Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenglamour op de catwalk in New York
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Hondenglamour op de catwalk in New York

Groetjes,
Sandra
- Vrouwtje Knecht
- Actief
- Mijn ras(sen): Een zwarte beer
Re: Hondenglamour op de catwalk in New York

Verschrikkelijk. Ik zou denk ik ook zo kijken als me dit leed werd aangedaan.

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Kijk! De mensenvariant:
http://www.sadanduseless.com/2014/02/it ... ook-it-up/
http://www.sadanduseless.com/2014/02/it ... ook-it-up/
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan die serieuse koppen in het publiek die het zo vreselijk interessant vinden omdat niemand anders dan hun het begrijpt.duitse herder schreef:Melody schreef:Kijk! De mensenvariant:
http://www.sadanduseless.com/2014/02/it ... ook-it-up/![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Tja ik denk dat het gros van de honden een hondenshow verafschuwen. Ben een paar keer op een show geweest en als je dan ziet hoe sommige mensen met hun hond omgaan... yorkies die aan hun papillotten worden opgetild, trekken aan staarten en haren
Vind die link van die menselijke show ook hilarisch haha.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, doe dan maar een hond met afgesneden orenHippo schreef:Tja ik denk dat het gros van de honden een hondenshow verafschuwen. Ben een paar keer op een show geweest en als je dan ziet hoe sommige mensen met hun hond omgaan... yorkies die aan hun papillotten worden opgetild, trekken aan staarten en haren![]()

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Rosita Compagner schreef:Nee, doe dan maar een hond met afgesneden orenHippo schreef:Tja ik denk dat het gros van de honden een hondenshow verafschuwen. Ben een paar keer op een show geweest en als je dan ziet hoe sommige mensen met hun hond omgaan... yorkies die aan hun papillotten worden opgetild, trekken aan staarten en haren![]()
Precies wat ik dacht. Eerst zeggen "als ik zie hoe sommige mensen met hun hond omgaan" en dan zelf een verminkte hond hebben
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat honden het leuk vinden om opgepoeft te worden voor en show en niet lekker kunnen rondrennen omdat hun haren zo lang zijn
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Was niet haar eigen keuze.?Rosita Compagner schreef:Nee, doe dan maar een hond met afgesneden orenHippo schreef:Tja ik denk dat het gros van de honden een hondenshow verafschuwen. Ben een paar keer op een show geweest en als je dan ziet hoe sommige mensen met hun hond omgaan... yorkies die aan hun papillotten worden opgetild, trekken aan staarten en haren![]()
Hippo schreef:Hallo allemaal,
Ik ben Annelies. Ik woon samen met mijn man in een vrijstaand bungalowtje aan de rand van het duingebied van de Zuid-Hollandse eilanden. We hebben een Amerikaanse Stafford/ pitbull genaamd Hippo. Heb hem zelf opgehaald in Polen bij mensen met een gelegenheidsnestje, helaas was hij al door een stel beunhazen gecoupeerd. Hippo is nu ruim 2,5jr oud en het is een heerlijke clown. Daarnaast hebben we nog een kat genaamd Vito en hiervoor hebben we nog Dobermanns gehad.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Had ze zelf toch ook een keus in.ranetje schreef:Was niet haar eigen keuze.?Rosita Compagner schreef:Nee, doe dan maar een hond met afgesneden orenHippo schreef:Tja ik denk dat het gros van de honden een hondenshow verafschuwen. Ben een paar keer op een show geweest en als je dan ziet hoe sommige mensen met hun hond omgaan... yorkies die aan hun papillotten worden opgetild, trekken aan staarten en haren![]()
Hippo schreef:Hallo allemaal,
Ik ben Annelies. Ik woon samen met mijn man in een vrijstaand bungalowtje aan de rand van het duingebied van de Zuid-Hollandse eilanden. We hebben een Amerikaanse Stafford/ pitbull genaamd Hippo. Heb hem zelf opgehaald in Polen bij mensen met een gelegenheidsnestje, helaas was hij al door een stel beunhazen gecoupeerd. Hippo is nu ruim 2,5jr oud en het is een heerlijke clown. Daarnaast hebben we nog een kat genaamd Vito en hiervoor hebben we nog Dobermanns gehad.

