Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Labradoodle

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb er totaal geen verstand van maar aan de lange poten te zien a
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

doodle schreef:Deze moeten wel gecastreerd/ gesteriliseerd worden.
Dit mag tegenwoordig ook voor het eerste jaar.
:roll: whoopty doo
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

doodle schreef:Je hebt eigenlijk meerdere soorten labradoodle.

De kruising labrador x poedel. Kan verharen,alle variaties van kort, ruw, langharig, krullend en glad. Weinig van te zeggen. En karakter van labrador tot poedel en alles ertussen in. Hoeft niet gecastreerd/ gesteriliseerd te worden. Hier kunnen honden bij zitten waar mensen met allergie niet tegen kunnen. Meestal grote maat. Vaak op marktplaats te vinden, maar daar kunnen natuurlijk ook leuke tussen zitten.

Je hebt ook de australian labradoodle. Daar zijn ze al veel langer mee aan het fokken, zo'n 30 jaar. Dat is dus in de tijd al een hond geworden met een redelijk voorspelbaar op elkaar lijkend uiterlijk.
Het karakter is ook voorspelbaarder. Deze moeten wel gecastreerd/ gesteriliseerd worden.
Dit mag tegenwoordig ook voor het eerste jaar.
Dus netjes 2 á 3 maanden na de eerste loopsheid.
Eigenlijk nooit op marktplaats te vinden. In 3 hoogtematen. De meeste mensen met allergie kunnen hier wel tegen maar ook geen 100 %. Een wolvacht, wavy fleece vacht of curly fleecevacht.
nooit geen ruwhaar.

Enne... welk nieuw ras is niet ontstaan uit kruisen van honden?
Geef mij eens een heeeeeeeeeeeeel goede reden waarom de honden gecastreerd MOETEN worden.
Echt waar ik kan er met geen mogelijkheid bij dat een fokker/verkoper gaat bepalen dat ik MIJN pup/hond zou moeten laten castreren.

Ik snap sowieso die (vroeg)castratie bij de australian labradoodle niet. Lijkt mij een enorme beperking voor het "ras". Castreer je honden die mogelijk heel goede fokdieren hadden kunnen zijn :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door doodle »

@liesbeth. Die rede zie ik zelf ook niet zo. Je krijgt een smalle basis met fokhonden, jammer.
Als we een in het nest gecastreerde hadden gekregen wildde we het niet.
Nu de regel verandert is en er voor het eerste jaar gecastrerd mag worden heb ik er geen probleem mee.
We hebben inmiddels 5 teven in de familie. 3 met spoed met baarmoederontsteking gecastreerd. 2 gecastreerd door heftige schijnzwangerschappen. Mijn eigen niet gecastreerde teef had groot tepel gezwel, schijnzwangerschap, steeds heftiger en was jaren incontinent.
Dus onze volgende hond zouden we toch hebben laten helpen. Dus voor ons geen probleem.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

doodle schreef:@liesbeth. Die rede zie ik zelf ook niet zo. Je krijgt een smalle basis met fokhonden, jammer.
Als we een in het nest gecastreerde hadden gekregen wildde we het niet.
Nu de regel verandert is en er voor het eerste jaar gecastrerd mag worden heb ik er geen probleem mee.
We hebben inmiddels 5 teven in de familie. 3 met spoed met baarmoederontsteking gecastreerd. 2 gecastreerd door heftige schijnzwangerschappen. Mijn eigen niet gecastreerde teef had groot tepel gezwel, schijnzwangerschap, steeds heftiger en was jaren incontinent.
Dus onze volgende hond zouden we toch hebben laten helpen. Dus voor ons geen probleem.
Zou ik dan voorzichtig kunnen concluderen dat er iets niet helemaal goed zit in dit 'ras' :19: ???

Sorry hoor, maar ik snap echt totaal niks van de beweegredenen om een hond op dusdanige manier te fokken en/of te kopen, met alle "regels" die er aan vast zitten. "Regels" die wettelijk totaal geen stand houden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
doodle
Vaste gebruiker

Ho. Zo bedoelde ik het niet.
De hond die we nu hebben is de eerste labradoodle. Het ging over teven maar niet over labradoodles.
De andere waren Jacks russels, heidewachtel, teckel en hanoveraanse bloedhond. Maar gezien die problemen wildde we nu toch castreren. Dus geen probleem mee.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

doodle schreef:Ho. Zo bedoelde ik het niet.
De hond die we nu hebben is de eerste labradoodle. Het ging over teven maar niet over labradoodles.
De andere waren Jacks russels, heidewachtel, teckel en hanoveraanse bloedhond. Maar gezien die problemen wildde we nu toch castreren. Dus geen probleem mee.
even :offt: maar heb je van deze hond : hanoveraanse bloedhond .ook 'n foto?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

doodle schreef:Maar gezien die problemen wildde we nu toch castreren. Dus geen probleem mee.
OMG... wat staat hier? & wat zegt het dat ik niet snap wat er staat :schrik:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
doodle
Vaste gebruiker

