Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aan laten komen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Aan laten komen

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar met Sjon. Sjon is al sinds ik hem heb een vrij moeilijke eter, hij lust eigenlijk alles wel maar na 1x eten is hij er volledig op uitgekeken. Heb al van alles geprobeerd en ook gewoon dagen voer aangeboden en weggehaald en het maakt hem niets uit al is het een week dat hij niet eet. Hij zit nu 's nachts apart en dan zet ik voer neer maar kan het zo 's ochtens weg gooien of terug in de ton gooien. En ja mss ben ik daar een meut in maar 7 dagen niet eten ga ik toch wat anders proberen :ugh: hij is al door de dierenarts gezien, bloedonderzoek, urine enz en ze kunnen niets vinden. Nu heeft hij dus al 3 dagen met de pot mee gegeten en ja hoor een hele bak gaat erin als koek wat het ook is. Ik heb hem nu deels op de macaroni met kipfilet en gehakt staan en vreten als een reiger en soms in de avond gaat er met pijn en moeite een handje brok in of een schep kvv. Dat hij niet veel eet en schraal zou zijn ala maar Sjon is echt graat en graatmager :(: je hoort ook zijn hele maag tekeer gaan en ondanks dat er nu de hele nacht voer voor hem staat moet hij dat dus niet. Het is een hele actieve hond en we doen vrij veel met hem omdat hij dat echt nodig heeft en je zou toch denken dat hij dan meer honger heeft maar nee hoor.

iemand een idee wat ik zou kunnen doen of proberen?
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Aan laten komen

Ongelezen bericht door mmartinn »

Allerlei soorten KVV proberen! Misschien heb je dat al gedaan?
Castor krijgt 4 tot 5 verschillende versies in de week. Om de dag wat anders, heb het idee dat dat de sleutel bij hem is.
Hij at ook altijd moeilijk, at altijd Darf eko, maar op gegeven moment was ie dat echt zat, elke dag hetzelfde.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik strijk vast tegen een hoop haren in :schrik: maar kan je die knul niet gewoon met de pot mee blijven eten.
Meneer heeft nu wel papieren en titels maar blijft natuurlijk een straatschoffie :wink:
Brigitte
Zeer actief

mmartinn schreef:Allerlei soorten KVV proberen! Misschien heb je dat al gedaan?
Castor krijgt 4 tot 5 verschillende versies in de week. Om de dag wat anders, heb het idee dat dat de sleutel bij hem is.
Hij at ook altijd moeilijk, at altijd Darf eko, maar op gegeven moment was ie dat echt zat, elke dag hetzelfde.
Ja geprobeerd maar na 1 dag kvv is het natuurlijk niet zo dat we dat de volgende dag weer eten he ook al is het wat anders en als hij het al eet is het net de niet complete versie die hij dan wel wil proberen :S: :mrgreen:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Satin Balls proberen? Iig om hem beetje op gewicht te brengen en daarna gewoon wat anders proberen?
Afbeelding
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Safari schreef:Ik strijk vast tegen een hoop haren in :schrik: maar kan je die knul niet gewoon met de pot mee blijven eten.
Meneer heeft nu wel papieren en titels maar blijft natuurlijk een straatschoffie :wink:

Haha ja het blijft een Ciske de rat :mrgreen:

Maar heb ik ook aan zitten denken hoor. Tank is opgegroeid door met de pot mee eten tot hij 15 maanden was of zo was ook zo'n verveel haha en die is er niet slechter van geworden.. maar ja toch...haha
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Brigitte schreef:
Safari schreef:Ik strijk vast tegen een hoop haren in :schrik: maar kan je die knul niet gewoon met de pot mee blijven eten.

Haha ja het blijft een Ciske de rat :mrgreen:

Maar heb ik ook aan zitten denken hoor. Tank is opgegroeid door met de pot mee eten tot hij 15 maanden was of zo was ook zo'n verveel haha en die is er niet slechter van geworden.. maar ja toch...haha
Snap best dat je het eerst op een verantwoorde manier wilt doen. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog overstappen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou m ook gewoon met de pot mee laten eten denk ik.. als ie dat wel vreet, prima toch..
Brigitte
Zeer actief

