Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buitenlands stelwerk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: Buitenlands stelwerk

Ongelezen bericht door korthaar »

malinois schreef:
nathalie schreef:
Tara schreef:
nathalie schreef:Welke gek gaat nou in een neus blazen van een hond die vol in drift voor je neus staat?
Dezelfde gek die graag wil denken dat hij verstand van honden heeft denk ik.
Mijn tactiek zou het in elk geval niet zijn.

De mijne ook niet. Ik hoef nog niet dood of verminkt, dank u.
De mijne ook niet, ben bang dat je neus dan geamputeerd is.... :schrik:
Jeetje, dat is toch geen normaal hondengedrag meer.
Het lijken wel piranha's.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

korthaar schreef:
Mooi hou je er dan maar ver van en laat ze bij mensen die weten wat ze in huis hebben.
Oh en jij vind dat t is geen feit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Amen :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik denk dat het niet eens bij drift hoeft te gebeuren. Als je met je hond aan het stoeien bent zal hij of zij ook happen naar de lucht.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

korthaar schreef:Jeetje, dat is toch geen normaal hondengedrag meer.

Nou mijn lieve schattige Kelpie meisje bijt je neus er ook af hoor. En ik kan haar geen ongelijk geven ook. Als je in mijn gezicht gaat blazen kan je ook een opdonder krijgen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nathalie schreef:Welke gek gaat nou in een neus blazen van een hond die vol in drift voor je neus staat?
'Mijn' pakwerkers doen dat bij mijn hond :F:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Een Curly Coated Retriever die ik ken hapt pok in je neus als je in zijn gezicht blaast. Moet ik de eigenaren gaan adviseren om dan maar de africhting in te gaan? :wink:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

LongFields schreef:Een Curly Coated Retriever die ik ken hapt pok in je neus als je in zijn gezicht blaast. Moet ik de eigenaren gaan adviseren om dan maar de africhting in te gaan? :wink:
Wat bedoel je met africhting: jachthonden training of 'de sport' ?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

LongFields schreef:Een Curly Coated Retriever die ik ken hapt pok in je neus als je in zijn gezicht blaast. Moet ik de eigenaren gaan adviseren om dan maar de africhting in te gaan? :wink:
Goed plan, dan wel een teletac om hè, kan hij gelijk leren hoog te springen :LOL:
malinois schreef:
korthaar schreef:
Mooi hou je er dan maar ver van en laat ze bij mensen die weten wat ze in huis hebben.
Oh en jij vind dat t is geen feit.
:ok: Laat korthaar zich lekker bezig houden met fazantjes apporteren, heeft duidelijk geen verstand van gedreven IPO/KNPV hondjes. Al net zo'n slimmerik als iemand die een tijdje terug tegen mij zei: dat als zo'n politiehond je in je arm bijt, je hem met een paar trappen wel van je af schopt :LOL: keep on dreaming
maart
Zeer actief

verschillende technieken en werkwijzes bestuderen kan nochtans geen kwaad hoor. Je kunt wel lacherig doen over andermans meningen en afschilderen als nietskennende weet ik veel watten. Enkel binnen je eigen straatje kijken is wel goed ok hoor, maar goed, je komt dan uiteraard niet ver :wink:

Hier wordt in de neus geblazen.
Ik zal wel een sullige, karakter- en driftloze oen van een hond hebben dan, maar goed, die dombo staat er wel. En hoe. :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:verschillende technieken en werkwijzes bestuderen kan nochtans geen kwaad hoor. Je kunt wel lacherig doen over andermans meningen en afschilderen als nietskennende weet ik veel watten. Enkel binnen je eigen straatje kijken is wel goed ok hoor, maar goed, je komt dan uiteraard niet ver :wink:

Ik zal wel een sullige, karakter- en driftloze oen van een hond hebben dan, maar goed, die dombo staat er wel. En hoe. :19:

Maar waarvoor in de neus blazen? Voor t lossen? Zie de "correctie" er gewoon niet in ;-) al is t natuurlijk maar net wat je ze leert ;-)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Volgens mij geen correctie en moet je daar helemaal niet aan denken, Crutz. Meer 'ophitsen'? 'Mijn' pakwerker doet ook de meest rare dingen met Tay.
maart
Zeer actief

crutz schreef:
maart schreef:verschillende technieken en werkwijzes bestuderen kan nochtans geen kwaad hoor. Je kunt wel lacherig doen over andermans meningen en afschilderen als nietskennende weet ik veel watten. Enkel binnen je eigen straatje kijken is wel goed ok hoor, maar goed, je komt dan uiteraard niet ver :wink:

Maar waarvoor in de neus blazen? Voor t lossen? Zie de "correctie" er gewoon niet in ;-) al is t natuurlijk maar net wat je ze leert ;-)
nee, stuur je ff een pb :wink:
ik zeg ook nergens dat het een correctie is
** Angela **
Zeer actief

Een pw deed dat ooit eens bij Kyto toen die op de mouw zat
De reden ervoor is me nog steeds onduidelijk

