Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Verzekering pup

Ongelezen bericht door crutz »

Asterix schreef:
Sanchis schreef:De vraag is ook hoever je zelf wilt gaan met je hond.

Ik ben niet echt het type wat met kunstheupen of chemokuren aan de gang wil, ongeacht of ik ben verzekerd of niet.
Mee eens hoor maar reken maar dat een acute BO bij teef je in het weekend klauwen met geld kost, een gebroken poot enz. Ieder voor zich hoor, als je het geld hebt, zou ik wrs ook niet verzekeren. Hond dus :wink:
Met de kerst een teef met BMO gehad, eerste en tweede consult in t weekend. Totale kosten 250€ voor 3x bezoek, 2x echo, 2x Azilin spuiten en een dubbele AB kuur (7 + 10 dagen). Vond t wel meevallen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een dierenarts uitzoeken zonder fratsen en poepchique praktijk wil ook nog wel eens helpen. Die van mij is ook niet zo duur en een bo of gebroken poot kan ik dus zelf wel betalen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Verzeker iig niet bij Proteq, die is afgrijselijk duur en vergoed nog maar 50% van chronische medicatie (en dat zijn o.a. juist de
zaken waarom je een verzekering afsluit als de hond of onverwachts een dure operatie nodig heeft of langdurig medicijnen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lets have fun schreef:Een dierenarts uitzoeken zonder fratsen en poepchique praktijk wil ook nog wel eens helpen. Die van mij is ook niet zo duur en een bo of gebroken poot kan ik dus zelf wel betalen.

Gebroken pootje van Yentle kostte 'maar' €1600.-- Hoest ik toch niet iedere dag even op.
lets have fun

Neeltje schreef:
lets have fun schreef:Een dierenarts uitzoeken zonder fratsen en poepchique praktijk wil ook nog wel eens helpen. Die van mij is ook niet zo duur en een bo of gebroken poot kan ik dus zelf wel betalen.

Gebroken pootje van Yentle kostte 'maar' €1600.-- Hoest ik toch niet iedere dag even op.
Je hoeft toch niet een dure dierenarts te nemen :19: Ik weet zeker dat het bij mijn dierenarts goedkoper kan :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

lets have fun schreef:
Neeltje schreef:

Je hoeft toch niet een dure dierenarts te nemen :19: Ik weet zeker dat het bij mijn dierenarts goedkoper kan :ok:
Ik weet waar ze geweest is. Heeft destijds voor 1500€ ook Umi haar pootje zeer netjes gerepareerd. Had goedkoper gekund ja, maar (kan alleen over mijn situatie spreken) zonder garanties en dit was met (sport geschiktheid)

Maar goed, hoe vaak komt zo iets nu voor? Hier wordt vrij intensief gesport/gewerkt met risico's en 1x pas meegemaakt (gelukkig)
lets have fun

Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe ver je met de hond wilt gaan. Vind je het heel belangrijk dat er dure ingrepen aan je hond gedaan kunnen worden is een verzekering misschien wel aantrekkelijk. Als, zoals bij mij, de lat aanzienlijk lager ligt kun je het wel af met een goedkopere dierenarts die al die dure behandelingen niet aanbied.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Als ik Noah nu verzeker, ben ik minimaal 30 euro per maand kwijt. Waarbij bijna overal heup en ellenboog problemen uitgesloten word. Terwijl zij perfecte heupen en ellenbogen heeft, mocht ze door een trauma wat oplopen word dat niet vergoed.
Perry en Noah

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe ver je met de hond wilt gaan. Vind je het heel belangrijk dat er dure ingrepen aan je hond gedaan kunnen worden is een verzekering misschien wel aantrekkelijk. Als, zoals bij mij, de lat aanzienlijk lager ligt kun je het wel af met een goedkopere dierenarts die al die dure behandelingen niet aanbied.
Het is niet altijd 'heel ver gaan' om duur uit te zijn.
Mijn ene hond heeft bv atopie, lag volledig open en daar moest dus iets mee gebeuren. Medicatie (levenslang) euro 1200 per jaar.
Je kan 'm moeilijk met vreselijke jeuk en open wonden laten lopen, maar die medicatie is wel overal net zo duur :19:

Overigens ben ik dus wel verzekerd, maar baal als een stekker dat Proteq nu bij chronische medicatie nog maar 50% uitkeert, want ik
was juist verzekerd voor als dit soort dingen zouden gebeuren en nu is het dus wel alsnog euro 600,00 per jaar betalen, excl. de kosten
die ik maandelijks aan verzekering kwijt ben (kan ook helaas niet wisselen van maatschappij, want dit wordt dan uiteraard uitgesloten).
Afbeelding
A good dog never dies...

lets have fun

Caro. schreef:
lets have fun schreef:Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe ver je met de hond wilt gaan. Vind je het heel belangrijk dat er dure ingrepen aan je hond gedaan kunnen worden is een verzekering misschien wel aantrekkelijk. Als, zoals bij mij, de lat aanzienlijk lager ligt kun je het wel af met een goedkopere dierenarts die al die dure behandelingen niet aanbied.
Mijn ene hond heeft bv atopie, lag volledig open en daar moest dus iets mee gebeuren. Medicatie (levenslang) euro 1200 per jaar.
Je kan 'm moeilijk met vreselijke jeuk en open wonden laten lopen, maar die medicatie is wel overal net zo duur :19:

Overigens ben ik dus wel verzekerd, maar baal als een stekker dat Proteq nu bij chronische medicatie nog maar 50% uitkeert, want ik
was juist verzekerd voor als dit soort dingen zouden gebeuren en nu is het dus wel alsnog euro 600,00 per jaar betalen, excl. de kosten
die ik maandelijks aan verzekering kwijt ben (kan ook helaas niet wisselen van maatschappij, want dit wordt dan uiteraard uitgesloten).
De kans dat je er nooit mee te maken krijgt is nog altijd groter. Ik geloof niet zo in indekken tegen alle mogelijke problemen. Ook niet bij mezelf hoor. Floor en Rufus zijn mijn 6de en 7de hond en ik heb aan al mijn honden nauwlijks ziektekosten gehad. Allemaal makkelijk zelf op te brengen. Zo kan het ook en ik weiger te geloven dat ik daar zo uitzonderlijk in ben. Maar als een verzekering je zinvol lijkt ga ik niemand tegen houden hoor. Ik ben er alleen een beetje allergisch voor wanneer er gedaan wordt alsof niemand zonder kan.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:
Caro. schreef:

De kans dat je er nooit mee te maken krijgt is nog altijd groter. Ik geloof niet zo in indekken tegen alle mogelijke problemen. Ook niet bij mezelf hoor. Floor en Rufus zijn mijn 6de en 7de hond en ik heb aan al mijn honden nauwlijks ziektekosten gehad. Allemaal makkelijk zelf op te brengen. Zo kan het ook en ik weiger te geloven dat ik daar zo uitzonderlijk in ben. Maar als een verzekering je zinvol lijkt ga ik niemand tegen houden hoor. Ik ben er alleen een beetje allergisch voor wanneer er gedaan wordt alsof niemand zonder kan.

O nee, dat denk ik zeker ook niet. Als jij (algemeen gesproken) de kosten kan ophoesten dan lijkt het mij zinvoller op een hond niet te verzekeren.
De kans dat je het eruit haalt, zeker bij de duurdere verzekeringen, is denk ik idd kleiner dan dat je het er wel uithaalt.
Alleen als je geen geld apart hebt staan voor bv een acute baarmoederoperatie, een gebroken poot of dat soort zaken, dán lijkt het mij wel zinvol,
want het is knap lullig als je je beestje geen medische zorg kan geven als dat nodig is.

Ik heb het ook wel een beetje gehad met de verzekeringen zoals je kan lezen: eerst beloven ze je van alles en uiteindelijk mankeert je hond wat en worden de polisvoorwaarden verandert en kan je nog enorme bedragen zelf ophoesten. Ehhh... daar ben ik toch juist voor verzekerd? :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”