Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NHSB nummer
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
NHSB nummer
Ik heb een tijdje terug Focus zijn NHSB nummer aangevraagd.
Geld is al overgemaakt en een heb een berichtje gehad van de Raad dat ze binnenkort langskomen om zijn chip te controleren.
Nu wil ik hem inschrijven voor de show in Groningen. Kan ik dan het NHSB nummer al gebruiken dat op de acceptgirokaart stond, of is dat pas geldig als ze zijn chip hebben gecontroleerd en ik de stamboom terug heb?
En zo niet, moet ik dan 'NHSB aangevraagd' in dat vakje zetten of hoe werkt dat?
En andere vergelijkbare vraag.....kan ik hem al officieel laten röntgenen als ik de stamboom met nummer erop nog niet terug heb?
Geld is al overgemaakt en een heb een berichtje gehad van de Raad dat ze binnenkort langskomen om zijn chip te controleren.
Nu wil ik hem inschrijven voor de show in Groningen. Kan ik dan het NHSB nummer al gebruiken dat op de acceptgirokaart stond, of is dat pas geldig als ze zijn chip hebben gecontroleerd en ik de stamboom terug heb?
En zo niet, moet ik dan 'NHSB aangevraagd' in dat vakje zetten of hoe werkt dat?
En andere vergelijkbare vraag.....kan ik hem al officieel laten röntgenen als ik de stamboom met nummer erop nog niet terug heb?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: NHSB nummer
Irisz schreef:Ik heb een tijdje terug Focus zijn NHSB nummer aangevraagd.
Voor show kan je dat nummer gewoon gebruiken. Röntgenen kan toch wel wachten tot je de stamboom terug hebt? Als je al afspraak met de Chipper hebt gaat dat echt geen maanden meer duren tot je de boom terug hebt.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog geen afspraak met de chipper. Ik heb alleen bericht gehad een week of 2 geleden dat hij snel contact zou opnemen om een afspraak te maken. Geen idee hoe lang zoiets duurt?crutz schreef:Irisz schreef:Ik heb een tijdje terug Focus zijn NHSB nummer aangevraagd.
Voor show kan je dat nummer gewoon gebruiken. Röntgenen kan toch wel wachten tot je de stamboom terug hebt? Als je al afspraak met de Chipper hebt gaat dat echt geen maanden meer duren tot je de boom terug hebt.
-
Brigitte
- Zeer actief
Vreemd ik kreeg met Buffel gelijk bericht thuis wanneer ze zouden komen. Al een afspraak dus.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat raar? Ik kreeg 2 weken geleden de acceptgiro thuis, die is dezelfde dag betaald en in de brief die daarbij zat stond dat de chipper z.s.m. een afspraak zou maken. Sindsdien niks meer gehoord.Brigitte schreef:Vreemd ik kreeg met Buffel gelijk bericht thuis wanneer ze zouden komen. Al een afspraak dus.
Ik zal ze anders eens mailen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja zou ik dan even doen. Ik had betaald en toen kreeg ik 2 dagen later een kaartje met de afspraak wanneer ze zouden komen en dat was al binnen 2 wekenIrisz schreef:Wat raar? Ik kreeg 2 weken geleden de acceptgiro thuis, die is dezelfde dag betaald en in de brief die daarbij zat stond dat de chipper z.s.m. een afspraak zou maken. Sindsdien niks meer gehoord.Brigitte schreef:Vreemd ik kreeg met Buffel gelijk bericht thuis wanneer ze zouden komen. Al een afspraak dus.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Irisz schreef:Wat raar? Ik kreeg 2 weken geleden de acceptgiro thuis, die is dezelfde dag betaald en in de brief die daarbij zat stond dat de chipper z.s.m. een afspraak zou maken. Sindsdien niks meer gehoord.Brigitte schreef:Vreemd ik kreeg met Buffel gelijk bericht thuis wanneer ze zouden komen. Al een afspraak dus.
Mijn ervaring is dat bellen sneller gaat
Maar volgens mij heb ik ook nooit een brief gehad dat ze contact op gaan nemen vandaar mijn aanname dat je een afspraak had.
Combineer t bij import honden als t ff kan met een nest. Hoeft de Chipper maar 1x te komen.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze gemaild. Als ik over een paar dagen niks heb gehoord, bel ik even.
Maar de vorige keer had ik via de mail ook vrij snel reactie.
Maar de vorige keer had ik via de mail ook vrij snel reactie.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
met rekeningen sturen is de Raad heel snel, met de rest vreselijk langzaam 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wacht nu al 2 weken op m'n dekaangifte retour
gister maar gemaild, vandaag antwoord dat het naar de juiste persoon door is.
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
Bij ons zijn ze met drie weken gekomen na betaling. Monty moest toen gechipt worden. Verder dan het tuinhek is de beste man trouwens niet gekomen. Chip checken en weg wezen
-
Neeltje
Ik had ook binnen twee weken de mevrouw op bezoek en een week later de stamboom retour.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier gaan straks als de AKC een beetje snel is de export bomen (Belgische en USA) met de geboorte aangifte samen op de post. Kan de controle mooi met de pups.