Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwitserse herder fokkers gezocht!
Moderator: moderatorteam
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: Zwitserse herder fokkers gezocht!
De Zwitserse Witte Herder is een ras dat nog niet zo heel erg lang door de FCI erkend is. De officiële erkenning is gekomen op 1 januari 2003 en het is daarmee dan ook een erg jong ras. Toch gaat de geschiedenis van het ras heel wat verder terug. We zullen daar in het kort wat meer over vertellen.
De Zwitserse Witte Herder stamt af van de Duitse Herder. In nesten van Duitse Herders werden nu en dan witte pups geboren. Na de Eerste Wereldoorlog bereikt de import van Duitse Herders in Amerika een absoluut hoogtepunt. Ook in Canada raakt men geïntrigeerd door deze prachtige werkhond uit Duitsland. In Duitsland gaat het na de Tweede Wereldoorlog echter helemaal niet goed meer met het ras. Er zijn verschillende gebreken in het bestand van de Duitse Herder geslopen, waaronder de zwaar tellende vachtverbleking. In plaats van naar de oorzaak te gaan zoeken, wijst men een zondebok aan: de witte honden.
Men adviseert met witte honden niet meer te fokken, ze worden bestempeld als albino’s. De witte Duitse Herder is tot uitsterven gedoemd. In Amerika en Canada gaat men echter verder met het fokken van de Witte Herders. In Europa worden na de wijziging van de rasstandaard in 1959 (waarbij werd vastgelegd dat honden met meer dan 50% wit en de zogenaamde albino’s gediskwalificeerd werden) witte pups na de geboorte zelfs geëlimineerd. Daardoor sterft de witte Duitse Herder in Europa binnen enkele jaren uit.
In Amerika en Canada wil men dat koste wat kost voorkomen, men verzet zich tegen deze maatregelen en gaat door met het fokken van de witte herder. In Europa is het ras ondertussen al jaren verdwenen, maar in 1967 komt daar verandering in met de komst van een witte herder naar Zwitserland vanuit Amerika. Het ras komt daarna heel langzaam uit het slop, meer en meer mensen importeren uit Amerika en Canada en er wordt ook weer melding gemaakt van witte pups uit gekleurde ouders in Duitsland.
Er gaat nog een hele tijd overheen voor het ras in wat grotere getale terug is in Europa, maar de bekroning komt in januari 2003, als de witte variant door de FCI erkend wordt onder de naam Zwitserse Witte Herder, naar het eerste land dat de Witte Herder weer terughaalde naar Europa.
De Zwitserse Witte Herder stamt dus af van de Duitse Herder en de stamvader van de Duitse Herder is Horand von Grafrath, geboren op 1 januari 1895. Zijn grootvader is de witte reu Greiff. Over de afstamming van Greiff is helaas niets bekend.
De Zwitserse Witte Herder stamt af van de Duitse Herder. In nesten van Duitse Herders werden nu en dan witte pups geboren. Na de Eerste Wereldoorlog bereikt de import van Duitse Herders in Amerika een absoluut hoogtepunt. Ook in Canada raakt men geïntrigeerd door deze prachtige werkhond uit Duitsland. In Duitsland gaat het na de Tweede Wereldoorlog echter helemaal niet goed meer met het ras. Er zijn verschillende gebreken in het bestand van de Duitse Herder geslopen, waaronder de zwaar tellende vachtverbleking. In plaats van naar de oorzaak te gaan zoeken, wijst men een zondebok aan: de witte honden.
Men adviseert met witte honden niet meer te fokken, ze worden bestempeld als albino’s. De witte Duitse Herder is tot uitsterven gedoemd. In Amerika en Canada gaat men echter verder met het fokken van de Witte Herders. In Europa worden na de wijziging van de rasstandaard in 1959 (waarbij werd vastgelegd dat honden met meer dan 50% wit en de zogenaamde albino’s gediskwalificeerd werden) witte pups na de geboorte zelfs geëlimineerd. Daardoor sterft de witte Duitse Herder in Europa binnen enkele jaren uit.
In Amerika en Canada wil men dat koste wat kost voorkomen, men verzet zich tegen deze maatregelen en gaat door met het fokken van de witte herder. In Europa is het ras ondertussen al jaren verdwenen, maar in 1967 komt daar verandering in met de komst van een witte herder naar Zwitserland vanuit Amerika. Het ras komt daarna heel langzaam uit het slop, meer en meer mensen importeren uit Amerika en Canada en er wordt ook weer melding gemaakt van witte pups uit gekleurde ouders in Duitsland.
Er gaat nog een hele tijd overheen voor het ras in wat grotere getale terug is in Europa, maar de bekroning komt in januari 2003, als de witte variant door de FCI erkend wordt onder de naam Zwitserse Witte Herder, naar het eerste land dat de Witte Herder weer terughaalde naar Europa.
De Zwitserse Witte Herder stamt dus af van de Duitse Herder en de stamvader van de Duitse Herder is Horand von Grafrath, geboren op 1 januari 1895. Zijn grootvader is de witte reu Greiff. Over de afstamming van Greiff is helaas niets bekend.
Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heeft ze wel een stamboom dan?Chris* schreef:Ik bedoelde rechtstreeks, haar papa is een witte DH.renee-uk schreef: alle zwitserse witte herders stammen af van duitse herders

