Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er woont hier in de buurt een labrador x poedel. Het is een ruwhaar Dat viel het vrouwtje wel even vies tegen, want zij had op een prachtige fleechevacht gehoopt. Was haar ook beloofd door de fokker Ik vind het trouwens geen vriendelijke hond
hmm een pulidoodle zou moeten kunnen werken, maar ik moet geen doodle, ik vind het heel vaak neuroten, tenminste degene die ik dan zo tegen kom zo af en toe
En de Pulidoodle een beetje groter maken wij een Komodoodle ( Komondor/Poedel ). Het haar past bij elkaar net als de Pulidoodle, ze hebben allemaal krullen.
ute schreef:En de Pulidoodle een beetje groter maken wij een Komodoodle ( Komondor/Poedel ). Het haar past bij elkaar net als de Pulidoodle, ze hebben allemaal krullen.
die zou ik dan nog over wegen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 feb 2014 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Cockadoodles, GoldenDoodles, WeinerDoodles, Masti-Doodles, FrogADoodles – seems there’s no breed of dog that just wouldn’t be better with a little bit of Doodle added to it. A Doodle, for those who don’t know, is just about any type of poodle cross. The portion of Poodle in your Doodle might vary, but it’s in there – and that, apparently, is what makes it ‘rare’.
Just when you think Doodle crosses couldn’t possibly get any weirder, we proudly present the MyLittleDoodle – a dog for the newish millenium.
With the recent tremendous marketing of Poodle crosses, we thought a cross that had unique qualities not already found in the Poodle made more sense.
After long hours in the lab tinkering with the DNA, we have created a “doodle” which does not lessen the original.
(Note: A couple of “My Little Pony” toys accidentally fell in the gene splicer, hence the neon-pink hair.)
In addition to the traits of the Poodle, the Ponydoodle can be ridden by small children, mow your lawn, and can be maintained on either a meat-based diet or on hay and grain — thereby cutting the cost of feed.
Our Ponydoodles are between 21-24 inches tall. They have great dispositions and are patient with small children. They are highly intelligent, learn quickly, and are eager to please.
Ponydoodles are athletic and excel in such events as jumping, driving, obstacles, halter, and “liberty” classes (where the Ponydoodle is turned loose in a ring to perform to music).
Being somewhat stronger swimmers than their Poodle counterparts (occasionally wild Ponydoodles have been seen swimming the bay between Chincoteague and Assateague), Ponydoodles have also done remarkably well in duck retrieving trials.
Best of all, after a day in the pasture or working in the performance ring, Ponydoodles can curl up beside you on the sofa to watch T.V.
Klinkt allemaal erg interessant maar wat er eigenlijk aan de hand is dat er gewoon een hele lading kruisingen op de wereld gezet worden en daar moet ook nog grof voor betaald worden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
Ongelofelijk dat mensen voor een kruising zitten te zeuren als deze meer dan 250 euro kost, maar als het woord doodle erin voorkomt dan maakt het allemaal niet uit. Het is nog opvallend hoe lang die prijzen zo hoog blijven...
Oh hemel, als je zo eens googled op al die doodle kruisingen zitten er eigenlijk wel een boel leukertjes bij Wat mensen er voor willen betalen moeten ze zelf weten, belangrijker vind ik dat er een beetje verstandig gefokt wordt en dat betwijfel ik als men het snelle geld voor ogen heeft.