Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Ongelezen bericht door labje »

mmartinn schreef:
Heavy schreef:
mmartinn schreef:Natuurlijk heeft dat kind een trauma, een groot trauma denk ik zelfs.
Maar het kind gerust stellen door te benadrukken dat de honden dood zijn? Nee dat zou ik nooit doen.
Ik zou in een later stadium uitleggen dat hondjes niet kwaad zijn, maar dat er boemannen en vrouwen zijn die hun hondjes kwaad maken.
Ik zou niet teveel nadruk leggen op de hondjes, ik denk dat je de angst in de toekomst daarmee voed. (en die is nu al groot)
Natuurlijk dat kind heeft grote honden bovenop haar gehad en zijn tanden gevoeld en die ga jij vertellen dat hondjes niet kwaad zijn :80:
Je weet werkelijk niet waar je over praat , als jij je hond van een kind heb moeten aftrekken als jij dat kind in het ziekenhuis onder ogen moet komen als jij de ouders van dat kind onder ogen moet komen en moet zien dat het kind er lichamelijk en geestelijk onder lijd dan ga jij sprookjes vertellen
Laten we nou niet elkaar gaan vertellen dat de ander niet weet waar die over praat.
Dat vind ik altijd zo'n goedkope manier om je gelijk te halen.
Als het jou kind betreft vertel je maar gewoon wat jij wil vertellen, als het mijn kind zou zijn dan vertel ik mijn verhaal.
En ik ga angsten niet nog groter praten!
Laat dan het boeman verhaal ook maar achterwege, worden kinderen niet vrolijk van. :wink:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ja shit, daar heb je gelijk aan. Maar daar is nog geen angst voor he, dus maak het niet groter. :wink:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Heavy schreef:
mmartinn schreef:Ja shit, daar heb je gelijk aan. Maar daar is nog geen angst voor he, dus maak het niet groter. :wink:
Ik weet niet of jij de nieuwsberichten hierover hebt gelezen maar er word verteld dat het meisje inderdaad niet bang was voor honden.

Ze zat te eten met haar vriendin en de honden kwamen eraan, vriendin was wel bang en liep weg en werd niet achtervolgd door de honden( dus niks najagen op fiets of najagen van rennend kind)
Het meisje wilde de honden wegsturen en daarop kwamen ze of in ieder geval 1 hond in verweer die liet zich niet wegjagen en viel aan , ook mensen die het kind wilde helpen en politie werden aangevallen en gebeten.

Pas toen de politie met stroomstokken ging werken konden ze de honden terug naar de kennel jagen.
Dus het kind is aangevallen door een valse hond meer kan ik er niet van maken en ik denk niet dat ze ermee geholpen is om nu te gaan vertellen dat er mannen in haar dorp wonen die honden vals en gemeen maken en ze dan ook nog eens laten ontsnappen :roll:
Neenee, in later stadium. Zoals ik al zei.
Nu hoef je eerst niks te zeggen, vraagt ze er naar. Dan zou ik zeggen, over de honden hoef je je niet meer druk te maken. Dus niet: Ze zijn dood!!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wat ouders hun kind vertellen is aan de individuele ouders. Verschillende ouders en verschillende kinderen.
Iedereen doet op zo'n moment wat voor hem/haar het beste aanvoelt om met de situatie om te gaan.
Dan kan je wel in discussie gaan over wat 'beter' zou zijn, maar daar kom je niet uit. Gewoonweg omdat er geen 'beter' is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Stukje uit de krant van vandaag.

Hondenkweker speelt vergunning kwijt
Van onze redacteur, Marc Klifman

Het prototype van een 'broodfokker': iemand die honden kweekt, voor de woekerwinsten. Bij het dierenasiel in Sint-Truiden, waar nu al zijn honden worden verzorgd, kunnen ze niets goeds zeggen over kennelhouder Mathieu M.

