Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy kopen van particulier

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob123
nieuw lid
Aantal honden: 0

Puppy kopen van particulier

Ongelezen bericht door Rob123 »

Hallo, ik zit met een aantal vragen en dilemma's.

Mijn katje is vorig jaar overleden en ik wil nu graag een hondje. Dit zat al veel langer in mijn hoofd maar een kat en hond samen leek mij geen goed plan.

Mijn kat heb ik als kitten van een vriendin gekregen en zelf de nodige vaccinaties geregeld.

Ik ben de afgelopen weken een beetje aan het rond kijken op internet. Zo zag ik op http://www.marktplek.nl bijvoorbeeld leuke chihuahuas te koop.

Nu vraag ik mij af hoe veilig of verstandig het is om op internet te kopen. En hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Of misschien raden jullie het kopen via internet wel helemaal af? Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes,
Rob
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Puppy kopen van particulier

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De meeste fokkers zijn partikulier en daarnaast nog een aantal die een kvk hebben en bedrijsmatig bezig zijn.
Adverteren zowat allemaal op dezelfde sites en hebben websites. Kortweg tussen beide kom je slechte tegen.
Ga kijken waar het ras op getest moet zijn en vraag om de uitslagen.En kijk rond of het je aanstaat qua honden, , puppen, ouders ,mensen en omgeving.
En vraag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Weet je zeker dat je een hond wilt? Het is ff andere koek dan een kat...

Als je die verantwoording aan durft/kunt, ga je kijken of je pup wilt of 1 van de vele herplaatsers.
Maak bij een pup eerst de schifting of het een broodfokker is of niet;
http://www.pugs.nl/broodfokkers-herkennen.html

En dan ga je verder kijken, spreekt de moeder hond aan, qua exterieur, qus gezondheid en karakter. Wat is er bekend van de vader, mag je deze ook zien/ foto's ontvangen.
Bij de chi komt nogal wat narigheid voor, dus wil je weten of de ouders getest zijn.
Daarnaast wil je weten of de pups netjes geent, gechipt en ontwormd zijn als je ze meekrijgt.

En als je twijfelt aan iets, doe het niet!
Zeker chihuahuas worden gefokt bij de vleet, dus wees voorzichtig!
Rob123
nieuw lid

bouvierpoedel schreef:De meeste fokkers zijn partikulier en daarnaast nog een aantal die een kvk hebben en bedrijsmatig bezig zijn.
Adverteren zowat allemaal op dezelfde sites en hebben websites. Kortweg tussen beide kom je slechte tegen.
Ga kijken waar het ras op getest moet zijn en vraag om de uitslagen.En kijk rond of het je aanstaat qua honden, , puppen, ouders ,mensen en omgeving.
En vraag.
Oke duidelijk, bedankt voor je tips.
Rob123
nieuw lid

JBK schreef:Weet je zeker dat je een hond wilt? Het is ff andere koek dan een kat...

Als je die verantwoording aan durft/kunt, ga je kijken of je pup wilt of 1 van de vele herplaatsers.
Maak bij een pup eerst de schifting of het een broodfokker is of niet;
http://www.pugs.nl/broodfokkers-herkennen.html

En dan ga je verder kijken, spreekt de moeder hond aan, qua exterieur, qus gezondheid en karakter. Wat is er bekend van de vader, mag je deze ook zien/ foto's ontvangen.
Bij de chi komt nogal wat narigheid voor, dus wil je weten of de ouders getest zijn.
Daarnaast wil je weten of de pups netjes geent, gechipt en ontwormd zijn als je ze meekrijgt.

En als je twijfelt aan iets, doe het niet!
Zeker chihuahuas worden gefokt bij de vleet, dus wees voorzichtig!
Bedankt voor je antwoord. Ja, ik ben er zeker van en ben mij er ook van bewust dat anders zal zijn en uiteraard meer werk. Ik zal de site van jou goed doornemen. Nogmaals bedankt!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Zeker met modehondjes als de Chihuahua moet je erg op je hoede zijn. Ik zou dan nog sneller een kruisinkje nemen van een gezin wat een nestje voor de leuk heeft; minder kans dat je met een broodfokker van doen hebt.
Idealiter kies je natuurlijk voor pups uit geteste ouders maar ga er bij de Chihuahua maar vanuit dat je dan een stamboomhondje moet kopen. Een hondje uit het asiel niet iets? Herplaatsertje? Die zijn er genoeg.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat is het eigenlijk wat je trekt in een chihuahua?
Ze zijn klein maar ze hebben niet een heel gemakkelijk karakter. Het zijn felle dondertjes.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

