Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Aksaray hond / Turkse mastiff
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
De Aksaray hond / Turkse mastiff
Deze Aksaray hond lijkt veel op de kangal. Hij is echter groter en zwaarder gebouwd. De hond wordt vooral gebruikt als waakhond.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: De Aksaray hond / Turkse mastiff
een hond die ik hier in NL liever niet tegen kom
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zie zoiets niet gehouden worden in de postzegeltuintjes die we hier hebben. Het gemiddelde persoon weet al niet eens hoe ze met een Kangal om moeten gaan, dus ken je nagaan hoe dat is met een hond die nog groter en zwaarder. Nee hoor, lekker laten gaan
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
tja, t is net hoe t karakter is, , zou ik me eens in moeten verdiepen, ik vind hem op de foto zo mooier dan de Kangal, dat is een feit 
en ik denk ook niet dat t een hond is voor de gemiddelde eigenaar

en ik denk ook niet dat t een hond is voor de gemiddelde eigenaar

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 feb 2014 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
- Zeer actief
waarom niet, ik heb nu ook een waakhond, die groot is, met een gouden hart,
tja als een stel idioten je aan een touw tegenover een soortgenoot ( sexe genoot) zet, ik denk dat mijn Gillebil dan ook wel zal willen blaffen
tja als een stel idioten je aan een touw tegenover een soortgenoot ( sexe genoot) zet, ik denk dat mijn Gillebil dan ook wel zal willen blaffen

-
- Zeer actief
Omdat die honden daar ook niet voor janlul gehouden worden en de ruimte hebben. Van een Shih ga je ook geen kennelhondje maken en van een poedel geen africhtingshond en van een teckel geen schapenhoeder.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
een waakhond is net een echt hond, je zou t niet geloven,.... Ik heb met Gil ook niet de indruk dat ie nu zo dood ongelukkig is, zolang hij maar op de uitkijk mag liggen en alles in de gaten mag houden. en dat kan en mag hier.
In italie gaan ze de bergen in en mogen in hun eentje de schapen of t vee bewaken en of t huis en de omgeving, daar hebben ze ook de ruimte vaak, maar sommigen liggen hun hele leven aan een ketting, t is maar net waar ze terecht komen
In italie gaan ze de bergen in en mogen in hun eentje de schapen of t vee bewaken en of t huis en de omgeving, daar hebben ze ook de ruimte vaak, maar sommigen liggen hun hele leven aan een ketting, t is maar net waar ze terecht komen

-
- Zeer actief
Dat bedoel ik ook.S@ndr@ schreef:een waakhond is net een echt hond, je zou t niet geloven,.... Ik heb met Gil ook niet de indruk dat ie nu zo dood ongelukkig is, zolang hij maar op de uitkijk mag liggen en alles in de gaten mag houden. en dat kan en mag hier.
Het is maar net waar ze terecht komen .
Daarbij is dit ras nog meer gefokt op orgineel karakter en daadkracht dan de rassen die hier al een poosje rondlopen en gefokt worden.
De enkeling die deze honden wel goed kunnen houden heb ik het niet over ,maar juist een grote groep die dit ras als nieuwtje zien en het verkloten voor hun zelf /omgeving en hond.
Totdat het nieuwtje eraf is en ze in het dierenasiel belanden of van hand tot hand gaan.
Kijk nu maar naar bepaalde rassen en bepaalde type honden die als overschotten in het asiel zitten en waar je op internet mee word doodgegooid.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Dat is toch met alle rassen zo, als je een ras kiest die niet bij je past, wordt niemand daar gelukkig van,
geef mij een border en binnen 7 weken zijn ze allebei rijp voor t gesticht
geef mij een border en binnen 7 weken zijn ze allebei rijp voor t gesticht

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Dat is nu net wat er mis is met veel mensen. Zolang iedereen die een hond neemt, dit ook voor het leven doet en niet als het wat moeilijk gaat, het opgeeft en de hond wegdoet, is er niks aan de hand.bouvierpoedel schreef:Dat bedoel ik ook.S@ndr@ schreef:een waakhond is net een echt hond, je zou t niet geloven,.... Ik heb met Gil ook niet de indruk dat ie nu zo dood ongelukkig is, zolang hij maar op de uitkijk mag liggen en alles in de gaten mag houden. en dat kan en mag hier.
Het is maar net waar ze terecht komen .
Daarbij is dit ras nog meer gefokt op orgineel karakter en daadkracht dan de rassen die hier al een poosje rondlopen en gefokt worden.
De enkeling die deze honden wel goed kunnen houden heb ik het niet over ,maar juist een grote groep die dit ras als nieuwtje zien en het verkloten voor hun zelf /omgeving en hond.
Totdat het nieuwtje eraf is en ze in het dierenasiel belanden of van hand tot hand gaan.
Kijk nu maar naar bepaalde rassen en bepaalde type honden die als overschotten in het asiel zitten en waar je op internet mee word doodgegooid.
Ik vind dat je, als je tenminste een beetje je huiswerk maakt, elk ras mag nemen dat je wenst, mààr ... je moet er ook van doordrongen zijn dat je, als er opvoedkundige problemen zouden zijn, ook moet doorbijten en desnoods hulp moet zoeken en niet, zoals zovelen, de boosdoener maar moet dumpen.
Onze eerste hond was een dogo argentino, wij waren katten gewend en hadden nooit een hond gehad. Ik kan je vertellen dat er ons, ondanks het lezen van zoveel mogelijk info, véél verassingen werden voorgeschoteld

Er waren momenten dat we iets hadden van : dat is de nagel aan onze doodskist, noooooiiiit nog een dogo, maar nooit hebben we overwogen om haar weg te doen. We hebben geleerd met vallen en opstaan (bij de eerste veel vallen en weinig opstaan

Wij moeten de hond geven wat hij nodig heeft en niet omgekeerd : de hond moet maar doen wat wij nodig hebben... het zit helaas niet altijd in zijn afkomst om voor de kachel te liggen en dan moeten we zelf veranderen en niet de hond...
Ik vind het in ieder geval een prachthond!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Is een Aksaray hond iets anders dan een Kangal ?
Aksaray is een nieh-zo-beste wijk in Istanbul overigens...
Aksaray is een nieh-zo-beste wijk in Istanbul overigens...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is gewoon een zwaar type Kangal. Niet te moeilijk doen hoor.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Kunnen ze net zo goed een leeuw gaan nemen i.p.v klapkaak en dergelijkeNanna schreef:Als hij gekocht wordt om het landhuis te bewaken heb ik er geen problemen mee.
Moet hij echter ter compensatie van bepaalde gebreken aan een touwtje door de vinexwijk dan wordt het een ander verhaal.

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Waarschijnlijk vinden die Turken de wetter ook een zwaar type StabijMarjoleine schreef:Dat is gewoon een zwaar type Kangal. Niet te moeilijk doen hoor.

Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
- Zeer actief
vind het leuke honden maar stom filmpje