Als zij met de paarden bezig is, wat moet de hond dan doen? Is die dan zonder toezicht een beetje aan het rondscharrelen?Crista schreef: - Dagelijks mee naar stal (vriendin heeft paarden), soms wel voor een hele dag
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vriendelijk, actief en makkelijk hondenras?
Moderator: moderatorteam
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Re: Vriendelijk, actief en makkelijk hondenras?

-
- Zeer actief
Leuke Golden 

- Bink2009
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Boxer teef? De reuen die ik heb gekend waren patsers en een paar konden niet met alle honden maar de teven die ik heb gekend waren alleman vriendjes. Hoe ik ze ken; leergierig en goed trainbaar, grappig, buiten lekker actief en binnen rustig.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Border Collie.
Ken er zat die continue meegaan bij de paarden.
Maar ken er ook andere die de paarden drijven. Moet je misschien wat geluk mee hebben
Maar ken er ook andere die de paarden drijven. Moet je misschien wat geluk mee hebben

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mensen niet expliciet de wens hebben om er mee te sporten of op een andere manier geestelijke uitdaging te bieden zou ik geen border aanraden. Het kan misschien wel, maar ik denk dat je genoeg andere rassen hebt die je dan gelukkiger maakt.bandolero schreef:Border Collie.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
Whats new?Tara schreef:[, en ze hebben doorgaans erg de neiging om hun eigen vertier te gaan zoeken als de baas niet met ze bezig is of niet genoeg mentale uitdaging biedt.
Ik had van jou toch wel iets meer objectiviteit verwacht eerlijk gezegd.
Ganz normal, wanneer de ene de relatie niet onderhoudt, de andere gaat lopen.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een Shiloh is te groot denk ik. Qua vacht hoeft het geen probleem te zijn, dan kunnen ze voor een korthaar gaan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Wat wonderlijk om iemand die een hondenras zonder al te veel jachtpassie zoekt, een staande hond aan te raden 

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Er zitten zowel bij de reuen als teven wat pittigere exemplaren tussen maar over het algemeen gaan ze wel goed met andere honden om.Bink2009 schreef:Boxer teef? De reuen die ik heb gekend waren patsers en een paar konden niet met alle honden maar de teven die ik heb gekend waren alleman vriendjes. Hoe ik ze ken; leergierig en goed trainbaar, grappig, buiten lekker actief en binnen rustig.
Er lopen hier in de buurt, naast mijn boxerteef, nog een paar boxers, ook volwassen reuen, die goed los kunnen in het bos met de verschillende honden die er lopen.
Actief, waaks indien nodig maar niet te blafferig en kindvriendelijk past ook wel qua karakteromschrijving, koppig ook

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat denk jij?sypke schreef:Als zij met de paarden bezig is, wat moet de hond dan doen? Is die dan zonder toezicht een beetje aan het rondscharrelen?Crista schreef: - Dagelijks mee naar stal (vriendin heeft paarden), soms wel voor een hele dag

Ik zou voor een schnauzer of zo gaan. Die kan dan fijn ratten vangen en zo, als zij bj die paarden is. Dan heeft ie lol en maakt ie zich nog nuttig ook.
Gemiddeld gaan honden anders ongewenst rotzooien.
- annemick
- Zeer actief
Bij het hondenbosje waar ik altijd kom is aangrenzend een kleine manege waar de toen jarenlang bijna dagelijks aanwezige honden, een boxerreu en duitse herderreu, in het bos en op het hondenveld kwamen scharrelen (zonder ruzies tenminste zelf nooit meegemaakt) of met de paarden meegingen uit rijden. Kan dus ookMarjoleine schreef:Wat denk jij?sypke schreef:Als zij met de paarden bezig is, wat moet de hond dan doen? Is die dan zonder toezicht een beetje aan het rondscharrelen?Crista schreef: - Dagelijks mee naar stal (vriendin heeft paarden), soms wel voor een hele dag
Ik zou voor een schnauzer of zo gaan. Die kan dan fijn ratten vangen en zo, als zij bj die paarden is. Dan heeft ie lol en maakt ie zich nog nuttig ook.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik hoef het met pom alvast niet te doen, die gaat echt niet lekker even een uurtje zichzelf vermaken..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Welsh Springer Spaniel. Vereniging beroept zich op geen onderscheid werkxshowlijn. Mijn ervaring weinig werk- dus weinig jachtpassie t.o.v. bv. Cockers, Engelse Springers.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Of een Sidney (kruising cairn terriër, jack hussel)Marjoleine schreef:Wat denk jij?sypke schreef:Als zij met de paarden bezig is, wat moet de hond dan doen? Is die dan zonder toezicht een beetje aan het rondscharrelen?Crista schreef: - Dagelijks mee naar stal (vriendin heeft paarden), soms wel voor een hele dag