Afbeelding
Enkele van de in beslag genomen honden, die volgens het dierenasiel vol vlooien zitten. Foto: Yorick Jansens

Natuurlijk had hij nooit verwacht dat elf van zijn honden zouden ontsnappen en een elfjarig meisje zouden bijten. Maar hondenkweker Mathieu M. (61) uit Riemst vindt dat hij nu te veel als schuldige wordt aangezien. De man trok zich gisteren terug in zijn huis. Zonder zijn honden, die maandag allemaal in beslag werden genomen. 'Er worden veel leugens over mij verteld', zegt hij. 'Ik ben ook een slachtoffer.'

Mathieu M. voert aan dat hij een erkende hondenkweker is, die een vergunning van de FOD Volksgezondheid op zak heeft. In 2008 kwam hij niettemin in opspraak toen meer dan veertig verwaarloosde honden bij hem in beslag werden genomen. 'Dat is zes jaar geleden', reageert de fokker kwaad.

Hoewel hij tussen 2010 en 2012 diverse controles kreeg van Dierenwelzijn, lijkt de hondenkweker het voorbije jaar te zijn hervallen in zijn oude manier van werken. Bij het dierenasiel van Sint-Truiden, dat nu voor zijn 31 in beslag genomen honden zorgt, kunnen ze geen goed woordt over de man kwijt. Alle dieren verkeren in erbarmelijk gezondheid.

'De honden zitten vol met vlooien', zegt Didier Sauwens van het dierenasiel. 'De meeste honden hebben ook veel te lange nagels. Dat komt omdat ze hun kooi nooit mochten verlaten. Toen we daar binnen gingen, hing er een sterke urinegeur. De omstandigheden waren erbarmelijk. Geen wonder dat de honden onder het schurft zitten. Laat staan dat die beesten zich ooit sociaal konden ontwikkelen.'

Bij het dierenasiel kennen ze Mathieu M. al jaren. 'Het prototype van een broodfokker', noemen ze hem. Iemand die in erbarmelijke omstandigheden honden kweekt, om woekerwinsten te maken. 'Dit is wraakroepend', zegt Sauwens. 'We proberen het beste te doen voor zijn honden. Met een veearts en een gedragstherapeut hebben we goede hoop dat de dieren later misschien naar een gewone opvang kunnen. Maar deze man mag nooit meer honden kweken.'

De FOD Volksgezondheid, die verantwoordelijk is voor Dierenwelzijn, kondigde gisteren maatregelen aan. 'Nu al staat vast dat de hondenkweker zo goed als zeker voor altijd zijn fokvergunning verliest', zegt woordvoerder Jan Eyckmans. Volgens Volksgezondheid ligt het knelpunt bij fokkers of hondenkwekers die de regels aan hun laars lappen. En dat is de voorbije jaren almaar erger geworden. 'Vorig jaar werden nog vijf vergunningen ingetrokken', zegt Eyckmans. 'De kwekers kregen zware boetes.'

Ons land heeft 881 erkende fokkers, van wie 150 in de provincie Limburg. Vorig jaar alleen al werden 156.780 honden verkocht. 'De vraag naar honden is enorm, waardoor de hondenkwekerij een sector geworden is waar veel geld te verdienen valt. Maar zoals overal waar veel geld zit, krijg je met malafide mensen te maken die alleen oog voor de centen hebben. We doen er alles aan om die figuren uit de sector te plukken, maar eenvoudig is dat niet.'

Bron: De Standaard 5 februari 2014
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Honden zijn nu twee keer gestrafd. Eerst met een rotleven, en nu door af te maken. Zelfs als ze niet eens meegedaan hebben met bijten.
Van mij hadden ze die vent mogen afmaken. Dat was eerlijker geweest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

iones schreef:Honden zijn nu twee keer gestrafd. Eerst met een rotleven, en nu door af te maken. Zelfs als ze niet eens meegedaan hebben met bijten.
Van mij hadden ze die vent mogen afmaken. Dat was eerlijker geweest.
Je kan het ook anders bekijken. Die honden zijn niet 2 keer bestraft, ze zijn uit hun lijden verlost. Maar triest vind ik het allemaal wel. Die honden hadden nog geleefd als iemand zijn/haar verantwoordelijkheid op zich had genomen.

