Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders
Wat er hier in de krant stond vandaag: meisjes waren aan het picknicken, toen er 2 of 3 bouviers aan kwamen lopen, meisje 1 is bang voor honden en is meteen weggerend en op een hek geklommen, de andere honden waren toen nog wat verder weg. Meisje 2 was niet bang voor honden en heeft geprobeerd ze weg te sturen, waarop ze gebeten werd en viel en daarop reageerden de andere honden.
Lijkt mij ook een typisch staaltje ganging-up, waarbij waarschijnlijk 1 of 2 honden daadwerkelijk agressief waren en de rest zich er met veel kabaal mee bemoeide.
Afmaken, ik weet het niet, de aanstichter(s) wel, uiteindelijk zijn de verwondingen niet misselijk. Alle 11 is misschien wat drastisch, maar ik vind het wel te begrijpen.
En ja, uiteraard is de eigenaar van de honden hier de hoofdschuldige, zoals vrijwel altijd bij incidenten met honden, als eigenaar hoor je te weten wat je in huis hebt en daarnaar te handelen.
Lijkt mij ook een typisch staaltje ganging-up, waarbij waarschijnlijk 1 of 2 honden daadwerkelijk agressief waren en de rest zich er met veel kabaal mee bemoeide.
Afmaken, ik weet het niet, de aanstichter(s) wel, uiteindelijk zijn de verwondingen niet misselijk. Alle 11 is misschien wat drastisch, maar ik vind het wel te begrijpen.
En ja, uiteraard is de eigenaar van de honden hier de hoofdschuldige, zoals vrijwel altijd bij incidenten met honden, als eigenaar hoor je te weten wat je in huis hebt en daarnaar te handelen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat kan, ik vind het wel relevant of een hond gestoord is of niet voordat er de spuit ingaat.lieke schreef:Caro. schreef:En toch vind ik dat wat anders dan een groep van 11 honden die opgesloten zitten en slecht behandeld worden.Nanna schreef:Ik hou helemaal niet van de kinderen van een ander. Maar ik vind wel dat ik er een verantwoordelijkheid naar heb. En als ik honden heb die laten zien er de poot niet voor om te draaien om op zo'n langsfietsend kind te klappen dan gaan ze hetzelfde uur nog naar de dierenarts voor de finalespuit. Omdat de veiligheid van dat kind boven die van mijn honden staat.gonnie schreef: Die honden hebben een kind aangevallen dus het was gewoon nodig dat die honden afgemaakt werden.
Als mijn honden met zijn drieën een kind aanvallen breng ik ze zelf gelijk naar de dierenarts hoeveel ik ook van ze hou. Ik hou namelijk nog meer van kinderen, zelfs al zijn dat kinderen van een ander.
Het is een 'ganging up' geweest natuurlijk en iedere hond kan daar gevoelig voor zijn. Als een individuele hond een kind op die manier aanvalt,
vind ik dat heel wat kwalijker hondengedrag dan dat er 11 dit doen. Dat is het hele fenomeen ganging up en het betekent in mijn ogen zeker
niet dat het gestoorde honden zijn, hooguit degene die het zootje in beweging zet.
Maar goed, dat is vanuit hondenoogpunt bekeken. Vanuit de kant van het meisje wat is aangevallen, is het natuurlijk vreselijk en ik kan
me voorstellen dat vanuit de familie zeker de eis is van inslapen.
Ik vind het alleen geen zekerheid dat deze honden stuk voor stuk gestoord waren.
Ik zou het niet eens belangrijk vinden of de honden gestoord zijn of niet. Zoals ik al eerder schreef, vind ik de beweegredenen irrelevant. Wat ik relevant vind, is dat er een kind van de fiets is getrokken en zwaar verwond is.
Honden die dergelijk gedrag vertonen horen m.i. ingeslapen te worden. Niet als straf maar uit het oogpunt van veiligheid. Ik snap dus die hele discussie niet zo. Als één van mijn honden zoiets zou flikken zou ik ze hoogstpersoonlijk binnen het uur bij de da afleveren voor de roze spuit.
Een éénling die dit doet, vind ik een compleet ander verhaal dan een hele groep honden die zwaar verwaarloosd zijn en ontsnapt uit een schuur.
Ik zie het wel degelijk als straf en als 'wat moeten we anders', want of de veiligheid hiermee echt in het geding is als de honden los van elkaar
leven, dat vraag ik me dus wel heel erg af.
Overigens snap ik helemaal het punt dat door andere genoemd wordt: wie wil zo'n hond nog en wat ga je zeggen tegen nieuwe eigenaars?
Daar zie ik ook geen oplossing in inderdaad en daarom is het wellicht het beste dat de honden afgemaakt zijn, maar daar zie ik puur de reden
voor dat er geen toekomst waarschijnlijk is voor deze honden, niet omdat ze individueel gevaarlijke honden zijn.
Jaren geleden hadden we een wandeling van het forum in Soesterduinen en daar gebeurde een incidentje tussen 2 honden en al onze lieve
schattige hondjes (behalve mijn Kaya want die greep ik meteen omdat ze nog bij me stond en wellicht nog 1 of 2 uitzonderingen ) doken er
bovenop. Met z'n allen, jawel onze hondjes, bovenop die andere. Waarom? ze hadden ongetwijfeld geen flauw idee, maar dat is dus het
'ganging up' effect... bijna alle honden doen dit als ze de kans krijgen.
Al onze hondjes gingen als schattige individuen weer heerlijk meer naar huis met de baasjes (en de hond die was aangevallen kon naar
de dierenarts overigens).
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Hondenkweker verliest fokvergunning
De hondenkwekerij uit Riemst, waar zondag elf honden ontsnapten en een meisje zwaar toetakelden, zal bijna zeker de erkenning van de federale overheid verliezen.
'Ook in de toekomst lijkt het weinig waarschijnlijk dat deze eigenaars nog honden zullen mogen fokken', zegt Jan Eyckmans, woordvoerder van de FOD Volksgezondheid, waaronder ook dierenwelzijn ressorteert.
De kwekerij in Riemst werd onmiddellijk na het incident om veiligheidsredenen gesloten door burgemeester Mark Vos. 'Hij heeft erg snel en correct gereageerd', zegt Jan Eyckmans. 'Op basis van de informatie uit het dossier en de vaststellingen ter plaatse, zullen we nu moeten oordelen over de erkenning van deze kwekerij. Wij oordelen op basis van het dierenwelzijn. Er zijn heel wat aanwijzingen dat de huidige toestand in het bedrijf niet overeenstemt met de voorwaarden in de vergunning. De kans is dan ook zeer groot, zeg maar bijna 100 procent, dat we de erkenning zullen intrekken.'
Dat wil niet zeggen dat de kweker geen dieren meer mag houden. 'Zo’n verbod kan alleen door een rechtbank worden uitgesproken', aldus Eyckmans. 'Wat niet wegneemt dat wij een rechter hiertoe kunnen verzoeken.' De woordvoerder voegt er aan toe dat de kweker niet veel kans zou maken mocht hij later een nieuwe vergunning willen aanvragen. 'Dan gaan de elementen uit het verleden meespelen.'
De toestand van het meisje dat werd gebeten is overigens stabiel. 'De wonden moeten nu langzaam kunnen genezen', aldus de woordvoerder van het Ziekenhuis Oost-Limburg.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140204_00963065
De hondenkwekerij uit Riemst, waar zondag elf honden ontsnapten en een meisje zwaar toetakelden, zal bijna zeker de erkenning van de federale overheid verliezen.
'Ook in de toekomst lijkt het weinig waarschijnlijk dat deze eigenaars nog honden zullen mogen fokken', zegt Jan Eyckmans, woordvoerder van de FOD Volksgezondheid, waaronder ook dierenwelzijn ressorteert.
De kwekerij in Riemst werd onmiddellijk na het incident om veiligheidsredenen gesloten door burgemeester Mark Vos. 'Hij heeft erg snel en correct gereageerd', zegt Jan Eyckmans. 'Op basis van de informatie uit het dossier en de vaststellingen ter plaatse, zullen we nu moeten oordelen over de erkenning van deze kwekerij. Wij oordelen op basis van het dierenwelzijn. Er zijn heel wat aanwijzingen dat de huidige toestand in het bedrijf niet overeenstemt met de voorwaarden in de vergunning. De kans is dan ook zeer groot, zeg maar bijna 100 procent, dat we de erkenning zullen intrekken.'
Dat wil niet zeggen dat de kweker geen dieren meer mag houden. 'Zo’n verbod kan alleen door een rechtbank worden uitgesproken', aldus Eyckmans. 'Wat niet wegneemt dat wij een rechter hiertoe kunnen verzoeken.' De woordvoerder voegt er aan toe dat de kweker niet veel kans zou maken mocht hij later een nieuwe vergunning willen aanvragen. 'Dan gaan de elementen uit het verleden meespelen.'
De toestand van het meisje dat werd gebeten is overigens stabiel. 'De wonden moeten nu langzaam kunnen genezen', aldus de woordvoerder van het Ziekenhuis Oost-Limburg.

- Bink2009
- Zeer actief
Jeetje wat heftig..kipo schreef:Wat er hier in de krant stond vandaag: meisjes waren aan het picknicken, toen er 2 of 3 bouviers aan kwamen lopen, meisje 1 is bang voor honden en is meteen weggerend en op een hek geklommen, de andere honden waren toen nog wat verder weg. Meisje 2 was niet bang voor honden en heeft geprobeerd ze weg te sturen, waarop ze gebeten werd en viel en daarop reageerden de andere honden.
- iones
- Zeer actief
Die honden moesten overleven en elkaar beschermen, zich in stand houden. En honden doen dat inderdaad in roedels. Dat maakt ze juist ook zo sociaal en geschikt om samen te leven met mensen.Manu schreef:Verschrikkelijk voor dit meisje.
Toevallig heb ik een x aantal weken geleden een docu gezien over hondenroedels in Amerika. Daar zaten allerlei rassen tussen, straathonden, en het is daar een groot probleem. Ze vormen ook "gangs" en vallen regelmatig mensen of andere dieren aan. Bij sommigen waren ze zelfs huizen binnen gedrongen en hadden de inwoners verjaagd
Ze vingen toen een aantal honden en dat waren 1 op 1 gewoonweg knuffels.
Maar dat die honden in de situatie terecht komen dat ze zo gaan doen, dat is niet de schuld van de honden maar van de mensen. Dat maakt die honden eigenlijk nog niet kwaadaardig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Zo cru als jij het stelt lijkt me dat jij inderdaad ook geen hondenvriend bent.lieke schreef:
Ik zou het niet eens belangrijk vinden of de honden gestoord zijn of niet. Zoals ik al eerder schreef, vind ik de beweegredenen irrelevant. Wat ik relevant vind, is dat er een kind van de fiets is getrokken en zwaar verwond is.
Honden die dergelijk gedrag vertonen horen m.i. ingeslapen te worden. Niet als straf maar uit het oogpunt van veiligheid. Ik snap dus die hele discussie niet zo. Als één van mijn honden zoiets zou flikken zou ik ze hoogstpersoonlijk binnen het uur bij de da afleveren voor de roze spuit.
Ik zelf heb er nog niet direct een mening over.
Maar stel dat die honden wel degelijk een verhaal hebben, zoals husky many zegt? Ze hebben dat nooit kunnen vertellen. Maar ze worden meteen veroordeeld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Nou, dan is er toch één positief punt in dit verhaal.Lynnepien schreef:Hondenkweker verliest fokvergunning
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
iones schreef:Zo cru als jij het stelt lijkt me dat jij inderdaad ook geen hondenvriend bent.lieke schreef:
Ik zelf heb er nog niet direct een mening over.
Maar stel dat die honden wel degelijk een verhaal hebben, zoals husky many zegt? Ze hebben dat nooit kunnen vertellen. Maar ze worden meteen veroordeeld.
Tja, dan ben ik dus geen hondenvriend.
Kennelijk is dit criterium bij sommigen het equivalent van 'alles wat Bello doet is niet zo erg, want mensen zijn véél erger'.
Ik hou dolveel van dieren. Vooral van die van mij.
Maar ik hou nog veel meer van mijn éigen soort. En ik veroordeel ze niet, ik hoef ook geen redenen 'waarom' te horen. Dat interesseert me ook minder dan niets. Als er morgen een leeuw uit de dierentuin ontsnapt die vervolgens gezellig vijf voorbijgangers gaat verorberen, dan begrijp ik dat volkomen. Vanuit zijn standpunt heeft dat beest nog groot gelijk ook. Maar vanuit mijn ménsenstandpunt vind ik dat hoogst onwenselijk gedrag en heb ik liever dat er een grote Bromsnor komt die het dier naar de eeuwige jachtvelden schiet.
Dat deze honden vast en zeker honderd-en-één-redenen hadden om dat arme kind aan te vallen, betwist ik niet. Ik zeg alleen dat ik dat hoogst onacceptabel gedrag vind en dat deze dieren waarschijnlijk a) niet te rehabiliteren zijn (wie onderzoekt trouwens welke hond werkelijk heeft gebeten?) en b) zelfs al zijn ze te rehabiliteren, wie wil ze nou helemaal hebben?
Conclusie c: goed dat ze zijn afgemaakt. En als dat mij een dierenbeul maakt, so be it.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
fes/lou schreef:Jij doet anders ook een hoop aannames.....
Volgens jou kan dat meisje niet door 11 honden aangevallen zijn, want dan had ze het niet overleefd, en volgens jou kunnen mensen ook niet een meisje ontzetten wat aangevallen wordt...
Maar goed, het was blijkbaar niet nodig om 11 agressieve honden af te laten maken....
Nogmaals, zou jij een hond uit het asiel halen die een kind aangevallen had en op de intensive care had doen belanden? Altijd leuk om te vertellen op verjaardagsfeestjes he?
Dis is Bully, hij heeft een kind aangevallen, maar hij kon er niks aan doen, want hij werd opgehitst door andere honden. Hij is nu in therapie, de lieve schat....
Nou, ik kan je een ding vertellen, ik hoef zo'n beest niet, ik neem zn asielbuurman wel, die geen kind verrot heeft gebeten..
En als dat me een minder grote dierenliefhebber maakt, ben ik daar trots op, want ik denk dat mensen in dit soort gevallen belachelijk ver doorslaan...
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Deze lieverd is Wodan, hij heeft zogenaamd een kind gebeten en zou zo maar een spuitje krijgen.Dus daarom hebben wij hem gered want hij had al zo'n slecht leven gehad in een schuur opgesloten gezeten .Hij wilde dat kind echt niet bijten ,hij zag haar en wilde spelen want hij had al een paar jaar geen kusjes en knuffels gehad. Was gewoon dat kind d'r schuld die fietste hard weg en ja toen werd Wodan emotioneel , hij was al zo vaak in de steek gelaten.fes/lou schreef:Maar voor alle hondenknuffelaars.....
Hoe wil je een hond als deze nou presenteren in een asiel?
Dit is Bubba, hij is heel lief, een echte knuffel, maar hij heeft wel met een paar roedelgenoten een kind van de fiets getrokken en toegetakeld. Klein dingetje maar, als je daar goed erg in hebt, heb je er een prima hond aan.....zoiets?
Hoe lang zou die in het asiel zitten denk je? Zou die niet beter af zijn met een spuitje?
Of zeggen jullie, gewoon niet vermelden en meegeven als lieve hond? Het was immers ganging up en daar kan de hond niks aan doen?
Ik heb echt geen idee hoe men zich dat dan voorstelt om zoi'n hond te herplaatsen...
Dat kind was al een rotkind ,die pesten kinderen in de buurt dus zal ze Wodan ook wel gepest hebben.
Wie wil Wodan redden en deze grote knuffelbeer een fijne warme mand geven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee ik heb vraagtekens bij al die 11 honden die allemaal aangevallen hebben, dat is iets heel anders dan aannames doen.fes/lou schreef:Jij doet anders ook een hoop aannames.....
Volgens jou kan dat meisje niet door 11 honden aangevallen zijn, want dan had ze het niet overleefd, en volgens jou kunnen mensen ook niet een meisje ontzetten wat aangevallen wordt...
Maar goed, het was blijkbaar niet nodig om 11 agressieve honden af te laten maken....
Nogmaals, zou jij een hond uit het asiel halen die een kind aangevallen had en op de intensive care had doen belanden? Altijd leuk om te vertellen op verjaardagsfeestjes he?
Dis is Bully, hij heeft een kind aangevallen, maar hij kon er niks aan doen, want hij werd opgehitst door andere honden. Hij is nu in therapie, de lieve schat....
Nou, ik kan je een ding vertellen, ik hoef zo'n beest niet, ik neem zn asielbuurman wel, die geen kind verrot heeft gebeten..
En als dat me een minder grote dierenliefhebber maakt, ben ik daar trots op, want ik denk dat mensen in dit soort gevallen belachelijk ver doorslaan...
vandaar ook die gedragstest.
maar je draait nog maar een tijdje door omwille van je gelijkje hoor, dat lijkt nogal belangrijk voor je te zijn.
en ja hoor, ik zou best een van die honden nemen als het een dh zou zijn.
niet maar zo van een plaatje, maar wel als ik hem/haar had opgezocht in dat asiel en er goed kennis mee had kunnen maken en hem/haar mee had kunnen maken.
die honden kwamen nou ook weer niet uit een normale situatie he en ik ben niet zo gauw geschrokken van honden die geen allemansvriendjes zijn.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 04 feb 2014 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
beatje
De jongen die het kind ontzet heeft uit de honden vertelde dat niet alle honden aanvielen maar een paar.Hij heeft een stok gepakt en tegen ze geroepen een paar dreide naar hem en een deel ging lopen.Ze hebben het kind in de auto gezet en naar een huisarts gereden die iemand die ook wilde helpen wist wonen,die heeft ze gelijk door naar het ziekenhuis gestuurd.Het kind had toen al praktisch geen vel op haar armen zei de jongen.Ze huilde niet en zei niks en staarde alleen voor zich uit.Ze word vandaag geopreerd en heeft nog verscheidende operatie's voor de boeg.