Een jachthond aanraden voor op een stal, vind ik ook wat gewaagd hoor (hoewel Sid in het bos ook graag zou jagen, maar dat is toch meer een rattenjager)

- Bink2009
- Zeer actief
Dat koppige herken ik dan weer niet heel erg maar de rest wel jaannemick schreef:Er zitten zowel bij de reuen als teven wat pittigere exemplaren tussen maar over het algemeen gaan ze wel goed met andere honden om.Bink2009 schreef:Boxer teef? De reuen die ik heb gekend waren patsers en een paar konden niet met alle honden maar de teven die ik heb gekend waren alleman vriendjes. Hoe ik ze ken; leergierig en goed trainbaar, grappig, buiten lekker actief en binnen rustig.
Er lopen hier in de buurt, naast mijn boxerteef, nog een paar boxers, ook volwassen reuen, die goed los kunnen in het bos met de verschillende honden die er lopen.
Actief, waaks indien nodig maar niet te blafferig en kindvriendelijk past ook wel qua karakteromschrijving, koppig ook

Wat ik ook een plus vind is dat ze zichzelf prima vermaken met rondlopen of ergens rustig liggen waar ze de boel in de gaten houden, mijn pa had vroeger een reu als erfbewaker en mijn ex-collega had haar teef mee naar kantoor en van beide had je nooit last ondanks dat er veel volk komt, prima ras voor bij de paarden vind ik.
Bouvier hadden wij vroeger ook en mijn opa heeft dit ras altijd op zijn boerderij met paarden gehad, op het laatst ook met kinderfeestjes, heerlijk ras maar vacht is misschien weer te langharig als is het met regelmatig trimmen goed te doen, lijken qua karakter op de boxer maar zijn wat rustiger en minder clown. Misschien ook een ras om over na te denken?
Floor en Rufus zouden zich kostelijk vermaken denk iksbientje schreef:ik hoef het met pom alvast niet te doen, die gaat echt niet lekker even een uurtje zichzelf vermaken..

Maar niet met dingen die wij kunnen waarderen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat bedoelde ik idd jalets have fun schreef:Floor en Rufus zouden zich kostelijk vermaken denk iksbientje schreef:ik hoef het met pom alvast niet te doen, die gaat echt niet lekker even een uurtje zichzelf vermaken..![]()
Maar niet met dingen die wij kunnen waarderen

- Debster1982
- Actief
- Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Een Amerikaanse Haarloze Terrier. Geen vachtverzorging. Makkelijk schoon te maken als ze bij de paarden hebben gelopen. Kunnen op de stal ongedierte vangen. Hebben jachtdrift, maar niet bizar veel. Zijn actief als ze dat moeten zijn, maar kunnen ook goed alleen zijn en een dagje minder actief.
- annemick
- Zeer actief
Grappig wij hebben een boxer en bouvier, twee reuen, samen gehad vroeger. Helaas kon onze bouvier en ook die erna (halfbroertjes) nadat de boxer van ouderdom overleed, niet goed met andere honden, al ken ik nu een boef die prima is met andere honden.Bink2009 schreef:Dat koppige herken ik dan weer niet heel erg maar de rest wel jaannemick schreef:Er zitten zowel bij de reuen als teven wat pittigere exemplaren tussen maar over het algemeen gaan ze wel goed met andere honden om.Bink2009 schreef:Boxer teef? De reuen die ik heb gekend waren patsers en een paar konden niet met alle honden maar de teven die ik heb gekend waren alleman vriendjes. Hoe ik ze ken; leergierig en goed trainbaar, grappig, buiten lekker actief en binnen rustig.
Actief, waaks indien nodig maar niet te blafferig en kindvriendelijk past ook wel qua karakteromschrijving, koppig ook![]()
Wat ik ook een plus vind is dat ze zichzelf prima vermaken met rondlopen of ergens rustig liggen waar ze de boel in de gaten houden, mijn pa had vroeger een reu als erfbewaker en mijn ex-collega had haar teef mee naar kantoor en van beide had je nooit last ondanks dat er veel volk komt, prima ras voor bij de paarden vind ik.
Bouvier hadden wij vroeger ook en mijn opa heeft dit ras altijd op zijn boerderij met paarden gehad, op het laatst ook met kinderfeestjes, heerlijk ras maar vacht is misschien weer te langharig als is het met regelmatig trimmen goed te doen, lijken qua karakter op de boxer maar zijn wat rustiger en minder clown. Misschien ook een ras om over na te denken?
De vacht van de bouvier, als die regelmatig wordt getrimd, vond ik wel een stuk makkelijker te borstelen dan b.v. die van een cocker spaniel die ik weleens te logeren heb.
Het "koppige" van de boxer heeft vaak te maken met het leuk vinden om iets te doen en niet zomaar om de baas te plezieren, maar gelukkig vinden ze heel veel dingen leuk

