Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een leuk 'tweedehands' hondje
Moderator: moderatorteam
-
Barbabelle
- Actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier
- Aantal honden: 1
Op zoek naar een leuk 'tweedehands' hondje
Voor mijn schoonouders.
Ze hadden twee hondjes, een mislukte maltezer en een yorkie. De maltezer is pasgeleden helaas overleden, de york lijkt toch wel behoorlijk eenzaam zonder haar vriendinnetje. Het is een heel speels dametje van 8 jaar. Schoonouders willen liever geen pup.
Ze wonen in Spanje alwaar de hondjes een zeer ruime tuin ter beschikking hebben van ruim 2000 m2. Er wordt alleen niet veel met ze gewandeld, wel worden ze vrijwel overal mee naartoe genomen. Af en toe zullen ze alleen thuis zijn een paar uurtjes.
Dit is wat ze zoeken:
- een klein hondje, max. zo'n 4 kilo (moet in de cabine mee kunnen in het vliegtuig).
- moet kunnen traplopen.
- een teefje.
- lief met andere hondjes.
- lief met kinderen.
- tegen de Spaanse warmte kunnen.
Ze hadden twee hondjes, een mislukte maltezer en een yorkie. De maltezer is pasgeleden helaas overleden, de york lijkt toch wel behoorlijk eenzaam zonder haar vriendinnetje. Het is een heel speels dametje van 8 jaar. Schoonouders willen liever geen pup.
Ze wonen in Spanje alwaar de hondjes een zeer ruime tuin ter beschikking hebben van ruim 2000 m2. Er wordt alleen niet veel met ze gewandeld, wel worden ze vrijwel overal mee naartoe genomen. Af en toe zullen ze alleen thuis zijn een paar uurtjes.
Dit is wat ze zoeken:
- een klein hondje, max. zo'n 4 kilo (moet in de cabine mee kunnen in het vliegtuig).
- moet kunnen traplopen.
- een teefje.
- lief met andere hondjes.
- lief met kinderen.
- tegen de Spaanse warmte kunnen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Op zoek naar een leuk 'tweedehands' hondje
Wat een vreemde oproep. Mijn hondje zou perfect voor ze zijn want ze voldoet 100% aan de beschrijving die je geeft. En zij komt uit Spanje omdat het daar barst van dat soort hondjes en niemand wil ze hebben daar. Dus ik zou zeggen, hup naar het eerste het beste asiel en kies maar uit het grote aanbod. Neem dan wel het eigen hondje mee en kijk of het klikt. Hier op dit forum alleen al zijn in de laatste 2 maanden in elk geval 2 van die hondjes uit Spanje gekomen. De mijne en die van de zus van Nanna. En zo zitten er daar nog veeeeel meer.
Gewend aan warmte zijn ze dan ook meteen
Gewend aan warmte zijn ze dan ook meteen
-
laeken
- Zeer actief
Mijn hondje is trouwens een mislukte maltezer-Yorkshire terrier achtig iets. Super hondje waar helemaal niets mis mee is. 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
In Spanje zit o.a. asiel Arca waar leuke hondjes zitten.
-
laeken
- Zeer actief
Klopt, daar komen ook hele leuke hondjes vandaan.Mit schreef:In Spanje zit o.a. asiel Arca waar leuke hondjes zitten.
Deze bv

-
Safari
Ook mijn tweedehands mormel komt uit Arca, daar zitten echt de leukste hondjes. Kijk maar eens op de site van Huize Zwerfhond. 
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
In welke regio wonen jouw schoonouders?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
zitten meer dan genoeg shelters in Spanje waar ze kunnen kijken... la linea, la nucia... ff google gebruiken en je wordt er mee dood gegooid!
-
Barbabelle
- Actief
Ze hebben geen vertrouwen in de Spaanse asiels, ik wil daar niemand persoonlijk mee beledigen!
Ze zoeken een rashondje van een Nederlandse fokker, met alle gezondheidspapieren maar dan geen pup... en dat blijkt vrij lastig te vinden. Dus vandaar mijn oproep hier. Wie weet waar te zoeken?
Ze zoeken een rashondje van een Nederlandse fokker, met alle gezondheidspapieren maar dan geen pup... en dat blijkt vrij lastig te vinden. Dus vandaar mijn oproep hier. Wie weet waar te zoeken?

