Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Licht verteerbare brok??
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Licht verteerbare brok??
Dag Allen,
Ben net terug van de dierenarts met Sam. Omdat ze nog steeds zachte ontlasting heeft tipte mijn dierenarts mij om wellicht te gaan kijken of een licht verteerbare voeding helpt. Nou heb ik een beetje rond gekeken maar de meeste van deze voedingssoorten zijn voor volwassen honden, Sam is nu 8,5 maand. Hebben jullie misschien nog tips voor me?
En nog een klein vraagje; Ik heb nu geëxpandeerde brok, als ik dan overstap op geperst bijvoorbeeld, kan ik dit dan mixen??? Lijkt me een beetje lastig voor de maag toch???
Verder had hij het ook nog over hypoallergeen voer, dit kon ik proberen zei die wellicht kan ze ergens allergisch voor zijn maar ik weet niet goed of ik u een hypoallergeen voeding of gewoon een licht verteerbare brok moet kiezen...
Ben net terug van de dierenarts met Sam. Omdat ze nog steeds zachte ontlasting heeft tipte mijn dierenarts mij om wellicht te gaan kijken of een licht verteerbare voeding helpt. Nou heb ik een beetje rond gekeken maar de meeste van deze voedingssoorten zijn voor volwassen honden, Sam is nu 8,5 maand. Hebben jullie misschien nog tips voor me?
En nog een klein vraagje; Ik heb nu geëxpandeerde brok, als ik dan overstap op geperst bijvoorbeeld, kan ik dit dan mixen??? Lijkt me een beetje lastig voor de maag toch???
Verder had hij het ook nog over hypoallergeen voer, dit kon ik proberen zei die wellicht kan ze ergens allergisch voor zijn maar ik weet niet goed of ik u een hypoallergeen voeding of gewoon een licht verteerbare brok moet kiezen...
Laatst gewijzigd door eveliendepien op 17 feb 2014 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Licht verteerbare brok??
In mijn ervaring is geperst miner makkelijk te verteren omdat t rauw is, gebakken brokken zijn voor verteerd door t kook proces.
heeft je DA ook gezegd aan welke brok of voeding je moest denken dan? kan handig zijn namelijk
heeft je DA ook gezegd aan welke brok of voeding je moest denken dan? kan handig zijn namelijk
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Geperste brokken worden zo'n 70-75°C, geexpandeerde brokken zo'n 120°C. Dus rauw is niet helemaal waar. Maar ze zijn wel minder makkelijk verteerbaar.
Edit: stomme woordkeuze -> verteerd = makkelijk verteerbaar
Edit: stomme woordkeuze -> verteerd = makkelijk verteerbaar
Laatst gewijzigd door Domor op 17 feb 2014 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:In mijn ervaring is geperst miner makkelijk te verteren omdat t rauw is, gebakken brokken zijn voor verteerd door t kook proces.
Die ervaring heb ik ook, maar van dat rauw/gekookt en verteerd geloof ik geen bal
Geperste brokken vallen gewoon veel minder makkelijk uit elkaar en zijn zwaarder.
- eveliendepien
- Zeer actief
Nee heb het wel gevraagd maar ik zit nu op Smolke en hij zei in principe een prima brok maar kijk eens naar iets wat licht verteerbaar is.
Hij kon me ook Royal Canin meegeven voor stevige ontlasting e.d. maar hij zei dat is symptoombestrijding en los je het probleem niet mee op. Ik zit zelf nu een beetje te kijken maar er is zo veel pffff.
Kvv van Rodi raakte ze enorm van aan de dunne dus ik wil haar voorlopig even op brokken houden. Zit te kijken naar Orijen, veel vers vlees dus misschien is dat wat... Vind het wel aan de prijs maargoed die richting gaat t toch wel op...
Hij kon me ook Royal Canin meegeven voor stevige ontlasting e.d. maar hij zei dat is symptoombestrijding en los je het probleem niet mee op. Ik zit zelf nu een beetje te kijken maar er is zo veel pffff.
Kvv van Rodi raakte ze enorm van aan de dunne dus ik wil haar voorlopig even op brokken houden. Zit te kijken naar Orijen, veel vers vlees dus misschien is dat wat... Vind het wel aan de prijs maargoed die richting gaat t toch wel op...

-
S@ndr@
- Zeer actief
even ergens een stukje vandaan gestolen, gewoon omdat t kan en omdat t zo genoemd wordt zeg maardagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:In mijn ervaring is geperst miner makkelijk te verteren omdat t rauw is, gebakken brokken zijn voor verteerd door t kook proces.
Die ervaring heb ik ook, maar van dat rauw/gekookt en verteerd geloof ik geen balsorry.