Kyto spoog zowat de mouw uit en vloog hem bijna naar zijn gezicht
Het is maar goed dat er een lijn aan zat en vriend hem net op tijd terug kon trekken ( toen trainde hij er nog mee ), anders had meneer toch wel richting ziekenhuis gekunt

Sindsdien wilde hij nooit geen pakwerk meer doen voor hem want die hond was niet te vertrouwen

Diezelfde pw geilt ook op zwepen en hoewel hij gewaarschuwd was dat niet te doen toch doen terwijl Kyto met gewonnen mouw naar vriend loopt

Die postte meteen de mouw en weer had meneer de pw geluk dat er een lijntje aan zat die nog net op tijd gepakt kon worden

Kyto lult daar nl niet over of je nu wel of geen mouw aan hebt

Maar goed , diezelfde pw doet wel meer rare dingen en ben heel blij dat hij bij ons weg is

Iig neus blazen heeft bij Kyto geen nut , tenzij je graag wat gezichtsverbouwingen wilt
Kan je thuis ook niet doen in spel hoor , net als bij Kenji

Moya zou t ook niet pikken , en Ziva denkt hey leuk een nieuw spelletje :cheer:
maart
Zeer actief

Daan vraag ik me overigens gewoon wel af waar de meeste kennis van honden zit. Bij iemand die ondanks drift zijn hond nog steeds onder controle heeft of een hond die zomaar bijt als iemand eens te hard door zijn neus blaast :19:

En dan verwonderd zijn dat mensen de honden een agressieve stempel gaan opdrukken en pakwerk herleid wordt tot een soort van balletopvoering...
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben wel benieuwd naar jouw uitleg, maart? Kan je het hier niet uitleggen of mag ik misschien ook een pb?

Ik vind zulke dingen erg interessant, ben toch een broekie en doe gewoon braaf wat me verteld wordt met trainen. Wat de pakwerker doet, daar zal hij zijn redenen voor hebben en ik krijg het te horen als het voor mij belangrijk is of als ik er om vraag ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
crutz schreef:

Jij niet, korthaar suggereert dat
** Angela **
Zeer actief

Die pw stond de honden altijd zo op te naaien dat het stukje spel gewoon echt serieus werd

En ja dan kan t mis gaan
Vind ook dat een pw ook goed naar de hond moet kijken hoe dat die is
Heeft hij dat nodig of niet ?

Bij Kyto en Kenji was dat echt niet nodig

Nu hebben we een andere pw , die naait ze niet op
Kyto gaat nog steeds eerst voor de man , maar het echte overscherpe is er wel n deel uit ( tot je hem weer echt boos maakt )

Blazen zou hij nog steeds niet kunnen en als ik ruw met hem speel ook niet
Maar mijn schoon neefje en nichtje van 4 en 7 kunnen dat wel en dan krijgen ze een lebber over hun gezicht

T is dus maar net hoe hoog hij in drift staat en van mij hoeft hij met pw dat soort dingen niet te pikken
Kan me ooit nog eens van pas komen in n situatie waarbij t echt nodig is ( hopelijk komt die er niet but you never know )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
crutz schreef:

Maar waarom via pb dan?
Is toch voor anderen ook interesant? Ik zie t nut er niet van in nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Daan vraag ik me overigens gewoon wel af waar de meeste kennis van honden zit. Bij iemand die ondanks drift zijn hond nog steeds onder controle heeft of een hond die zomaar bijt als iemand eens te hard door zijn neus blaast :19:

En dan verwonderd zijn dat mensen de honden een agressieve stempel gaan opdrukken en pakwerk herleid wordt tot een soort van balletopvoering...
Mijn dusty, kruising kees, heeft me behoorlijk in mn neus gebeten toen ik dat een keer deed voor de gein. En die deed alles behalve pakwerk en/of bijten in welke zin van t woord dan ook. Ik ken mn honden prima dus kan hun reacties prima bedenken. En heb mn honden uitstekend onder controle die zullen bij normaal gedrag t niet in hun hoofd halen o mij ooit te bijten. Maar ik ga ze niet pesten wat neusblazen is imo.
Het hele ipo programna heeft toch al jaren niets meer met de realiteit te maken dus die illussie heb ik zeker niet.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Je suggereert nu dat ik niet open sta voor andermans meningen, dat is onjuist. Ik vind andere invalshoeken juist interessant en ben nooit beroerd om daarover te discussiëren. Echter dat over de afgelopen jaren meerdere keren is getracht om een hond af te richten voor o.a. KNPV met alleen positieve bekrachtiging, waarbij elk experiment(zelfs van Martin Gaus himself) is mislukt, dan moet niet iemand stug volhouden dat het wel kan. En dan met voorbeelden aankomen zoals in de neus blazen wat eerder een averechts effect heeft dan tot gevolg dan een hond netjes lost.
Gezien zijn reactie maak ik het vergelijk met wat die persoon zei over een praktijkhond los trappen, net zo kansloos.

Mijn vorige mechel hield ook niet van neus blazen, ik snap dat aangezien de neus onwijs gevoelig is. Dus als een 100% eerlijke praktijkhond een pakwerker in zijn neus bijt omdat deze erin blaast, dan zie ik dat eerder als onkunde van de pakwerker dan valsheid van de hond.

