Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijn"dracht"

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: Schijn"dracht"

Ongelezen bericht door ruygemoor »

hier juist het tegenovergestelde........mijn teefje eet al 4 weken nauwelijks. geen melk, geen nep-puppies, maar erg sloom en eet niks. zou dit nog 5 weken moeten duren? ze is bijna 12 en heeft het nog nooit zo gehad. ze is gelukkig maar 1x/jaar loops.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Lindsey schreef:Voor onze ouwe taart van 11 was het afgelopen jaar niet prettig. Haar schijndracht bleef 'hangen' en ze was depri. Toen in het najaar ook haar melklijsten bleven produceren (kwam ook wat troep uit) hebben we doorgepakt en is ze ontstokt. De baarmoeder zag er nog prima uit en is blijven zitten. De DA vertelde dat de stokken 'onrustig' waren, dus het was wat dat betreft goed gepland. Ze is er enorm van opgeknapt, niet meer depri en alle t*tten hebben weer een normaal formaat.
Ik krijg het idee dat dierenartsen dat altijd zeggen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marjoleine schreef:Even voorrekenen hoe lang het duurt.
Vanaf halverwege de loopsheid plus negen weken. Dat is dus al haast klaar.
Nog even geduld dus en zorgen dat ze niet kan jatten, anders moet dat er straks weer af, dat gewicht ;)

O, en laat dat "waarschijnlijk" er maar af. Ze is gewoon schijndrachtig. Net als alle teven na de loopsheid ;)

Is dat echt, Marjoleine? Dat álle teven áltijd schijndrachtig worden na een loopsheid?
Van alle teven die ik heb gehad, heb ik het alleen bij Lyndie altijd gezien (en die was na elke loopsheid een maand of 5 écht ziek en apatisch). Bij mijn andere teven heb ik never nooit iets gemerkt. Niet qua gedrag en niet qua melkgifte o.i.d. (al geef ik toe dat het laatste wat lastig te zien is door dat pak haar :tongue: ).
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij mij zijn alle teven altijd schijndrachtig, Nikkie heeft er het minst last van, Tama graaft en eet iets slechter toen ze echt drachtig was at ze haast helemaal niet, Jarah geeft zelfs melk als ze schijndrachtig is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Shima schreef:Maar deze is wel gedekt 5 weken geleden. Geen pups gezien op de echo, dus gok op schijndracht nu. Tenzij er 1 of 2 pups verstopt zaten, wat ik niet denk. Echo is niet gedaan waar ikzelf altijd heen ga net mijn honden.
Ik neem aan dat de echo in ieder geval niet te vroeg gemaakt is? Zijn er geen andere, overduidelijke, lichaamsveranderingen? Naar mijn idee zou er anders met '5 weken drachtig' wel meer zichtbaar moeten zijn.
Dit sluit trouwens wel aan bij een vraag waar wij het hier thuis pas over hadden. Zou de schijndracht hrftiger kunnen zijn na een niet succesvolle dekkingen tov een schijndracht na een niet gedekte loopsheid? Marjoleine, weet jij dat misschien?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Caat* schreef:
Shima schreef:Maar deze is wel gedekt 5 weken geleden. Geen pups gezien op de echo, dus gok op schijndracht nu. Tenzij er 1 of 2 pups verstopt zaten, wat ik niet denk. Echo is niet gedaan waar ikzelf altijd heen ga net mijn honden.
Ik neem aan dat de echo in ieder geval niet te vroeg gemaakt is? Zijn er geen andere, overduidelijke, lichaamsveranderingen? Naar mijn idee zou er anders met '5 weken drachtig' wel meer zichtbaar moeten zijn.
Dit sluit trouwens wel aan bij een vraag waar wij het hier thuis pas over hadden. Zou de schijndracht hrftiger kunnen zijn na een niet succesvolle dekkingen tov een schijndracht na een niet gedekte loopsheid? Marjoleine, weet jij dat misschien?
geen idee, mijn eigen teef was vorige ronde gedekt en leeg, maar uber schijndrachtig, incl buikje (zelfs foto laten maken op 7 weken om zeker te zijn dat we niks gemist hadden op de echo) en nu weer gedekt en denk wel drachtig (6 maart echo) maar eigenlijk op roze tepels na absoluut niet zo tekenend als met de (achteraf) schijndracht
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Caat* schreef:
De echo is op dag 28 na de dekking gemaakt. Buiten het vraatzuchtig zijn, geen duidelijke andere aanwijzingen. Geen slijmafscheiding, geen vergrote vulva volgens mij, alleen gedragsveranderingen voor zover ik het begrepen heb. Ik denk zelf dat ze duidelijk schijndrachtig is, maar de vraatzucht is bijna op het agressieve af en dat herken ik absoluut niet. Vandaar mijn vraag.
Dat alle teven na de loopsheid een schijndrachtperiode doormaken wist ik wel, gelukkig hebben de meesten er niet zoveel last van dat er ingegrepen moet worden.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi is voor haar nest ook nooit zichtbaar schijnzwanger geweest. Toen ze de eerste keer na de dekking leeg was, was het best erg. Uitgebreide echo laten maken, omdat ook de dierenarts in sleeuwijk vond dat ze er wel heel erg drachtig uitzag..
Nu is twee keer loops geweest na haar nest en deze keer zijn haar tepels wel gezwollen. Marc zag van de week melk (Chuck had aan haar tepels lopen likken), maar dat is nu alweer gestopt.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Even voor de duidelijkheid, deze teef heeft nog nooit pups gehad. De baasjes willen het erg graag, maar zijn ook heel realistisch in hun observaties gelukkig.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef: nee, dat kan fysiologisch geen verschil maken maar ik denk wél dat de symptomen in de hoofden van de baasjes heftiger kunnen zijn :mrgreen: .
lieke schreef:Is dat echt, Marjoleine? Dat álle teven áltijd schijndrachtig worden na een loopsheid?
Van alle teven die ik heb gehad, heb ik het alleen bij Lyndie altijd gezien (en die was na elke loopsheid een maand of 5 écht ziek en apatisch). Bij mijn andere teven heb ik never nooit iets gemerkt. Niet qua gedrag en niet qua melkgifte o.i.d. (al geef ik toe dat het laatste wat lastig te zien is door dat pak haar :tongue: ).
alle teven maken na de loopsheid een schijndrachtperiode van 2 maand door maar niet elke teef laat daar ook symptomen van zien - mensen spreken dus maar van schijndracht als er duidelijke tekenen zijn maar dat technisch klopt dat niet :wink: .
Thanks. Dat wist ik niet. Ik dacht dat het idd. alleen zo was als je het kon zien.
Afbeelding
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door doodle »