-
laeken
- Zeer actief
Jammer want er wachten praktisch om de hoek bij je ouders heel veel hondjes op een fijn huis. Zijn er in Spanje geen fokkers? En gaan ze dan helemaal naar Nederland rijden om hier een pup op te halen? Wat een gedoe.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik zocht ook naar een leuk tweedehandsje. Eisen: teef, met ander honden en katten kunnen. Ik zocht iets groter eigenlijk, maar kwam op Nani. Uit Roemenie
. Had al paar keer contact gehad met mensen / asiels in Nederland en Belgie. Verschillende mixjes. Net te laat of net niet wat.
Nani was veel kleiner dan wat ik eigenlijk zocht. Maar ik had haar gezien en kon haar niet meer loslaten. Heb heel wat asielhondjes gezien/gelezen. Maar dat was het niet.
Nani was veel kleiner dan wat ik eigenlijk zocht. Maar ik had haar gezien en kon haar niet meer loslaten. Heb heel wat asielhondjes gezien/gelezen. Maar dat was het niet.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, ik denk dat ze dan toch dat asiel moeten heroverwegen of misschien gewoon een hondje van de straat afplukken
zou den er genoeg moeten lopen
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Er zijn genoeg asiels in Spanje die juist door Nederlanders worden bestiert. Kijk eens bij Animal in NeedBarbabelle schreef:Ze hebben geen vertrouwen in de Spaanse asiels, ik wil daar niemand persoonlijk mee beledigen!
-
lets have fun
Rasverenigingen doen ook vaak bemiddeling bij herplaatsers van hun ras. Schrijf die eens aan.Barbabelle schreef:Ze hebben geen vertrouwen in de Spaanse asiels, ik wil daar niemand persoonlijk mee beledigen!
Jammer dat ze geen vertrouwen hebben in spaanse asiels. Ik heb juist het gevoel dat daar de meest leuke hondjes zitten. Kijk maar eens hoeveel makkelijke, sociale spaanse hondjes naar nederland worden gehaald.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nu is het een keer de omgekeerde wereld, is het weer niet goed
Laat iedereen in huis nemen waar hij zich goed bij voelt zou ik zeggen
En Nanna, zoek jij eens wat op
Laat iedereen in huis nemen waar hij zich goed bij voelt zou ik zeggen
-
laeken
- Zeer actief
*Esther schreef:Nu is het een keer de omgekeerde wereld, is het weer niet goed![]()
Laat iedereen in huis nemen waar hij zich goed bij voelt zou ik zeggen![]()
Volgens mij vindt niemand het een slecht idee om een pup te kopen in Nederland. Mijn reactie is alleen vooral, waarom? Want in Spanje heb je ook fokkers en omdat de titel zegt dat ze een tweedehands hondje zoeken ga je ook daar op reageren. Nu is een tweedehands hondje in 1 klap in een raspup uit Nederland veranderd. Dan is het ook wel een beetje vreemd om eerst iedereen te laten reageren op tweedehands hondje zoals de titel aangeeft. En daardoor lijkt het net alsof mensen vinden dat ze een hondje uit een Spaans asiel moeten halen. Dat is nl wel wat ze eerst zelf letterlijk aangeeft. En als ze dan aangeeft dat ze Spanjaarden niet vertrouwen dan kom je op tweedehands hondjes uit Nederland. En als ze dan aangeeft dat het een pup van een fokker moet zijn tja, dan verandert de zaak NOG een keer. Beetje een onsamenhangend en onduidelijk verhaal. Raspups kun je ook gewoon bij een Spaanse fokker halen denk ik dan. Spanje is geen derdewereld land en daar zitten genoeg goede fokkers. Denk dat niemand vindt dat deze mensen een asielhond zouden moeten nemen. Alleen zegt ze dat dus eerst wel zelf in de titel.
Ik heb altijd wat moeite met mensen die in een land wonen buiten Nederland om dan te zeggen dat ze de lokale mensen niet vertrouwen. Waarom woon je er dan? Ik zie dat hier in Duitsland ook. Nederlanders die negatief doen over Duitsers. Ga dan maar weer naar NL denk ik dan.
-
lets have fun
Volgens mij wil ze geen pup maar een volwassen herplaats rashond met papieren. Vandaar mijn tip van de rasvereniging.
