Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekastreerde reu met hoge sexuele nood?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Gekastreerde reu met hoge sexuele nood?

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wij hebben hier een hondenpensionnetje, en zodoende heb ik al heel wat gasten met eigenaardige gedragingen te logeren gehad. Ik kijk dan ook niet zo gauw meer vreemd ergens van op, waar het hondengedrag betreft.

Maar ik heb nu een hond hier wiens gedrag me voor een raadsel plaatst.

Het gaat om een Engelse Cocker die nu een jaar of 5 oud is. Op 1-jarige leeftijd is hij gekastreerd. Deze hond heb ik al vele malen hier gehad, en altijd is het hetzelfde verhaaltje. Hij is zeg maar zeer geïnteresseerd in het rijden op andere honden. En op zijn kussen. Hij is zo driftig met zijn kussen dat dit regelmatig vervangen dient te worden. Hij rijdt bij voorkeur op reuen die dat toestaan, op teven niet, want zij wijzen zijn bedoelingen op duidelijke wijze af. Hoewel hij het bij alle teven die hij voor zich heeft wel even probeert. Hij doet dit thuis overigens ook, tot verbazing en schaamte van zijn baasjes.

Je zou kunnen denken dat hij rijdt als dominante handeling. Ik ben er echter zeker van dat het hem uitsluitend om het plezier te doen is. Hij is in staat om héél lang door te gaan, is dan ook echt opgewonden. Ik wil hem net in zijn kennel doen, en vind hem met een volledig naar buiten geraakte piep waar druppeltjes uit kwamen. Hij was echt kompleet over de rooie. Zijn kussen is in een week tijd ook al zo smerig geworden.

Ooit heb ik eens mogen zien hoe mijn loopse teefje door haar gekastreerde vriendje getrakteerd werd op een rondje van de zaak. Die reu had verder nooit last van hitsigheid, maar met haar op dat moment kon hij nog gewoon doen alsof hij niet gekastreerd was.

Ik vraag me nu af hoe het gedrag van deze Cocker te verklaren valt. Is het vrij normaal dat de voortplantingsdrift nog volledig in takt blijft bij een gekastreerde hond? En hoe valt dit dan te verklaren?
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Ik heb op de manege hier in de stad is meegemaakt dat er ook een reu gecastreerd was, maar toch in staat bleek om hem er bij de teef van mijn nichtje in te krijgen en zelfs vast blijven zitten.
Bleek dat er nog een bal in de buikstreek zat. Dus nooit volledig ingedaald balletje gehad! en zodoende blijven zitten na castratie. En 1 bal kenne ze ook genoeg mee doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Bij deze Cocker zijn ze alle twee weggehaald.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ja,

Is gek hé?

Snap er echt niks van, maar heb ook geen medische kennis in huis. Ik vind het een klein mysterie.

Wat is dat voor crème trouwens Inge? Iets voor honden?

Dag, Willy.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ooww,

Zou hij daarom zo met zijn kussentje in de weer zijn?

Misschien is-tie zijn creme aan het zoeken. Ik zal het hem eens ernstig vragen. :p:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Nou, gecastreerde reuen zonder ballen kunnen het ook nog wel hoor :mrgreen:
Sandro heeft zo af en toe wel interesse in een teef maar het bleef altijd bij snuffelen en er een beetje achteraan lopen.
Vorige week echter heeft hij een teef besprongen en het was meteen raak :roll: Gelukkig kon ik hem er optijd afhalen zodat ze niet aan elkaar bleven zitten.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gecastreerde reuen kunnen wel degelijk sexueel nog presteren, alleen heeft het geen gevolgen meer.
Ik denk dat ie gewoon aan zelfbevrediging doet, het zal hem wel gewoon een lekker gevoel geven. ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moritz is ook gecastreerd, maar nog wel bijzonder geïnteresseerd in Kaya als zij loops is..... dan doen ze "het" dus ook echt, incl vast blijven zitten.

