Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seminar Dick Staal
Moderator: moderatorteam
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Seminar Dick Staal
Half maart ga ik naar een seminar van Dick Staal. Het heeft als onderwerp "van pup tot werkhond". Zijn er mensen op het forum die hier ook geweest zijn of bekend zijn met Dick zijn methode/boeken? Zo ja, heb je er iets aan gehad en vond het toepasbaar in de praktijk?
- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Contacteer:
Re: Seminar Dick Staal
helaas zat de seminar al vol. Ik sta wel reserve voor april. Ik heb allebei zijn boeken en pas het een en ander toe. Er zitten altijd nuttige dingen bij voor je eigen hond!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb mij ingeschreven voor 10 mei
.
Ik heb zijn boek niet, maar heb hem wel al een aantal keer gesproken via facebook. En als ik zijn filmpjes zie, komt zijn manier van trainen grotendeels over met hoe ik het zelf aanpak. Heb nu een jonge hond van 5,5maand en wil wachten met het aanleren van zoeken(KNPV) tot de seminar. Want hoe hij dat doet, daar ben ik erg benieuwd naar :wink

Ik heb zijn boek niet, maar heb hem wel al een aantal keer gesproken via facebook. En als ik zijn filmpjes zie, komt zijn manier van trainen grotendeels over met hoe ik het zelf aanpak. Heb nu een jonge hond van 5,5maand en wil wachten met het aanleren van zoeken(KNPV) tot de seminar. Want hoe hij dat doet, daar ben ik erg benieuwd naar :wink
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Helaas kan ik zelf niet 10 mei. Anders was ik ook gegaan!
- Hippo
- Zeer actief
OK jammer! Anders had je wel mee kunnen rijden, ik kom toch langs schiedam richting NunspeetNero12 schreef:Helaas kan ik zelf niet 10 mei. Anders was ik ook gegaan!

- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Balen!! Had het echt graag verschoven maar het wil nog niet lukken haha
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Ik ben bij meerdere keren bij Dick geweest, De methodes worden door de KLPD in de praktijk toegepast.
Jan

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Leon gaat 5 april. Benieuwd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Ik vind het een aanrader. Veel filmpjes die al een hoop duidelijk maken en vragen worden serieus en fijn beantwoord. En die "methode" zit super logisch in elkaar.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Heb jaren geleden al eens een seminar van hem gevolgd en hem een aantal malen gezien bij demo's. Hij heeft regelmatig pups van de fokker van Numa, zijn zusje is ook bij hem geweest als pup maar kwam toen niet door de selectie.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Bedankt voor jullie reacties. Klinkt veelbelovend, ben ontzettend benieuwd!
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
En hoe is het bevallen?
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
21 juni staat er nog 1 gepland. Misschien ook wel wat voor ons...

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Hippo
- Zeer actief
Ik ben 10 mei geweest. Erg interessant! Hij legt alles duidelijk uit en vindt zijn motivatie heel begrijpelijk. Ben blij dat ik heb gewacht met KNPV zoeken tot na de clinic, want waarschijnlijk met deze methode geen geklapper en stukjes inslikken
Erg leuk dat hij een hoop tips geeft voor het KNPV programma. Jammer genoeg was zeker de helft van de aanwezigen niet goed bekend met IPO of KNPV en zag je wel wat schuine blikken op bijv de TT.
Mooiste was nog met een filmpje van het afleren/voorkomen van ongewenst gedrag. Een jonge pup bijt in zijn sok en laat niet los, hij corrigeert dan goed door zodat de pup los laat(en verder uiteraard niet bang is oid), maar die correctie moest best hard omdat die mechel echt niet van plan was los te laten. Nou er zat een vrouw naast ons die viel bijna van haar stoel
. Tja die gaf aan van alleen een positieve training te zijn en slecht gedrag te negeren, maar dan had Dick denk ik nu geen tenen en vingers meer gehad
In elk geval een aanrader voor hondensporters!

Mooiste was nog met een filmpje van het afleren/voorkomen van ongewenst gedrag. Een jonge pup bijt in zijn sok en laat niet los, hij corrigeert dan goed door zodat de pup los laat(en verder uiteraard niet bang is oid), maar die correctie moest best hard omdat die mechel echt niet van plan was los te laten. Nou er zat een vrouw naast ons die viel bijna van haar stoel

In elk geval een aanrader voor hondensporters!
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Pfffff.......nou, hebben wij ook gedaan...positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren......Hippo schreef: Mooiste was nog met een filmpje van het afleren/voorkomen van ongewenst gedrag. Een jonge pup bijt in zijn sok en laat niet los, hij corrigeert dan goed door zodat de pup los laat(en verder uiteraard niet bang is oid), maar die correctie moest best hard omdat die mechel echt niet van plan was los te laten. Nou er zat een vrouw naast ons die viel bijna van haar stoel. Tja die gaf aan van alleen een positieve training te zijn en slecht gedrag te negeren, maar dan had Dick denk ik nu geen tenen en vingers meer gehad
![]()

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.