Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond nergens welkom

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

scoob
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising Mechelse herder/ Bouvier
Aantal honden: 1

hond nergens welkom

Ongelezen bericht door scoob »

Sinds half Januari hebben wij een pup. Waar wij nu veelvuldig tegenaan lopen is dat wij nergens meer op visite kunnen, omdat niemand in onze omgeving dus een hond in huis wil hebben.
Ik ben hier helemaal verbijsterd over, omdat iedereen wel heel enthousiast reageerde toen wij foto's doormailden zodra we hem opgehaald hadden.
Hiervoor hebben wij bijna 13 jaar een hond gehad en deze kon heel goed alleen thuisblijven. Ik had hier dus nog nooit bij stilgestaan dat er nog zoveel aversie tegen honden is, erg bijzonder en pijnlijk om te ervaren trouwens, want ik voel mijzelf echt beledigd. Scoob moet het gewoon nog leren om alleen thuis te zijn en dat duurt een paar maanden, jammer dan.

Hebben meer mensen deze ervaring en hoe gaan jullie hiermee om? Vooropgesteld natuurlijk dat het een ieder zijn recht is geen hond in huis te willen hebben.
Ons wereldje wordt wel heel erg klein zo en dat is erg pijnlijk, maar het is jammer voor de anderen denk ik dan. Ik zeg maar gewoon tegen iedereen, kom maar gezellig bij ons dan, maar dat gebeurt ook lang niet altijd.
We hebben zelfs een vriendin die spontaan allergisch is, nooit eerder iets over gehoord. :S:
En dan hebben we het nu nog maar over een pup, nog niet eens een volwassen hond.
Ik ben bijna geneigd om te zeggen, het wordt tijd voor nieuwe vrienden :tong: , maar dat is nu meer de emotie die spreekt natuurlijk.

Graag hoor ik de ervaringen van anderen.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door scoob op 25 feb 2014 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet nooit dat je maar één leven hebt, dit is geen generale repetitie

Kay (Pukkie) 09-03-2000/04-11-2013,
jij zal nooit vergeten worden, bedankt voor alle mooie momenten die jij in ons leven hebt gebracht.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: hond nergens welkom

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd...
Ik heb mijn honden voor mezelf en niet voor een ander, ik neem ze ook niet altijd mee op bezoek, enkel als ik weet dat ze welkom zijn en dan nog niet altijd.
Bij mijn moeder en broertje mogen ze in de tuin, dus in de zomer met goed weer gaan ze mee en anders zorg ik voor oppas.
Als het weer het toelaat gaan ze overigens mee in de auto, ook als ze niet welkom zijn, dan blijf ik wat korter en doe ik er een wandeling aan vast knopen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daar valt weinig aan te doen en kan de prijs zijn die je voor het hebben van een hond betaalt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Er zijn zat mensen die niks met honden hebben of allergisch zijn en ze dus niet in huis willen hebben. Ik snap niet dat je daar helemaal verbijsterd en beledigd over bent. Veel mensen zitten niet te wachten op het bezoek van een hond wat ik mij goed kan voorstellen. Je zal dus een poos je sociale leven op een lager pitje moeten zetten totdat je pup een poosje alleen kan zijn.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik neem mijn honden eigenlijk nooit mee, maar ik denk dat ik ook niet heel veel vrienden heb die spontaan allergisch zijn, want dan kunnen ze hier ook niet meer komen :engel: , en hier blijft de hond er toch echt bij- ze wonen hier namelijk :wink:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tja dat is een van de verantwoordelijkheden die je op je neemt als je aan een hond begint.
Niet iedereen wil een hond in huis hebben, i.v.m met allergieëen, haren, andere dieren, etc.
Je kan er wel tegenaan gaan boksen, maar dan frustreer je je alleen maar, iedereen denkt anders over dingen, niet altijd leuk, maar wel mensen in hun waarde laten.
Kijk als iemand een paard zou nemen, zou ik dat ook leuk voor hen vinden, maar ik hoef ook geen paarden in huis.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Het is mijn keuze dat we honden hebben, niet die van vrienden/familie. Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op bezoekhonden. Daar ga ik geen vriendschap vanaf laten hangen hoor :hmmm:

Bij sommige kunnen de honden mee, bij anderen liever niet. Helemaal prima toch :19:
Wel was er altijd begrip dat we in het begin nog geen uren weg konden blijven als we geen oppas hadden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind het eigenlijk heel normaal dat mijn hond niet overal welkom is. Dat het jouw lieverdje is betekent niet dat anderen het ook zo zien. Ik bleef dus ook wel eens thuis of regelde oppas. En soms kon de hond ook wel mee, maar pas nadat ik gevraagd had. Ik verras mensen er niet mee :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb dat ook ervaren.
Mijn vrienden vonden me maar lastig, ik sleepte pup van buiten naar binnen, pup kauwde op dingen die niet mochten etc. Er gaat natuurlijk zoveel aandacht naar zo'n beestje.
Zelfs mijn moeder vond het vervelend. Mensen zonder hond beseffen zich denk ik niet wat zo'n jong hondje met zich mee brengt. Ik mocht hem dan wel meenemen maar alleen om te knuffelen, daarna mocht ik weer gaan.
Nu is dat anders, Manu is volwassen en ik kan hem in een hoekje leggen. Ik neem ook altijd een kleed mee wat zijn plaats is. Ik neem hem overigens alleen mee als er naar gevraagd wordt.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik snap je teleurstelling, jij helemaal blij met je pup en dan mag ie niet mee. Maar zoals gezegd, de hond is jouw keus en het is mooi als ie mee kan maar ik zou er niet vanuit gaan dat iedereen daar op zit te wachten.

Ik heb mijn meiden tegenwoordig eigenlijk alleen bij mijn ouders mee, verder nooit.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
scoob
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties. Dat geeft mij even een tegengewicht voor mijn gevoel. Was even nodig, omdat ik het mijzelf persoonlijk begon aan te trekken.

jij zal nooit vergeten worden, bedankt voor alle mooie momenten die jij in ons leven hebt gebracht.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij valt het juist heel erg mee, vooral familie vraagt altijd of ik haar mee wil nemen want ze vinden haar zo leuk. Naar vrienden doe ik het meestal niet, of ze moeten het expliciet vragen maar dat is maar zelden.. Ik vind het niet zo'n probleem, niet iedereen houdt van dezelfde dingen en ik vind vrienden leuk maar ben net zo lief thuis :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tja, vind zo'n grote ook wel veel gevraagd. Denk dat je met een leuke swiffer bij meer mensen welkom bent.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik denk ook dat je het niet al te persoonlijk moet aantrekken. En wellicht trekken sommigen ook nog wel bij als de hond straks wat groter en 'beter gemanierd' is. Zelf heb ik de ervaring nauwelijks omdat vrijwel al onze vrienden en kennissen zelf honden hebben.

Wel kan ik het me heel goed voorstellen, dat mensen er geen zin in hebben. Ze kijken wellicht uit naar jouw gezelschap en jouw aandacht - terwijl jij in deze fase vooral nog aandacht voor de pup hebt: of ie geen plas in huis doet, of ie niet op de stekkers knaagt, of ie niet op de vensterbank springt en dat soort dingen. Zo heb ik zelf geen behoefte aan bezoek dat de kinderen meeneemt - als men aandacht aan de kinderen wil besteden prima, maar dat doe je dan maar ergens anders :mrgreen: .
scoob
Vaste gebruiker

Jokkebrok schreef:Ik denk ook dat je het niet al te persoonlijk moet aantrekken. En wellicht trekken sommigen ook nog wel bij als de hond straks wat groter en 'beter gemanierd' is. Zelf heb ik de ervaring nauwelijks omdat vrijwel al onze vrienden en kennissen zelf honden hebben.