idd, ik vind het een soort klotecavia`s aan een touwtje. en met die teacups moet je volgens mij binnenblijven boven windkracht 3.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

petertje schreef:idd, ik vind het een soort klotecavia`s aan een touwtje. en met die teacups moet je volgens mij binnenblijven boven windkracht 3.
Waarom? Ik heb hele leuke Chihuahua's hoor. En die komen buiten, weer of geen weer.
Het zijn echt hele leuke hondjes maar inderdaad wel écht hondjes en dus felle rakkertjes.
Ik vind die opmerking echt een beetje jammer. En ik heb ook een klapkaak gehad dus dat mag ik zeggen :pffff:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
petertje schreef:idd, ik vind het een soort klotecavia`s aan een touwtje. en met die teacups moet je volgens mij binnenblijven boven windkracht 3.
Ik zou toch liever zo'n klotecavia aan een touwtje hebben dan zo'n kutklapkaak waarbij je niet normaal in losloopgebied kunt lopen. :pffff:
:pffff: Allemaal fooroordeluh :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien eens bij een paar dierenartsen navragen of er ergens 'oeps' nestjes worden verwacht? Briefjes bij de supermarkten? Dat zou ik dan nog liever doen dan via Marktplaats o.i.d. Dan moet je echt argus ogen hebben en de mensen pas geloven als al je vragen naar jouw tevredenheid zijn beantwoord. En bij maar enige twijfel: NIET doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Neeltje schreef:Misschien eens bij een paar dierenartsen navragen of er ergens 'oeps' nestjes worden verwacht? Briefjes bij de supermarkten? Dat zou ik dan nog liever doen dan via Marktplaats o.i.d. Dan moet je echt argus ogen hebben en de mensen pas geloven als al je vragen naar jouw tevredenheid zijn beantwoord. En bij maar enige twijfel: NIET doen.
Op die manier kom je ook net zo goed bij praktijken die niet helemaal door de beugel kunnen. Ook de hondjes die slecht gefokt zijn kunnen best bekend zijn via dierenarts e.d. zonder dat dierenarts weet hoe het er thuis aan toe gaat.....

Mijn huidige honden komen beide via marktplaats. Beide met papier, 1 als pup 1 als herplaatser. Beetje gezond verstand moet je altijd gebruiken..
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

gyanty schreef:
Neeltje schreef:Misschien eens bij een paar dierenartsen navragen of er ergens 'oeps' nestjes worden verwacht? Briefjes bij de supermarkten? Dat zou ik dan nog liever doen dan via Marktplaats o.i.d. Dan moet je echt argus ogen hebben en de mensen pas geloven als al je vragen naar jouw tevredenheid zijn beantwoord. En bij maar enige twijfel: NIET doen.
Op die manier kom je ook net zo goed bij praktijken die niet helemaal door de beugel kunnen. Ook de hondjes die slecht gefokt zijn kunnen best bekend zijn via dierenarts e.d. zonder dat dierenarts weet hoe het er thuis aan toe gaat.....

Mijn huidige honden komen beide via marktplaats. Beide met papier, 1 als pup 1 als herplaatser. Beetje gezond verstand moet je altijd gebruiken..

Nou idd,

Mijn oude dierenarts was verantwoordelijk voor alle ingevulde paspoorten van de honden van Mirando, als je het over broodfokkers hebt. :roll:

TS; wil je persé een pup of is een leuke herplaatser geen optie?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
petertje
Zeer actief

Tara schreef:
Ik zou toch liever zo'n klotecavia aan een touwtje hebben dan zo'n kutklapkaak waarbij je niet normaal in losloopgebied kunt lopen. :pffff:
dat mag hoor, maar deze tokkie met kutklapkaak vind die losloopgebiedien met die supergehoorzame honden die altijd luisteren, behalve als die bijbehorende uitlaattrutjes het te druk hebben met roddelen over de andere hondenmensjes toch al niet de meest leuke locaties om te lopen, dus daar komen we toch al niet :)

Overigens vliegen die lieve hondjes over het algemeen eerder op die kutklapkaak af dan andersom.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

petertje schreef:
Tara schreef:
dat mag hoor, maar deze tokkie met kutklapkaak vind die losloopgebiedien met die supergehoorzame honden die altijd luisteren, behalve als die bijbehorende uitlaattrutjes het te druk hebben met roddelen over de andere hondenmensjes toch al niet de meest leuke locaties om te lopen, dus daar komen we toch al niet :)

Overigens vliegen die lieve hondjes over het algemeen eerder op die kutklapkaak af dan andersom.
Ach kom, die mensen lopen er alleen in het weekend of zomers in de middag of begin avond en dan alleen als het mooi weer is. Genoeg tijd buiten die momenten om dat er niemand loopt en je het gebied voor jezelf hebt.....
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Een chihuahua kan zó meegenomen worden door een roofvogel die denkt dat het een jong konijntje is! :lol1:, geef mij maar een klapkaak!
Maar ja, dat is ieders keuze!

Ik koop nooit een hond via marktplaats... toen wij onze eerste, Evita, wilden nemen zijn we verschillende hondenshows afgelopen en hebben daar info verzameld bij de fokkers die aanwezig waren. Uit de verschillende fokkers hebben we dan een keuze gemaakt aan de hand van een bezoek aan huis, zodat we de honden konden zien.
Ik geef ook nooit geld aan een hond zonder stamboom (of het moest een asielhond zijn), ik wil ook weten of alle testen gedaan zijn en de resultaten daarvan en dan nog kan je je vergissen en bv. een hond met een raar karakter hebben omdat je de ouderdieren maar even ziet.
Kwestie van gezondheid, heb ik steeds perfect gezonde dieren gehad, je hoort van die verhalen van zieke pups en ongeënte of ongechipte pups enz. ik denk dat je dat vermijdt door een goede fokker proberen te vinden ;)
Afbeelding
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Vitalia schreef:Een chihuahua kan zó meegenomen worden door een roofvogel die denkt dat het een jong konijntje is! :lol1:, geef mij maar een klapkaak!

Ik koop nooit een hond via marktplaats... toen wij onze eerste, Evita, wilden nemen zijn we verschillende hondenshows afgelopen en hebben daar info verzameld bij de fokkers die aanwezig waren. Uit de verschillende fokkers hebben we dan een keuze gemaakt aan de hand van een bezoek aan huis, zodat we de honden konden zien.
Ik geef ook nooit geld aan een hond zonder stamboom (of het moest een asielhond zijn), ik wil ook weten of alle testen gedaan zijn en de resultaten daarvan en dan nog kan je je vergissen en bv. een hond met een raar karakter hebben omdat je de ouderdieren maar even ziet.
Kwestie van gezondheid, heb ik steeds perfect gezonde dieren gehad, je hoort van die verhalen van zieke pups en ongeënte of ongechipte pups enz. ik denk dat je dat vermijdt door een goede fokker proberen te vinden ;)
Een fokker kan ook via marktplaats adverteren. En nee dat hoeven geen slechte fokkers te zijn. Dat kunnen heel prima fokkers zijn die aangesloten zijn bij rasvereniging, allerlei testen doen en gewoon ook met een stamboom fokken. Niet elke fokker is zo grootst en zo bekend dat de aanvragen maar binnenstromen. Die adverteren soms ook her en der in hun uitgebreide zoektocht naar de meest geschikte baasjes voor hun pupjes en die schuwen dus ook geen groot middel als marktplaats, wat een groot bereik heeft.
(overigens komen mijn beide honden met stamboom ook gewoon van marktplaats)
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Misschien asiel/spaans hondje? Deze twee komen van een goede stichting

Vijf maanden
Afbeelding
http://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_de ... 03&soort=P

een jaar vier maaanden
Afbeelding
http://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_de ... 44&soort=T
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

In Almelo in het asiel zitten wat chihuahua's ,misschien dat daar wat bijzit voor je :wink:

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... hond/70986
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

gyanty schreef:
Vitalia schreef:Een chihuahua kan zó meegenomen worden door een roofvogel die denkt dat het een jong konijntje is! :lol1:, geef mij maar een klapkaak!

Een fokker kan ook via marktplaats adverteren. En nee dat hoeven geen slechte fokkers te zijn. Dat kunnen heel prima fokkers zijn die aangesloten zijn bij rasvereniging, allerlei testen doen en gewoon ook met een stamboom fokken. Niet elke fokker is zo grootst en zo bekend dat de aanvragen maar binnenstromen. Die adverteren soms ook her en der in hun uitgebreide zoektocht naar de meest geschikte baasjes voor hun pupjes en die schuwen dus ook geen groot middel als marktplaats, wat een groot bereik heeft.
Eens :ok:
Maar ook: lees ik in het eerste citaat, van Vitalia, nu echt dat je in verband met de gezondheid beter geen rasloze hond en/of hond van MP kunt kiezen? Kan zijn dat je dit niet bedoelt hoor, maar het kwam bij mij zo over. Ik heb twee herplaatsers van MP, allebei kruisingen en tot nu toe allebei kerngezond. Mijn rashond met boom is ook gezond en kwam van een "een keer een nestje-fokker", mensen die geen enkel verstand hadden van genetica of fokken. Volgens mij zijn er een heleboel manieren om een leuke en gezonde hond te vinden, waaronder een leuk oeps nestje of een asielhondje of andere herplaatser. Een beetje geluk moet je sowieso hebben, ook bij honden met een prachtige boom :ok: Zou alleen wel ver blijven van notoir erg ongezonde rassen en broodfokkers :(
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