Hailfall schreef:Satin Balls proberen? Iig om hem beetje op gewicht te brengen en daarna gewoon wat anders proberen?
Oh ja die balletjes he ik ga eens een recept zoeken bedankt voor de tip :ok:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Als je al van alles geprobeerd hebt en hij wil niks eten dan maar gewoon met de pot mee eten hoor. Misschien kun je daar dan af en toe wat kvv door roeren zodat hij de belangrijkste voedingstoffen binnenkrijgt. Zijn zat honden heel oud geworden op tafelresten!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

met de pot me laten eten en er dan extra een pond kvv ofzo er doorheen doen?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Met de pot mee laten eten en daar een deel kvv doorheen mengen?
Brigitte
Zeer actief

sbientje schreef:ik zou m ook gewoon met de pot mee laten eten denk ik.. als ie dat wel vreet, prima toch..
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik dat punt nu wel bijna bereikt heb hoor om dat gewoon te gaan doen. We zijn nu al zo lang bezig met hem en dagen niet eten wil ik gewoon ook niet want je kan gewoon niet slapen van het gerommel in die buik. Vind het ook gewoon een beetje sneu worden zo en als hij de hollandse en buitenlandse pot wel waardeerd nou ja dan is het mss maar zo haha
Brigitte
Zeer actief

KVV er een beetje door zou kunnen maar dat zou dan wel nihil moeten zijn heb het weleens geprobeerd te mengen met van alles maar heb het idee dat hij hondenvoer in wat voor soort gewoon echt niet moet :ugh: renske, rodi, ecostyle moet hij bv helemaal al niet..haalt hij zijn neus echt voor op
mmartinn
Zeer actief

Ik ben altijd zo benieuwd hoe een hond met de pot mee eet. Gewoon uit interesse hoor, ik zou dat heel moeilijk vinden. Wat kook je dan bv?? Heel veel mag toch niet?
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

mmartinn schreef:Ik ben altijd zo benieuwd hoe een hond met de pot mee eet. Gewoon uit interesse hoor, ik zou dat heel moeilijk vinden. Wat kook je dan bv?? Heel veel mag toch niet?
Nou mijn vorige Bulldog bv die kwam toen ik nog thuis woonde en die at gewoon alles maar dan ook echt alles mee. Kookte mijn moeder zuurkool of Spinazie at hij dat, aardappelen met bonen hop zo erin, soep met brood, gekruide kip je kan het zo gek niet bedenken en bestelde ze een keer Chinees was het net zo :schrik: . Er werd gewoon voor een persoon extra gerekend :mrgreen: En die heeft de rest van zijn leven ook op van alles en nog wat geleefd.
mmartinn
Zeer actief

Ok! Duidelijk. Vind het wel geinig, zo'n extra bordje. Ga je opscheppen! Zie het al voor me. Hond ernaast. :mrgreen:
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik zou hem ook te eten geven wat ie wel blieft, of dat nou 'met de pot mee' is of 7 dagen per week vuile pens of desnoods blikvoer. Zolang hij niet eet krijgt hij ook geen voedingstoffen binnen, immers.

Vroeger was het eenvoudig, je gaf je hond gewoon brokken en/of blikvoer. Tegenwoordig willen we allemaal het beste voor de beestjes maar het is er niet perse eenvoudiger op geworden. :roll: Mijn honden krijgen zelf samengesteld rauw voer, elke dag van de week een ander hapje. En juist dat gevarieerde menu maakt van met name mijn oudste een kieskeurig baasje heb ik het idee. Hij is niet gek op lever/niertjes - dus als ie op de leverdag net niet genoeg trek heeft dan laat ie dat mooi staan voor de kat of zijn zoon. Morgen staat er toch weer wat beters op het menu :mrgreen: En er zijn hele periodes dat ie z'n pens met lange tanden eet, maar dan ineens gaan er weer weken voorbij waarin ie het uit je handen trekt (bij wijze van spreken).

Soms heb ik het idee dat ik dat rauwe voer voornamelijk voor mijn eigen plezier aan de honden voorzet, het zal hen allemaal worst wezen :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

Voor je eigen plezier?? Haha :80:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Brigitte schreef:Ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar met Sjon.

:wink: Heb ik ook een hele tijd gedaan. Maar net als Niko (al is die om een andere reden mager) zal Sjon ook gewoon gezond zijn en zijn gewicht niet meer dan een cosmetisch "probleem" toch?
Het ziet er niet uit, maar hij zal er heus niet van omvallen en z'n gewrichten hoeven dat gewicht ook niet te dragen.

