al eens uitgeprobeerd?billyboy2 schreef:Hilly45 schreef:Ik vind steppen heerlijk. Het is ook wel vermoeiend, maar heel anders dan hardlopen denk ik.
Een hondje voor in de mand bij een step lijkt me alleen absoluut niets.
Is skaten niet evt. wat voor je?
Skaten heb ik jaren gedaan, maar zonder hond.
Met skaten heb je meer ruimte nodig, en dat is lastig met een hond die keurig naast loopt.
En je kan minder snel reageren, van een step spring je zo af.
En de paden waar wij altijd wandelen zijn niet begaanbaar op skates.
Mocht het niet werken met Billy in het mandje, dan blijft hij thuis en gaat alleen Kid mee.
Die krengen zijn echt heel duur....
Ik ken niemand met een step(hier überhaupt nog nooit gezien), ook geen verhuurbedrijven. Vanmiddag bij een hele grote fietsenzaak geweest, maar die had ze ook niet in de verkoop.
Ik ben wel een echte waterrat en zodra zwembad open is ga ik ook zeker regelmatig zwemmen.
Ook genoeg open water, maar alleen niet zoveel aan. En Kid HAAT zwemmen.
Kid heeft de beweging echt wel nodig, anders wordt ze heul stout en irritant haha
Jeannettebo schreef:Je kan ook gewoon gaan fietsen en extra stevig wandelen.
Ik ben zelf ook bezig met afvallen en conditie en stel mezelf bij het wandelen bv ook doelen, bv een bepaalde afstand en die dan steeds sneller afleggen. Wat natuurlijk met fietsen net zo kan
Fietsen doe ik alleen met de honden, anders vind ik het niks aan haha. En dat gaat niet zo heel hard
Wandelen doe ik sowieso in een stevig tempo, minimaal een uur
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Er zijn workshops "steppen met de hond" waarbij je doorgaans diverse soorten steps kunt uitproberen. Ik raad dit met klem aan
zeker omdat jij zit met die belasting. Dan kun je het proberen op een manier zo dat je niet ergens aan vast zit. Kijk 's bij Actief met inzicht naar mogelijkheden. Het is vast ook mogelijk om (hier of elders) een priveles af te spreken waarbij je verschillende dingen kunt proberen.
Suzanne
Suzanne
-
Summer
- Vaste gebruiker
Best lastig dus als beginnerMelody schreef:Meh. Ik snap de gedachte, ik heb het nog niet zo ervaren en ook niet bij andere mensen. Als absolute beginner is het sowieso een toestand om je balans te vinden, of de wieltjes nou voor of achter elkaar staan. Je valt namelijk nooit zomaar opzij, maar naar voren of achteren. Naar achter moet je voorkomen door je houding en aan de voorkant moet je bescherming hebben.Het voordeel van rolschaatsen, als beginner, lijkt me dat je ook wat stabieler erop staat, klopt dat?
In potentie kan het natuurijk hartstikke gevaarlijk zijn. Ik denk dat welke sport/activiteit met/zonder wieltjes je ook samen met je hond wil doen, het staat of valt (haha) met opvoeden en eerst zelf de skill kunnen voordat de hond meegaat. Je gaat ook niet leren fietsen met de hond ernaast. Je kunt al fietsen en remmen en sturen!
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”