op mp staan er veel 1-3jarige wawa's. voor weinig
dan zijn de kinderen het zat of de trend in die buurt is voorbij.
misschien gewoon eens kijken of er wat leuks bij zit?
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

kijk eens in de asiels. chihuahua's zat.
in almelo zijn inderdaad meer dan 30 honden binnengebracht van de broodfok.
gyanty
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
gyanty schreef:

Eens :ok:
Maar ook: lees ik in het eerste citaat, van Vitalia, nu echt dat je in verband met de gezondheid beter geen rasloze hond en/of hond van MP kunt kiezen? Kan zijn dat je dit niet bedoelt hoor, maar het kwam bij mij zo over. Ik heb twee herplaatsers van MP, allebei kruisingen en tot nu toe allebei kerngezond. Mijn rashond met boom is ook gezond en kwam van een "een keer een nestje-fokker", mensen die geen enkel verstand hadden van genetica of fokken. Volgens mij zijn er een heleboel manieren om een leuke en gezonde hond te vinden, waaronder een leuk oeps nestje of een asielhondje of andere herplaatser. Een beetje geluk moet je sowieso hebben, ook bij honden met een prachtige boom :ok: Zou alleen wel ver blijven van notoir erg ongezonde rassen en broodfokkers :(
Tegen mij bedoeld? Want snap niet zo goed wat je bedoeld, aangezien ik nu niks zeg over honden rasloze honden. Maar ook daar kan je heel wat leuks vinden. Weet zelfs iemand die hun stamboomloze honden ook aan testen onderworpen heeft, dus tja ook dat kan.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Oeps, verkeerde reactie in het verkeerde topic :mann:
Laatst gewijzigd door Ptje op 16 feb 2014 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
petertje
Zeer actief

gyanty schreef:

daar heb je gelijk in, maar voordat ik dat zou doen zou ik toch eerst ff googlen of er iets over de betreffende adverteerder te vinden is. Er zitten toch stieken vrij veel broodfokkers tussen.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb 100 x liever zo'n klotecavia als een hond die als hij de kans krijgt met alle liefde een andere hond aan stukjes scheurt. Dat vind ik nou weer klotehonden!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ieder zijn ras maar is het nou echt nodig om dat op zo'n manier te zeggen? :kotz:
Zegt meer over jou dan over mijn chihuahua in ieder geval.

Leuk, als je voor een chihuahua wilt gaan. 'T zijn leuke, pittige, vrolijke, aanhankelijke, energieke hondjes. Ze hebben net als iedere andere hond een duidelijke en consequente opvoeding nodig.
Een goede fokker vinden is wel erg lastig, neem daar rustig de tijd voor.
petertje
Zeer actief

Anja schreef:
Ik heb 100 x liever zo'n klotecavia als een hond die als hij de kans krijgt met alle liefde een andere hond aan stukjes scheurt. Dat vind ik nou weer klotehonden!
dat vind ik ook klotehonden.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Roo schreef:Misschien asiel/spaans hondje? Deze twee komen van een goede stichting

Vijf maanden
Afbeelding
http://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_de ... 03&soort=P

[/url]
Och deze vind ik me toch leuk! (tja kan er niks aan doen, het lijkt wel of ik bijna altijd val voor honden met een soort van piratenlapje voor het oog). Het is dat er echt geen derde hond bij hoeft, maar man och man wat een dropje om te zien!
Afbeelding
petertje
Zeer actief

gyanty schreef:
petertje schreef:
Tara schreef:

Ach kom, die mensen lopen er alleen in het weekend of zomers in de middag of begin avond en dan alleen als het mooi weer is. Genoeg tijd buiten die momenten om dat er niemand loopt en je het gebied voor jezelf hebt.....
Tja, daar heb je ook wel weer een punt, ik ben geloof ik langer bezig om mijn jas en schoenen aan te doen, poepzakjes pakken, hond in zijn tuig hijsen dan sommige van die beesten buiten lopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”