Merk bij Niko dat hij hoe rustiger en ouder hij wordt wel een beetje aankomt.
En gisteren bij Tibbe (hele moeilijke eter) had ik me vergist. 4 bakken smuldier, voor vier honden; terwijl er twee voor Niko bedoeld waren.
Normaal vertikt hij het om er ook maar aan te ruiken, maar nu was ik even eerst de anderen gaan voeren en toen ik terug in de keuken was, was de smuldier verdwenen :mrgreen: :cheer:
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:ik heb vandaag net weer een artikel gelezen over hoe men er ondertussen toch echt wel achter is dat honden niet meer de vleeseters zijn die wolven zijn/waren en dat ze dus allang prima koolhydraten (granen dus :schrik: :80: !) kunnen verteren (en dus uiteraard ook benutten).

ik zou er me dus niet te druk om maken : met de pot meeëten is vele malen beter dan wat hij nu doet :ok: .
Ach ja, ik heb wat dat betreft echt uitersten in huis. Charlie rot op granen weg waar je bij staat.
:wink: Niko kan niet zonder, dan kun je er doorheen kijken.
Hij eet alleen aan brokken al heel (heel) veel meer dan de richtlijn. Op alleen vers moet hij zo veel hebben dat hij dat helemaal niet kan verwerken.
Zelfs op een brok met hoog vleesaandeel als hoofdvoer doet hij het niet goed.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het heel normaal gedrag voor een primitieve hond. Ik geloof ook niet dat hij graatmager is. Dat denk jij omdat je bullen gewend bent. Mensen vonden Eva ook veel te mager. Je moet een gezonde hele jonge hond niet geforceerd gaan uitzwaren want dan verpest je hem. Hij wordt vanzelf zwaarder en er bestaan geen gezonde honden die dood gaan naast een bak eten. Hoe meer je gaat lopen rommelen met zijn voer hoe lastiger hij wordt. Eten wordt dan een ding. Nooit doen dus.

Hij wint shows en is sportief, nu vet gaan mesten of mensen eten gaan geven vind ik persoonlijk een slecht idee. Er hebben al zo vaak mensen dit soort topicstarter gepost over jonge magere honden die slecht aten en die zijn er allemaal vast nog. Geen enkele hond heeft zichzelf doodgehongerd zover ik weet.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heb je ook enkelvoudige soorten kvv / versvlees geprobeerd?
Wat vlees aangaat wil Jura bijv. ook maar bepaalde dingen (het liefste hert of lamsvlees...). En als ik haar een gemengde kvv voorzet waar iets van vis of eend of iets anders wat ze niet lust doorheen zit dan eet ze het echt niet op.

Ze krijgt trouwens door de dag heen ook nog poffertjes en runderrookworst en stukjes van mijn boterhammen en restjes van ons eten. En dus ook brokken en vlees maar veel variatie dus ook dan blijft ze goed eten, anders is ze zo weer een kilo kwijt.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco is ook niet dik, geef ik hem meer van mijn eten laat hij zijn eigen eten weer staan, ik vind het prima hoor zo, gewoon van alles wat en dat gaat al bijna 7 jaar goed :wink:
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Inge O schreef:ik heb vandaag net weer een artikel gelezen over hoe men er ondertussen toch echt wel achter is dat honden niet meer de vleeseters zijn die wolven zijn/waren en dat ze dus allang prima koolhydraten (granen dus :schrik: :80: !) kunnen verteren (en dus uiteraard ook benutten).

ik zou er me dus niet te druk om maken : met de pot meeëten is vele malen beter dan wat hij nu doet :ok: .
off topic, maar ik ben heel benieuwd naar dat artikel! Heb je een titel/auteur voor me, mag per pb?
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Zo jammer dat er geen KVV kebab is :mrgreen:
Trekt die zijn neus ook op voor pens?
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

billy schreef:Baco is ook niet dik, geef ik hem meer van mijn eten laat hij zijn eigen eten weer staan, ik vind het prima hoor zo, gewoon van alles wat en dat gaat al bijna 7 jaar goed :wink:
Ik denk dat dat komt omdat deze honden veel energiezuiniger zijn gefokt dan mensen denken. De vacht zorgt ervoor dat ze geen warmte verliezen. Ze zijn gefokt om dagen weg te zijn met de kudde. Denk maar niet dat ze dan elke dag gevoerd werden. Ook zijn ze gefokt om heeeel veel te lopen. Buiten te slapen en de hele dag op te letten. Een hond als Sjon ligt binnen, wandelt relatief altijd heel weinig (geen verwijt maar uitlaten is niet hele dagen met de schapen weg) en zit ook nog eens in een huis met verwarming. Die hond heeft dus erg weinig nodig nu hij gestopt is met de basisgroei.

Cleo was kruising husky en die eten dus ook heel slecht en weinig. Gewend om zuinig met energie om te gaan. Cleo kon dus ook wel eens een paar dagen niet eten. Nooit zorgen om gehad en zij heeft een prima leven gehad en is nooit verhongerd al moesten we soms dagen haar eten weg zetten of door Dapper laten opeten. :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Jokkebrok schreef:Ik zou hem ook te eten geven wat ie wel blieft, of dat nou 'met de pot mee' is of 7 dagen per week vuile pens of desnoods blikvoer. Zolang hij niet eet krijgt hij ook geen voedingstoffen binnen, immers.

