Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
korthaar schreef:Heb ik nog een tip voor politiehonden vereniging "de scherpe blik": tijdens het speurwerk nooit met kaas belonen, dit tast de reuk aan.
Jij moet ook niet met jouw tenenkaas gaan speuren....
Hippo schreef:Voorbeeld -> ik heb mijn hond in overleg met de fokker met 12 weken opgehaald. Mijn pup heeft een flinke portie buitdrift. Dat houdt in dat vanaf dag 1 als hij iets wil, het vast houdt en voor zichzelf wil houden. Dus als je hem een bal geeft en hij heeft 't vast, moet ik dan maar wachten tot hij uit zichzelf los laat? Want hij is op zo'n moment absoluut niet voedselgemotiveerd. Beter gezegd, ik heb er zelf een plak ham naast gehouden en neuh, meneer wil liever de bal. Dat wat hij met de bal heeft, krijgt hij straks ook met het pak. Hoe wil jij een hond met dergelijke drift gaan laten lossen?
Het balletje voor z'n neus houden en heul goed oppassen voor je vingers.
Helaas u gaat niet door voor welke prijs dan ook, het bijten op het pak staat nog hoger op zijn verlanglijstje dan wat dan ook.
Daar komt bij dat de hond direct na het lossen over moet gaan in het bewaken van de helper en hij dus niet afgeleid moet zijn met een balspelletje.
Geen nood: als de boef even in z'n neus blaast, wandelt ie zo met je hondje weg.
bij een beetje scherpe hond is 1 cm beweging al voldoende om direct weer in te bijten gaat je nooooit lukken .