Je hebt afgesproken om te gaan wandelen met een groep (onbekende) mensen en honden
Een intacte reu is vanaf de eerste minuut geinteresseerd in jou teef en is haar constant aan het bereiden. Na 20 minuten heeft je hond nog bijna geen stap kunnen zetten zonder dat die hond aan haar hing. De baas van de reu vindt dat ze het onderling moeten oplossen.
Hoe reageer je?
Ik werd er zelf echt gek van. Op een gegeven moment liep ik met mijn teef (geholpen) maar aan de lijn en stuurde ik de reu steeds weg, door Nee! te zeggen en daar luisterde hij wel naar.
Maar toen dacht ik ook bij mezelf dit is gekkenwerk, ik moet nu met een aangelijnde hond lopen en een andermans hond corrigeren terwijl die ander niet eens op of om kijkt.
Jessy had in mijn ogen de reu voldoende gecorrigeerd en ik heb maar besloten haar te helpen en de groep te verlaten. Wat ik wel jammer vond want ik had beste wel een eindje gereden om mee te lopen.
De baas van de reu vond dat Jessy feller moest corrigeren, maar ik ga niet staan wachten tot die het écht zat is hoor