ja maar dat doet pom ook, die kan ook best hard lopen.. maar niet top10 hardElmo/maureen schreef:hahaha ja een dalmatiër is wel een clown inderdaadMaar met de snelheid en uithoudingsvermogen
Als ik Elmo zijn gang laat gaan, wapper ik achter hem aan met hardlopen. Ik ben die opbouwfase erg nodig, maar hij niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de 10 snelste hondenrassen
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: de 10 snelste hondenrassen
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Verbaasde mij eigenlijk dat de mechelse/hollandse herder er niet tussen staat(ergens tussen de 6-10). Heb met mijn vorige mechel met heel wat dobertjes gewandeld en hij was altijd sneller. Ook als we op het strand andere honden tegenkomen uit dit lijstje zoals weimaraner, dalmatier of vizla dan moesten ze het echt afleggen.
Vind die weimaraners op die foto overigens in prachtige conditie staan. En tja duitse dog op 10.... heb nog nooit een snel exemplaar gezien
.
Vind die weimaraners op die foto overigens in prachtige conditie staan. En tja duitse dog op 10.... heb nog nooit een snel exemplaar gezien
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, dat geloof ik ook niet. Ze horen wel in rijtje thuis, maar niet op de tweede plek.Nanna schreef:Deze loopt 40 MPH. Dat haalt een Vizsla écht niet
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
- Aantal honden: 1
Hier moet ik je corrigeren. Lassie was héél bekend door de rijstNanna schreef: Nee lieverd, Lassie redde mensen uit mijnen. Maar heeft nooit bekend gestaan als de rijst-met-krenten hond.

-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
- Aantal honden: 1
Nee dat kan niet. De mensen hebben nu mijn hond gezien, en dan zeggen ze allemaal dat de Dalmatiër rijst met krenten is. De survey moet gedaan worden door een neutraal iemand.Nanna schreef:Wimpel schreef:Hier moet ik je corrigeren. Lassie was héél bekend door de rijstNanna schreef: Nee lieverd, Lassie redde mensen uit mijnen. Maar heeft nooit bekend gestaan als de rijst-met-krenten hond.![]()
Dan nodig ik je bij deze op om een 'survey' toe doen op straat. Gaan we aan mensen vragen aan welk ras ze denken als we het over een rijst-met-krenten hond hebben.
Lassie had geen krenten. Die had ie waarschijnlijk allemaal al uit de pap gepikt
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vroegah woonde ik ergens waar een sulky trainde en daar liepen een van mijn stabij naast mee, die hield dat gewoon bij.
En in datzelfde gebied trainden mensen met baanwhippets, die hield mijn stabij ook bij
Zij was de enige die dat lollig vond trouwens, de rest vond het een redelijk domme bezigheid, hollen
En in datzelfde gebied trainden mensen met baanwhippets, die hield mijn stabij ook bij
Zij was de enige die dat lollig vond trouwens, de rest vond het een redelijk domme bezigheid, hollen
-
sjm
- Zeer actief
Hmm, de lijst klopt niet.
1. De Snellie
1. De Snellie
-
sjm
- Zeer actief
Ik presenteer u: "De Snellie"
Rent alle bovenstaande honden er met gemák uit. Zo licht als een veertje met haar 2,9 kg en sneller dan het licht.

Rent alle bovenstaande honden er met gemák uit. Zo licht als een veertje met haar 2,9 kg en sneller dan het licht.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar die stond ook op één toch?Nanna schreef:Ik wil ieder ander ras hier wel eens tussen zien
Schat dat ze allemaal volledig verloren worden gelopen.![]()
Enig filmpje trouwens, ik kan genieten van die reporter"Mineola Farlow: blazing, all guns!"
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Galgo espanol, Magyar agar, chart polski, podenco ibicenco, basenji. Weet zeker dat die allemaal sneller zijn dan de gemiddelde hond uit die top 10 op de grey, whippet en saluki na dan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.