Helaas nu geen foto van haar. Is al lang geleden, en toen nog niet zo veel foto's als nu. Als je bij google hanoveraanse zweethond invult krijg je heel veel foto' s. Als je echt wilt kan ik nog wel zoeken naar echte foto's.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Het duurste vuilnisbakkenras. Wie er in gelooft de ideale hond voor niet niezen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De kruising labrador x poedel. Kan verharen,alle variaties van kort, ruw, langharig, krullend en glad.
Kun je even definieren wat je bedoelt met langhaar en wat met ruwhaar?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

nyckle schreef:Het duurste vuilnisbakkenras. Wie er in gelooft de ideale hond voor niet niezen.
& dat terwijl niezen best lekker kan zijn zo nu & dan :lol1:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
nyckle
Zeer actief

Een watvoordoodle is handelswaar. Ik vind het allemaal wel best hoor. Het liefst balletjes en kippenhok eruit. Monopolie noemt men dat, dacht ik. Het is maar net wat een gek er voor geeft. Veel geld een waardevolle hond toch?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom je nou een poedel met een lab moet kruisen omdat iemand allergisch is... Waarom dan niet gewoon een 100% poedel nemen? Of 1 van de andere waterhonden?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
nyckle
Zeer actief

Handel?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom je nou een poedel met een lab moet kruisen omdat iemand allergisch is... Waarom dan niet gewoon een 100% poedel nemen? Of 1 van de andere waterhonden?
Omdat je er dan eenf ancy naampje aan kan hangen en de boel voor veel geld kan verpanjeren.

Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

De kruising labrador x poedel. Kan verharen,alle variaties van kort, ruw, langharig, krullend en glad. Weinig van te zeggen. En karakter van labrador tot poedel en alles ertussen in. Hoeft niet gecastreerd/ gesteriliseerd te worden. Hier kunnen honden bij zitten waar mensen met allergie niet tegen kunnen. Meestal grote maat. Vaak op marktplaats te vinden, maar daar kunnen natuurlijk ook leuke tussen zitten.

Je hebt ook de australian labradoodle. Daar zijn ze al veel langer mee aan het fokken, zo'n 30 jaar. Dat is dus in de tijd al een hond geworden met een redelijk voorspelbaar op elkaar lijkend uiterlijk.
Het karakter is ook voorspelbaarder. Deze moeten wel gecastreerd/ gesteriliseerd worden.
Dit mag tegenwoordig ook voor het eerste jaar. Dus netjes 2 á 3 maanden na de eerste loopsheid.
Eigenlijk nooit op marktplaats te vinden. In 3 hoogtematen. De meeste mensen met allergie kunnen hier wel tegen maar ook geen 100 %. Een wolvacht, wavy fleece vacht of curly fleecevacht.
nooit geen ruwhaar.

Enne... welk nieuw ras is niet ontstaan uit kruisen van honden?
een grote hond moet toch nog uitzwaren na het eerste jaar?
of doen doodles dat niet?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik ben wel blij dat kennissen van ons gekozen hebben voor de Labradoodle.
Het dier kan onmogelijk alleen thuis worden gelaten en zo heeft Zoon een leuk oppasbaantje.
Verder vind ik er niet veel aan, maar ik was al nooit fan van de poedel of labrador dus een kruising daarvan is het voor mij ook niet echt. Enorm beest met ellenlange poten, ontzettend lomp en lastig bij de meeste andere honden. Met zwart kroeshaar. Hoe meer de poedelkant overheerst hoe lelijker ik ze vind.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

doodle schreef:Helaas nu geen foto van haar. Is al lang geleden, en toen nog niet zo veel foto's als nu. Als je bij google hanoveraanse zweethond invult krijg je heel veel foto' s. Als je echt wilt kan ik nog wel zoeken naar echte foto's.
de Hannoveraanse Zweethond ken ik wel, maar de hannoveraanse bloedhond kon ik niet plaatsen :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Zodra het woord Labradoodle komt weet gelukkig de hele wereld het meteen beter, ook wat betreft een allergie daar weet ook iedereen alles van maar helaas is ook een allergie voor iedereen verschillend en zeker ook hoe je dat wil onderdrukken met medicijnen.
En nee als je allergisch bent kun je niet standaard tegen een waterhond of een poedel of een ander soort. als dat zo was dan had je niet zoveel mensen die toch hun maatje moeten afstaan door de allergische klachten . En ook het begrip dan neem je toch een pilletje is niet voor iedereen weggelegd.
Deze honden zijn niet zomaar een hype maar de Australian Labradoodle is inmiddels bewezen een super lief , sociaal ( mens en dier) en leergierige hond te wezen die inderdaad allergievriendelijk is.
En ja ze moeten worden gecastreerd om te voorkomen dat er klakkeloos en onnadenkend mee wordt gefokt want de mensen die wel goed nadenken over het fokken is helaas nog steeds een klein deel van de bevolking. Op deze manier komen ze ook zo goed als niet in handen van broodfokkers en alle ouderhonden zijn getest tot vele generaties ervoor.
Hoe vermoeiend is het om een ( voor jullie kruisinkie maar)voor mij ras steeds te moeten en willen verdedigen . Natuurlijk kan je ze niet mooi vinden dat heb ik ook met diverse rassen ik hou van een hoog knuffelgehalte en helaas daar voldoet niet ieder dier aan.
En mensen worden niet besodemietert door de fokkers over de ALD, men weet wat ze krijgen en ze hebben ook een ( soort) stamboom , waarom zeg ik een soort omdat zodra er geen Raad van beheer of FCI om de hoek komt kijken men gelijk gilt dat het niet echt is .
Ik ben blij dat we voorlopig nog niet bij RvB zitten laat die eerst maar eens alle zaakjes op orde hebben, en ik vraag me af waarom ook het prijsverschil tussen chippen van RvB en de normale DA zoveel verschil heeft laat ik me nog niet uit over het woord stamboom wat een simpel papiertje is die we ook hebben alleen dan met de stempels etc va de rasvereniging en gelukkig zonder evt showverplichtingen.
En wat betreft het castreren / steriliseren dat gebeurt niet meer standaard met 7 weken sinds 1-1-12 bij diverse fokkers.

Pff ooit komt er een dag dat waarschijnlijk iedereen het snapt maar tot die tijd.....
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Corneliana schreef: een grote hond moet toch nog uitzwaren na het eerste jaar?
of doen doodles dat niet?
Volwassen worden, geestelijk en lichamelijk. En nee, dat doet zo'n hond dan inderdaad niet zoals het zou zijn wanneer hij/zij daar de tijd voor zou krijgen.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

monicake schreef: Pff ooit komt er een dag dat waarschijnlijk iedereen het snapt maar tot die tijd.....
Valt niks te snappen aan het verplicht castreren. Het is en blijft gewoon onzin. :roll:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als het belang van de individueele hond voorop stond werd er niet verplicht gecastreerd. Punt. Er is nog nooit iemand geweest die het nut van verplichte castratie heeft kunnen uitleggen wat ook niet verwonderlijk is want het is zo krom als wat. Dat krijg je niet recht geluld.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Doedels zijn net zoiets als red bull.
Je denkt dat het over het artikel gaat, maar je betaalt eigenlijk gewoon een doorlopende marketingmachine.
Marketing is de kernactiviteit van red bull. Dat blikje rommel met een productiewaarde van 4 centen is slechts bijzaak.
En zo is het met doedels ook. Je koopt marketing, en de exclusiviteitsgrenzen van de geldmachine worden met hand en tand verdedigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

