Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijna twee maanden Bas
Moderator: moderatorteam
-
Biene
- Zeer actief
Re: Bijna twee maanden Bas
Ik denk dat Yorick zo ongeveer dezelfde vacht heeft als Bas; het lijkt ruigharig maar voelt heel zacht aan, plukken gaat ook hier absoluut niet lukken. Wij hebben al een bezoekje aan de trimsalon gebracht om het hele vachtje wat gelijkmatiger te krijgen. Heb de tip gekregen deze schaar te gebruiken als zijn vacht wat te piekerig wordt naar mijn smaak. Misschien ook een ideetje voor Bas?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh ik vind het zo'n schatje! Echt een leuke match! 
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wat heerlijk om te lezen en ze is zooooo leuk 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
laeken
- Zeer actief
Biene schreef:Ik denk dat Yorick zo ongeveer dezelfde vacht heeft als Bas; het lijkt ruigharig maar voelt heel zacht aan, plukken gaat ook hier absoluut niet lukken. Wij hebben al een bezoekje aan de trimsalon gebracht om het hele vachtje wat gelijkmatiger te krijgen. Heb de tip gekregen deze schaar te gebruiken als zijn vacht wat te piekerig wordt naar mijn smaak. Misschien ook een ideetje voor Bas?
Ik denk dat Bas wel een plukvacht heeft zelf. Ze is echt ruwharig en heeft in elk geval op grote delen van haar lichaam nu dik wit haar en daaronder een hele nieuwe vacht. Ze heeft dezelfde haren als Eva had. Aan de staart zie je ook duidelijk de witte plukken die Eva ook heeft en die ik er dus zo uit kon trekken gister op de onderste na.
Ik ga binnenkort wel een keer naar Kees met haar. Haar vacht groeit ook niet door. Ze ontwikkeld nu een volledig nieuwe donkere vacht onder deze steeds meer verblekende harde bovenvacht. Dus ik denk echt dat die eruit geplukt moet worden. Maargoed, als dat pijn doet hebben we wel een klein probleem. Ze gaat de laatste tijd ook schuren en krabben. Precies wat Eva deed als ze plukrijp werd.
-
Biene
- Zeer actief
Dan hebben onze hondjes toch een verschillende vachtstruktuur....Op bijgaande foto zie je Yorick voor het grotere knipwerk....met geen mogelijkheid vielen deze witte slierten te plukken. Ook zijn ondervacht is erg zacht, dacht dat Basje dezelfde vacht had maar dat is dan vanaf een foto toch moeilijk te beoordelen.laeken schreef:Biene schreef:Ik denk dat Yorick zo ongeveer dezelfde vacht heeft als Bas; het lijkt ruigharig maar voelt heel zacht aan, plukken gaat ook hier absoluut niet lukken. Wij hebben al een bezoekje aan de trimsalon gebracht om het hele vachtje wat gelijkmatiger te krijgen. Heb de tip gekregen deze schaar te gebruiken als zijn vacht wat te piekerig wordt naar mijn smaak. Misschien ook een ideetje voor Bas?
Ik denk dat Bas wel een plukvacht heeft zelf. Ze is echt ruwharig en heeft in elk geval op grote delen van haar lichaam nu dik wit haar en daaronder een hele nieuwe vacht. Ze heeft dezelfde haren als Eva had. Aan de staart zie je ook duidelijk de witte plukken die Eva ook heeft en die ik er dus zo uit kon trekken gister op de onderste na.
Ik ga binnenkort wel een keer naar Kees met haar. Haar vacht groeit ook niet door. Ze ontwikkeld nu een volledig nieuwe donkere vacht onder deze steeds meer verblekende harde bovenvacht. Dus ik denk echt dat die eruit geplukt moet worden. Maargoed, als dat pijn doet hebben we wel een klein probleem. Ze gaat de laatste tijd ook schuren en krabben. Precies wat Eva deed als ze plukrijp werd.
Ben heel benieuwd naar een foto van na de trimbeurt!

- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Wat een heerlijke belevenissen van jou met Bas.
Grappig dat het zo'n koukleum is.
Maar je hebt vloer verwarming dus...
Ik hoop dat jullie lang van elkaar mogen genieten en dat we hier nog vele verhalen kunnen lezen.
Grappig dat het zo'n koukleum is.
Maar je hebt vloer verwarming dus...
Ik hoop dat jullie lang van elkaar mogen genieten en dat we hier nog vele verhalen kunnen lezen.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
-
laeken
- Zeer actief
Biene schreef:Dan hebben onze hondjes toch een verschillende vachtstruktuur....Op bijgaande foto zie je Yorick voor het grotere knipwerk....met geen mogelijkheid vielen deze witte slierten te plukken. Ook zijn ondervacht is erg zacht, dacht dat Basje dezelfde vacht had maar dat is dan vanaf een foto toch moeilijk te beoordelen.laeken schreef:Biene schreef:Ik denk dat Yorick zo ongeveer dezelfde vacht heeft als Bas; het lijkt ruigharig maar voelt heel zacht aan, plukken gaat ook hier absoluut niet lukken. Wij hebben al een bezoekje aan de trimsalon gebracht om het hele vachtje wat gelijkmatiger te krijgen. Heb de tip gekregen deze schaar te gebruiken als zijn vacht wat te piekerig wordt naar mijn smaak. Misschien ook een ideetje voor Bas?
Ben heel benieuwd naar een foto van na de trimbeurt!
Yep, Yorick heeft echt duidelijk een andere vacht. Ik ga een foto zoeken om dat aan je te laten zien. Bas heeft echt draadjes. Daaronder zit een kort en nieuw vachtje. Yorick heeft een doorgroeivacht zo te zien. Met onderwol. Hij is zooo leuk!
-
laeken
- Zeer actief
Kijk, hier zie je een beetje hoe de vacht is. Kortharig en hard met daaruit lange plukken die ik bij Eva dus moest plukken. Yorick heeft overal lang haar. Ook op de pootjes en voetjes. Aan de pootjes van Bas zie je dat ze broken coated ruw haar is. Maar of dat overal zo is is de vraag.