Ik vond zijn verklaring zeer aangrijpend.De ploeg honden zijn trouwens door de fokker ingeslapen,waarschijnlijk om te voor komen dat ze de rest van de honden ontdekten die er niet fraai uit zien.Oa schurftige dwergpichers het zien er precies wel vriendelijke hondjes uit.
Ik vond zijn verklaring zeer aangrijpend.De ploeg honden zijn trouwens door de fokker ingeslapen,waarschijnlijk om te voor komen dat ze de rest van de honden ontdekten die er niet fraai uit zien.Oa schurftige dwergpichers het zien er precies wel vriendelijke hondjes uit.
- iones
- Zeer actief
Hieruit concludeer dat een aantal honden toch een groot onrecht is aangedaan. En als hondenvriend zijnde vind ik dat heel erg.beatje schreef:De jongen die het kind ontzet heeft uit de honden vertelde dat niet alle honden aanvielen maar een paar.Hij heeft een stok gepakt en tegen ze geroepen een paar dreide naar hem en een deel ging lopen.Ze hebben het kind in de auto gezet en naar een huisarts gereden die iemand die ook wilde helpen wist wonen,die heeft ze gelijk door naar het ziekenhuis gestuurd.Het kind had toen al praktisch geen vel op haar armen zei de jongen.Ze huilde niet en zei niks en staarde alleen voor zich uit.Ze word vandaag geopreerd en heeft nog verscheidende operatie's voor de boeg.
Natuurlijk vind ik het voor dat meisje ook verschrikkelijk, ze moet verschrikkelijk veel pijn hebben gehad, en nog. Ik hoop dat ze er heel goed doorkomt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit.Tara schreef:Ja, tot het jouw eigen kind betreft.mmartinn schreef:Tja als het in mijn privesfeer zou gebeuren, zou ik toch eerder een stevig woordje wisselen met die idioot die 11 honden laat ontsnappen.
We hebben het hier over 11 honden niet over 1, ik kan er dus niet inkomen, om ze alle 11 af te maken.
Het kind ligt in het ziekenhuis, is al twee keer geopereerd en is inmiddels buiten levensgevaar. Ze moet dus echt ontzettend te pakken zijn genomen.
Ik heb geen kinderen, maar ik kan me me volledig voorstellen dat je de hele meute honden dood wilt na zo'n afschuwelijk incident.
Overigens was deze 'fokker' naar verluidt al vaker in opspraak geweest.
En het opruimen van deze honden. Betekend niet dat deze meneer zijn straf hoeft te ontlopen.
Heel jammer dat deze meneer weer de kans heeft gehad om honden te verzamelen en dat het tot dit afschuwelijke incident heeft geleid.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- iones
- Zeer actief
Als we zo gaan redeneren, kunnen we alle honden wel in de buurt afmaken waar een kind door een hond aangevallen is.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Natuurlijk is hier ook een stel honden onrecht aangedaan: het begon al met dat ze op de wereld zijn gezet door iemand die ze alleen als handelswaar ziet.iones schreef:Hieruit concludeer dat een aantal honden toch een groot onrecht is aangedaan. En als hondenvriend zijnde vind ik dat heel erg.beatje schreef:De jongen die het kind ontzet heeft uit de honden vertelde dat niet alle honden aanvielen maar een paar.Hij heeft een stok gepakt en tegen ze geroepen een paar dreide naar hem en een deel ging lopen.Ze hebben het kind in de auto gezet en naar een huisarts gereden die iemand die ook wilde helpen wist wonen,die heeft ze gelijk door naar het ziekenhuis gestuurd.Het kind had toen al praktisch geen vel op haar armen zei de jongen.Ze huilde niet en zei niks en staarde alleen voor zich uit.Ze word vandaag geopreerd en heeft nog verscheidende operatie's voor de boeg.
Natuurlijk vind ik het voor dat meisje ook verschrikkelijk, ze moet verschrikkelijk veel pijn hebben gehad, en nog. Ik hoop dat ze er heel goed doorkomt.
En vervolgens moeten andere mensen een stel klote-beslissingen nemen, omdat dingen volledig uit de hand lopen.
Oh wacht, lees dat ie die zelf genomen heeft om zich in te dekken; blijft overeind natuurlijk dat die beestjes de dupe zijn van wat mensen zich er mee menen te kunnen veroorloven.
