Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door johanna68 »

ranetje schreef:
johanna68 schreef:Puck gaat nog steeds goed..al blijft ontlasting op en aan gaan. Niet meer erge diarree maar nog vaak te zachte ontlasting of normale en laatste beetje dunne.

Erg levendig. Loop nu best voor haar lange afstanden..nah ja...half uur of zo maar veel snuffelen...onderweg. Op zich is dat al best lang maar nog volop energie als we thuis komen.

Laatste nachten laat ik haar bench open en mijn slaapkamerdeur..Ochtend word ik wakker met een slapende Puck naast me die met 4 poten de lucht in ligt. 1 Keer is het nachts mis gegaan met plasje. Voor de rest kan ze zindelijk zijn maar poept ze uit protest binnen. Als ik bv even kamer uit ga en ze kan niet mee.. Gaat ze piepen voor de deur ..doe ik niet open dan poept ze...de trut.

Als ik borstel komt er best veel haar uit dus langzaam aan gaat haar puppyvacht eruit. Ze is erg sociaal naar mensen toe. En tijdens wandeling laat ik haar nu wennen aan andere dieren die we tegen komen. Heeft al kennismaking gehad met paarden..geiten..schapen en kippen ..Vond ze erg spannend.
Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Vergeet even dat ze "uit protest" poept.
Alleen achter blijven roept kennelijk nog spanning op.
Dat werkt op de darmen :wink:
haar uit protest poepen keur ik niet goed natuurlijk maar weet dat het spanning is hoor..Komt wel goed en stopt wel keer. Als ik ff buiten iets in container gooi en kom weer binnen gaat ze mij uitbundig begroeten alsof ik jaren ben weggeweest..Dus het zal soort angst of spanning zijn inderdaad. Ach en verder..mss ook stukje karakter...de trut maakt gelijk even duidelijk als iets niet naar wens gaat.ook wel aandoenlijk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

johanna68 schreef:
ranetje schreef:
johanna68 schreef:Puck gaat nog steeds goed..al blijft ontlasting op en aan gaan. Niet meer erge diarree maar nog vaak te zachte ontlasting of normale en laatste beetje dunne.

Erg levendig. Loop nu best voor haar lange afstanden..nah ja...half uur of zo maar veel snuffelen...onderweg. Op zich is dat al best lang maar nog volop energie als we thuis komen.

Laatste nachten laat ik haar bench open en mijn slaapkamerdeur..Ochtend word ik wakker met een slapende Puck naast me die met 4 poten de lucht in ligt. 1 Keer is het nachts mis gegaan met plasje. Voor de rest kan ze zindelijk zijn maar poept ze uit protest binnen. Als ik bv even kamer uit ga en ze kan niet mee.. Gaat ze piepen voor de deur ..doe ik niet open dan poept ze...de trut.

Als ik borstel komt er best veel haar uit dus langzaam aan gaat haar puppyvacht eruit. Ze is erg sociaal naar mensen toe. En tijdens wandeling laat ik haar nu wennen aan andere dieren die we tegen komen. Heeft al kennismaking gehad met paarden..geiten..schapen en kippen ..Vond ze erg spannend.
haar uit protest poepen keur ik niet goed natuurlijk maar weet dat het spanning is hoor..Komt wel goed en stopt wel keer. Als ik ff buiten iets in container gooi en kom weer binnen gaat ze mij uitbundig begroeten alsof ik jaren ben weggeweest..Dus het zal soort angst of spanning zijn inderdaad. Ach en verder..mss ook stukje karakter...de trut maakt gelijk even duidelijk als iets niet naar wens gaat.ook wel aandoenlijk
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. :wink:

Jij noemt het protestpoepen, maar dat is het niet.
Als er spanning is werkt dat op de darmen en moet ze hoognodig poepen.
Dat is dus geen protest.
Het is niet om jou te pesten, maar ze kan die poep op dat moment gewoon niet ophouden.

Heeft dus niets te maken met goedkeuren of niet goedkeuren.
Ze kan niet anders.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
johanna68
Zeer actief

ranetje schreef:
johanna68 schreef:
ranetje schreef:

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. :wink:

Jij noemt het protestpoepen, maar dat is het niet.
Als er spanning is werkt dat op de darmen en moet ze hoognodig poepen.
Dat is dus geen protest.
Het is niet om jou te pesten, maar ze kan die poep op dat moment gewoon niet ophouden.

Heeft dus niets te maken met goedkeuren of niet goedkeuren.
Ze kan niet anders.
ok..nee dan had ik niet goed begrepen..maar idd gaat vanzelf over..daar tegenover staan zoveel wel leuke dingen van Puck.