Geperste brokken vallen gewoon veel minder makkelijk uit elkaar en zijn zwaarder.
of t ook echt zo is, geen idee, maar vond t wel een grappig stukje
Platkoken is gezond! Sufgekookte groente, naar de reldeldel gebakken biefstuk, blikerwtjes die door dom vergeten nog een half uurtje hebben staan pruttelen in hun eigen nat, het is allemaal uitstekend voor u en voor mij. Want wat is koken? Voorverteren. Voor omnivoortjes als wij zijn hebben we malle korte darmen. Om uit voeding te halen wat erin zit, koken wij het. Celwanden worden zacht, bindweefsel verandert in smeuïge gelatine, de hitte kraakt de zaak zodat we de essentie makkelijk kunnen opnemen.
Maar de vitamines dan, roept u. Nou, er is er maar eentje die echt last heeft van hitte, en dat is C. De rest kan dat koken best hebben. En C krijgen we linksom en rechtsom genoeg binnen, vooral met fruit. Voorts hebben we groenten vooral nodig vanwege de vezels en kijk, ook die verdwijnen niet echt door verhitten!
-
S@ndr@
- Zeer actief
als eiwitrijke voeding voor diarree zorgt zou ik niet gaan voor een brok met veel vlees eiwitten, maar t zoeken in iets met wat minder van dat spul, zeg maar en dus wat meer koolhydraten.( kans dat dat goed gaat bij een hond die van KVV aan de race gaat is groter)eveliendepien schreef:Nee heb het wel gevraagd maar ik zit nu op Smolke en hij zei in principe een prima brok maar kijk eens naar iets wat licht verteerbaar is.
ik zou zelf dus kleine verpakkingen gaan proberen, en dan maar kijken waar t wel goed op gaat, meer kun je niet doen denk ik
- eveliendepien
- Zeer actief
Ja ik weet anders ook niet echt waar ik op moet zoeken...
Ik heb namelijk geen exact gegeven waar ze niet tegen kan. Het voer wat ze nu heeft bestaat uit 27% eiwit met 39% koolhydraten, voornamelijk uit kip, lam en rijst..
Nu ik een beetje rond zit te kijken heb ik Burns gevonden, dit kan je geven vanaf 6 maand. Als ik het zo lees is dat misschien iets.. Wellicht maar eens een 2kg verpakking bestellen.. Maar ik ga nog even verder kijken.
Ik heb namelijk geen exact gegeven waar ze niet tegen kan. Het voer wat ze nu heeft bestaat uit 27% eiwit met 39% koolhydraten, voornamelijk uit kip, lam en rijst..
Nu ik een beetje rond zit te kijken heb ik Burns gevonden, dit kan je geven vanaf 6 maand. Als ik het zo lees is dat misschien iets.. Wellicht maar eens een 2kg verpakking bestellen.. Maar ik ga nog even verder kijken.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik geef van Gils ook Burns, ( pork /patato) en ben heel tevreden, maar mijn hond is de jouwe niet natuurlijk. t is en blijft uitproberen
bij de Ranzijn heb je ook euroshopper seafood, die is ook wel heel goed en zou je ook kunnen proberen
Of Canex fish rijst
ik noem maar een paar opties hoor
bij de Ranzijn heb je ook euroshopper seafood, die is ook wel heel goed en zou je ook kunnen proberen
Of Canex fish rijst
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De brokken van Dog lovers Gold zijn ook hypoallergeen, misschien het proberen waard? Wij hebben de graanvrije & high protein versie, en een vriendin van me voert haar hond de graanvrije vis & zoete aardappel versie. Haar hond had ook steeds veel last van de darmen, te zachte ontlasting enzo, maar dit is nu al een hele tijd over sinds hij deze brokken krijgt.
- stefanie
- Zeer actief
Even afgezien van het soort voer, je kunt een hond van 8 maanden gewoon voer voor volwassen honden geven. 
- eveliendepien
- Zeer actief
Ik vraag me af of ik ook nog mee moet nemen dat wat ik haar nu voer voornamelijk rijst&lam is. Is het dan verstandig om iets te proberen waar geen rijst in zit, dus bijvoorbeeld die DLG vis&aardappel of Burns varken & aardappel. Ik zit daar nu een beetje tussen te twijfelen namelijk. Ik lees zo ook wel goede verhalen over Carnex vis&rijst dus wil dat ook wel proberen maar dan zit ik dus weer met de rijst.
Verder heeft ze nog geen voer gehad waar vis in zit dus misschien wel een keer wat om dat te proberen...
Verder heeft ze nog geen voer gehad waar vis in zit dus misschien wel een keer wat om dat te proberen...

-
S@ndr@
- Zeer actief
kun je niet met een kleine zak beginnen en dan met name beginnen met waar je persoonlijk t makkelijkst aan kunt komen, zeg maar.
