Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honing

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Re: Honing

Ongelezen bericht door nyckle »

Goldendelicious schreef:
nyckle schreef:Wij van wc-eend? en de rest?

Ik denk, dat je honing overschat. Ik heb aangegeven hoe het hier is Nederland gaat. Vertel jij nu eens waar die Royal troep-of -zo enz. vandaan komt. Verbind dat nog eens met jou inbreng met Beesfree of zo.
Dan denk ik, dat er iemand zit te dromen.

Als er dan nog eens iemand zit te beweren, dat honing natuurlijk voedsel voor honden is, dan kan ik me indenken, dat er mensen de draad kwijt raken. :LOL:

Jou hond mag inbreken in mijn bijenkast! Gevolgen zijn helemaal voor jou. Ik denk, dat je dit aanbod niet aanneemt.
Honden en bijen "lusten elkaar niet zo".

Kijk nog eens een keer, ik vind jou verweer heel slap.
Ik vind jou argumenten heel slap. Kom dan met staande argumenten als je verstand hebt van imkerij.
Wat een flauwekul reactie. Ik stop dan ook met mijn bijdrage.
nyckle
Zeer actief

Goldendelicious schreef:
nyckle schreef:Wij van wc-eend? en de rest?

Ik denk, dat je honing overschat. Ik heb aangegeven hoe het hier is Nederland gaat. Vertel jij nu eens waar die Royal troep-of -zo enz. vandaan komt. Verbind dat nog eens met jou inbreng met Beesfree of zo.
Dan denk ik, dat er iemand zit te dromen.

Als er dan nog eens iemand zit te beweren, dat honing natuurlijk voedsel voor honden is, dan kan ik me indenken, dat er mensen de draad kwijt raken. :LOL:

Jou hond mag inbreken in mijn bijenkast! Gevolgen zijn helemaal voor jou. Ik denk, dat je dit aanbod niet aanneemt.
Honden en bijen "lusten elkaar niet zo".

Kijk nog eens een keer, ik vind jou verweer heel slap.

Wat een flauwekul reactie. Ik stop dan ook met mijn bijdrage.
Ik vind jou argumenten heel slap. Kom dan met staande argumenten als je verstand hebt van imkerij.
nyckle
Zeer actief

Advies: als iemand geen verstand heeft van bijen, reageer dan niet!

Ja Jion, Oostvaardersplassen. Ik zie je er ook nog bij gillen van het lachen ook. Ik had je liever zien janken. Ik dacht, dat je nog enig gevoel voor dieren en natuur had.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Ik ben nu serieus benieuwd waar jij honing wel geschikt voor vindt Nyckle.
Ben je er tegen dat het bij honden gebruikt wordt? Of geloof je niet in antiseptische en/of verzachtende eigenschappen? Je bent zelf met imkerij bezig, waar gebruik jij het dan voor?
nyckle
Zeer actief

Ik gebruik de honing voor eigen gewin. Ik heb nog nooit een hond zien lebberen van honing. Ik denk dan ook, dat dit meer is ingegeven door het vrouwtje/ baasje.

Persoonlijk zal ik nooit honing verstekken aan een hond. Het valt volledig buiten de mogelijkheden van een hond, om aan honing te komen.

Ik denk ook, dat de "weldadigheden van honing" ver overtrokken worden. Vooral bij honden. Ik denk, dat melk meer goed doet, dan de honing. Melk brengt volgens het volksgeloof een beschermende laag op de maag. Een extra bescherming is honing! Maar dat is wel een mensen maag.

Als je last hebt van je maag, neem gerust een liter melk. vermengt met twee eetlepels honing, over de hele dag.

Wij mensen zijn omnivoren. Ik denk, dat carnivoren anders behandeld moeten worden. In elk geval in mijn ogen geen honing.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:Ik gebruik de honing voor eigen gewin. Ik heb nog nooit een hond zien lebberen van honing. Ik denk dan ook, dat dit meer is ingegeven door het vrouwtje/ baasje.

Persoonlijk zal ik nooit honing verstekken aan een hond. Het valt volledig buiten de mogelijkheden van een hond, om aan honing te komen.

Ik denk ook, dat de "weldadigheden van honing" ver overtrokken worden. Vooral bij honden. Ik denk, dat melk meer goed doet, dan de honing. Melk brengt volgens het volksgeloof een beschermende laag op de maag. Een extra bescherming is honing! Maar dat is wel een mensen maag.

Als je last hebt van je maag, neem gerust een liter melk. vermengt met twee eetlepels honing, over de hele dag.