Vroeger was het eenvoudig, je gaf je hond gewoon brokken en/of blikvoer. Tegenwoordig willen we allemaal het beste voor de beestjes maar het is er niet perse eenvoudiger op geworden. :roll: Mijn honden krijgen zelf samengesteld rauw voer, elke dag van de week een ander hapje. En juist dat gevarieerde menu maakt van met name mijn oudste een kieskeurig baasje heb ik het idee. Hij is niet gek op lever/niertjes - dus als ie op de leverdag net niet genoeg trek heeft dan laat ie dat mooi staan voor de kat of zijn zoon. Morgen staat er toch weer wat beters op het menu :mrgreen: En er zijn hele periodes dat ie z'n pens met lange tanden eet, maar dan ineens gaan er weer weken voorbij waarin ie het uit je handen trekt (bij wijze van spreken).

Soms heb ik het idee dat ik dat rauwe voer voornamelijk voor mijn eigen plezier aan de honden voorzet, het zal hen allemaal worst wezen :mrgreen:
Ja, bij mijn ouders vroeger kregen de honden een prut van wat supermarkt brok met warm water, wat vuile pens en een bruine boterham en die werden stervens oud zonder ooit een DA te hebben gezien :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:wink: Heb ik ook een hele tijd gedaan. Maar net als Niko (al is die om een andere reden mager) zal Sjon ook gewoon gezond zijn en zijn gewicht niet meer dan een cosmetisch "probleem" toch?
Het ziet er niet uit, maar hij zal er heus niet van omvallen en z'n gewrichten hoeven dat gewicht ook niet te dragen.
Ja klopt, alleen bij Sjon valt het niet op vanwege zijn vacht. Pas als mensen hem aaien merken ze hoe mager hij is. Al zijn botten steken uit zijn s Ch ouderbladen kan je gewoon je hand omvouwen en zijn heupbotten steken ook vrij ver uit. Zelfs onze dierenarts vond hem erg mager en die vind dat echt niet snel maar medisch is er niets vinden. Ik heb ook niet het idee dat Sjon eronder lijd behalve dat hij weleens heel veel gal spuugt. Hij is verder enorm sportief en we zijn iedere dag met hem in de weer op dit moment trainen we voor een UV test en hij vind het lopen naast de fiets fantastisch. En mss is het gewoon wel zijn bouw hoor want hij heeft wel een goede bespiering. Maar alle Anatolen die ik tot nu toe ontmoet heb op de aankeuring, clubmatch en shows zijn helemaal niet mager of schraal dat zijn best forse en zware honden. Als Sjon nu 45 kilo weegt is dat veel ik wil hem van de week laten wegen lig nu paar dagen plat ivm een ziekenhuisbezoekje dus kan even niets :ugh:
Merk bij Niko dat hij hoe rustiger en ouder hij wordt wel een beetje aankomt.
En gisteren bij Tibbe (hele moeilijke eter) had ik me vergist. 4 bakken smuldier, voor vier honden; terwijl er twee voor Niko bedoeld waren.
Normaal vertikt hij het om er ook maar aan te ruiken, maar nu was ik even eerst de anderen gaan voeren en toen ik terug in de keuken was, was de smuldier verdwenen :mrgreen: :cheer:
Haha kan je nagaan. Nou ik heb nu voor Sjon macaroni gemaakt met een ei erdoor en kipfilet en gehakt en dat gaat er nu na het fietsen s morgen s goed in. Gisteravond heeft hij een bekertje brok met een kuipje erdoor op :D vraag me alleen af of 500 gr in ochtend niet te weinig zal zijn? De brok moet ik even afwegen hoeveel zo'n beker is.
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef: Haha kan je nagaan. Nou ik heb nu voor Sjon macaroni gemaakt met een ei erdoor en kipfilet en gehakt en dat gaat er nu na het fietsen s morgen s goed in. Gisteravond heeft hij een bekertje brok met een kuipje erdoor op :D vraag me alleen af of 500 gr in ochtend niet te weinig zal zijn? De brok moet ik even afwegen hoeveel zo'n beker is.

:mep: Hier eet het kreng 9 van de tien keer om mensen eten heen. Is hij een ster in, de bak uitpluizen en de kleinste flintertjes opzij schuiven.
Bij Tibbe heeft een toetje geven trouwens enorm geholpen. Hij weet dat wanneer zijn bak leeg gaat, hij iets super lekkers krijgt. :mann: Van slagroom tot frolic.
Hij at toen hij hier kwam vier brokjes per dag met lange tanden, maar is gelukkig het afgelopen jaar steeds beter gaan eten en meer gaan lusten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”