Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand hier ervaring mee
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: iemand hier ervaring mee
Het eerste wat mij opvalt zijn de typefouten. Als je dan toch wat wilt en serieus genomen wil worden moest dat maar niet
Verder vind ik het drie keer niets, maar kan mij voorstellen dat mensen die wat onzeker zijn erin stinken
Verder vind ik het drie keer niets, maar kan mij voorstellen dat mensen die wat onzeker zijn erin stinken
Wij zijn ons zeer bewust van het feit dat mensen veel zelf willen doen.
De verhoudingen zijn erg moeilijk om een volledig voeder te maken, daarom raden wij ook met klem af dat mensen zelf hun voeding voor hun dier gaan samenstellen.
In onze pakketten zitten ellementen van rood vlees, vis, gevogelte en ingewanden.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En de dieren in Nederland hebben niet per definitie een goed leven gehad ,zeker nog nooit van de bioindustrie gehoord aldaar 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Kun je nagaan hoe het in andere landen gesteld is, die hebben heel andere regels hoor.Tineke schreef:En de dieren in Nederland hebben niet per definitie een goed leven gehad ,zeker nog nooit van de bioindustrie gehoord aldaar
- Marco88
- Zeer actief
die verkopers praatjes boeien me niet zo, wil alleen weten of het goed voer is en redelijke prijs , kwaliteit verhouding 
- Hylos
- Zeer actief
Zolang je de ingredienten niet weet is dat onmogelijk te bepalen. Dat willen ze blijkbaar niet kwijt. Ingewanden? Wat, darmen? Longen? Magen? En wat zijn de verhoudingen?Marco88 schreef:die verkopers praatjes boeien me niet zo, wil alleen weten of het goed voer is en redelijke prijs , kwaliteit verhouding
Als men dat al niet kwijt wil klopt er iets niet en hoef ik het gratis nog niet.

- Hylos
- Zeer actief
Dat was idd ook het eerste waar ik me aan ergerde.Nanna schreef:Duurder als brok.....![]()
![]()
![]()
Duurder dán brok, nitwit!
Verder staan er allemaal statements op de site die kant noch wal raken. Alsof ze op een saaie zondag besloten hebben even "barf" te gaan verkopen maar verder weinig verstand van zaken (en ABN) hebben.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou ik vind 'duurder als andere verse voeding aanbieders' erger eigenlijk, maar dat komt misschien omdat ik het nogal vreemd vind om een prijs te zetten op mensen die verse voeding aanbiedenNanna schreef:Duurder als brok.....![]()
![]()
![]()
Duurder dán brok, nitwit!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Jokkebrok
Geen ervaring, geen idee dus of het goed voer is.Marco88 schreef: wil alleen weten of het goed voer is en redelijke prijs , kwaliteit verhouding
De prijs is eigenlijk ook niet te beoordelen want er staat geen 'gewicht' bij, maar als ik even uitga van mijn honden: die krijgen rauw voer van topkwaliteit (zelf samengesteld, 80% scharrel, en uitsluitend vlees/ingewanden/pens/bot, dus GEEN groente) voor 1 euro de kilo gemiddeld. Mijn jongste krijgt een pond per dag (dus 50 ct per voeding, grote hond) en die ander krijgt 3,5 ons (dus 35 ct per voeding, middelslag
En verder is het een hele grappige site - ik had er toch al gauw een klein kwartiertje erg veel pret mee
- Marco88
- Zeer actief
-
Jokkebrok
Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
- Hylos
- Zeer actief
Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
Zo dan! Die mensen sporen echt niet.. jesis.

- Marco88
- Zeer actief
er staat -15, niet -20.Hylos schreef:Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
![]()
Maar goed, dat zou in de praktijk alleen gelden voor de husky en malamute denk ik
Ik zie niet zo snel bijvoorbeeld, een stafford hele dag lekker in de sneeuw rollen bij -15.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Mijn stafford maak je met een graad of 12 ook al niet blij met een dag buiten zijn hoor! Maar goed, die zou daar toch al niet lang rondlopen....zo te horen maken de honden zelf uit wat ze willen doen en worden ze sociaal in een groep? Er zou niet veel groep meer overblijven ben ik bang..Marco88 schreef:er staat -15, niet -20.Hylos schreef:Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
![]()
Maar goed, dat zou in de praktijk alleen gelden voor de husky en malamute denk ik
Ik zie niet zo snel bijvoorbeeld, een stafford hele dag lekker in de sneeuw rollen bij -15.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Tara schreef:Oh?Veel honden die bij ons binnen komen hebben problemen, wat wij akkefietjes noemen. Problemen in de honden wereld bestaan niet, is alleen maar in de mensen wereld bekend!
Oh.reuen ongecastreert en teven ongesteraliseerd
Zal een mooie bende zijn daar
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Tara schreef:Oh?Veel honden die bij ons binnen komen hebben problemen, wat wij akkefietjes noemen. Problemen in de honden wereld bestaan niet, is alleen maar in de mensen wereld bekend!
Oh.reuen ongecastreert en teven ongesteraliseerd