Wij mensen zijn omnivoren. Ik denk, dat carnivoren anders behandeld moeten worden. In elk geval in mijn ogen geen honing.
Het is een simpel feit dat het de keel verzacht als je veel moet hoesten, ook bij honden. Net als hoestdrankjes en andere siroopjes als bijv. thijmsiroop. Dus in dat opzicht werkt het gewoon, hoe onnatuurlijk dat ook zou zijn, ook voor een hond en dat zijn al die hoestdrankjes ook. In ieder geval bij mijn honden heeft het prima gewerkt over het algemeen.

Een hond die geen melk gewend is zou ik maar geen liters melk gaan geven als je er niet een paar dagen spuitpoep aan over wilt houden :80:
Hier krijgt ze hooguit een bodempje melk vermengt met wat honing voor het zoete voor de oprispingen, maar alleen als ze er daadwerkelijk last van heeft. Ja dat zou ook met suiker kunnen maar dat vind ik dan weer omslachtiger want het duurt veel langer voor de suiker gesmolten is en mijn hond vind nou eenmaal honing vele malen lekkerder, het gaat om het effect van het zoete in dát specifieke geval.

Ik snap het probleem niet zo hoor eigenlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Geef wel eens honing aan de hond na een zware trainingssessie als snelwerkende suiker.
Het gaat er in, als Gods woord in een ouderling.
nyckle
Zeer actief

Wat jij schrijft, ik ook niet. Ik zal mij honden dus ook nooit honig noch melk geven. Het hoort niet in hun systeem. Wat een ander doet? Tsja.

Ik zal het nooit aanbevelen. Ook al zit er een naam achter.
nyckle
Zeer actief

korthaar schreef:Geef wel eens honing aan de hond na een zware trainingssessie als snelwerkende suiker.
Ach ik zie het al korthaar. Dan gaan ze mollen. Aandacht genoeg gehad?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:Wat jij schrijft, ik ook niet. Ik zal mij honden dus ook nooit honig noch melk geven. Het hoort niet in hun systeem. Wat een ander doet? Tsja.

niemand zegt ook dat je het moet geven en/of aanbevelen, maar als iemand het vraagt dan geef ik mijn mening daar wel over aangezien ik daar goede resultaten mee heb gezien.

Een naam achter zitten? :denken: die snap ik niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nyckle
Zeer actief

Niet duidelijk? Geef en hond niet iets wat niet in hun systeem past.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat een gezeur over niks zeg. Ik geef mijn honden wel eens een stukje ontbijtkoek. Is ook niet natuurlijk, maar ze vinden het wel lekker :lol1: En ze poepen er goed van :pffff:

Geef je hond gewoon honing voor het lekkere en om de keel te smeren. Geen probleem :19:
nyckle
Zeer actief

Jion schreef:
nyckle schreef:Ik had je liever zien janken.
Het spijt me je te moeten teleurstellen. :lief:
Je stelt me teleur. Maar misschien is dit op dit moment. :roos:
nyckle
Zeer actief

lets have fun schreef:Wat een gezeur over niks zeg. Ik geef mijn honden wel eens een stukje ontbijtkoek. Is ook niet natuurlijk, maar ze vinden het wel lekker :lol1: En ze poepen er goed van :pffff:

Geef je hond gewoon honing voor het lekkere en om de keel te smeren. Geen probleem :19:
Eigenlijk heb je ook gelijk. Moet er een ander topic geopend worden? Wat is honing, en voer ik dat aan mijn honden? Of vreten mijn honden alles wat in hun onder hun neus houdt?

Is honing hondenvoer? Have fun.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

nyckle schreef:
lets have fun schreef:Wat een gezeur over niks zeg. Ik geef mijn honden wel eens een stukje ontbijtkoek. Is ook niet natuurlijk, maar ze vinden het wel lekker :lol1: En ze poepen er goed van :pffff:

Eigenlijk heb je ook gelijk. Moet er een ander topic geopend worden? Wat is honing, en voer ik dat aan mijn honden? Of vreten mijn honden alles wat in hun onder hun neus houdt?

Is honing hondenvoer? Have fun.
Je maakt er weer eens veel meer van dan het is. Mensen geven die honing vanwege de smerende werking. Niks meer en niks minder. Zo ingewikkeld als jij doet hoef je er helemaal niet over te doen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

nyckle schreef: Persoonlijk zal ik nooit honing verstekken aan een hond. Het valt volledig buiten de mogelijkheden van een hond, om aan honing te komen.
Er valt voor onze honden wel meer buiten hun mogelijkheden om te bemachtigen oa vers eten ,toch krijgen ze dat ook van ons.
Als ze ziek zijn dan valt het ook buiten hun mogelijkheden om zelf in de auto te stappen en naar de da te rijden of op andere wijze aan medicijnen te komen.
Ik vind je argument dus nogal een non-argument :denken:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik wil gewoon weten of het gezond is als ik door bv de huttenkasse of yoghurt een theelepel honing doet ..meer niet.
En waarom dit dan gezond is.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