Oog om oog, tand om tand, vind ik niet zo'n goed uitgangspunt. Maar niet dat ik ook maar één goed woord over heb voor die hondenpooier. Ik hoop ook echt dat die goed in zijn portemonnee gepakt wordt, want dat lijkt mij de grootste straf voor zo'n ´kweker`.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe zit dat dan in Belgie.? Wat ik zo hoor werkt het hele systeem en wetten wel dit soort dingen in de hand lijkt mij.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bouvierpoedel schreef:Hoe zit dat dan in Belgie.? Wat ik zo hoor werkt het hele systeem en wetten wel dit soort dingen in de hand lijkt mij.?
dat wordt ook in de hand gewerkt. De wetten worden gemaakt naar de handelszaken toe.
Die brengen immers de overheid ook geldt op.

Ik was er onlangs bij, bij de protestmars. 1000den mens kwamen op straat om te betogen. En kijk wat het opgeleverd heeft.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Honden 'kweker', ieuw.. Kweken doe je met komkommers.
Of is het een taal verschil? Ik vind het een rot term..
maart
Zeer actief

Melody schreef:Honden 'kweker', ieuw.. Kweken doe je met komkommers.
Of is het een taal verschil? Ik vind het een rot term..
wij kweken alles
mmartinn
Zeer actief

Hoevaak ik het ook hoor. Het klinkt zot vind ik.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

mmartinn schreef:Hoevaak ik het ook hoor. Het klinkt zot vind ik.

Vind ik ook
En ik heb er al eens een complete rel over gehad met een Sharpei fukker...
Ik vond het al een flut kennel omdat ze puur op blauw fokten, maar toen ik ze ook nog zag adverteren op een Belgische site
met het woord 'kweker' was ik er helemaal klaar mee.
Goss...
Ik mocht geen vraagtekens zetten bij haar wijze van fokken etc DUS werd mevrouw de fokster door een pupkoper ingelicht over het topic, mevrouw melde zich aan en kreeg accuut een aanval van hondsdolheid of zo :80:
Die stond er vervolgens, tot in lengte van dagen te vinden op internet, mooi op zeg!
Als mensen nu op haar kennel zoeken en wat scorllen vinden ze dat betreffende topic waarin ik kritische kantekeningen plaats en zij vervolgens komt schuimbekken en krijsen dat ik jaloers ben en de kift heb en blah blah
Mens had zich nog geen 3 seconden verdiept in wie ik nou was en dacht dat ik een fokker was of zo...
Ze ging in elk geval af als een gie-htt-ter
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Maar tegenwoordig wordt er in Vlaanderen veel weed gefokt op afgelegen boerderijen die bewaakt worden met gekweekte honden zoals bekend van het bijtincident in Diest.
Hoe ze het klaar krijgen weet ik ook niet. In kweekbakjes met een overdosis stekpoeder om de agressie te bevorderen misschien.
Maar het zijn en blijven hele lieve mensen die Belgen, ik kom er graag.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
maart
Zeer actief

er wordt denk ik zomaar al langer dan tegenwoordig weed gekweekt. Alleen pas tegenwoordig hebben ze besloten er ook tv inkomens uit te halen :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

Ik weet niet of ik Belgen lief vind, ze zijn altijd zo gereserveerd. Mijn vriendin heeft in Brussel gewerkt, en kon er ook niet altijd hoogte van krijgen.
Misschien zijn ze wel heel lief, kinky vind ik ze wel. :wink: (vakantie ervaringen)
En ze zijn misschien ook wel een beetje slimmer dan hier in Nederland, de werknemers laten niet zo over zich heen lopen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

mmartinn schreef:Ik weet niet of ik Belgen lief vind, ze zijn altijd zo gereserveerd. Mijn vriendin heeft in Brussel gewerkt, en kon er ook niet altijd hoogte van krijgen.
Misschien zijn ze wel heel lief, kinky vind ik ze wel. :wink: (vakantie ervaringen)
En ze zijn misschien ook wel een beetje slimmer dan hier in Nederland, de werknemers laten niet zo over zich heen lopen.
Sssst, mijn vriend vind Belgische accenten zo sexy, als hij ook nog hoort dat ze kinky zijn ruilt hij me zo in :LOL:
mmartinn
Zeer actief

