Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Importeren semen uit Australië
Moderator: moderatorteam
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Importeren semen uit Australië
Heeft iemand hier al sperma geïmporteerd uit Australië?
Hoe ging het in zijn werk, en wat is ongeveer de kostprijs voor het importeren op zich? (dus los van het geld dat de fokker vraagt voor het sperma).
Bedankt!
Hoe ging het in zijn werk, en wat is ongeveer de kostprijs voor het importeren op zich? (dus los van het geld dat de fokker vraagt voor het sperma).
Bedankt!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Importeren semen uit Australië
Nee, geen ervaring mee. Het lijkt me gezien de minimale "reistijd". Van het sperma voordat het in Nederland is vanuit Australië ook wel een flinke gok hoor. K.I. Geeft volgens mij toch al een kleinere kans op dracht en als het helemaal uit Australië moet komen zal dat denk ik alleen diepgevroren kunnen, en daarvan is de slagingskans lager dan bij vers sperma.
Is er geen alternatief, een reu die dichterbij en op reisafstand zit? Als het voor je eigen teefje is kan ik me voorstellen dat er meer geschikte reuen zullen zijn dan die ene in Australië, jouw ras is niet echt zeldzaam te noemen.
Is er geen alternatief, een reu die dichterbij en op reisafstand zit? Als het voor je eigen teefje is kan ik me voorstellen dat er meer geschikte reuen zullen zijn dan die ene in Australië, jouw ras is niet echt zeldzaam te noemen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- bandolero
- Zeer actief
Nee, niet zeldzaam, maar veel dat voldoet voor mij zit er ook niet tussenLongFields schreef: Is er geen alternatief, een reu die dichterbij en op reisafstand zit? Als het voor je eigen teefje is kan ik me voorstellen dat er meer geschikte reuen zullen zijn dan die ene in Australië, jouw ras is niet echt zeldzaam te noemen.

De meeste komen uit lijnen die eigenlijk al oververzadigd zijn naar mijn mening, maar iedereen blijft die maar opnieuw en opnieuw gebruiken... En ik wil die niet

Ik heb Amerikaanse teven, en voel dus allerminst de behoefte om daar een reu op te zetten waarvan compleet België en Nederland al vol van loopt, daarvoor had ik geen vers bloed moeten importeren...
- bandolero
- Zeer actief
Had je mijn bericht effectief gelezen, dan had je sperma zien staan...Inge O schreef:wat is er mis met 'zaad' of 'sperma'?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dan moet je de gok maar nemen, als er niets geschikts dichterbij zit. Maar ik geef je niet heel veel kans dat het zal lukken.bandolero schreef:Nee, niet zeldzaam, maar veel dat voldoet voor mij zit er ook niet tussenLongFields schreef: Is er geen alternatief, een reu die dichterbij en op reisafstand zit? Als het voor je eigen teefje is kan ik me voorstellen dat er meer geschikte reuen zullen zijn dan die ene in Australië, jouw ras is niet echt zeldzaam te noemen.![]()
De meeste komen uit lijnen die eigenlijk al oververzadigd zijn naar mijn mening, maar iedereen blijft die maar opnieuw en opnieuw gebruiken... En ik wil die niet![]()
Ik heb Amerikaanse teven, en voel dus allerminst de behoefte om daar een reu op te zetten waarvan compleet België en Nederland al vol van loopt, daarvoor had ik geen vers bloed moeten importeren...
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 2
Een groot hondenforum hier is http://www.dolforums.com.au er staan wel wat topics over export. Misschien dat je daar ook je vraag kan stellen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
En wat is er mis met twee honden op elkaar zetten?Inge O schreef:wat is er mis met 'zaad' of 'sperma'?

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- bandolero
- Zeer actief
ja, ik zie daar het nut niet van in, ik wil ander bloed behouden dan hetgeen de meeste fokkers hier steeds opnieuw en opnieuw gebruiken.Inge O schreef: juist wel, die combinatie is namelijk wel weer nieuw, zoals je zelf al zegt 'vers bloed', wordt dus doorsnee bij 'bestaand bloed' gevoegd.
Bij een ras waar zoveel honden van zijn, is het zo zonde dat ze de genenpoel zo hard aan het vernauwen zijn

- bandolero
- Zeer actief
dankjewel!IngeK schreef:Een groot hondenforum hier is http://www.dolforums.com.au er staan wel wat topics over export. Misschien dat je daar ook je vraag kan stellen.
- bandolero
- Zeer actief
Ik ga ze ook niet angstvallig weghouden van alles wat hier rondloopt,Inge O schreef:en toch klopt die redenering maar zeer gedeeltelijk want als je nieuwe lijnen angstvallig weghoudt bij de 'oude' dan krijg je gewoon twee smalle lijnen naast elkaar en zijn je nieuwe genen niets of niemand tot nut.bandolero schreef:ja, ik zie daar het nut niet van in, ik wil ander bloed behouden dan hetgeen de meeste fokkers hier steeds opnieuw en opnieuw gebruiken.Inge O schreef: juist wel, die combinatie is namelijk wel weer nieuw, zoals je zelf al zegt 'vers bloed', wordt dus doorsnee bij 'bestaand bloed' gevoegd.
Bij een ras waar zoveel honden van zijn, is het zo zonde dat ze de genenpoel zo hard aan het vernauwen zijn
maar wel van hetgeen afkomstig is van 4 welbepaalde reuen die een nogal heel grote stempel gedrukt hebben

