http://slimdoggy.com/no-wonder-a-lab-ha ... stminster/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foxterriër BIS Westminster
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
Re: Foxterriër BIS Westminster
Dit meen je niet!!! Verschrikkelijk dit!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Veel rassen en dan met name de showlijnen vind ik ver staan van dat waar ze voor bedoeld zijn/waren.
Kijk eens hoe de rassen er vroeger uit zagen en hoe mismaakt wij ze nu hebben gemaakt. Franse buldoggen bv konden toen met normale snuiten gewoon adem halen versus de gedrochten die we er vandaag de dag van hebben gemaakt.
Een rodesian ridgeback zonder ridge wordt afgemaakt als ze nog een dierensarts kunnen vinden die dat wil doen, want ze voldoen niet aan de rastandaard terwijl zij eigenlijk de gezondere rodesians zijn ook al missen ze de ridge...
Kijk eens hoe de rassen er vroeger uit zagen en hoe mismaakt wij ze nu hebben gemaakt. Franse buldoggen bv konden toen met normale snuiten gewoon adem halen versus de gedrochten die we er vandaag de dag van hebben gemaakt.
Een rodesian ridgeback zonder ridge wordt afgemaakt als ze nog een dierensarts kunnen vinden die dat wil doen, want ze voldoen niet aan de rastandaard terwijl zij eigenlijk de gezondere rodesians zijn ook al missen ze de ridge...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Veel rassen hebben helemaal geen showlijnen.mireille schreef:Veel rassen en dan met name de showlijnen vind ik ver staan van dat waar ze voor bedoeld zijn/waren.
En dat van die ridge klopt ook niet helemaal, maar toe maar weer.
Ik word alleen wel eens moe van halve waarheden en vage insinuaties op niks af.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Geen wonder dat ze niet winnen.
Ter vergelijking

deze meisjes zullen ook geen miss verkiezingen winnen
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Het te groot fokken en een te brede borst hebben voor de vossenbouw is ook bij de border terriër bekend, toch niet bij uitstek een showhondje met zijn onopvallende uiterlijk, zou je denken. Maar helaas... Ook bij Boyke kan een volwassen man met de handen de ribbenkast niet meer omvatten.
Die labs zijn ook te gek voor woorden, wat een zieligheid
Edit: ik dacht nog bij het lezen van de topic titel "wat leuk, een fox als BIS. Eens niet zo'n juffershondje".... juist ja, viel dat even tegen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom kan die fox het veld niet meer in? Karakter is toch waar het om gaat. Ik vind hem wel mooi.
-
Neeltje
Wat is er mis met die snuit? Die toef haren die erop zit? Die scheer je er toch zo af als dat in de weg zit?
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
De BOB Staffordshire Bull Terrier op de Westminster.
geverfd zwart masker
En veel te zwaar zoals de overige 95% van de deelnemende SBT's

geverfd zwart masker
En veel te zwaar zoals de overige 95% van de deelnemende SBT's

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Oh.Inge O schreef:dat was anders wel letterlijk wat de rr-mensen zelf zegden in de pedigree dogs documentaire.Marjoleine schreef:Veel rassen hebben helemaal geen showlijnen.mireille schreef:Veel rassen en dan met name de showlijnen vind ik ver staan van dat waar ze voor bedoeld zijn/waren.
En dat van die ridge klopt ook niet helemaal, maar toe maar weer.
Dat klopt dus niet.
Bij Rr komen evenveel sinussen voor als bij rr.
En het is enkelvoudig dominant, voor de duidelijkheid. En de medische link is nog niet bekend, alleen deze cijfers zijn bekend.
Nou, over die rr bijvoorbeeld.waar staan die dan in dit topic?Ik word alleen wel eens moe van halve waarheden en vage insinuaties op niks af.
En verder niet specifiek hier maar gewoon all over.
Ik ben groot voorstander en voorvechter van gezondheid en verstandige fokkerij, maar mijn hemel.
Altijd de aandacht op fout en nooit eens kijken naar wat goed gaat.
Daar word ik wel eens moe van, ja.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Fox gezien waarbij het instinct ontbrak. Het zal de eerste zijnlaeken schreef:Waarom kan die fox het veld niet meer in? Karakter is toch waar het om gaat. Ik vind hem wel mooi.
- Hayley84
- Zeer actief
Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Instinct en het juiste karakter hebben is wel ff wat anders.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik niet en dat weet jij ook niet. Ik kan mijn honden ook zo opdoffen hoor, en jij ook. Ook als we selecteren op karakter.Hayley84 schreef:Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Maar er wordt gezegd dat deze Fox niet kan werken, en daarbij komt het toch neer op instinct. Nogal een voorbarige conclusie
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit was de Toller BOB dit jaar en ook geselecteerd in de rasgroep:

En dit is dezelfde hond:

Het één sluit het ander niet uit dus

En dit is dezelfde hond:

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat dacht je van je eigen hond? Ben maar blij dat die niet op oorspronkelijk karakter is gefokt. Tegenwoordig zijn de meeste honden geen werkende honden meer. Wie wil er dat foxen nog steeds niks liever willen dan vossen vermoorden? Of ratten kapot bijten? Dan hoef je nl niet te denken dat je er veel lol van zal hebben als je er een neemt.Hayley84 schreef:Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Mooie toller
-
Corneliana
- Zeer actief
wat een mooie hond!Maeve schreef:Dit was de Toller BOB dit jaar en ook geselecteerd in de rasgroep:
En dit is dezelfde hond:
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kijk, dat is nou een mooie tollerMaeve schreef:Dit was de Toller BOB dit jaar en ook geselecteerd in de rasgroep:
En dit is dezelfde hond:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Hayley84
- Zeer actief
Ik vind het geen "nogal voorbarige conclusie"Maeve schreef:Dat weet ik niet en dat weet jij ook niet. Ik kan mijn honden ook zo opdoffen hoor, en jij ook. Ook als we selecteren op karakter.Hayley84 schreef:Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Maar er wordt gezegd dat deze Fox niet kan werken, en daarbij komt het toch neer op instinct. Nogal een voorbarige conclusie
Het is nou eenmaal zo dat showhonden op uiterlijk worden geselecteerd en niet op karakter.

- Hayley84
- Zeer actief
Mijn hond is geen showhond en zijn ouders zijn niet op uiterlijk gefokt.laeken schreef:Wat dacht je van je eigen hond? Ben maar blij dat die niet op oorspronkelijk karakter is gefokt. Tegenwoordig zijn de meeste honden geen werkende honden meer. Wie wil er dat foxen nog steeds niks liever willen dan vossen vermoorden? Of ratten kapot bijten? Dan hoef je nl niet te denken dat je er veel lol van zal hebben als je er een neemt.Hayley84 schreef:Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Hij komt uit een "sportieve lijn" met wat meer karakter dan de gemiddelde show hond
Wat eigenlijk heel normaal is voor een SBT, sportief zijn met wat karakter erin maar goed...

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Definieer "showhonden"?Hayley84 schreef:Ik vind het geen "nogal voorbarige conclusie"Maeve schreef:Dat weet ik niet en dat weet jij ook niet. Ik kan mijn honden ook zo opdoffen hoor, en jij ook. Ook als we selecteren op karakter.Hayley84 schreef:Denk je nou echt dat die is geselecteerd op karakter?
Het is nou eenmaal zo dat showhonden op uiterlijk worden geselecteerd en niet op karakter.
Mijn honden lopen ook shows, zijn dat ook showhonden die niet zijn geselecteerd op karakter? En wat nou als ik zeg dat ze allebei ook prima apporteren, wat zijn het dan?
Zie de foto's die ik hierboven heb gepost. Het een sluit het ander niet uit.
- Hayley84
- Zeer actief
Showhond in mijn ogen = overdreven hond puur gefokt om mee te showen en mee te fokken.
Niet gefokt voor het oorspronkelijke doel of ook maar iets in de richting van een actief leven.
Niet gefokt voor het oorspronkelijke doel of ook maar iets in de richting van een actief leven.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarmee heb je het dus maar over een klein deel van de honden die je ziet op shows.
Je kunt aan de buitenkant niet zien of die Fox een actief leven heeft of niet hoor. Ik zie alvast niets in de bouw wat het tegenhoudt in ieder geval.
Je kunt aan de buitenkant niet zien of die Fox een actief leven heeft of niet hoor. Ik zie alvast niets in de bouw wat het tegenhoudt in ieder geval.
- Hayley84
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Eens hoor. Maar als ik zo'n hond heb kan ik voor de show die snor naar voren kammen en een dag later pluk ik hem kort(er) en kan hij weer door de bossen rennen. Dus om nou te zeggen dat dit een arm dier is dat niet gewoon een actief leven kan lijden, dat vind ik overdreven.Tara schreef:Nou ja, die snor naar voren kammen dient natuurlijk geen enkel doel, en het staat raar in mijn ogen, maar voor de rest ben ik het met je eens.Maeve schreef:En daarmee heb je het dus maar over een klein deel van de honden die je ziet op shows.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara schreef:Maeve schreef:Dus om nou te zeggen dat dit een arm dier is dat niet gewoon een actief leven kan lijden, dat vind ik overdreven.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, ook dat weet ik niet zo zeker hoor. Sorry maar ik vind het weer een erg subjectief en ongenuanceerd stukjeNanna schreef:Het heeft niets te maken met die naar voren gekamde snor of het feit dat hij geen actief leven kan leiden.Maeve schreef: Maar als ik zo'n hond heb kan ik voor de show die snor naar voren kammen en een dag later pluk ik hem kort(er) en kan hij weer door de bossen rennen. Dus om nou te zeggen dat dit een arm dier is dat niet gewoon een actief leven kan lijden, dat vind ik overdreven.
Het gaat er om dat hij voor zijn oorspronkelijke werk waardeloos is. Vanwege zijn bouw.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat wordt beweerd ja. Of dat waar is weet ik niet, eerst zien dan geloven zou ik zeggen. Het is geschreven door iemand met "working Terriers." En niet lullig bedoelt maar zijn die niet net zo subjectief als die showmensen?Nanna schreef:Ik denk niet dat de werkende mensen zitten met die vachtMaeve schreef: Tja, ook dat weet ik niet zo zeker hoor. Sorry maar ik vind het weer een erg subjectief en ongenuanceerd stukjeIk denk dat de meeste mensen vallen over die vacht, die wat mij betreft ook too much is maar jeetje, dat kan eraf hoor. Qua bouw zie ik geen gehandicapt hondje in ieder geval.
Qua bouw is hij ongeschikt, dat staat er toch? Zijn rug is veel te kort, daarmee kan hij niet ondergronds een draai maken. Zijn kaken zijn veel te smal en daarmee te zwak. En zijn borst is veel te diep, daarmee komt hij niet eens onder de grond.
Dát is het punt.
Niemand beweert dat het hondje gehandicapt is. Hij is alleen waardeloos voor waarvoor hij ooit gefokt is.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wel voor het werk waarvoor ze zouden moeten kunnen dienen.Maeve schreef:Tja, ook dat weet ik niet zo zeker hoor. Sorry maar ik vind het weer een erg subjectief en ongenuanceerd stukjeNanna schreef:Het heeft niets te maken met die naar voren gekamde snor of het feit dat hij geen actief leven kan leiden.Maeve schreef: Maar als ik zo'n hond heb kan ik voor de show die snor naar voren kammen en een dag later pluk ik hem kort(er) en kan hij weer door de bossen rennen. Dus om nou te zeggen dat dit een arm dier is dat niet gewoon een actief leven kan lijden, dat vind ik overdreven.
Het gaat er om dat hij voor zijn oorspronkelijke werk waardeloos is. Vanwege zijn bouw.Ik denk dat de meeste mensen vallen over die vacht, die wat mij betreft ook too much is maar jeetje, dat kan eraf hoor. Qua bouw zie ik geen gehandicapt hondje in ieder geval.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat gestrekte hoofd zal in de oorsponkelijke standaard hebben gestaan? Tenminste, ik ga er zomaar vanuit dat het ergens vandaan komtInge O schreef:die zagen er vroeger wel lichtelijk anders uitMaeve schreef: En die kaken?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het zal mij niks verbazen als dat ook in extremen getrokken is voor showMaeve schreef: Maar dat gestrekte hoofd zal in de oorsponkelijke standaard hebben gestaan? Tenminste, ik ga er zomaar vanuit dat het ergens vandaan komt
Zie je bij veel rassen. De puli ook hoor, weinig herders die de honden zo lang in t haar laten.