Maar zo erg als jij het omschrijft, nee, dat ken ik niet :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Stang schreef:Moritz is ook gecastreerd, maar nog wel bijzonder geïnteresseerd in Kaya als zij loops is..... dan doen ze "het" dus ook echt, incl vast blijven zitten.
dat klinkt wel gezellig :p:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Gecastreerde reuen kunnen wel degelijk sexueel nog presteren, alleen heeft het geen gevolgen meer.
Ik denk dat ie gewoon aan zelfbevrediging doet, het zal hem wel gewoon een lekker gevoel geven. ;)
Ja,

Dat had ik ook al gedacht, hij doet gewoon aan zelfbevrediging.

Maar wat mij nou bevreemd is dat hij dus echt lééft voor die obsessie. Ik ken vele intakte en enigszins overdreven in sex geïnteresseerde reuen die hij ver achter zich laat.

En ik vraag me af hoe dit komt, zeker als je in aanmerking neemt dat hij al vrij jong gekastreerd werd. Veel tijd om een ingeroest gewoontegedrag te ontwikkelen heeft hij niet gehad.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Moritz is ook gecastreerd, maar nog wel bijzonder geïnteresseerd in Kaya als zij loops is..... dan doen ze "het" dus ook echt, incl vast blijven zitten.

Ik hoop dat ik niet te intiem wordt, maarre...

...hoe vaak doén zij het dan? Of turf je dat niet?

Lukt het hem echt met een zekere regelmaat, of slechts een enkel keertje?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef: ...hoe vaak doén zij het dan? Of turf je dat niet?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Inge schreef:Gecastreerde reuen kunnen wel degelijk sexueel nog presteren, alleen heeft het geen gevolgen meer.
dat hij het nog kan (en doet :mrgreen: ) is op zich idd niet zo uitzonderlijk. maar dat hij zo geobsedeerd aan het werk is als wil beschrijft is niet echt wat je van een gecastreerde reu verwacht.

zouden ze vroeger in de oudheid ook vast nooit zo'n eunuch de harem jonge dames hebben laten bewaken.... :twisted: !
Als ik de lijn een beetje doortrek vermoed ik dat die haremdames vast en zeker hele bijzondere geheimpjes bewaarden. ;)

Maar het is inderdaad het geobsedeerde, of gefascineerde, aan het gedrag van deze hond wat me verbaasd. Een gekastreerde reu die op alle toegankelijke intakte reuen duikt alsof het loopse teven zijn. 8O
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Wil de hond schreef: ...hoe vaak doén zij het dan? Of turf je dat niet?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Nou zeg!

Kan ik hier al niet eens meer een normale vraag stellen? 8O
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:hoe oud is dit hondje eigenlijk, en deed hij dat ook al vóór zijn castratie? je zou hier toch echt aan een stoornis gaan denken, en dan niet een gedragsstoornis, want zoals je zegt die lijkt in deze omstandigheden zéér onwaarschijnlijk. eerder een haakje los in zijn endocriene systeem misschien, maar ja, als hij verder niks mankeert....
toch écht wel niet normaal 8O
Ik kijk net in zijn entboekje, en hij wordt 18 december vier jaar.

Ik weet niet of hij dit al vóór zijn kastratie deed, dat zal ik zeker vragen als ze hem op komen halen. Hoewel zijn baasjes een beetje verlegen reageren op toespelingen op de geaardheid van hun hond. Wat ik wel zeker weet is dat hij het ná zijn kastratie wel doet. Ik ken hem al een aantal jaren, en heb hem zeker 5 of 6 keer hier gehad, en het is altijd hetzelfde liedje met hem.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hmm zo erg hebben wij het nog nooit mee gemaakt. Wel hebben wijin het pension ook heel veel gecastreere reuen die enorm rijen. Ook hebben we een reu en een teef die al jaren samen wonen en beide al jaren gecastreerd zijn en die zaten ineens gekoppeld :?

Bleek dat ze bij navraag thuis ook regelmatig gekoppeld zaten 8O
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:Hmm zo erg hebben wij het nog nooit mee gemaakt. Wel hebben wijin het pension ook heel veel gecastreere reuen die enorm rijen. Ook hebben we een reu en een teef die al jaren samen wonen en beide al jaren gecastreerd zijn en die zaten ineens gekoppeld :?