Wel kan ik het me heel goed voorstellen, dat mensen er geen zin in hebben. Ze kijken wellicht uit naar jouw gezelschap en jouw aandacht - terwijl jij in deze fase vooral nog aandacht voor de pup hebt: of ie geen plas in huis doet, of ie niet op de stekkers knaagt, of ie niet op de vensterbank springt en dat soort dingen. Zo heb ik zelf geen behoefte aan bezoek dat de kinderen meeneemt - als men aandacht aan de kinderen wil besteden prima, maar dat doe je dan maar ergens anders :mrgreen: .

Ja, daar zeg je inderdaad zo wat, da's een goeie, daar kan ik iets mee, of beter gezegd, daar kan ik mijzelf mee identificeren. Ik zit inderdaad ook niet op kinderen in huis te wachten.
Soms heb je gewoon even de input van anderen nodig om tot een juist beeld/gevoel te komen.

Bedankt

Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik pieker er niet eens over om mijn honden mee te nemen. Gevolg is wel (en dat weet iedereen) dat ik bijtijds naar huis ga als ik geen oppas heb.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb nooit bedacht om met een pup bij vrienden op bezoek te gaan, behalve als ze daar zelf nadrukkelijk om vragen.
Vooral vrienden zonder honden ga ik niet opschepen met een puppyplas in huis :wink:
Dat betekent overigens wel dat ik tijdelijk geen bezoeken afleg bij die vrienden want ik laat mijn pup daarvoor niet alleen.

Ze zijn welkom bij mij en anders zien we elkaar wel weer als pup groter is en even alleen kan blijven.

Bij familie neem ik de honden liever wel mee omdat dat doorgaans wat langere bezoeken zijn.
Eventueel blijven ze bij geschikt weer in de auto.

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 feb 2014 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik vind het zelf vervelend om mijn honden mee op bezoek te nemen eigenlijk. Alleen naar opa en oma gaan ze mee omdat hen dat zo gezellig vinden.
Kan me ook goed voorstellen dat andere mensen geen hond op bezoek willen.
scoob
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Ik heb nooit bedacht om met een pup bij vrienden op bezoek te gaan, behalve als ze daar zelf nadrukkelijk om vragen.
Vooral vrienden zonder honden ga ik niet opschepen met een puppyplas in huis :wink:
Dat betekent overigens wel dat ik tijdelijk geen bezoeken afleg bij die vrienden want ik laat mijn pup daarvoor niet alleen.

Ze zijn welkom bij mij en anders zien we elkaar wel weer als pup groter is en even alleen kan blijven.

Bij familie neem ik de honden liever wel mee omdat dat doorgaans wat langere bezoeken zijn.

Waar komt de aanname vandaan dat mijn pup in huis plast en aan meubels knaagt???
De pup is nu al zo goed opgevoed dat hij in huis keurig alles droog houd en goed aangeeft wanneer hij naar buiten moet. Tevens heeft hij nog nooit aan enig meubelstuk gezeten, dit ook omdat hij voldoende alternatieven krijgt aangereikt en dit goed oppakt. Wanneer wij ergens op visite zijn(waar hij wel gewenst is), gaat hij netjes op zijn kleedje liggen en gaat wat liggen spelen met zijn eigen speelgoed en kluifje. Wat dat betreft gaat het met de opvoeding buitengewoon goed. Het is veel werk maar, het werpt vanaf dag 1 al zijn vruchten af, super. Wij doen alles met de positieve aanpak, er is nog geen één keer een onvertogen woord tegen Scoob gevallen. Alleen maar hoera's en lekkers.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

scoob schreef:
ranetje schreef:Ik heb nooit bedacht om met een pup bij vrienden op bezoek te gaan, behalve als ze daar zelf nadrukkelijk om vragen.