Hier ook goede ervaringen met puur schijnzwanger. Vorige teef moest een dag of 3 à 4 hebben voor ik verschil zag.
Teefje nu kon ineens niet meer alleen zijn. Zat veel te piepen en blaffen. Ik mocht niet meer uit het zicht. Anders dan anders gedragen. Paar uur na eerste keer druppels geven was het piepen ineens over. Ze heeft ongeveer een dag of 4 druppels gehad, toen al af gaan bouwen. Uiteindelijk ongeveer een weekje gegeven.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli had na iedere loopsheid last van schijndracht, en dit werd alleen maar erger. Speeltjes opbergen had weinig zin, dan nam ze een kussen, schoen of iets anders wat ze tegen kwam als surrogaat pup. Uiteindelijk viel ze uit naar mijn andere hond als die zich in haar buurt waagde. Dit en haar onrust zijn uiteindelijk de reden geweest om haar op vijfjarige leeftijd te laten steriliseren. Ze heeft nooit de uiterlijke kenmerken van schijndracht gehad zoals melkgift en een opgezette buik of tepels.
Vorig jaar is een groot deel van haar melklijst verwijdert omdat ze melkkliertumoren had.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:hier puur schijnzwanger gegeven en jammer genoeg nul resultaat.
Zelfde resultaat hier....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Die puur hielp hier ook niet bij Pasha, terwijl de Puur spondy bij Bowie wel hielp. Ik wil best homeopathie proberen, maar het werkt vaker niet dan wel.
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Met het risico op een storm van protest, toch maar de vraag : waarom niet steriliseren? Zo zijn er geen schijndrachten meer en kunnen ze ook geen melkkliertumoren meer krijgen op latere leeftijd... als je tenminste geen nestje wil :D
Afbeelding
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Pasha is uiteindelijk ook gesteriliseerd, omdat ze melkkliertumoren had. Aangezien ze toch onder narcose was, alles eruit laten halen. Ze is er niet echt leuker op geworden zeg maar :engel:
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Inge O schreef:
Caat* schreef: Dit sluit trouwens wel aan bij een vraag waar wij het hier thuis pas over hadden. Zou de schijndracht hrftiger kunnen zijn na een niet succesvolle dekkingen tov een schijndracht na een niet gedekte loopsheid?
nee, dat kan fysiologisch geen verschil maken maar ik denk wél dat de symptomen in de hoofden van de baasjes heftiger kunnen zijn :mrgreen:
O, dat laatste zal zeker mee kunnen spelen :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”