- Debster1982
- Actief
- Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Vriendelijk, actief en makkelijk hondenras?
Trek je hem een trui aan..... Of je neemt de behaarde variant....Tara schreef:Meen je dat nou serieus? Enig idee hoe koud die stallen 's winters zijn? Daar zou een haarloze hond wel het laatste zijn dat ik daar zou willen laten rondscharrelen.Debster1982 schreef:Een Amerikaanse Haarloze Terrier. Geen vachtverzorging. Makkelijk schoon te maken als ze bij de paarden hebben gelopen. Kunnen op de stal ongedierte vangen. Hebben jachtdrift, maar niet bizar veel. Zijn actief als ze dat moeten zijn, maar kunnen ook goed alleen zijn en een dagje minder actief.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een Rat terrier dus.Debster1982 schreef:Trek je hem een trui aan..... Of je neemt de behaarde variant....Tara schreef:Meen je dat nou serieus? Enig idee hoe koud die stallen 's winters zijn? Daar zou een haarloze hond wel het laatste zijn dat ik daar zou willen laten rondscharrelen.Debster1982 schreef:Een Amerikaanse Haarloze Terrier. Geen vachtverzorging. Makkelijk schoon te maken als ze bij de paarden hebben gelopen. Kunnen op de stal ongedierte vangen. Hebben jachtdrift, maar niet bizar veel. Zijn actief als ze dat moeten zijn, maar kunnen ook goed alleen zijn en een dagje minder actief.
Om kort te gaan: een terrier of schnauzer. Die zijn hier namelijk voor gefokt.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat je tussen alle beschikbare herplaatsers eerder een gezellige, sociale, niet-jagende kortharige hond vindt dan wanneer je naar rassen gaat kijken. Dus wat mij betreft heeft Thom wel een punt.M@scha schreef:thom schreef:Een leuke herplaatser.
ja want een herplaatser voldoet aan alle voorwaarden
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Of ze happen in vreemde honden en vreemde mensen.Nanna schreef:Ja, die lopen hier ook. Als ik ze zie zijn ze achter de reeën aan aan het hollenkorthaar schreef:Vizsla uit showlijnen.Gollum schreef:Tja dan zijn er nog steeds jachthonden met dezelfde will to please maar met wat minder jachtinstinct.
Sorry, maar ik heb heel slechte ervaringen met vizsla's. Ik vind het hele mooie honden, dat wel, maar verre van gezellig.
-
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Een Rat terrier dus.Debster1982 schreef:Trek je hem een trui aan..... Of je neemt de behaarde variant....Tara schreef:Meen je dat nou serieus? Enig idee hoe koud die stallen 's winters zijn? Daar zou een haarloze hond wel het laatste zijn dat ik daar zou willen laten rondscharrelen.Debster1982 schreef:Een Amerikaanse Haarloze Terrier. Geen vachtverzorging. Makkelijk schoon te maken als ze bij de paarden hebben gelopen. Kunnen op de stal ongedierte vangen. Hebben jachtdrift, maar niet bizar veel. Zijn actief als ze dat moeten zijn, maar kunnen ook goed alleen zijn en een dagje minder actief.
Een Staande Hond vermaakt zich ook wel in de stal, als er ratten zitten.
Zeker DSK / DSD.
-
- Zeer actief
Ik kijk hier echt van op.Hanneke2 schreef:Of ze happen in vreemde honden en vreemde mensen.Nanna schreef:Ja, die lopen hier ook. Als ik ze zie zijn ze achter de reeën aan aan het hollenkorthaar schreef:Vizsla uit showlijnen.Gollum schreef:Tja dan zijn er nog steeds jachthonden met dezelfde will to please maar met wat minder jachtinstinct.
Sorry, maar ik heb heel slechte ervaringen met vizsla's. Ik vind het hele mooie honden, dat wel, maar verre van gezellig.
De ruwhaar ken ik niet voldoende, maar de Vizsla kortharen toch als heel sociaal.
- Hanneke2
- Zeer actief
Er zit hier een fokker in de buurt, dus misschien dat alles wat ik aan korthaarvizsla's tegenkom daar vandaan komt, en ik kom er veel tegen. En het merendeel is chagrijnig en afstandelijk, en af en toe happerig (een keer zelfs zonder enige aanleiding in de kuit van een bevriende hondenbaas, met bloed). Ik ken wel een redelijk sociale ruwhaar, en we zijn ooit een paar keer een jong kortharig reutje tegengekomen wat wel heel leuk was, maar in het algemeen zou het mijn ras echt niet zijn.korthaar schreef:Ik kijk hier echt van op.Hanneke2 schreef:Of ze happen in vreemde honden en vreemde mensen.Nanna schreef:Ja, die lopen hier ook. Als ik ze zie zijn ze achter de reeën aan aan het hollenkorthaar schreef:
Vizsla uit showlijnen.
De ruwhaar ken ik niet voldoende, maar de Vizsla kortharen toch als heel sociaal.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Bedankt voor alle tips en info
Geen idee wat het uiteindelijk gaat worden, maar ik heb haar een link gestuurd naar dit topic zodat ze jullie reacties kan lezen!