Als er bij een teef een eierstok blijft zitten na een kastratie wordt ze toch nog loops. Alleen, je merkt dat eigenlijk niet. Maar een reu wél.

Pas als deze twee honden op elk moment van het jaar dit soort hoogstandjes uithalen wordt het écht heel opmerkelijk. Denk ik persoonlijk.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Wil de hond schreef:
Brigitte schreef:Hmm zo erg hebben wij het nog nooit mee gemaakt. Wel hebben wijin het pension ook heel veel gecastreere reuen die enorm rijen. Ook hebben we een reu en een teef die al jaren samen wonen en beide al jaren gecastreerd zijn en die zaten ineens gekoppeld :?

Als er bij een teef een eierstok blijft zitten na een kastratie wordt ze toch nog loops. Alleen, je merkt dat eigenlijk niet. Maar een reu wél.

Pas als deze twee honden op elk moment van het jaar dit soort hoogstandjes uithalen wordt het écht heel opmerkelijk. Denk ik persoonlijk.
owwh, de teef werd dus wel nog normaal loops? tja, dán...ik dacht dat ze ook de eierstokken was weggehaald, is (hier toch) het meest gebruikelijke hoor!
Inge,

Ik antwoordde op het bericht van Brigitte.

Hier bij mij is er geen teef bij betrokken.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Inge O schreef:
Sandro schreef:Nou, gecastreerde reuen zonder ballen kunnen het ook nog wel hoor :mrgreen:
Sandro heeft zo af en toe wel interesse in een teef maar het bleef altijd bij snuffelen en er een beetje achteraan lopen.
Vorige week echter heeft hij een teef besprongen en het was meteen raak :roll: Gelukkig kon ik hem er optijd afhalen zodat ze niet aan elkaar bleven zitten.
een onvruchtbare reu? die zou ik netjes hebben laten zitten, :mrgreen: daar doet hij toch niemand geen kwaad meer mee?
Denk niet dat meneer van de teef dat zo leuk vond :mrgreen: En ik had de uitlaathonden bij me....dus dan zou ik weet niet hoe lang staan blijven wachten totdat ze los kwamen. :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

onze gecastreerde reu van 11 dekte er ook nog als een gek op los hoor toen wij onze teef nog hadden. hij presteerd idd niks maar het gevoel is er nog wel degelijk. bij ons was het als onze teef loops was echt 6 weken hel hahahahahah verschrikkelijk wat een histig beest was het dan hahahahh :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wil de hond schreef:

Ik hoop dat ik niet te intiem wordt, maarre...

...hoe vaak doén zij het dan? Of turf je dat niet?

Lukt het hem echt met een zekere regelmaat, of slechts een enkel keertje?
Hahahaha, ook even grinniken hier :mrgreen:

Als Kaya loops is en op haar hoogtijdagen, dan zit hij met zeer grote regelmaat bovenop Kaya: dan moet je denken aan een keer of 3 á 4 per dag!!!! Het is alleen zo dat het niet iedere keer voor het "echie" is, maar hij is duidelijk wel opgewonden.
Dat ze het echt doen, dat is waarschijnlijk 1 keer per dag en dat dus een paar dagen lang tijdens haar hoogtijdagen.

De eerste keer schrok ik me rot 8O Ze zaten vast en ik had nog nooit zoiets gezien...... hahahaha en, ik schaam me rot, toen ze loskwamen zag ik dat Moritz z'n piemel onder het bloed zat dus ik helemaal in de stress naar Pieter roepen "we moeten snel naar de dierenarts, want z'n piemel is stuk" :roll: Toen zei Pieter heel nuchter "schat, Kaya is loops..... bloed, weet je wel" :? (en dat voor een man, hahahaha).

Buiten de loopsheden van Kaya, is Moritz niet erg sexueel gericht; hij rijdt niet op kussens of andere honden ofzo. Voor zijn castratie ging hij zelfs rijden op de katten 8O :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”