Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Joie de Vivre

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jokkebrok

Joie de Vivre

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Gewoon omdat ik denk dat al die hollandse honden daar wel eens aan toe zijn. Om te zien hoe het leven zich elders in de wereld voltrekt.

We beginnen met een eenvoudig filmpje. Geen hoogtepunt, geen kunsten, geen avonturen, heel gewoon: een ochtendwandeling op het Franse platteland.

Joie de Vivre - 1
lets have fun

Re: Joie de Vivre

Ongelezen bericht door lets have fun »

Heerlijk toch, zo'n gemoedelijke wandeling :ok: Je honden houden van de muizenjacht zo te zien :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Lekker! Ook weer totaal anders dan hier, ook buiten nl
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Dit is gewoon een filmje om ons jaloers te maken :@ het ziet er namelijk heerlijk uit dat Franse landschap, je honden hebben zo te zien heerlijk naar hun zin.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Diesel en Loek schreef:Dit is gewoon een filmje om ons jaloers te maken...

Opzet geslaagd :wink:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Gittje schreef:
Diesel en Loek schreef:Dit is gewoon een filmje om ons jaloers te maken...

Opzet geslaagd :wink:
Zeg dat wel.
Het is daar prachtig en wat een mooie wandel omgeving.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Geweldig :I:
Welk departement zit je?
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Heerlijk die honden zo te zien genieten :D
Wimpel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.

Ongelezen bericht door Wimpel »

Heerlijk zo, een wandelingetje door de natuur. Mijn hond scharrelt graag in de bosjes om te kijken waar dat gekwaak vandaan komt. Er zijn op het moment veel ganzen aan het wachten op het sein van de trek. Dat komt door se zachte winter.
Jokkebrok

Manu schreef:Geweldig :I:
Welk departement zit je?
52, prachtig groen en nooit een mens te bekennen. Maar ja, dat eerste is omdat het vaak regent en dat tweede omdat armoe hier troef is. Twee redenen waarom veel mensen toch liever jouw kant opgaan :D

Maar voor hondjes is het hier geweldig, tenzij je jagers hebt - dan kun je als baas ook beter wegblijven: wild en wildsporen hoe je je kont ook keert :roll:
Manu

En ik vind het hier al zo rustig :mrgreen: Ik zit midden in de bergen. Regen hebben we hier zelden gelukkig, net als wind, zo fijn. Armoe zie je hier niet veel, veel huizen staan 's winters leeg. Zijn vakantievilla's.

Ik heb een zeer succesvolle jager die hier al continue met zijn neus in de lucht loopt :lol1:
Ziet er echt heel mooi uit bij jullie :ok:
Jokkebrok

Joie de Vivre - 2

Joie de Vivre - 2

Het regent hier al dagen pijpestelen. Of beter, het regent hier al maanden pijpestelen. In plaats van een fatsoenlijke winter hebben we al een maand of 6 een behoorlijk nare herfst. Maar gelukkig is het ook al die maanden al zo warm dat de bosbloemetjes rijp voor pluk zijn. Dus combineer ik een wandeling met de honden met een dosis vrolijkheid in huis.
.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
.

De weg naar en de plek waarop de Jonquilles zich bevinden is uitermate geschikt om de heren even de benen te laten strekken en wat naar muisjes te laten graven. Dat ze en passent ook nog het plukveld vrij houden van groot wild is alleen maar meegenomen.
In het bos zitten ze nog volop in hun knopjes, maar zodra je ze binnenzet in een warme ruimte dan kun je de bloei en de vrolijkheid heel goed forceren.
.
Afbeelding

Afbeelding

Je kunt natuurlijk ook wachten tot ze zich in den nature op z'n voordeligst laten zien, maar daar had ik met al deze regen net geen zin in.
(En daarbij, in het veen kijkt men niet op een turfje - dus houd die hollandse natuurcommentaren van niet plukken want zeldzaam maar voor je :tongue: )

Afbeelding
Manu

:I: Hier staat het gras ook vol bloemetjes en wij hebben al dagen gehad dat we in ons t-shirt rond konden banjeren overdag. Bizar want een uurtje verder ligt een dik pak sneeuw in de bergen.
Wat heb je trouwens een leuke honden, blije koppies!
Jokkebrok

Manu schreef::I: Hier staat het gras ook vol bloemetjes en wij hebben al dagen gehad dat we in ons t-shirt rond konden banjeren overdag. Bizar want een uurtje verder ligt een dik pak sneeuw in de bergen.
Ja ze zijn enig die mannen.... :roll:

Maar WAT voor een bloempjes dan Manu, dat wil ik van de bloempjesclub dan wel weten. Maak maar eens een foto en als je het zelf niet weet dan zijn er hier vast genoeg mensen die wel weten wat dat voor bloeiend spul aan je voeten is.