Waar komt de aanname vandaan dat mijn pup in huis plast en aan meubels knaagt???
De pup is nu al zo goed opgevoed dat hij in huis keurig alles droog houd en goed aangeeft wanneer hij naar buiten moet. Tevens heeft hij nog nooit aan enig meubelstuk gezeten, dit ook omdat hij voldoende alternatieven krijgt aangereikt en dit goed oppakt. Wanneer wij ergens op visite zijn(waar hij wel gewenst is), gaat hij netjes op zijn kleedje liggen en gaat wat liggen spelen met zijn eigen speelgoed en kluifje. Wat dat betreft gaat het met de opvoeding buitengewoon goed. Het is veel werk maar, het werpt vanaf dag 1 al zijn vruchten af, super. Wij doen alles met de positieve aanpak, er is nog geen één keer een onvertogen woord tegen Scoob gevallen. Alleen maar hoera's en lekkers.
In jouw huis ja en dat heb je dan goed gedaan :ok:
Reageer niet zo op je teentjes getrapt :lol1:
Over aan meubels knagen heb ik volgens mij geen woord gezegd.

Bovendien, een pup die je thuis perfect droog hebt kan in vreemde omgeving alsnog de boel onderplassen.
Wist je dat? :wink:
En hier op het forum is minimaal één hond die thuis niets jat, maar bij vriendlief de boel wel van het aanrecht grist en opvreet en de voorraadkast leeghaalt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
scoob
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
scoob schreef:

In jouw huis ja en dat heb je dan goed gedaan :ok:
Reageer niet zo op je teentjes getrapt :lol1:
Over aan meubels knagen heb ik volgens mij geen woord gezegd.

Bovendien, een pup die je thuis perfect droog hebt kan in vreemde omgeving alsnog de boel onderplassen.
Wist je dat? :wink:
En hier op het forum is minimaal één hond die thuis niets jat, maar bij vriendlief de boel wel van het aanrecht grist en opvreet en de voorraadkast leeghaalt.
Laatst gewijzigd door scoob op 25 feb 2014 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

scoob schreef: Het wordt op prijs gesteld geen ongefundeerde aannames te doen. Kunt u dit niet, onthoudt u zichzelf dan van reageren.
Dank u vriendelijk

Is dat ook meteen weer duidelijk.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik wil mijn honden nog niet eens overal mee naartoe nemen ze moeten ook maar alleen thuis leren blijven.
Ik neem een hond niet mijn fam en vrienden.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb Rimpel ook een tijdlang meegesleept toen hij niet alleen kon zijn...
was geen punt...en als het wel een punt was kon hij in de auto blijven...
naar familie toe namen we ze samen ook eigenlijk altijd mee... ik heb mazzel dat dat kan bij mijn ouders en zus en zusje.
En zo heb ik ook vrienden waarbij het kan.
Maar er zijn er ook die dat niet zien zitten en dan doe ik het niet

ik begrijp wel precies wat je bedoeld hoor en hoe het voelt en overkomt...
Zo gaat dat in het begin als je een pupje hebt.
Ik zou me dat in jouw geval misschien ook wel wat aantrekken...
Sommige mensen hebben een hoop vrienden om zich heen die het echt niets vinden en dan valt het wat rauw op je dak
Toevallig is Muis twee weken terug nog mee geweest op een visite avond waar meerdere vrienden van ons waren
Geen punt...
Allemaal hondenmensen dus dat scheelt.