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
e mogen hier eigenlijk doen wat ze willen. Zo ook ruzie maken ....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden hebben bij die temperaturen een lekkere bos stro ik hun warme hokHylos schreef:Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
![]()
Sterker zelfs nu nog hebben ze stro voor de winter die nooit gekomen is. Maar ze laten het liggen dus vinden het nog steeds prettig.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shendor had het daar altijd prima naar zijn zin. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
beatje
Ik ga ook een dagopvang beginnenHylos schreef:Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
![]()
Ik geloof niet dat ik er mijn honden gerust achter liet.Hoewel het huis op de foto ziet er leuk uit,alleen jammer dat ze daar dan niet binnen mogen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, of: De grootste graatmeter voor u moet zijn:Tara schreef:"Middelslag hond"
er staat nergens wat hun calciumbron is, zal vast kunstmatig zijn. ben erg geneigd om een mail te sturen

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Pasha is wel bij de dierenarts geweest, maar niet gesteraliseerd. Wat nu?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hylos schreef:Een hond kan tot -20 buiten zitten. Leuke opvang!Jokkebrok schreef:Voor nog meer pret http://www.hondendagopvangdehoef.nl/Home.html
![]()
Mijn honden blijven gewoon buiten zitten inderdaad. Fax deed niets liever als slapen in de sneeuw.
Runar heeft dit jaar al elke dag gezwommen en nu slaapt die gewoon in een mand buiten.
ik weet uiteraard wel al langer dan vandaag dat ik unieke honden heb
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Die van ons bibbert al onder de 10 graden. Hij heeft deze winter al met dubbel fleecedek gelopen en dan liep hij nog na een half uur te bibberen. Maar goed. Voor sommige honden zal het wel lekker zijn.
-
lets have fun
Op zich vind ik het een leuk idee om kant en klare barfpaketten te verkopen. Hoef je zelf niet meer alles uit te rekenen. Wel jammer dat ze niet duidelijker zijn over wat er nou precies in zit. Dat zou mij wel tegen houden.
- Marco88
- Zeer actief
Ja dat vond ik dus ook wel een leuk idee, lekker makkelijklets have fun schreef:
Op zich vind ik het een leuk idee om kant en klare barfpaketten te verkopen. Hoef je zelf niet meer alles uit te rekenen. Wel jammer dat ze niet duidelijker zijn over wat er nou precies in zit. Dat zou mij wel tegen houden.
Maar ik vind de rest van de website met name de hondenopvang gedeelte beetje apart
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op de dagopvang onder voeding:
"Obesitas:
Gemiddeld is de hond tussen de 4 en 5 kg te zwaar.
Veelal krijgen wij te horen, ja de dierenarts vind de hond perfect, maar een dierenarts ziet alleen maar dikke honden, dus een hond met een beetje middel is al gauw goed! En bedenk bij Obesitas, veel lichamelijke botklachten!"
Dus een chihuahua of Jack Russell zal iig niet zomaar aan obesitas lijden
"Obesitas:
Gemiddeld is de hond tussen de 4 en 5 kg te zwaar.
Veelal krijgen wij te horen, ja de dierenarts vind de hond perfect, maar een dierenarts ziet alleen maar dikke honden, dus een hond met een beetje middel is al gauw goed! En bedenk bij Obesitas, veel lichamelijke botklachten!"
Dus een chihuahua of Jack Russell zal iig niet zomaar aan obesitas lijden

-
lets have fun
Nee, het wekt geen vertrouwenMarco88 schreef:Ja dat vond ik dus ook wel een leuk idee, lekker makkelijklets have fun schreef:
Op zich vind ik het een leuk idee om kant en klare barfpaketten te verkopen. Hoef je zelf niet meer alles uit te rekenen. Wel jammer dat ze niet duidelijker zijn over wat er nou precies in zit. Dat zou mij wel tegen houden.![]()
Maar ik vind de rest van de website met name de hondenopvang gedeelte beetje apart
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ze hebben ook FB:
https://www.facebook.com/hondendagopvan ... ts&fref=ts
https://www.facebook.com/groups/299385020082772/
https://www.facebook.com/hondendagopvan ... ts&fref=ts
https://www.facebook.com/groups/299385020082772/

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort