Maar die was als pup en adolescent heel angstig, maar als volwassen hond is dit volledig recht getrokken. Ik zie dat bij stabijtjes vaker - die moeten gewoon even opdrogen.

Moderator: moderatorteam
Dit, jaLaRep schreef:Doet alles voor een snoepje maar als die niet te verdienen zijn heeft hij overal maling aan
Nee, maar het is een bekend probleem. Helaas.Kruimel53 schreef:Ik krijg trouwens regelmatig Stabij- en witte herderpuppen in de les en mij valt op dat die vaak uitgesproken angstig zijn. En ja, ik ken het onderscheid tussen angstig en terughoudend. Herkennen eigenaren dit?
Ja, tot ze wat ruiken waar ze snuffelen MOETEN, dan hang je. Luca is een neppert maar dat stukkie heeft ie duidelijk. Hij loopt superbraaf aan de riem tot hij wat ruikt. Dan gaat ie vol in de ankers en volle kracht die kant op. Soms best lastigInge O schreef:is dat een genetisch probleemMarjoleine schreef: Wetters trekken, trouwens. Dat is een ook nadeel, vooral omdat ze groot en massief zijn. Dus ik bedoel, ze hébben wel een nadeel.
Voor diegenen die denken dat ik die niet zie en zo?
ik durf er mijn kop (en meer) op te verwedden dat mijn wetter (die er natuurlijk niet komt) net zo min zou trekken als al de rest hier.
Geen van mn andere honden doen datInge O schreef: ach komaan, dat meen je toch niet echt hè. dat luca en veel wetters dat doen geloof ik vrij maar net datzelfde hoor ik van de meeste hovawart- en andere baasjes.
Jade doet dat ook als ze de kans krijgt.Machie schreef:Geen van mn andere honden doen datInge O schreef: ach komaan, dat meen je toch niet echt hè. dat luca en veel wetters dat doen geloof ik vrij maar net datzelfde hoor ik van de meeste hovawart- en andere baasjes.
En dat het iets is wat veel honden kunnen doen geloof ik ook wel hoor. Maar ik ken het niet van mn andere honden, en eerdere honden.
Nou, in die zin, het is een karaktertrekje.Inge O schreef:is dat een genetisch probleemMarjoleine schreef: Wetters trekken, trouwens. Dat is een ook nadeel, vooral omdat ze groot en massief zijn. Dus ik bedoel, ze hébben wel een nadeel.
ik durf er mijn kop (en meer) op te verwedden dat mijn wetter (die er natuurlijk niet komt) net zo min zou trekken als al de rest hier.
Kan ik me in vinden. Ik las vorige week onderstaand Duitstalig artikel, vond ik ook wel een goede:Eilfy schreef:Border collie:
- Heel erg baasgericht, in sommige gevallen heel fijn maar als je er niet tegen kan dat ze constant klaar zijn voor actie niet ideaal
- Drijfgedrag naar auto's, fietsen, brommers etc. toe
- Leren snel aan, afleren is een heel ander verhaal
- Veel mensen onderschatten wat 'voldoende geestelijke uitdaging' betekent
- Niet altijd even sociaal naar andere honden (zeker niet als ze aan het werk zijn)
- Zullen zelf moeilijk hun rust pakken, moet je als baas echt in de gaten houden
- Consequente opvoeding en training nodig
- Gevoelig
Dit zijn dingen die mensen vaak onderschatten. Ik vind het geen probleem en weet ook dat zolang je er maar consequent en op een positieve manier aan werkt, heel veel in goede banen te leiden is. Je moet daar alleen wel geduld voor hebben en tijd in willen steken
Ik nietyodi schreef:Het nadeel van een rottweiler is dat iedereen bang voor haar is.
Dat dus, en daar heb je zelf hand in. Maar in onbekende grote groepen zal er sneller een punt gemaakt willen worden. En dat snappen velen niet, net zo min als dat ze snappen waarom ik de herders meestal even bij me riep in drukte of bij wat fellere "kleinere" honden.Bishy schreef:Hier hetzelfde.** Angela ** schreef:
Ze zijn ook best van het regelen , zie het hier bijv. met Kyto
Als de katten mot hebben of spelen dan móet hij zich daar echt mee bemoeien
Ja hier ook. En verslavend jamaart schreef:het korte lontje (Runar heeft er zelfs geen)
De noodzaak zich te bemoeien met alles en als het kan ook alles even te regelen.
en och, ze zijn verschrikkelijk verslavend
Mag ik de engelse bull van mijn broer (die hier nog wel eens logeert) een poosje bij je stallen voor wat lesjes? Als hij wat in de kop heeft, sleurt hij mij gewoon mee, geen houden aan. Bij mijn broer doet ie dat nietInge O schreef:is dat een genetisch probleemMarjoleine schreef: Wetters trekken, trouwens. Dat is een ook nadeel, vooral omdat ze groot en massief zijn. Dus ik bedoel, ze hébben wel een nadeel.
Dat vond ik stiekem best lastigInge O schreef:
dan hoeft die bull dus geen lesjes meer.
overigens ligt mijn specialiteit vooral in het van pup af aan aanleren om nooit te trekken - afleren van een ingebakken gewoonte is natuurlijk weer hele andere koek.
Inge O schreef:
dan hoeft die bull dus geen lesjes meer.
overigens ligt mijn specialiteit vooral in het van pup af aan aanleren om nooit te trekken - afleren van een ingebakken gewoonte is natuurlijk weer hele andere koek.