WEL is het zo...als Muis al lang alleen is geweest of we gaan lang weg en ik krijg tegengas in haar mee mogen nemen, dan
ga ik OF niet of ik ga kort en ben dan zo weer weg.
Het is prachtig als ze mee mag, als dat niet kan omdat iemand hondsziek wordt begrijp ik dat ook en als iemand het lastig vindt tijdens een feestje
meer dan prima, maar als ze overdag alleen heeft gezeten ga ik niet van 20.00 tot 24.00 ook nog eens op een feestje zitten zonder hond die dan ook nog de hele avond alleen is.
Daar heb ik geen hond(en) voor.
Simpel as that

Oh ja...herinner ik me ineens...
Ze zijn BEIDEN ook meegeweest naar vrienden van mijn vriend in het westen
Hem ken ik al wel aardig maar zijn vriendin kende ik nog niet zo heel goed.
Ze hielden een tuinfeestje met 30 man, BBQ etc
Ik had dat weekend honden vroeg dus of ze mee konden
GEEN punt...vonden ze hartstikke leuk
En de honden vonden het ook leuk hahahaha
ALlemaal lekkers snoepen, Rimpel zat zelfs nog bij een volslagen onbekende OP SCHOOT
Er waren twee mensen die het wel vervelend vonden als Muis, die liep los, in de buurt van de tafel kwam, maar dat snap ik best
Ik ben een hondenmens en het zal me worst als loopt ze op de tafel, maar dat niet iedereen dat leuk vindt begrijp ik
Dus niet alleen waren de gastheer en gastvrouw erg gezellig voor de honden OOK hun visite was dat

Ze zijn er dus wel...dat soort mensen...moet je net treffen
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

ik houd er niet van om honden overal mee naar toe te slepen, ik zit er ook niet op te wachten dat alle vrienden hun hond hier zouden laten bonjouren. Nee houd die maar lekker thuis. Daarnaast is het ook nog een pup, ik denk dat de meeste ook bang zijn dat hun huis onder gepiest en gepoept wordt. Niet zo heel gek overigens. Nu kan de pup thuis wel zindelijk zijn, maar van spanning toch wel iets laten lopen hoor..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
scoob schreef: Het wordt op prijs gesteld geen ongefundeerde aannames te doen. Kunt u dit niet, onthoudt u zichzelf dan van reageren.
Dank u vriendelijk

Is dat ook meteen weer duidelijk.
gezellie :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb die ervaring totaal niet. Nam mijn herder bouvier altijd mee. Anders kwam ik niet. Alleen mensen die katten hadden ging niet. Maar dan bleef ik korter. Nu met Bas idem. Die is klein en neem ik ongevraagd mee. Ook uit eten en noem maar op als het zo uit komt. Ik laat haar niet langer dan 15 minuten achter in de auto en alleen daar waar dat kan. Ik merk dus heel eerlijk gezegd niks van dat soort toestanden gelukkig.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik zie me al komen met de 6 honden waarvan 2 ongeleide pubers op dit moment. zit denk ik niemand op te wachten of ze moeten er expliciet om vragen. anders blijven ze maar thuis. soms neem ik er wel eens 1 mee.
ellen
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik neem Sam eigenlijk altijd mee, maar dat 'altijd' is betrekkelijk, want ik ga niet zo snel op visite bij iemand. Maar als ik een weekend weg ben en bijv. iemand van het forum ontmoet en waar ik mee afspreek, daarna mee te gaan met ze, dan is Sam er bij. Thuis krijg ik ook amper visite, degene die wel komt, vindt Sam ook leuk.

Ik herken deels wel een stelligheid bij mezelf; Als Sam niet welkom is, dan kom ik ook niet. Maar ik besef ook, dat dat overtrokken is en dat anderen idd gerust niet van honden kunnen houden of om welke reden dan ook Sam niet welkom heten. Die stelligheid is er dus wel af en ben ik wat genuanceerder daarin geworden. Maar feit is en blijft, dat ik het liefst kom samen met Sam.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Eigenlijk vind ik het wel fijn dat mijn honden pup af zijn en gewoon alleen thuis kunnen blijven. Het zijn lieverds hoor, maar ik hoef ze niet zo nodig steeds op sleeptouw. Even met iemand bijkletsen zonder dat daar honden bij zijn is ook leuk. Net als met de kinderen. Gezellig hoor als ze erbij zijn maar ik wil ook wel eens zonder hun weg :D
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”