monicake schreef:Zodra het woord Labradoodle komt weet gelukkig de hele wereld het meteen beter, ook wat betreft een allergie daar weet ook iedereen alles van maar helaas is ook een allergie voor iedereen verschillend en zeker ook hoe je dat wil onderdrukken met medicijnen.
En nee als je allergisch bent kun je niet standaard tegen een waterhond of een poedel of een ander soort. als dat zo was dan had je niet zoveel mensen die toch hun maatje moeten afstaan door de allergische klachten . En ook het begrip dan neem je toch een pilletje is niet voor iedereen weggelegd.
Deze honden zijn niet zomaar een hype maar de Australian Labradoodle is inmiddels bewezen een super lief , sociaal ( mens en dier) en leergierige hond te wezen die inderdaad allergievriendelijk is.
En ja ze moeten worden gecastreerd om te voorkomen dat er klakkeloos en onnadenkend mee wordt gefokt want de mensen die wel goed nadenken over het fokken is helaas nog steeds een klein deel van de bevolking. Op deze manier komen ze ook zo goed als niet in handen van broodfokkers en alle ouderhonden zijn getest tot vele generaties ervoor.
Hoe vermoeiend is het om een ( voor jullie kruisinkie maar)voor mij ras steeds te moeten en willen verdedigen . Natuurlijk kan je ze niet mooi vinden dat heb ik ook met diverse rassen ik hou van een hoog knuffelgehalte en helaas daar voldoet niet ieder dier aan.
En mensen worden niet besodemietert door de fokkers over de ALD, men weet wat ze krijgen en ze hebben ook een ( soort) stamboom , waarom zeg ik een soort omdat zodra er geen Raad van beheer of FCI om de hoek komt kijken men gelijk gilt dat het niet echt is .
Ik ben blij dat we voorlopig nog niet bij RvB zitten laat die eerst maar eens alle zaakjes op orde hebben, en ik vraag me af waarom ook het prijsverschil tussen chippen van RvB en de normale DA zoveel verschil heeft laat ik me nog niet uit over het woord stamboom wat een simpel papiertje is die we ook hebben alleen dan met de stempels etc va de rasvereniging en gelukkig zonder evt showverplichtingen.
En wat betreft het castreren / steriliseren dat gebeurt niet meer standaard met 7 weken sinds 1-1-12 bij diverse fokkers.

Pff ooit komt er een dag dat waarschijnlijk iedereen het snapt maar tot die tijd.....
Een doodle is echt niet meer 'anti-allergisch' dan mijn lagotto of een poedel dus dat is onzin want juist met de achtergrond van een andere vachtsoort loop je meer risico's. Er zijn ook mensen allergisch voor speeksel van honden en dan kun je geen enkele hond houden.

Een de smoes van onnadenkend fokken is natuurlijk ook onzin want dat geldt voor ALLE RASSEN en ik geloof niet dat er bij andere rassen verplicht gecastreerd wordt behalve dan bij de momenteel zijnde modekat de main coon...........dus wat mij betreft is men nog steeds bang voor zijn broodwinning ;-(
Sandra
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wally Conron, creator of the Labradoodle in the 80s, says he regrets creating these 'Frankenstein' dogs
't duurt altijd even voor dingen tot de volgelingen doordringen
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Rosita Compagner schreef:
Wally Conron, creator of the Labradoodle in the 80s, says he regrets creating these 'Frankenstein' dogs
't duurt altijd even voor dingen tot de volgelingen doordringen
Inderdaad, ik had het al eerder gelezen. Maar zag nu dit topic lopen :F:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

monicake schreef:Zodra het woord Labradoodle komt weet gelukkig de hele wereld het meteen beter, ook wat betreft een allergie daar weet ook iedereen alles van maar helaas is ook een allergie voor iedereen verschillend en zeker ook hoe je dat wil onderdrukken met medicijnen.

Ik heb niks tegen de honden maar wel tegen dat verplicht castreren ook voor het eerste levensjaar.

Ik geloof pas dat de fokkers het goed met hun ras voorhebben als ze de regel van verplicht castreren schrappen.

Die prijs maakt me niet uit, als ik graag zo hond zou willen maakt dat geld me niet uit.
Maar de voorwaarde dat ik de pup moet laten castreren voordat hij lichamelijk en geestelijk volwassen is staat me verschrikkelijk tegen.
Trouwens ben zelf helemaal tegen castratie maar wat een ander doet moet die weten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

monicake schreef: Ik ben blij dat we voorlopig nog niet bij RvB zitten laat die eerst maar eens alle zaakjes op orde hebben, en ik vraag me af waarom ook het prijsverschil tussen chippen van RvB en de normale DA zoveel verschil heeft laat ik me nog niet uit over het woord stamboom wat een simpel papiertje is die we ook hebben alleen dan met de stempels etc va de rasvereniging en gelukkig zonder evt showverplichtingen.
Misschien omdat je bij een hond met FCI-papieren ook de afstamming overal kunt vinden? En de registratie internationaal en openbaar is? En inzichtelijk voor iedereen en gewoon vastgelegd?
Maar dat boeit natuurlijk niet voor labradoodles, want die worden allemaal gecastreerd, dus fokken kun je er niet mee. Wat kan het dan bommen wie de ouders zijn en wat diens eventuele gezondheidsuitslagen zijn?

Verdiep je trouwens eerst eens in vachttypes en de genetische achtergronden hiervan voor je rare dingen zegt.
Want met alle respect, wat je zegt klopt niet.
Jij bent misschien beter thuis in labradoodles dan ik, maar ik gok zomaar dat ik meer van genetica van vachten weet ;)

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”