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
Precies, je haalt je hond in Nederland of in Polen. En als je dat in Polen doet zoals de meeste mensen die een gecoupeerde pitbull willen dan krijg je die ook. Dus om nu te gaan zeggen dat je er geen aandeel in had terwijl je die hond gaat halen in een land en bij een fokker die coupeert gaat mij wat ver. Alle mensen die gecoupeerde pitbulls willen halen daar hun honden om de wetten te omzeilen.bouvierpoedel schreef: Had ze zelf toch ook een keus in.
Als ik een pitbull zou willen dan haalde ik er dus gewoon geen bij een fokker die de oren eraf gaat snijden met 6-8 weken. Zo simpel kan het ook zijn. Of je mailt de fokker of belt de fokker met het uitdrukkelijk verzoek of de eis dat jouw pup niet gecoupeerd mag worden. Alleen al omdat dat in jouw land verboden is.
Ik veroordeel deze mensen niet maar ik weet wel dat het ietwat van de zotte is om met een gecoupeerde pit te gaan klagen over hondenshows. Jouw hond heeft zelf het ultieme offer moeten doen voor zijn uiterlijk. Hij is er voor geopereerd en er is hem een communicatie-middel afgenomen. Dat is van een andere orde dan wassen en kammen als je het mij vraagt. Ik wordt liever in bad gestopt en gekamd dan dat mijn oren er afgesneden worden om mijn uiterlijk aan te passen aan een imago van een moordmachine die gemaakt is om te vechten. Ik zou om die reden al nooit een pitbull willen hebben met gecoupeerde oren. Veel te provocerend. Ik zou daar dus persoonlijk echt moeite mee hebben. Net zoveel moeite als met een totaal opgedoste maltezer hoor. Hoewel, eigenlijk loop ik liever met een uitgekamde maltezer met krulspelden dan met een rode pitbull zonder oren.
Wil wel duidelijk stellen dat dat niet mijn oordeel is. Ik vind pitbulls extreem gave honden en ik weet dat ze uitermate leuk zijn om te hebben. Alleen weet ik ook dat ik ermee bij vrienden en familie moet komen en mee op straat moet lopen. Dat laatste zie ik dus allemaal niet zitten. Mijn vrienden weigeren mij de toegang tot hun huis. Zij hebben kinderen en ik begrijp dat. Mensen lopen om op straat, mensen zijn bang voor mij en mijn hond, mensen trekken hun hondjes bij je weg, lopen om, kijken je vies aan en praten niet meer met je. Doordat bij je eigen hond de oren afgesneden zijn maak je dit vele malen erger. En dat is wel degelijk een bewuste keuze omdat je weet dat in Polen alle oren eraf gaan. Er was eens een docu over deze honden in Nederland. Op vele manieren wordt er gezorgd dat die oren eraf gaan. Hoe dan ook. Ik kan me dus haast niks voorstellen dat het bij jou geheel tegen je zin was. En dat het mooier is kan ik me ook wel voorstellen. Alleen dan niet mekkeren over honden waarvan de haren verzorgd worden. Dat is echt van een andere orde dan cosmetische chirurgie die jouw hond moest ondergaan als pup. En de pijn die daarop volgt.
-
laeken
- Zeer actief
Oh ja, voor de duidelijkheid, Hippo is absoluut niet door beunhazen gecoupeerd. Die hond is gecoupeerd door iemand die dat heel goed kan en heel goed gedaan heeft. Zo makkelijk is het niet om deze oortjes te krijgen en die dan zo mooi dicht te laten groeien. Hij is dus perfect gecoupeerd door mensen die prima wisten wat ze deden toen ze de schaar in handen namen en de pups te lijf zijn gegaan. Ik wil dit niet het werk van beunhazen noemen zelf.
Deze pit is gecoupeerd door beunhazen:

Deze pit is gecoupeerd door beunhazen:

-
lets have fun
Genoeg mensen die naar polen af reizen om daar een gecoupeerde hond te kopen en dan tegenover de buitenwereld doen alsof dat nooit de bedoeling was. Jaja....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou hoor die xsing of type komt hier echt helemaal niet voor dus ze moest wel.lets have fun schreef:Genoeg mensen die naar polen af reizen om daar een gecoupeerde hond te kopen en dan tegenover de buitenwereld doen alsof dat nooit de bedoeling was. Jaja....

-
lets have fun
bouvierpoedel schreef:Nou hoor die xsing of type komt hier echt helemaal niet voor dus ze moest wel.lets have fun schreef:Genoeg mensen die naar polen af reizen om daar een gecoupeerde hond te kopen en dan tegenover de buitenwereld doen alsof dat nooit de bedoeling was. Jaja....