Gollum schreef:
mmartinn schreef:Ik weet niet of ik Belgen lief vind, ze zijn altijd zo gereserveerd. Mijn vriendin heeft in Brussel gewerkt, en kon er ook niet altijd hoogte van krijgen.
Sssst, mijn vriend vind Belgische accenten zo sexy, als hij ook nog hoort dat ze kinky zijn ruilt hij me zo in :LOL:
Haha, nou ja! Daar kun je natuurlijk wat aan doen :zweep: :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Gollum schreef:
zal ik je wat taalles geven :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wow dit topic maakt een twist :hmmm:

:F:
Gollum
Zeer actief

maart schreef:
Gollum schreef:
Ja graag! Alle accenten die ik probeer klinken te Turks/Marrokkaans :LOL:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lynnepien schreef:Stukje uit de krant van vandaag.

Hondenkweker speelt vergunning kwijt
Van onze redacteur, Marc Klifman

Het prototype van een 'broodfokker': iemand die honden kweekt, voor de woekerwinsten. Bij het dierenasiel in Sint-Truiden, waar nu al zijn honden worden verzorgd, kunnen ze niets goeds zeggen over kennelhouder Mathieu M.

knip
Bron: De Standaard 5 februari 2014

Niet dat ik wél iets goeds over die kweker te melden heb, maar het asiel in Sint-Truiden heeft wel voortdurend een flink aanbod van afgedankte broodfokhonden. Ik ken het asiel verder niet, ik vind de teksten bij de honden altijd wel getuigen van aandacht en ik vind zeker ook dat ex-broodfokhonden de rest van hun leven een gouden mandje verdienen, maar ik vind het toch een beetje een onprettige bijsmaak hebben. Net alsof het asiel een graantje meepikt van de broodfok én de broodfokker een elegante manier biedt om van zijn 'overschot' af te komen.
mmartinn
Zeer actief

Gollum schreef:
maart schreef:
Gollum schreef:
Dat kan ook heel handig zijn zo hier en daar! Zo loop ik vaak door de Lidl heen, lekker Turks accentje, prachtig als je die oude Turkse mannetjes dan ziet kijken.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

maart schreef:
Gollum schreef:
Pas maar op je weet maar nooit wat die kwekers in Vlaanderen allemaal doen.
Hier was er weer een overijverig met zijn snoeischaar aan het werk geweest.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... gina.dhtml
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
maart
Zeer actief

Gollum schreef:
maart schreef:
Gollum schreef:
les 1. Honden fok je niet, die kweek je :F:
Gollum
Zeer actief

maart schreef:
Gollum schreef:
maart schreef:
Gollum schreef:
Ja en ik weet ook al dat je niet kweekt met je vriend maar dat je poept met je vriend :LOL:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

maart schreef:
Gollum schreef:
Ja en ik weet ook al dat je niet kweekt met je vriend maar dat je poept met je vriend :LOL:
:LOL:
Ik wilde al reageren, les2: poepen doe je in bed.
mmartinn
Zeer actief

Gollum schreef:
maart schreef:
Gollum schreef:
maart schreef:
Nee dat is levrette!

Oh nee wacht dat hoort bij een andere uitspraak!
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Gollum schreef:
maart schreef:
Gollum schreef:
maart schreef:
Ja en ik weet ook al dat je niet kweekt met je vriend maar dat je poept met je vriend :LOL:[/quote]

Poepen is in Belgie echt een volkssport geworden. Er wordt wat op los gepoept, gezellig met zijn tweetjes.
Zelfs de Schout van Aalst poepte het in het openbaar.
Gollum
Zeer actief

mmartinn schreef:
Nee dat is levrette!
Die moest ik even opzoeken, ik zal hem onthouden! Allez popje zullen wij vanavond levretten?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”