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Mama van mijn witte verwacht rond de kerst puppies.
Zou net een maand te vroeg zijn voor jouw planning als ik zo even tel.. Fokkers zijn wel heel open, kan me niet voorstellen dat die om die reden niet in gesprek zouden willen gaan. Die gaan meer voor wat je gedachte erbij is en wat je van plan bent.
Zou net een maand te vroeg zijn voor jouw planning als ik zo even tel.. Fokkers zijn wel heel open, kan me niet voorstellen dat die om die reden niet in gesprek zouden willen gaan. Die gaan meer voor wat je gedachte erbij is en wat je van plan bent.
- Jeannettebo
- Zeer actief
of the white flower heeft ook hele mooie honden, ze zit hier ook op het forum

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Heart of the Lothian heeft mooie honden, en ze fokken regelmatig voor een blinde geleiden school, dus ze hebben een stabiel karakter.
Ik weet alleen niet of ze streng zijn mbt huis / appartement en traplopen.
Ik weet alleen niet of ze streng zijn mbt huis / appartement en traplopen.
- TheLovelyBitch
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Heart of Lothian krabbelde helaas gelijk weer terug, dat word het dus niet... Heb wel al contact gehad met de Belgische fokker met de witte duivels, en dat ziet er wel heel goed uit! hihihihi
Al druk in gesprek!
Mocht het wat worden krijgen we hier nog wel een (p)update!

Mocht het wat worden krijgen we hier nog wel een (p)update!

- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Ja hoor ze komt uit Frankrijk met een LOF stamboom.(FCI)renee-uk schreef:heeft ze wel een stamboom dan?Chris* schreef:Ik bedoelde rechtstreeks, haar papa is een witte DH.renee-uk schreef: alle zwitserse witte herders stammen af van duitse herders
Haar papa is toen (als een van de weinige ) opgenomen in Frankrijk als Zwitserse Witte herder

Hier is haar papa:
http://www.pedigreedatabase.com/german_ ... nver-alpha
- TheLovelyBitch
- Actief
Wilde nog even laten weten in dit al wat oudere forum,dat we midden April een witje krijgen!!!
Via Caely's White Flower, nestje H (combinatie Taika en Lux)
We houden het bijna niet meer, maar de zoektocht heeft dus een goede afloop!
Hier zijn een foto van Taika met haar nestje (9 stuks!):
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5684_n.jpg
en het hele nestje:
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 5291_n.jpg
Via Caely's White Flower, nestje H (combinatie Taika en Lux)

Hier zijn een foto van Taika met haar nestje (9 stuks!):
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5684_n.jpg
en het hele nestje:
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 5291_n.jpg

- fenneke
- Zeer actief
Oh een lux
Ik ben helemaal weg van die hond
Gefeliciteerd

Ik ben helemaal weg van die hond

Gefeliciteerd
Fenneke en Baloe

- TheLovelyBitch
- Actief
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Wat leuk, gefeliciteerd! En veel succes met het wachten...
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Leuk hoor
Zag net dat de fokker van mijn hond nu een nestje van 16 ! pups heeft.. Van 1 hond..
Zag net dat de fokker van mijn hond nu een nestje van 16 ! pups heeft.. Van 1 hond..
- TheLovelyBitch
- Actief
Dankje
En 16 man... Niet alleen die fokster succes, ook de mama hond :')

En 16 man... Niet alleen die fokster succes, ook de mama hond :')

- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Leuk
Dan krijg je een halfbroertje van mijn meisjes
Daar ga je een leuke hond aan krijgen

Daar ga je een leuke hond aan krijgen

- TheLovelyBitch
- Actief
- TheLovelyBitch
- Actief
Kom ik deze pagina ineens tegen!
Ondertussen, anderhalf jaar verder en nog steeds in dat appartementje:

Ondertussen, anderhalf jaar verder en nog steeds in dat appartementje:

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat een knapperd.
Ook mooie foto's in je onderschrift.
Ook mooie foto's in je onderschrift.
- fenneke
- Zeer actief
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Een echt Lux kind dat zie je meteen, met Taika oortjes
Knapperd hoor 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat een mooierd ♥♥♥

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love