Uiteraard zullen er honden zijn die ondanks blazen keurig het mauwtje vasthouden. Zo zijn er ook IPO-honden die iemand niet zullen bijten zonder mauw. Is dat dan goed geconditioneerd gedrag of durft zo'n hond niet te bijten omdat hij alleen het spel leuk vindt? Het is misschien ook net wat je zoekt, ik vind hoge punten leuk en ben zelf best een streber, maar ik heb liever een hond die wat lager scoort en in de praktijk zijn mannetje staat dan 1 die alleen keurig het programma kan afwerken en het in de praktijk laat afweten.
maart
Zeer actief

Hippo schreef:Het is misschien ook net wat je zoekt, ik vind hoge punten leuk en ben zelf best een streber, maar ik heb liever een hond die wat lager scoort en in de praktijk zijn mannetje staat dan 1 die alleen keurig het programma kan afwerken en het in de praktijk laat afweten.

IPO is geen praktijkprogramma, beetje nutteloos om dan daarop te gaan zinspelen.
mijn hond is het dagelijkse leven gewoon mijn maatje en (huis)hond. Ik hoop dat als er ooit praktijk komt, hij het inderdaad laat afweten trouwens. Geen zin om mijn hond afgepakt te zien worden :wink:

De praktijk van de IPO bevindt zich op het veld, niet op de straat :wink:
Hippo
Zeer actief

maart schreef:
Hippo schreef:Het is misschien ook net wat je zoekt, ik vind hoge punten leuk en ben zelf best een streber, maar ik heb liever een hond die wat lager scoort en in de praktijk zijn mannetje staat dan 1 die alleen keurig het programma kan afwerken en het in de praktijk laat afweten.

IPO is geen praktijkprogramma, beetje nutteloos om dan daarop te gaan zinspelen.
mijn hond is het dagelijkse leven gewoon mijn maatje en (huis)hond. Ik hoop dat als er ooit praktijk komt, hij het inderdaad laat afweten trouwens. Geen zin om mijn hond afgepakt te zien worden :wink:

De praktijk van de IPO bevindt zich op het veld, niet op de straat :wink:
Daarmee bedoelde ik ook dat dat misschien verklaart waarom jouw hond niet zal ageren als hij in zijn neus wordt geblazen.

Overigens wordt je hond niet zomaar afgepakt. Als jij een in bedreigende situatie zit je waarschuwt de ander en je (aangelijnde) hond bijt, dan is er niks aan de hand. Je mag je hond alleen niet als wapen inzetten en gericht stellen.
maart
Zeer actief

Hippo schreef: Daarmee bedoelde ik ook dat dat misschien verklaart waarom jouw hond niet zal ageren als hij in zijn neus wordt geblazen.

Overigens wordt je hond niet zomaar afgepakt. Als jij een in bedreigende situatie zit je waarschuwt de ander en je (aangelijnde) hond bijt, dan is er niks aan de hand. Je mag je hond alleen niet als wapen inzetten en gericht stellen.
ik zeg nergens dat mijn hond niet reageert :wink: Ik train geen nutteloze zaken.

een zwaar ademende persoon lijkt mij overigens nu niet een bedreiging waarvoor ik mijn hond zou moeten aanlijnen en de persoon waarschuwen dat hij daarmee moet stoppen of anders mijn hond bijt :F:
Ik heb mijn honden niet als afweermateriaal, ze moeten mij niet beschermen. Ik bescherm hun wel als het nodig is.
Maar nogmaals, ik hoef dat niet te weten te komen, ik ga ze even graag zien ongeacht of ze het voor mij gaan opnemen of mij in de kou gaan laten staan en kiezen voor de vlucht :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zwaar ademen is toch niet hetzelfde als bewust in de neus blazen?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

malinois schreef:Zwaar ademen is toch niet hetzelfde als bewust in de neus blazen?
2x

Dat het een wezenlijk verschil is of iemand hard in zijn neus blaast of gewoon flink staat te ademen/uithijgen. Als ik hardloop, dan loop ik op het laatste met mijn tong op mijn knieën, ook al hang ik dan over mijn hond, geen probleem.

Plus, en dat voorbeeld is in dit topic al eerder gegeven -> het verschilt ook nog of een hond in rust of drift is hoe hij reageert op blazen.
maart
Zeer actief

Hippo schreef:
Plus, en dat voorbeeld is in dit topic al eerder gegeven -> het verschilt ook nog of een hond in rust of drift is hoe hij reageert op blazen.
Nogmaals, mijn hond is ten volle in drift.
Maar goed, ik geef het op. Wat baten kaars en bril etc.... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

T zou miss duidelijker worden als je t zou uitleggen. Misschien wijzigen dan de meningen wel... ;)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:T zou miss duidelijker worden als je t zou uitleggen. Misschien wijzigen dan de meningen wel... ;)
Voegt niks toe...
maart
Zeer actief

crutz schreef:
malinois schreef:T zou miss duidelijker worden als je t zou uitleggen. Misschien wijzigen dan de meningen wel... ;)
Voegt niks toe...

voor mij nochtans wel degelijk hoor :19:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”