Wiel
- renee-uk
- Zeer actief
oh kijk!beatje schreef:De jongen die het kind ontzet heeft uit de honden vertelde dat niet alle honden aanvielen maar een paar.Hij heeft een stok gepakt en tegen ze geroepen een paar dreide naar hem en een deel ging lopen.Ze hebben het kind in de auto gezet en naar een huisarts gereden die iemand die ook wilde helpen wist wonen,die heeft ze gelijk door naar het ziekenhuis gestuurd.Het kind had toen al praktisch geen vel op haar armen zei de jongen.Ze huilde niet en zei niks en staarde alleen voor zich uit.Ze word vandaag geopreerd en heeft nog verscheidende operatie's voor de boeg.
waren die vraagtekens van me toch niet zo erg raar

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Sita
- Zeer actief
iones schreef:Hieruit concludeer dat een aantal honden toch een groot onrecht is aangedaan. En als hondenvriend zijnde vind ik dat heel erg.beatje schreef:De jongen die het kind ontzet heeft uit de honden vertelde dat niet alle honden aanvielen maar een paar.Hij heeft een stok gepakt en tegen ze geroepen een paar dreide naar hem en een deel ging lopen.Ze hebben het kind in de auto gezet en naar een huisarts gereden die iemand die ook wilde helpen wist wonen,die heeft ze gelijk door naar het ziekenhuis gestuurd.Het kind had toen al praktisch geen vel op haar armen zei de jongen.Ze huilde niet en zei niks en staarde alleen voor zich uit.Ze word vandaag geopreerd en heeft nog verscheidende operatie's voor de boeg.
Alsof je daarna nog weet welke honden dat kind hebben gebeten.
Vind het verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren, maar snap de genomen beslissing. En die man die wordt hopelijk wel aangeklaagd. De verantwoording dat dit heeft kunnen gebeuren en dat daardoor zowel kind als honden de dupe van zijn ligt echt bij hem!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- iones
- Zeer actief
De beslissing is niet door de politie genomen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik snap dat rehabiliteren niet zo ,ik denk dat er wel meer honden zijn ,ook onder de onze ,die aan zoiets mee zouden kunnen doen.lieke schreef: Tja, dan ben ik dus geen hondenvriend.![]()
Kennelijk is dit criterium bij sommigen het equivalent van 'alles wat Bello doet is niet zo erg, want mensen zijn véél erger'.![]()
Maar ik hou nog veel meer van mijn éigen soort. En ik veroordeel ze niet, ik hoef ook geen redenen 'waarom' te horen. Dat interesseert me ook minder dan niets. Als er morgen een leeuw uit de dierentuin ontsnapt die vervolgens gezellig vijf voorbijgangers gaat verorberen, dan begrijp ik dat volkomen. Vanuit zijn standpunt heeft dat beest nog groot gelijk ook. Maar vanuit mijn ménsenstandpunt vind ik dat hoogst onwenselijk gedrag en heb ik liever dat er een grote Bromsnor komt die het dier naar de eeuwige jachtvelden schiet.
Dat deze honden vast en zeker honderd-en-één-redenen hadden om dat arme kind aan te vallen, betwist ik niet. Ik zeg alleen dat ik dat hoogst onacceptabel gedrag vind en dat deze dieren waarschijnlijk a) niet te rehabiliteren zijn (wie onderzoekt trouwens welke hond werkelijk heeft gebeten?) en b) zelfs al zijn ze te rehabiliteren, wie wil ze nou helemaal hebben?
Conclusie c: goed dat ze zijn afgemaakt. En als dat mij een dierenbeul maakt, so be it.
Ik denk dus dat er meer honden ,onder bepaalde omstandigheden ,hiertoe in staat zijn.
Zouden die omstandigheden zich niet voordoen zullen ze heel ander gedrag laten zien.
Op zich kan ik wel mee leven hoor dat ze afgemaakt zijn ,simpelweg omdat ze daarmee de gang naar het asiel en het waarschijnlijk niet plaatsbaar zijn mee is bespaard.
Maar op zich denk ik niet dat het hoeft te betekenen dat deze honden onder andere ,betere ,omstandigheden per definitie agressief zouden zijn.
Ik vind de eigenaar in deze dus volkomen aansprakelijk en laakbaar.
Overigens niet om flauw te doen Lieke maar zelf heb je ervoor gekozen een hond die oa jouw eigen kind behoorlijk gebeten had te herplaatsen.
Dat vind ik dan toch wel haaks staan op de stelligheid waarmee je in dit topic post.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Jemig wat maakt het nou uit wie de beslissing genomen heeft.
Jullie vinden zeker dat het kind dus eigenlijk eerst helemaal door een patholoog onderzocht moeten worden voordat ze geholpen werd om te kijken welke honden haar nou gebeten hebben, zodat ze de wonden konden vergelijken met de gebitten van de honden.
Ik vind echt dat sommigen in hun dierenliefde een beetje doorslaan.
Ik zou zeggen al degene die nou zoveel medelijden hebben gaan gelijk de honden die naar het asiel zijn gebracht van die vermeerderaar uit het asiel halen om er sociale lieve hondjes van te maken.
Maar dat doen jullie niet he, dus die dierenliefde van jullie is ook niet zo groot.
Jullie vinden zeker dat het kind dus eigenlijk eerst helemaal door een patholoog onderzocht moeten worden voordat ze geholpen werd om te kijken welke honden haar nou gebeten hebben, zodat ze de wonden konden vergelijken met de gebitten van de honden.
Ik zou zeggen al degene die nou zoveel medelijden hebben gaan gelijk de honden die naar het asiel zijn gebracht van die vermeerderaar uit het asiel halen om er sociale lieve hondjes van te maken.
Maar dat doen jullie niet he, dus die dierenliefde van jullie is ook niet zo groot.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- iones
- Zeer actief
Alles maakt dat uit!gonnie schreef:Jemig wat maakt het nou uit wie de beslissing genomen heeft.
Degene die het meeste schuld heeft, laat ál zijn honden afmaken. En ik vraag me af of het om de juiste redenen is.
En dat laatste is echt zwak van jou.
Denk je niet dat ik niet alle dieren zou willen redden als ik dat kon? Maar ik heb al vier honden!
De wil is er echt wel bij mij hoor! Maar er spelen meer factoren mee dan alleen ik zelf. En ik kan in mijn eentje de wereld echt niet redden. Hoe graag ik dat ook wil!
-
gonnie
- Zeer actief
iones schreef:Alles maakt dat uit!gonnie schreef:Jemig wat maakt het nou uit wie de beslissing genomen heeft.
Degene die het meeste schuld heeft, laat ál zijn honden afmaken. En ik vraag me af of het om de juiste redenen is.
En dat laatste is echt zwak van jou.
Denk je niet dat ik niet alle dieren zou willen redden als ik dat kon? Maar ik heb al vier honden!
De wil is er echt wel bij mij hoor! Maar er spelen meer factoren mee dan alleen ik zelf. En ik kan in mijn eentje de wereld echt niet redden. Hoe graag ik dat ook wil!
Nou dan moet je ook niet mauwen dat die honden afgemaakt zijn. Niemand zal ze willen hebben en is het dan zo liefdevol om ze in het asiel te laten zitten?
Groetjes Gonnie.
- iones
- Zeer actief
Mens, mouw zelf eens wat minder, en lees eens wat beter!gonnie schreef:[
Nou dan moet je ook niet mauwen dat die honden afgemaakt zijn. Niemand zal ze willen hebben en is het dan zo liefdevol om ze in het asiel te laten zitten?
Er zijn honden bij afgemaakt die niet eens mee gedaan hebben! Onschuldige honden! Voor jou zegt een hondenleven niet veel, "want dan schiet je te veel door in dierenliefde". Maar waarom zouden mensen die honden niet gewild hebben?
- Tineke
- Zeer actief
Over doorslaan gesproken zeggonnie schreef:Jemig wat maakt het nou uit wie de beslissing genomen heeft.
En nee ik ga geen hond van die man halen uit het asiel ,maar goed ik ben dan uiteraard ook geen dierenliefhebber

-
gonnie
- Zeer actief
Als jij ook even beter leest, had je gelezen dat er geopperd werd dat het moeilijk is uit te zoeken welke honden gebeten hebben en welke niet.iones schreef:Mens, mouw zelf eens wat minder, en lees eens wat beter!gonnie schreef:[
Er zijn honden bij afgemaakt die niet eens mee gedaan hebben! Onschuldige honden! Voor jou zegt een hondenleven niet veel, "want dan schiet je te veel door in dierenliefde". Maar waarom zouden mensen die honden niet gewild hebben?
Ze hadden volgens jou dan zeker eerst goed de wonden van het kind en de gebitten van de honden moeten vergelijken voordat het kind geholpen kon worden.
Het spreekwoord is niks voor niks dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Groetjes Gonnie.
- Biet
- Zeer actief
Om te beginnen met de opmerking naar @Lieke: ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen een eigenaar die op zoek gaat naar een geschikt herplaatsadres en honden die in een asiel geplaatst worden omdat eigenaar er niks mee kan.Tineke schreef:Ik snap dat rehabiliteren niet zo ,ik denk dat er wel meer honden zijn ,ook onder de onze ,die aan zoiets mee zouden kunnen doen.lieke schreef: Tja, dan ben ik dus geen hondenvriend.![]()
Kennelijk is dit criterium bij sommigen het equivalent van 'alles wat Bello doet is niet zo erg, want mensen zijn véél erger'.![]()
Ik denk dus dat er meer honden ,onder bepaalde omstandigheden ,hiertoe in staat zijn.
Zouden die omstandigheden zich niet voordoen zullen ze heel ander gedrag laten zien.
Op zich kan ik wel mee leven hoor dat ze afgemaakt zijn ,simpelweg omdat ze daarmee de gang naar het asiel en het waarschijnlijk niet plaatsbaar zijn mee is bespaard.
Maar op zich denk ik niet dat het hoeft te betekenen dat deze honden onder andere ,betere ,omstandigheden per definitie agressief zouden zijn.
Ik vind de eigenaar in deze dus volkomen aansprakelijk en laakbaar.
Overigens niet om flauw te doen Lieke maar zelf heb je ervoor gekozen een hond die oa jouw eigen kind behoorlijk gebeten had te herplaatsen.
Dat vind ik dan toch wel haaks staan op de stelligheid waarmee je in dit topic post.
Ben het wel eens met je opmerking over die rehabilitatie: toen @S@ndr@ dat beeld plaatste van Gil, bedacht ik dat ook Biet daartoe in staat zou zijn, als ie in bepaalde omstandigheden volledig z'n gang zou kunnen gaan.
Een deel van de hondencommunicatie bestaat uit het gebruik van tanden en als daar niet adequaat op gereageerd wordt, kan de schade erg groot zijn (zeker als het over een Bull Mastiff of een Cane Corso gaat).
Dus inderdaad, in andere omstandigheden, zouden dit prima honden kunnen zijn.
Wiel
- Tineke
- Zeer actief
Oh dat vind ik ook hoor en ik begrijp de beslissing tot herplaatsen dan ook zeker.Biet schreef:Om te beginnen met de opmerking naar @Lieke: ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen een eigenaar die op zoek gaat naar een geschikt herplaatsadres en honden die in een asiel geplaatst worden omdat eigenaar er niks mee kan.
Met haaks staan bedoel ik dat Lieke in dit topic op mij de indruk maakt dat ze meent dat alle bijtende honden afgemaakt moeten worden, maar als het je eigen hond betreft blijkt dat dus soms niet zo makkelijk te zijn en kies je voor een andere optie

- Biet
- Zeer actief
Ik snap 'm wel.Tineke schreef:Oh dat vind ik ook hoor en ik begrijp de beslissing tot herplaatsen dan ook zeker.Biet schreef:Om te beginnen met de opmerking naar @Lieke: ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen een eigenaar die op zoek gaat naar een geschikt herplaatsadres en honden die in een asiel geplaatst worden omdat eigenaar er niks mee kan.
Met haaks staan bedoel ik dat Lieke in dit topic op mij de indruk maakt dat ze meent dat alle bijtende honden afgemaakt moeten worden, maar als het je eigen hond betreft blijkt dat dus soms niet zo makkelijk te zijn en kies je voor een andere optie
Terwijl ik niet vind dat alle bijtende honden per definitie afgemaakt zouden moeten worden, integendeel zelfs.
Laat ik Biet weer als voorbeeld gebruiken (en echt, d'r gaat, nog steeds, geen dag voorbij dat ik niet aan die hond denk/'m mis): als gebleken was indertijd dat hij slecht zou regeren op mijn kinderen die toen hier kwamen, zou ik in eerste instantie meteen gaan omkijken naar een goed herplaatsadres.
Als ik dat echter niet zou kunnen vinden (en er zit dan toch een tijdslimiet aan; kinderen die gaan rondkruipen en zo), had ik 'm zelf naar de dierenarts gebracht.
In die zin dus: als ik er niet voor kan zorgen dat de hond op een plek komt waar dat potentiële gevaar tot een minimum beperkt is en de hond tegelijkertijd toch nog maximaal leeft, is het afgelopen.
Daar zijn ze gewoon te gevaarlijk voor.
Laatst gewijzigd door Biet op 04 feb 2014 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Wiel
- renee-uk
- Zeer actief
nee, ik vind dat die honden eerst een gedragstest moeten ondergaan voordat de spuit erin gaat.gonnie schreef:Jemig wat maakt het nou uit wie de beslissing genomen heeft.
dat is wezenlijk iets heel anders dan wat jij hierboven zet en wat ook niemand maar bij benadering gezegd heeft.
maar ik heb een hond van 9 jaar in huis genomen, hoeveel herplaatsers heb jij?
en hoeveel honden die je zelf gefokt hebt neem je terug als het niet goed met ze gaat?
ik zou mijn mond maar houden over dierenliefde als ik jou was