En dat van zonder jas buiten lopen hoef ik niet perse te horen, niet nu, nu ze tot ongeveer half maart regen voorspeld hebben :jank: Als je dan zonodig moet pronken met dat weer daar in het zuiden, doe dan maar foto's, daar hebben wij er ook nog plezier van :D
Manu

Jokkebrok schreef:
Manu schreef::I: Hier staat het gras ook vol bloemetjes en wij hebben al dagen gehad dat we in ons t-shirt rond konden banjeren overdag. Bizar want een uurtje verder ligt een dik pak sneeuw in de bergen.
Ja ze zijn enig die mannen.... :roll:

Maar WAT voor een bloempjes dan Manu, dat wil ik van de bloempjesclub dan wel weten. Maak maar eens een foto en als je het zelf niet weet dan zijn er hier vast genoeg mensen die wel weten wat dat voor bloeiend spul aan je voeten is.

En dat van zonder jas buiten lopen hoef ik niet perse te horen, niet nu, nu ze tot ongeveer half maart regen voorspeld hebben :jank: Als je dan zonodig moet pronken met dat weer daar in het zuiden, doe dan maar foto's, daar hebben wij er ook nog plezier van :D
Vandaag was er regen :mrgreen:
Ik zal een foto maken morgen! Ik herken alleen tulpen of rozen dus bij god geen idee WAT voor bloempies. En van het zomerweer staat er al een topic in de fotohoek :pffff: viewtopic.php?f=26&t=282352
Tot half maart regen. Pfoe, dat is balen ja. Je hebt bij jou niet zoveel berggebied toch? Dat scheelt al iets. Als het hier 2 dagen achter elkaar regent sta je tot je enkels al in de modder. Heeft het ook zo weinig gevroren bij jullie?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou als het bij jullie zoveel regent denk ik niet dat mijn honden het daar naar hun zin hebben.
Als het hier regent zeggen de meiden zodra ik de deur open doe ga maar lekker zelf buiten lopen.

Maar ik vind het daar prachtig zou er zo ook willen wonen.
Mooi hoor zo rustig. Heerlijk en de regen zou ik dan wel op de koop toe nemen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Heerlijk relaxed beeld hoor :cheer: Vorig weekend liepen die schooiers van mij zo door het Belgische land te struinen. Heerlijk om ze zo te zien genieten! En lekker modderig weer naar huis :mrgreen:
Jokkebrok

Jion schreef:Wat leuk al die narcisjes! En ze staan mooi bij de champagne! :cheer:
Is geen champagne :wink: - wij drinken Cremant de Bourgogne of Prestige Cofféen, veel lekkerder :pffff:

Terug naar het goede hondenleven!

Zon, er was zowaar zon vandeweek - de beesten hebben meteen geprofiteerd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Manu

Ach heerlijk die dichtgeknepen oogjes :love: Die eerste foto is stoer! Hier is het ook zulk heerlijk weer.
Ik heb toch maar eens gekeken wat voor bloempjes en het zijn boterbloemen, madeliefjes en viooltjes. Als ik morgen weer op de bergen ga wandelen zal ik wat foto's maken.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heerlijk hoor, de ruimte en rust ben ik jaloers op, op de eeuwige regen dan weer niet :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jokkebrok

Afbeelding

Terwijl de ene reu plezierig in het water spettert, ligt de ander in diepe narcose bij de DA.

Afgelopen week was er weinig joie in het leven van onze driejarige Fries - hij is sinds afgelopen dinsdag sans roubignoles.

We dachten dat ie er overheen gegroeid was, over zijn hitsigheid. Maar niet zo heel lang geleden was het weer dik raak. Niet slapen, zelfs niet eten, onrustig en gespannen. Het was deze keer zelfs erger dan alle keren voorheen. Nam hij voorheen slechts in de buurt van de loopse teef de benen, nu smeerde hij 'em zelfs op wandelingen ver buiten de dorpsgrens. En als klap op de vuurpijl heeft meneer zich deze keer zelfs een gang naar buiten gegraven :shock: Zo onder de schuurdeur door :roll:

Met z'n historie in ons achterhoofd en de kennis dat onze buren hun teven echt nooit never niet laten steriliseren, hebben wij de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij de DA. Afgelopen dinsdag ging meneer onder het mes.

