Lientje schreef:Ik heb een hondje uit Spanje met ontzettend veel jachtinstinct. Ze is nu een half jaar bij ons. Werkelijk een schat.... alleen dat jachtinstinct

Ze kan nu dus ook absoluut niet loslopen. Ze ziet en ruikt alles en gaat compleet door het lint als ze een konijn/vogel/kat enz ziet waar ze niet achteraan kan rennen omdat ze dus aan de lijn zit.
Heeft iemand hier met een hondje uit het buitenland ervaring met jachttraining? Ik hoop dat ze op die manier haar passie kan uitoefenen en dat ik het jagen onder controle krijg, zodat ze bij me blijft tijdens de wandeling. Ik vraag me alleen af of je het wel onder controle krijgt of dat een jachtcursus haar jachtinstinct alleen maar versterkt. Ze heeft misschien wel heel veel gejaagd in Spanje en dus haar succesjes gehad en ook is ze niet raszuiver. Dat is misschien toch anders dan een springer spaniel, weimaraner enz die er echt voor zijn gefokt. Dus vandaar specifiek mijn vraag voor de buitenlandse hondjes bezitters onder ons

die een jachttraining hebben gevolgd
Ben benieuwd naar jullei ervaringen!
Dat het een kruising is wil niet zeggen dat er geen sterk instinct in zit.
Waarschijnlijk een kruising uit jachthonden dus je kunt gewoon stellen dat het er in zit zoals bij elke jachthond.
Jachttraining doen betekent niet dat het instinct dan sterker wordt, dat is er al en zo te zien ook al aardig in gebruik
Die training is bedoeld om jou te laten samenwerken met je hond, hem te leren lezen en dus beter en eerder te kunnen ingrijpen.
Je kunt dat instinct er niet uittrainen, dus denk niet dat je daar ooit succes mee zult hebben.
Je kunt het alleen in goede banen proberen te leiden.
Of hij ooit los kan lopen is niet te voorspellen, maar het is zeker een poging waard
Het zal wel tijd kosten.
Een van de dingen die je zou kunnen doen is gaan werken met de voerdummy.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=268099
Maar enige begeleiding (en daarbij misschien ook een G&G training als extra training) lijkt me zeker in het begin wel handig.