Afgelopen nacht...ik was diep in slaap en ineens bespringt Puck me en gaat heel wild mijn gezicht aflebberen en wil spelen..hahahahaha ze had zo'n lol om zichzelf.. een race onder mn dekbed door.. Kon er ook wel om lachen... Vanmorgen 4 poten de lucht in en ligt dame nog diep in coma naast me . Onschuldig liggen
johanna68
Zeer actief

wie weet hoe ik filmpje vanaf telefoon hier kan plaatsen?
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

johanna68 schreef:wie weet hoe ik filmpje vanaf telefoon hier kan plaatsen?
Denk dat dit niet gaat.
Een filmpje zal je moeten uploaden via YouTube en dan linken.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Rita schreef:
johanna68 schreef:wie weet hoe ik filmpje vanaf telefoon hier kan plaatsen?
Denk dat dit niet gaat.
Een filmpje zal je moeten uploaden via YouTube en dan linken.
Ok dat lukt niet..via fb gaat niet?
johanna68
Zeer actief

Heb inmiddels ff gechat met mevrouw van die andere kruising labrador/stabij. Was niet zelfde fokster gelukkig. Wel gewicht kunnen vergelijken. Bob (van mevrouw dus) is drie weken jonger maar al 2 kilo zwaarder dan Puck.

Bob is 13 weken en 9.7 kilo
Puck is 16 weken en 7.7 kilo

Maar nu is Bob ook reu dus en de moeder juist stabij en vader labrador... Bij Puck is moeder labrador en vader stabij..

De laatste dagen heeft Puck toch wel weer diarree. Al pogingen gedaan vers te geven van Smuldier maar eet ze niet. Mocht inmiddels (al tijdje) anders testen maar enige dat ze eet is Frolic. Puck is er dol op maar ik niet. Dus nu ff noodzaak. Heb haar liever op vers. Nu is er iemand in dorp die dat verkoopt maar alleen grote portie's en heb ik geen vrieskast voor.

Toevallig vandaag bij een klein tuin/dier/bloemenzaak hier in dorp. Mevrouw had ooit eens een bestelling moeten doen voor iemand.(vers vlees dus) maar is nooit afgehaald. Normaal verkopen ze dat niet dus ligt thuis in haar vrieskast. Om half 6 kan ik het halen. Testen of ze dat wil.
johanna68
Zeer actief

Alweer terug..bleek dus pens van Rodi te zijn... Mocht een pak gratis mee om te testen en Puck heeft al 2 stukken op
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

johanna68 schreef:Alweer terug..bleek dus pens van Rodi te zijn... Mocht een pak gratis mee om te testen en Puck heeft al 2 stukken op
Wel goed opletten of er compleet op de verpakking staat anders is het alleen een aanvullende voeding
johanna68
Zeer actief

M@rijke schreef:
johanna68 schreef:Alweer terug..bleek dus pens van Rodi te zijn... Mocht een pak gratis mee om te testen en Puck heeft al 2 stukken op
Wel goed opletten of er compleet op de verpakking staat anders is het alleen een aanvullende voeding
ja had ik gezien...is aanvullig op normaal voer... helaas
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

is er geen supermarkt in jouw dorp?
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

En als je nu brokken bij die pens doet?
En ja, ik weet dat er mensen zijn brokken en vlees samen niet goed vinden, maar er zijn geraties honden groot en heel oud op geworden.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

ZorroMax schreef:En als je nu brokken bij die pens doet?
En ja, ik weet dat er mensen zijn brokken en vlees samen niet goed vinden, maar er zijn geraties honden groot en heel oud op geworden.
Precies, onze Cosmo en Duke zijn er 17+ en 16,5 jaar op geworden :D
Afbeelding
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Bij de C1000 hebben ze Smuldier , ook pens compleet. Het kost ongeveer 75 cent.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ZorroMax schreef:En als je nu brokken bij die pens doet?
Vandaag terug geweest naar winkel en 4 pakken gekocht. Mevrouw bleek 20 doosjes te hebben liggen. Ze zou een schappelijk prijs vragen omdat ze er mee in dr maag zat. Nou schappelijk is het.. Moest nu voor 4 doosje 1 euro betalen.. Heb beloofd ook rest van haar af te nemen in gedeeltes omdat ik maar klein diepvries heb.

Dus vandaag puppybrok er door heen gedaan.. Vind best kunnen vers en brok samen.. Wanda kreeg dat ook en deed het er goed op. Puck laar netjes de brok liggen en Rodi eet ze op..

We hebben maar 1 supermarkt en heeft geen Rodi. Alleen Smuldier en idd ook pens van Smuldier maar...die eet Puck dus niet. Ze heeft het 1 keer gegeten toen ze net hier was en daarna niet meer. Ook de anders soorten van Smuldier niet.