Ik snap wat je wil zeggen hoor,
maar ik heb ook allesbehalve de neiging om een nieuwe smalle lijn te beginnen,
ik wil gewoon zelf niet gaan inmengen met die bepaalde lijnen. Ik wil mijn eventueel toekomstige lijnen proberen daar vrij van te houden (andere mensen doen uiteraard wat zij willen), en er zijn wel nog BC's hier te vinden uit lijnen die daar vrij van zijn hoor, die opties zijn er zeker.
Heb gewoon een knappe reu gevonden die helaas in Australië zit, dus vroeg me af hoeveel dat zou kosten.
Nog niets concreets...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
en een nakomeling van die reu importeren of met je teef die kant op behoort niet tot de opties?bandolero schreef:Ik ga ze ook niet angstvallig weghouden van alles wat hier rondloopt,Inge O schreef:en toch klopt die redenering maar zeer gedeeltelijk want als je nieuwe lijnen angstvallig weghoudt bij de 'oude' dan krijg je gewoon twee smalle lijnen naast elkaar en zijn je nieuwe genen niets of niemand tot nut.bandolero schreef:ja, ik zie daar het nut niet van in, ik wil ander bloed behouden dan hetgeen de meeste fokkers hier steeds opnieuw en opnieuw gebruiken.Inge O schreef: juist wel, die combinatie is namelijk wel weer nieuw, zoals je zelf al zegt 'vers bloed', wordt dus doorsnee bij 'bestaand bloed' gevoegd.
maar wel van hetgeen afkomstig is van 4 welbepaalde reuen die een nogal heel grote stempel gedrukt hebben
Ik snap wat je wil zeggen hoor,
maar ik heb ook allesbehalve de neiging om een nieuwe smalle lijn te beginnen,
ik wil gewoon zelf niet gaan inmengen met die bepaalde lijnen. Ik wil mijn eventueel toekomstige lijnen proberen daar vrij van te houden (andere mensen doen uiteraard wat zij willen), en er zijn wel nog BC's hier te vinden uit lijnen die daar vrij van zijn hoor, die opties zijn er zeker.
Heb gewoon een knappe reu gevonden die helaas in Australië zit, dus vroeg me af hoeveel dat zou kosten.
Nog niets concreets...
- bandolero
- Zeer actief
Teef zet ik niet op de vlieger voor een dekking, dus da's geen optie.crutz schreef: en een nakomeling van die reu importeren of met je teef die kant op behoort niet tot de opties?
Nakomeling, misschien wel ja.
Ik heb tijd, er zijn nog verschillende opties mogelijk.
Maar de kostprijs weten enkel en alleen voor het importeren van sperma is altijd wel handig he

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat kunnen ze vast wel vertellen bij een organisatie als bijvoorbeeld Cryolab in Eersel: http://www.cryolab.nl/nl/bandolero schreef: Maar de kostprijs weten enkel en alleen voor het importeren van sperma is altijd wel handig he
Het lijkt me handiger zoiets na te vragen bij de betreffende instantie dan hier op het forum.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bandolero schreef:Teef zet ik niet op de vlieger voor een dekking, dus da's geen optie.crutz schreef: en een nakomeling van die reu importeren of met je teef die kant op behoort niet tot de opties?
Nakomeling, misschien wel ja.
Ik heb tijd, er zijn nog verschillende opties mogelijk.
Maar de kostprijs weten enkel en alleen voor het importeren van sperma is altijd wel handig he
je wil wel wat bijzonders, maar niet reizen met je teef? ze is hier neem ik aan ook per vliegtuig gekomen vanuit de USA en een evt import van een nakomeling zal ook moeten vliegen....
mss kunnen ze je hier meer info geven over de kosten?
http://www.cryolab.nl/nl/inseminatie
- bandolero
- Zeer actief
Bedankt, ik zal eens contact opnemen met Cryolab.
- bandolero
- Zeer actief
En net gedekte teef zet ik liever niet op een vlieger neen...crutz schreef:bandolero schreef:crutz schreef: je wil wel wat bijzonders, maar niet reizen met je teef? ze is hier neem ik aan ook per vliegtuig gekomen vanuit de USA en een evt import van een nakomeling zal ook moeten vliegen....
Anderen hoeven het daar niet mee akkoord te zijn, maar ik doe het liever niet.
Bovendien is Australië waarschijnlijk ook niet zo simpel met betrekking tot hun quarantaine ed... (geen idee hoor, denk ik maar, zou ik moeten opzoeken).
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is gelukkig enkel op de heenweg en inmiddels ingekort naar 10 dagenbandolero schreef:En net gedekte teef zet ik liever niet op een vlieger neen...crutz schreef:bandolero schreef:crutz schreef: je wil wel wat bijzonders, maar niet reizen met je teef? ze is hier neem ik aan ook per vliegtuig gekomen vanuit de USA en een evt import van een nakomeling zal ook moeten vliegen....
Anderen hoeven het daar niet mee akkoord te zijn, maar ik doe het liever niet.
Bovendien is Australië waarschijnlijk ook niet zo simpel met betrekking tot hun quarantaine ed... (geen idee hoor, denk ik maar, zou ik moeten opzoeken).