Geen idee wat het uiteindelijk gaat worden, maar ik heb haar een link gestuurd naar dit topic zodat ze jullie reacties kan lezen!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Met een jonge Gol had ik dat ook niet hoeven doen maar als ik dat nu zou proberen gaat Gol lekker ergens in het zonnetje liggen kijken.sbientje schreef:ik hoef het met pom alvast niet te doen, die gaat echt niet lekker even een uurtje zichzelf vermaken..
Wij hadden op onze stal altijd Bouviers lopen. Ging heel goed. Vriendelijk met andere honden en mensen, vrij baasgericht en sportief genoeg om mee op pad te gaan.
Als de baas aan het rijden was scharrelden ze om de bak heen of lagen in de hoek.
Het is ook oefenen natuurlijk.
Manu kwam met 8 weken al op stal en legde ik aan de lange lijn. En nu nog, als er een paard dichtbij komt gaat hij liggen.
Al zou ik echt niet voor een Husky gaan in jouw geval. Die gaat op ontdekkingsreis als hij de kans krijgt.
Als de baas aan het rijden was scharrelden ze om de bak heen of lagen in de hoek.
Het is ook oefenen natuurlijk.
Manu kwam met 8 weken al op stal en legde ik aan de lange lijn. En nu nog, als er een paard dichtbij komt gaat hij liggen.
Al zou ik echt niet voor een Husky gaan in jouw geval. Die gaat op ontdekkingsreis als hij de kans krijgt.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Dit dusMarjoleine schreef:Een Rat terrier dus.Debster1982 schreef:Trek je hem een trui aan..... Of je neemt de behaarde variant....Tara schreef:Meen je dat nou serieus? Enig idee hoe koud die stallen 's winters zijn? Daar zou een haarloze hond wel het laatste zijn dat ik daar zou willen laten rondscharrelen.Debster1982 schreef:Een Amerikaanse Haarloze Terrier. Geen vachtverzorging. Makkelijk schoon te maken als ze bij de paarden hebben gelopen. Kunnen op de stal ongedierte vangen. Hebben jachtdrift, maar niet bizar veel. Zijn actief als ze dat moeten zijn, maar kunnen ook goed alleen zijn en een dagje minder actief.