Op dit moment ben ik zelf dus koken.. en dat gaat goed..ze had steeds weer diarree. Nu kook ik rijst en die er klein beetje lactose vrije melk door.. een eitje..groene boontje haar vitamine's en dan de pens en ontlasting is al dikker zag ik vanmorgen.
Ze eet tenminste. Behalve vandaag i.p.v ei er dus puppybrok door heen gedaan en die eet ze niet. Ga straks even met zoon naar een ander winkel (toch weer 13 km rijden) en kijken of ik meer soorten Rodi kan scoren..dan bv de complete maaltijd.
ute
Actief
Contacteer:

Wat erg dat ze alles niet wil eten en ook al weer aan de diarree was, dat moet toch wel een keer stippen.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ute schreef:Wat erg dat ze alles niet wil eten en ook al weer aan de diarree was, dat moet toch wel een keer stippen.
idd heeft ze vaker maar niet meer dat spuit als eerst....hopen dat nu goed gaat..
ute
Actief
Contacteer:

Oeps, ik bedoelde 'stoppen "
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Een eigenzinnig pupje dus die Puck!
Denk ook dat zij door het ziek zijn een beetje verwend is geraakt, want jij hebt je best gedaan er van alles in te krijgen, denk dat zij daardoor een beetje kieskeurig is.
Zou als zij de groei goed te pakken heeft, eens streng worden.
Brokjes voor zetten, niet eten, jammer dan, moet je wachten tot de volgende etenstijd :wink:
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Rita schreef:Een eigenzinnig pupje dus die Puck!
Denk ook dat zij door het ziek zijn een beetje verwend is geraakt, want jij hebt je best gedaan er van alles in te krijgen, denk dat zij daardoor een beetje kieskeurig is.
Zou als zij de groei goed te pakken heeft, eens streng worden.
Brokjes voor zetten, niet eten, jammer dan, moet je wachten tot de volgende etenstijd :wink:
ga ik nog doen hoor...maar moet ze het eerst kunnen hebben betreft gewicht
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Ik zou toch eens er aan denken om colostrumtherapie te geven, als Puck regelmatig die diarree blijft houden. Ik heb je de link al doorgestuurd hè ?
Groetjes Charlie

Afbeelding
johanna68
Zeer actief

was puck woensdag 7.7 kilo..zondag al 8.3 kilo
johanna68
Zeer actief

Charlie schreef:Ik zou toch eens er aan denken om colostrumtherapie te geven, als Puck regelmatig die diarree blijft houden. Ik heb je de link al doorgestuurd hè ?
Oei sorry...was ik helemaal vergeten...maar inderdaad heb ik nog hoor die link..al ff gekeken..en zag dat er ook 50 gram te koop is...dus zou kunnen proberen
ute
Actief
Contacteer:

Zo te lezen komt ze nu goed aan. Ik hoop dat ze een gezonde sterke hond gaat worden.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

puck begint waaks te worden..zo leuk... Als er iemand binnen komt gaat ze blaffen..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

johanna68 schreef:puck begint waaks te worden..zo leuk... Als er iemand binnen komt gaat ze blaffen..
Als je dat niet meer leuk vindt als ze volwassen is, dan zou ik er nu alvast op gaan trainen dat je dat niet wil hebben. Vaak zijn dongen die pups uithalen heel schattig en leuk, maar wordt het een ergernis of zelfs probleem wanneer de hond eenmaal volwassen is geworden. Jong geleerd is oud gedaan. :wink:
johanna68
Zeer actief

oh vind geen probleem als ze aanslaat als er iemand zomaar mn huis binnen gaat. Wanda deed dat ook. Als ze de achterdeur hoorde dan sloeg ze aan....ging kijken om vervolgens te begroeten.
johanna68
Zeer actief

gisteren had puck best erg diarree..normaal als het beetje is doe ik niets en vaak komt het weer goed..

Dinsdag had ze gekookt varkenslever gehad en in de avond braken en al diarre.. dus toch maar half pilletje gegeven..Ook krabt ze steeds..dit doet ze altijd al sinds ik haar heb. Meestal is het krabben bij hoor..Maar werd nu erger. Dacht door lever...dat ze mss dus allergisch is voor varken..

Maar gisteren tijdens borstelen (doe ik iedere dag om te laten wennen) vond ik toch 2 vlooien. !!!!

Nu ben ik haar brokjes gaan weken. De puppybrok die ik bij dr dierenarts kocht. En daar doe ik Rodi pens door. De brokjes er gewoon door doen is geen optie...Dan pulkt Puck namelijk pens er tussen weg en laat brokjes liggen..Nu ik ze week en er door prak kan dat niet.
johanna68
Zeer actief

Terwijl ik in de kamer zit zie ik ineens de pup van overbuurvrouw op straat lopen. Ik snel me naar de straat om weer naar huis terug te brengen. Ondertussen heeft er iemand een feestje gebouwd in mijn huis..wie oh wie?? :O:

Afbeelding

Feestslingers ( eigen fantasie) op mijn bed. stokken..toiletartikelen..(lekker fris) :vaag:

Afbeelding

Het was niet Puck...die was namelijk verstoppertje spelen ...en ze lag echt niet onder mijn bed!!!!! :denken:

Ach en ik denk.... :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I:
ute
Actief
Contacteer:

Hahahaha nee natuurlijk was het Puk niet, het was de buurhond die je WC borstel op je bed gelegd had :goeie:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”