Ben zo'n drie kwartier bij de dierenarts geweest. Erg fijn dat ze alle tijd van de wereld nam.
Ze vond toen ze hem zag lopen zijn heupen niet helemaal mooi. Maar ja, hij heeft altijd ook een raar loopje als hij gespannen is. Dan loopt hij inderdaad wat raar achter. Dus dat vond ik zelf wel meevallen.
Da heeft hem helemaal nagekeken en alles bevoelt (heupen, ellebogen, poten, rug) en ze twijfelde wel over de heupen/achterpoten. Morris wil niet dat zijn achterpoten worden gestrekt. En hij is ontzettend sterk dus het koste haar heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen. Da was compleet buiten adem en Morris ging kwaad achter mijn benen staan
Dus besloten om foto's te maken. Zijn ellebogen zijn helemaal goed en hij heeft perfecte heupen! Geen ED en HD dus
In zijn rug was wel een raar plekje te zien bij zijn laatste lendenwervel. Daar was het wit waar het zwart moest zijn. Maar het kon ook zijn dat de darm vol ontlasting zit en net in de weg lag. Als die wervel de oorzaak is dan zou hij niet graag op de rug liggen en ook met in de auto springen ed klachten moeten laten zien. Hij ligt veel op de rug en ligt dan ook vreselijk heen en weer te wiebelen om maar aandacht te krijgen en kwispelt zijn achterlijf er bijna af dus lijkt het onwaarschijnlijk dat er met de rug iets niet goed is. Ook springt hij zonder problemen in de auto. Hij doet ook graag het 'mooi zit' kunstje (dus op zijn kont zitten met zijn voorpootjes omhoog) en dat zou dan vrij pijnlijk moeten zijn. Dus als het echt pijn doet zou hij dat waarschijnlijk liever niet doen.
Da durfde daarom wel bijna uit te sluiten dat het daar vandaan komt. Zou heel erg onwaarschijnlijk zijn in elk geval, maar als het wel zo is zou ik nu wel verschil moeten gaan merken als hij Rimadyl krijgt.
Da denkt dat hij met een van zijn rare bokkensprongen iets verrekt heeft. Het kan ook zijn dat zijn vage klachten door ernstigere dingen veroorzaakt worden (tja, het is toch een berner, het gros valt om door kanker
Heb nu voor twee weken Rimadyl meegekregen. Puur om te kijken of er iets verandert als hij daar een tijdje een lage dosering van krijgt. Is dat het geval dan is het verstandig om terug te komen en bloed af te nemen om toch verder te kijken. Dan heeft hij toch ergens iets wat niet hoort.
Morris vond het allemaal vooral erg spannend en heel erg stom en foto's maken ging dan ook niet zonder slag of stoot. Ze moesten niet denken dat hij gewoon zo even ging liggen. Dus het personeel hoeft daar niet meer naar de sportschool vanavond
Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik geen verschil ga merken met de Rimadyl en dat er verder geen vage klachten bij komen. Weet nu in elk geval dat hij geen HD en ED heeft en dat vind ik al erg belangrijk. Als ik weet dat hij geen pijn heeft kan hij rustig achter balletjes aan blijven rennen. Kan dan geen kwaad.
Mochten er wel meer rare dingen bijkomen dan zie ik wel weer verder. Maar voor nu ga ik er vanuit dat hij gewoon weer eens een te rare sprong heeft gemaakt en daarbij iets heeft verrekt. Dat hij daarom zijn poten niet wil strekken. En dat zijn rare loopje wat hij soms heeft toch echt alleen door spanning komt (of als hij héél nodig moet plassen, dan loopt hij ook zo raar
Dus nu ga ik heel erg hopen dat hij totaal geen verandering laat zien op de Rimadyl!
Dierenarts was erg gecharmeerd van Morris en vond het jammer dat ze ze niet meer zo zag. Met zijn heupen/ellebogen en zijn karakter vond ze hem een aanwinst voor het ras. Altijd leuk om te horen.

.