-
laeken
- Zeer actief
Om het onsamenhangende verhaal hierboven wat te verduidelijken. Als je een tweedehands klein ding zoekt en in Spanje woont dan is het voor je eigen bestwil beter om in een Spaans asiel te kijken dan in een Nederlands asiel. Dat ben je toch wel met mee eens nietwaar? Ik had wel heel lang naar een hondje als Bas kunnen gaan zoeken hier. Dus uit eigen belang zou je beter daar kunnen kijken. Veel meer keuze en veel minder reistijd. Pas later in dit verhaal verandert dat hondje dus ineens in een raspup die niet uit Spanje mag komen ivm niet vertrouwen van Spanjaarden.
Waar de hond vandaan komt is mij dus om het even. Ik wil niet dat het lijkt alsof ik vind dat iemand dan ineens een hondje uit een Spaans asiel zou moeten halen. Dat is me echt om het even
Voel me wel geroepen om dat even duidelijk te maken om verwarring te voorkomen. Ik vind niks over waar mensen hun hondjes halen. Als het maar geen wanpraktijken steunt als broodfok. Dat vind ik niet nodig en niet goed.
Waar de hond vandaan komt is mij dus om het even. Ik wil niet dat het lijkt alsof ik vind dat iemand dan ineens een hondje uit een Spaans asiel zou moeten halen. Dat is me echt om het even
-
laeken
- Zeer actief
Ah, duidelijk. Ik lees niet goed haha! Maar dan nog, haal dan een Spaans gefokt hondje. Je kan toch als je in Spanje woont niet gaan roepen dat je hond niet van een Spaanse fokker mag komen omdat je die niet vertrouwd. En ze hadden een mislukte maltezer. Moet dat nu een helemaal perfect gefokte nieuwe worden? Mag hoor.
-
lets have fun
Ja ik snap de motivatie ook niet hoor 
-
laeken
- Zeer actief
Wat heeft je tweedehands hondje te maken met de persoon bij wie je hem afrekent? Je moet zelf naar dat hondje kijken en je beslissing maken op basis van die hond. Niet op basis van de nationaliteit van de asielbeheerder. Vind ik dan toch. En je keus is zooo veel groter in Spanje. Je doet jezelf echt tekort als je fokkershondjes in NL gaat zoeken. Je krijgt een uitgefokt teefje of een herplaatser die terug is gekomen naar de fokker. Waarom komt dat hondje terug? Gedragsproblemen? Onzindelijk. In Spanje lopen tientallen van die hondjes in de asielen in een grote stad. Ik zou zeggen, doe jezelf een lol en ga daar eens kijken. Keuze genoeg en die hondjes zijn vaak zo blanco als een wit papier.
-
Barbabelle
- Actief
Nou wordt het wel heel negatief neergezet, maar goed. Ze zijn komende twee maanden in Nl, maar ik voel me niet geroepen te verdedigen waarom zij graag een hondje uit Nl willen. Misschien had ik de term tweedehands niet moeten gebruiken, daarmee doelde ik alleen op een volwassen hondje en geen pup.
Ik had gehoopt op een aantal leuke suggesties. In ieder geval bedankt voor de tip mbt tot de rasverenigingen!
Ik had gehoopt op een aantal leuke suggesties. In ieder geval bedankt voor de tip mbt tot de rasverenigingen!

- iones
- Zeer actief
Ik zou zeggen, geef ze het adres van de dichtst bij zijnde stichting in Spanje. Zo'n stichting kan ze wel helpen met het vinden van zo'n hondje. Het is allemaal zo simpel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Nou, er zitten hartstikke leuke herplaatsers met stamboom hier in NL hoor, echt niet alleen maar uitgefokte dingen.
Ik hoop dat ze een leuk hondje kunnen vinden!
Ik hoop dat ze een leuk hondje kunnen vinden!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Op marktplaats vind je ook van alles met papier hoor...

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik denk niet dat het aan je term 'tweedehands' lag. De omschrijving die je neerzet, dat zocht ik ook. En als ik het goed begijp, zo ook anderen. Dan kom je al snel op buitenlandse hondjes. Maar ik hoop dat je een gouden tip krijgt. Nanna is goed in passende hondjes vindenBarbabelle schreef:Nou wordt het wel heel negatief neergezet, maar goed. Ze zijn komende twee maanden in Nl, maar ik voel me niet geroepen te verdedigen waarom zij graag een hondje uit Nl willen. Misschien had ik de term tweedehands niet moeten gebruiken, daarmee doelde ik alleen op een volwassen hondje en geen pup.