wij hebben een pup vanaf dat hij 7,5 week jong was en is nu 11 weekjes
Vanaf dat we de pup hebben genomen is hij besmet met Giardia waar we nu al een tijd mee bezig zijn
In het begin zijn we gelijk naar de DA gegaan voor algemeen controle en omdat hij dunnen ontlasting heeft, met een test kwam al gelijk na boven dat hij Giardia heeft, dus een panacur mee gekregen voor 2x 5 dagen met een pauze er tussen, helaas deed het helemaal niks en besloten we maar weer om terug te gaan. Omdat het niet was aangeslagen hebben we nu metradonisol (of zo iets
Bij de eerste 5 dagen leek het goed te gaan maar na de 5de dag (in de pauze) begon alles weer terug te komen, geur, ontlasting en wisselvallige eetlust. Na 3dagen vonden we het wel mooi geweest en weer de DA gebeld. Als reactie moesten we gelijk weer beginnen met 1 pil per dag (woog inmiddels 5kilo)
Nu zijn we met de kuur bezig voor de 3de dag en Billy begint weer op te knappen, oortjes willen weer om hoog, eet veel en het belangrijkste zijn ontlasting beginnen weer wat vaster te worden
In deze hele periode heeft hij nog geen 1x echt een goede ontlasting gehad en afwisselend met bloed en slijm.
Terwijl we hier mee bezig zijn hebben we ook verschillende forums af gelezen en zijn zo veel te weten gekomen
Toch zit ik nog met een aantal vragen,
Ik krijg voer van de DA, een licht verteerbare brok van Royal canin. Nu heb ik van verschillende kanten gehoord dat veel DA's worden "gesponsord" door Royal canin en dat het meer geld in het laadje verhaal is. Plus dat de brok helemaal niet zo goed zou zijn als dat ze beweren
Zijn er forumleden bekent met giardex, we geven het er wel bij maar meer omdat het plantaardig is en niet kwaad kan. Plus dat alle kleine beetjes helpen
En als laatst, vraag ik me af of het niet nodig is om iets er bij te geven wat de darmwand beschermd, lijkt mij dat daar wel een middeltje voor is, de DA vond het niet nodig maar soms zit er tog wel veel bloed bij en zou niet leuk zijn als zoiets blijven beschadigd word
Bedankt voor het lezen en andere tips ervaring zijn van harte welkom