-
laeken
- Zeer actief
Hier in de staart zie je ook heel goed de lange oude plukharen. Die kon ik ook pijnloos plukken op de onderste na. Dat vond ze niks en pijnlijk. Bij de bovenste helft van de staart gaf ze geen krimp en dat zou ze wel gedaan hebben als dat geen oude dode plukharen waren

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
heerlijk beest Marc, ik vind haar juist zo leuk met die wilde haren 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Het is ook een zalig ding he....ik ben ook een beetje verliefd op die Bas van jou... dus blijf maar vaak van die leuke verhaaltjes over jullie belevenissen schrijven en veel fotootjes plaatsen want dan kan ik af en toe even zwijmelen...
-
Biene
- Zeer actief
Bij Yorick zie je qua vacht inderdaad duidelijk de Yorkshire-terrier; ik verwacht geen problemen bij het onderhoud van dit vachtje; kammen en misschien af en toe wat uitdunnen, meer niet.
Eens kijken wat Kees straks voor een nieuw Basje te voorschijn toveren kan; ik voorzie eigenlijk een gemengd knip/pluk vachtje.
Leuk dat je nu zo valt voor zo,n klein hondje trouwens. Vaak doen andere ( groot) hondenbezitters wat neerbuigend over het mini-spul maar ze zijn gewoon kei-leuk, die kleintjes! (en lekker handzaam want ik mik 8 hondjes zonder problemen in de autohondenbox). ik heb nu zelf 3 Spanjaardjes en ben er super tevreden over. Onbegrijpelijk dat dit soort leuke hondjes met droge ogen in de dodingstations afgegeven worden om afgemaakt te worden.
Succes verder met Basje! Leuk om af en toe een up-date te lezen!
Eens kijken wat Kees straks voor een nieuw Basje te voorschijn toveren kan; ik voorzie eigenlijk een gemengd knip/pluk vachtje.
Leuk dat je nu zo valt voor zo,n klein hondje trouwens. Vaak doen andere ( groot) hondenbezitters wat neerbuigend over het mini-spul maar ze zijn gewoon kei-leuk, die kleintjes! (en lekker handzaam want ik mik 8 hondjes zonder problemen in de autohondenbox). ik heb nu zelf 3 Spanjaardjes en ben er super tevreden over. Onbegrijpelijk dat dit soort leuke hondjes met droge ogen in de dodingstations afgegeven worden om afgemaakt te worden.
Succes verder met Basje! Leuk om af en toe een up-date te lezen!

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat Yorick een York x toypoedel is. Ook gezien de kleur. Ik denk dat Bas een York x pincher of podenco andaluz is. Dus korthaar x langhaar. Dan krijg je dit. Ik denk ook dat ze niet overal plukbaar is. Ze is denk ik ook nog nooit geplukt dus wie weet verhaart ze wel vanzelf. Het is nl nu niet zo dat ze er vreselijk uit ziet met 3 jaar niet geplukte vacht erop. Ik ga er wel mee langs Kees en dan mag die zijn expertise erop loslaten. Misschien kan ze wel gewoon zonder plukken mijn scruffie blijven.
Kleine hondjes zijn super. Ik neem vast wel weer een keer een grote hond maar vanaf nu zal er in elk geval altijd een leuk klein hondje rondlopen hier. Zo leuk!
Kleine hondjes zijn super. Ik neem vast wel weer een keer een grote hond maar vanaf nu zal er in elk geval altijd een leuk klein hondje rondlopen hier. Zo leuk!
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Een vriendin van mij heeft ook zo'n heerlijke ruige hond, die pluk ik deels en de rest knip ik gewoon netjes bij. Wat niet te plukken valt, valt niet te plukken denk ik dan.
Moet wel zeggen dat die hond wel overduidelijk ruwe haren heeft en ook op een gegeven moment goed los gaan zitten
Moet wel zeggen dat die hond wel overduidelijk ruwe haren heeft en ook op een gegeven moment goed los gaan zitten
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Roompie
- Zeer actief
Basje pesten
Ik maak bij romy ook altijd zo,n hanenkam als ze bij me ligt