De Fries haat de auto, maar als ie op de bijrijderstoel mag zitten dan vindt ie het toch wel leuk. Ik voelde me een Judas, toen ik het portier voor hem opendeed en hem even later met z'n koppie achter het raam zag wegrijden met m'n verkering :oops: Ik heb er geen seconde over getwijfeld dat de castratie een wijs besluit was, maar om dat hondje te zien wegrijden en dan te weten dat hij niet weet wat hem boven het hoofd hangt...

Affijn, toen ie 's middags thuis kwam kreeg ik het verraad driedubbeldik op m'n brood. Wat een zielig hoopje hond :cry:
Afbeelding

De Fries was nog een klein beetje duf van de verdoving en dan die kap :( Hij stootte overal tegenaan terwijl ie toch al niet helemaal helder kon lopen... Affijn, dat drama heeft een paar minuten geduurd en toen hebben we die kap weggesmeten. We hebben gewoon goed op hem gelet, maar veel behoefte om aan z'n voormalige ballen te likken had ie niet. Hij was behoorlijk stuk van de hele onderneming. :cry: :cry: :cry:

Arme, arme Fries. Ik vond hem vooral zielig omdat hijzelf waarschijnlijk geen idee had waarom hij zich zo miserabel voelde. Hij was 's ochtends kiplekker met de auto vertrokken, en toen ie thuiskwam was ie ineens beroerd en had ie een snee in z'n lijf met draadjes erin die hem in z'n gevoelige delen prikte. Elke keer als ie een meter liep dan kromp hij ineen - alsof ie door een bij gestoken werd. Nou is het van nature een kleinzerig ding die Fries, maar ik had echt behoorlijk met hem te doen.
Afbeelding
Uiteindelijk viel het allemaal nog al mee. Woensdag was ie nog voor weinig anders te porren dan op onze voeten zitten, maar donderdag prikten z'n oortjes alweer bij het horen van de koekjespot of het zien van een bal. En vrijdag moest ie alweer op het bankje voor het huis en gisteren kon ie alweer graven en sinds vandaag is ie weer helemaal z'n oude zelf :toost:

Zelfs de omgang met de Fransman lijkt vooralsnog precies zoals het was. Ik wist zelf niet precies wat ik daarvan moest verwachten. Zo'n balloze hond ruikt toch anders lijkt mij, maar wellicht komt dat nog. Ik heb ook begrepen dat ie nog een week of wat vruchtbaar is - blijkbaar verdwijnt met z'n ballen niet ook al het oude zaad uit z'n lijf. 8-)
De Fransman heeft de Fries overigens geen seconde gemist - we hadden deze week namelijk ook bezoek van een Française. Een hele gezellige maar o zo lompe labrador. En met die Française kon onze Fransman ook heel leuk plezier maken.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mijn honden kijken geen filmpjes en mogen ook heerlijk los her en der. Maar je hebt het lekker voor elkaar daar. Voor de wel kijker best jaloersmakend. :wink:
Jokkebrok

Jion schreef: Heten jouw honden nu echt Fries en Fransman, of hebben ze ook nog andere namen? :mrgreen:
Ze hebben ook nog andere namen, maar deze vinden ze leuker :wink:

Overigens hebben de heren nog een vriendje - maar die woont gewoon hier bij ons in huis. Dat vriendje heet Bas. Bas is al 18 en alhoewel ie in holland is geboren, doet z'n verjaardag vermoeden dat ie wel degelijk op het Franse land thuishoort: quatorze juillet!
De Joie in Bas zijn leven bestaat voornamelijk uit een dutje doen in de zon.

Bas
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Beterschap voor de Fries, dan maar balloos een heerlijk leventje leiden :wink:
Afbeelding

Even wat wandelen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Heerlijk al dat lentegroen! Wat is dat gele? Hier zou ik meteen denken aan koolzaad.
Mooie foto van die hond die .... een muisje ziet?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jokkebrok

Tis ook koolzaad :D Wordt gezaaid in het najaar, zorgt voor bodembedekking in de winter en geeft een vrolijk gemoed in de lente. :8):
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie omgeving :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jokkebrok

Een oud filmpje van een doorsnee 'werkdag' van heren - d.d. januari 2014.

All in a day's work
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

heerlijk leventje hebben ze daar!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”