nyckle schreef:Niet duidelijk? Geef en hond niet iets wat niet in hun systeem past.
Welk hondenvoer gebruik jij Nyckle?
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

nyckle schreef:Advies: als iemand geen verstand heeft van bijen, reageer dan niet!
Een advies voor jou.......als jij als imker een communicatiestoornis hebt, reageer dan niet naar je mede forumgebruikers. Gelukkig zijn er imkers die dat niveau wel weten te bereiken en normaal met mensen kunnen omgaan.

Ten eerste 'beweer' ik niets, maar geef enkel reactie op jouw vragen. Ten tweede vind ik jouw terugkoppel gehalte buiten alle proporties van fatsoen en ben je voor mij niets meer of minder een botte boer uit Jubbega. Ten derde wordt een natuurproduct als honing, ongeacht of dat Manuka of een inheemse honingsoort is, al sinds jaar en dag aan o.a. honden gegeven en zijn daar zeer zeker op diverse vlakken aanwijzingen voor dat honing ook voor honden gezond is.
http://drjeandoddspethealthresource.tum ... vdJHvl5Ojs
Jouw argument bewerkte melk aan honden voeren, is te zot voor woorden ter vergelijk.
Verder hoef ik met jou geen discussie over Manuka honing of wat dan ook. Ik heb mijn redenen om dat als medicinale honing in te zetten en zie er profijt van. Daarnaast beweer ik totaal niet dat inheemse honing geen waarde heeft. Verder zou ik jouw beweringen en insinuaties gestaafd willen zien met duidelijke 'bewijzen' dat Manuka Health (in dit geval) er een commercieel potje van maakt en op een oneerlijke manier en ten koste van de bijenstand bedrijf houdt. Manuka Health zegt er namelijk zeer bijenvriendelijke productiemethodes op na te houden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Goldendelicious schreef: Jouw argument bewerkte melk aan honden voeren, is te zot voor woorden ter vergelijk.
nyckle schreef:Wat jij schrijft, ik ook niet. Ik zal mij honden dus ook nooit honig noch melk geven. Het hoort niet in hun systeem. Wat een ander doet? Tsja.

Goldendelicious

dagmar88 schreef:
Goldendelicious schreef: Jouw argument bewerkte melk aan honden voeren, is te zot voor woorden ter vergelijk.

nyckle schreef: Ik denk ook, dat de "weldadigheden van honing" ver overtrokken worden. Vooral bij honden. Ik denk, dat melk meer goed doet, dan de honing. Melk brengt volgens het volksgeloof een beschermende laag op de maag. Een extra bescherming is honing! Maar dat is wel een mensen maag.
dagmar88
Zeer actief

:hmmm: bij mensen.
Goldendelicious

Geen idee hoe ik dit zinsverband moet interpreteren. Het staat er namelijk nogal dubbel.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

In de gezondheidszorg word er veel met honingzalf gewerkt, vooral bij decubitus of smetplekken. Ik vind het een prachtig product als ik zie wat het doet. Ook bij sommige wonden bij mijn honden heb ik het gebruikt. Ze hebben nog nooit last van hun keel gehad (denk ik) dus ze hebben het nog niet gegeten maar ik zou eerder met honing beginnen dan met antibiotica.
dagmar88
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Geen idee hoe ik dit zinsverband moet interpreteren. Het staat er namelijk nogal dubbel.
:ok: Probeer eens wat objectiefs.
Goldendelicious

Nee, dank je. Alle objectiviteit verloren bij deze TS. :W:
dagmar88
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Nee, dank je. Alle objectiviteit verloren bij deze TS. :W:

Fijn voor Pepie. Nyckle is niet de TS.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Goldendelicious schreef:Nee, dank je. Alle objectiviteit verloren bij deze TS. :W:
:O:
Ik heb een potje gekocht bij de tuinen :cheer:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

rose schreef:
nyckle schreef:Niet duidelijk? Geef en hond niet iets wat niet in hun systeem past.
Welk hondenvoer gebruik jij Nyckle?

Ik haal mijn vraag even op, ben reuze benieuwd namelijk :wink:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:
korthaar schreef:Geef wel eens honing aan de hond na een zware trainingssessie als snelwerkende suiker.
Ach ik zie het al korthaar. Dan gaan ze mollen. Aandacht genoeg gehad?
Da's niet grappig Nyckle.
Laat korthaar nou maar schuiven, die weet wel wat goed is voor z'n hond.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”