Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Atopisch dermatitis of toch iets anders

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Atopisch dermatitis of toch iets anders

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Sinds driekwart jaar hebben mijn honden veel huidproblemen.
Om de zoveel maanden lijkt het terug te komen.
Ik ben er nu al meerdere malen voor bij de DA geweest en deze gooit het op atopische dermatitis.
Ze krijgen klachten aan de poten en de ogen. de oogjes gaan helemaal ontsteken en ze likken aan de binnenkant van de poten waar de kussentjes ophouden. Dat wordt dan helemaal kaal en de huid wordt rood en gaat wat opzetten.

Wat ik vreemd vind is dat ze iedere keer tegelijk deze klachten hebben/krijgen.

Nu heb ik zelf sinds ongeveer de zelfde tijd een schimmelinfectie rond de mond gekregen. Ik vraag dus aan de dermatoloog of ik dat kan krijgen van de honden, hij antwoord dat ik dat maar aan de DA moet vragen.
Ik vraag aan de DA of de honden het van mij kunnen krijgen en hij antwoord dat ik het maar aan de dermatoloog moet vragen.

Herkent iemand hier iets van, van deze klachten?
Ik ben een beetje radeloos :denken: . Het kost nu zo ontzettend veel als je zo vaak terug moet naar de DA. En doordat ik wegens een ontslag nu 40% op inkomen achteruit gegaan ben, is dat voor mij dan ook steeds een enorme uitgave.

Ik wil er alles aan doen om dit op te lossen.
de DA heeft nu van de pootjes wat haartjes en huid verwijdert en opgestuurd naar een laboratorium.
Dit kan nog enkele weken duren.

de honden zijn verder fit en energiek en speels en eten en drinken goed.
Ik geef ze nu ook Eukanuba dermatosis FP, hoewel ik sterk mijn twijfels heb of het door het voer verbeterd. Eerder kregen ze van Prins het lam en rijs ( ook hypo allergeen) en daar hadden ze (nog) geen klachten. Dit voer is me aangeraden door de DA.

Mijn honden zijn Jackrussel kruisings en beide nogal snel overgevoelig voor stress enzo. Ik woon (helaas) in een heel slechte buurt, waarbij de kinderen hier weten dat ik honden heb, maar heel vaak lawaai maken voor de deur, of voetballen en de bal dan tegen de ramen en muren schoppen en als ze veel buitenspelen dan gaan ze vaak belletje trekken en op de ramen en deur kloppen. De honden zijn sinds ik hier nu een jaar woon erg zenuwachtig geworden en blaffen om de haverklap. dit deden ze eerst veel minder.
Dit zou natuurlijk ook een rol mee kunnen spelen, maar ik blijf het zo vreemd vinden dat ze steeds op precies dezelfde momenten de zelfde klachten hebben/vertonen????

Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen of misschien net een tip hebben ofzo waar ik mee naar de DA zou kunnen. je weet tenslotte maar nooit.

Bedankt, Marieke ook namen Noa en Vinny
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Atopisch dermatitis of toch iets anders

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik zou eerst de uitslag afwachten. Wanneer daar niets uitkomt, zou ik een andere DA raadplegen. Ik vind namelijk dat jou DA wel erg makkelijk tot een diagnose is gekomen.
NoaVinny
Actief

Ja, dat was ik ook van plan. Maar ik wilde toch eens weten of er mensen zijn die dit herkennen. de klachten en dat het tegelijkertijd bij meerdere honden voorkomt.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik herken het niet. Wij hebben 1 hond met atopie. De rest heeft nergens last van.
En bij jou zijn het niet alleen de honden, jij hebt ook klachten. Het kan natuurlijk toeval zijn maar ik kan me voorstellen dat je daar het fijne van wil weten.
NoaVinny
Actief

Ja, dat klopt. Maar een dermatoloog zal niet zo gauw een DA opbellen voor advies. Ik hou ook niet van alleen symptoom bestrijding. Hoewel dat ook nodig is, wil ik wel dat de oorzaak achterhaald wordt. Anders blijf je bezig. Ik vind het zo triest als die kleine me aankijkt met een dichtgeknepen oogje en een beteuterde blik.
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik heb een Shih Tzu gehad met erntige atopische dermatitis. Mijn andere hond had nergens last van.
Atopische dermatitis is een huidinfectie veroorzaakt door externe factoren en heeft niets met de voeding te maken.
Meestal hebben de honden in het voorjaar/zomer meer last dan in de winter dacht ik. Zou het iets kunnen zijn waarmee je schoonmaakt of door wasmiddel??
NoaVinny
Actief

Het schijnt dat bepaalde voeding de jeuk klachten kunnen verminderen. Maar ik blijf het gewoon heel vreemd vinden dat ze beide tegelijk dezelfde klachten hebben. Dat moet wel heel toevallig zijn dat ze beide allergisch zijn voor dezelfde dingen op het zelfde moment. Dus wie weet is een schimmel toch overdraagbaar van mens op dier. Daar ben ik nu dus heel benieuwd naar. En ondertussen probeer ik zo goed als het kan de klachten te verminderen.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

een schimmel kan idd overdraagbaar zijn naar andere levende wezens.
ik heb ooit een schimmelinfectie (ringworm) gehad bij de katten en ik kreeg dus ook een plekje.
je zou ook eens naar een andere dermatoloog kunnen gaan. mevr vroom in oisterwijk heb ik hele goede ervaringen mee.
ellen
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Geen schimmel of iets anders in huis, dat om de zoveel tijd opspeelt??
Ik vind het namelijk vreemd dat jullie alle drie tegelijk ergens last van hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
NoaVinny
Actief

Een schimmel in huis??? Dat zou ik niet weten. Maar dan lijkt het me dat je er continue last van hebt en niet om de paar maanden.
Ik kan het ergens opgelopen hebben, of de honden. De kleinste hond, Noa, is nogal een onstuimig hondje dat uit enthousiasme vaak likt als ze je begroet of tijdens het spelen ofzo... Dit had ze al toen ik ze kreeg. Dat kan de reden zijn dat ze het misschien dus van mij heeft gekregen en het weer door heeft gegeven aan de andere hond.
Ik vind het raar dat beide artsen zeggen dat ze vrijwel zeker zijn dat wij het niet aan elkaar hebben doorgegeven. Een schimmel maakt volgens mij geen onderscheid tussen een mens en een dier. Ik wacht de uitslag af en als ik terug moet komen wil ik dat bij mij ook een huidtest gedaan wordt, zodat ik zeker weet of 't hetzelfde is.
Want een allergie lijkt me bijna onmogelijk gezien de situatie.
Bedankt voor de reacties.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het ook heel vreemd dat de honden het tegelijk hebben en jij dan ook nog.
Ik heb een hond met atopie, maar dat is absoluut niet besmettelijk. Het is niets anders dan een omgevingsallergie en dus
niet overdraagbaar.
Naar een schimmel of bacterie zou ik zeker laten kijken, hiervoor is een afschraapsel van de huid nodig.
Wat heeft de dermatoloog eigenlijk gedaan toen je er met de honden kwam? Zo te horen weinig zinnigs :oeps:

Bij mijn hond zijn ze tot de diagnose gekomen na afschraapsels van de huid (dus eerst kijken of er een schimmel of bacterie is),
daarna een allergietest op de huid en bloedafname om te zien of die uitslag overeenkomt met de test op de huid.
Daaruit kwam 11 allergieën en hij krijgt nu al jaren immunotherapie (desensibilisatie therapie) en dat helpt bij hem heel goed,
echter het is ook behoorlijk kostbaar en dat levenslang.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”