Ik vind de verkrijgbaarheid ook een belangrijke factor namelijk, en de prijs en , enz
schiet met de binnen van denka dog hebben ze een hypoallergeen voer met gehydrolyseerde eiwitten onherkenbaar voor t lichaam, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn
Ik vind de verkrijgbaarheid ook een belangrijke factor namelijk, en de prijs en , enz
schiet met de binnen van denka dog hebben ze een hypoallergeen voer met gehydrolyseerde eiwitten onherkenbaar voor t lichaam, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Mijn hond heeft ook heel lang geen goede ontlasting gehad. Of hij vond brokken lekker maar hij kreeg er diaree van, of hij vond de brokken niet zo lekker maar zijn ontlast was redelijk tot goed.
Nu krijgt hij simpsons premium kip en aardappel. Eindelijk een brok die hij lekker vind, en zijn ontlasting goed op is.
http://www.hondjekoek.nl/a-396809/simps ... -kip-2-kg/
Nu krijgt hij simpsons premium kip en aardappel. Eindelijk een brok die hij lekker vind, en zijn ontlasting goed op is.
http://www.hondjekoek.nl/a-396809/simps ... -kip-2-kg/
- krullie
- Zeer actief
ik geef prins sensitive.
en bij mijn hond helpt het.
misschien iets?
het is er ook in 3 kilo zak, is misschien makkelijk om te proberen.
en bij mijn hond helpt het.
misschien iets?
het is er ook in 3 kilo zak, is misschien makkelijk om te proberen.
-
Lindsey
- Zeer actief
Ik neem aan dat je met die 29% de kip, lam bedoelt, en met die 39% de rijst en overige koolhydraten...eveliendepien schreef:Ja ik weet anders ook niet echt waar ik op moet zoeken...
.
Als je niet weet waar de slappe ontlasting vandaan komt, is het een kwestie van proberen welke brok goed gaat.
Ik zou beginnen met een graanvrije brok. Om een hond van 8,5 maand nou al gelijk op hypoallergeen te zetten, dan verarm je de darmflora alleen maar meer.
Overigens is het prima een 'volwassen' brok te geven. En misschien wat probiotica (yoghurt of capsules)
Rodi bevat geen gemalen bot maar wel veel orgaan (werkt laxerend) en een calcium/vitaminesupplement. Misschien dat een andere kvv die gemalen bot bevat wel goed gaat (bot werkt stoppend en balanceert vlees en orgaan). Energique bevat gemalen bot. Volgens mij heeft de Jumper ook wel het e.e.a. in de vriezer.
-
wichke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesje
Chihuahua
Hollandse herder - Aantal honden: 3
Je zou van denkadog ook de hypo sensitive kunnen proberen.
Die is speciaal voor honden die makkelijk maag en darmproblemen hebben.
Die is speciaal voor honden die makkelijk maag en darmproblemen hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Caracroc lam/rijst diet?
Heb ik goede ervaringen mee gehad vroeger...
Heb ik goede ervaringen mee gehad vroeger...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Kijk eens bij Jarco. Die heeft veel soorten. En ook bijzondere, boef krijgt nu hert/aardappel/rijst. Bevalt goed en hij vind ze lekker!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Kijk eens bij Jarco. Die heeft veel soorten. En ook bijzondere, boef krijgt nu hert/aardappel/rijst. Bevalt goed en hij vind ze lekker!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
- eveliendepien
- Zeer actief
Ik heb een probeerverpakking Canex besteld. Maargoed vanochtend zat de hele woonkamer (incl bank) onder de diarree. Dus we gaan eerst nog maar eens een test doen of er niet nog parasieten in de darmen aanwezig zijn voor we gaan klooien met voeding. Ze heeft giardia gehad, we dachten dat het weg was maar ik heb er toch geen goed gevoel bij. Ik hoop maar dat het de giardia is en niet weer iets onverklaarbaars want we lopen nu echt al 1,5 maand bij de dierenarts te klooien. Pfff wordt er echt moedeloos van.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Meradog heeft een hele serie voor gevoelige honden. Je kunt er via de website advies vragen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Manu
Mijn hond hield ook last van zachte ontlasting. Nu krijgt hij Simpsons Premium Sensitive en dat gaat goed.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ive/365369
45% zalm en een mooie prijs.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ive/365369
45% zalm en een mooie prijs.
-
S@ndr@
- Zeer actief
giardia kan heel hardnekkig zijn , wijs dat je t nog even laat checken, al hoop ik voor je dat de test nu negatief zal zijneveliendepien schreef:Ik heb een probeerverpakking Canex besteld. Maargoed vanochtend zat de hele woonkamer (incl bank) onder de diarree. Dus we gaan eerst nog maar eens een test doen of er niet nog parasieten in de darmen aanwezig zijn voor we gaan klooien met voeding. Ze heeft giardia gehad, we dachten dat het weg was maar ik heb er toch geen goed gevoel bij. Ik hoop maar dat het de giardia is en niet weer iets onverklaarbaars want we lopen nu echt al 1,5 maand bij de dierenarts te klooien. Pfff wordt er echt moedeloos van.