Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Nu zijn t eens niet die gevaarlijke pitbuls of herders

Ongelezen bericht door Ariane »

Daar lopen al twee topics over :wink:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik vind deze topic naam beetje kinderachtig, komt over alsof je een vingertje wilt wijzen van kijk dan, geen pitbulls/herders , terwijl er een meisje zwaargewond is..
Maakt toch geen ruk uit welk ras het was..
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Alle honden kunnen het zijn, het hoeven niet persee herders of pitbulls te zijn.
Alle honden hebben (als het goed is) tanden. Een labrador kan dus net zo goed vals zijn en bijten.
Het is alleen jammer dat vaak alleen de herders en pitbulls in het nieuws komen.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, want dat is het enige wat er in het nieyws komt. Als een Golden iemand aan gort bijt, komt dat niet in het nieuws. Nou ja, daar zorgt het HF dan wel voor :LOL: :LOL: :LOL:
Marion.

semmyboy schreef:Alle honden kunnen het zijn, het hoeven niet persee herders of pitbulls te zijn.
Alle honden hebben (als het goed is) tanden. Een labrador kan dus net zo goed vals zijn en bijten.
Het is alleen jammer dat vaak alleen de herders en pitbulls in het nieuws komen.
Hou toch op!
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

En door de honden af te maken, geneest het meisje in een keer.
Supererg natuurlijk, maar dat dan direct alle honden dood moeten.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

semmyboy schreef:Alle honden kunnen het zijn, het hoeven niet persee herders of pitbulls te zijn.
Mensen moeten zich niet blindstaren op een ras als er mensen gebeten worden, alle honden kunnen bijten en verkeerd doen, media springt er wel vaak bovenop als het pitbulls zijn, omdat dat voor sensatie zorgt, maar dat weten de meesten hier al :zweep:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:En door de honden af te maken, geneest het meisje in een keer.
Supererg natuurlijk, maar dat dan direct alle honden dood moeten.
Nou wil niet lullig doen maar als mijn bouvier een kind aan zou vallen zou ik toch wel zo over de zeik raken dat ik hem misschien zelf wel kapot zou slaan.
Jammer van die 11 dode honden maar kan er verder niet mee zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als mijn honden uit het niets een kind aan zouden vallen, was ik er ook klaar mee.
Ookal zijn het Jack Russells en maken ze misschien minder schade dan een grote hond.
Ik hoop dat het kind er overheen komt, lijkt me afschuwelijk om mee te maken..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
mmartinn
Zeer actief

Tja als het in mijn privesfeer zou gebeuren, zou ik toch eerder een stevig woordje wisselen met die idioot die 11 honden laat ontsnappen.
We hebben het hier over 11 honden niet over 1, ik kan er dus niet inkomen, om ze alle 11 af te maken.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik denk dat het voor de honden niet zo slecht is dat ze dood zijn,de man is blijkbaar al eerder veroordeelt voor dierenverwaarlozing er zijn nog tig honden gevonden in een schuur,die er niet allemaal even florisant uit zagen.
Dit voorval heeft niks met rassen te maken maar met het in omstandigheden houden van honden.Bij mij in de buurt is eens een roedel rotweilers uitgebroken die 2 ezels en een paar schapen hebben dood gebeten ,een hondje en kind zwaar verwond hebben.De honden zijn in beslag genomen en afgemaakt.
Dat heeft ook niks met het ras te maken,maar met het feit dat de honden zonder leiding in de tuin geflikkert zijn.Het was ook allemaal famile van elkaar,dus eigenlijk een verwilderde bende.
mmartinn
Zeer actief

Ja. maar ik vind het dan zo jammer dat die honden niet heropgevoed kunnen worden, en dat dan de echte daders (de mens erachter) vaak nog vrijuit gaan ook.
Daarom vind ik het altijd zo wrang.
Die honden zijn dan dood en doordat de wet er niet duidelijk in is neemt de baas gewoon weer nieuwe dieren. En voila problemen beginnen opnieuw
Afbeelding
beatje

Was net in het journaal dat ze al eerder 40 honden hebben weggehaald wegens mishandeling en verwaarloozing.Ik schat zo maar in dat deze meneer geen honden meer mag en kan houden,ze hebben op hun tocht niet alleen het kind maar ook nog een agent en andere mensen gebeten.Ik ben de laatste die een hond weg zou doen of laten inslapen.Maar wat moet je in zo'n geval anders?Geen asiel neemt de verantwoording om zo'n hond te herplaatsen,want dan is het weer een slecht asiel ,mocht de hond hervallen.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik vind kinderen bijten ook not done. De meeste honden worden toch wel gefokt op kindvriendelijkheid. Als hier een kind gebeten wordt door 1 of meerdere honden dan worden deze ook ingeslapen. Kinderen zijn eenmaal bijna niet te ontwijken. Of je moet de hond herplaatsen en zeker weten dat er geen kinderen over de vloer komen.
mmartinn
Zeer actief

beatje schreef:Was net in het journaal dat ze al eerder 40 honden hebben weggehaald wegens mishandeling en verwaarloozing.Ik schat zo maar in dat deze meneer geen honden meer mag en kan houden,ze hebben op hun tocht niet alleen het kind maar ook nog een agent en andere mensen gebeten.Ik ben de laatste die een hond weg zou doen of laten inslapen.Maar wat moet je in zo'n geval anders?Geen asiel neemt de verantwoording om zo'n hond te herplaatsen,want dan is het weer een slecht asiel ,mocht de hond hervallen.
Het is dan een beetje jammer dat er 51 honden nodig zijn, voordat er bepaald word dat hij geen honden meer mag.
Er worden honderden honden uit het buitenland gehaald, waarvan merendeel met een instabiele levensloop, waarom zouden de honden uit het nieuwsbericht dan niet heropgevoed kunnen worden?
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mmartinn schreef:
beatje schreef:Was net in het journaal dat ze al eerder 40 honden hebben weggehaald wegens mishandeling en verwaarloozing.Ik schat zo maar in dat deze meneer geen honden meer mag en kan houden,ze hebben op hun tocht niet alleen het kind maar ook nog een agent en andere mensen gebeten.Ik ben de laatste die een hond weg zou doen of laten inslapen.Maar wat moet je in zo'n geval anders?Geen asiel neemt de verantwoording om zo'n hond te herplaatsen,want dan is het weer een slecht asiel ,mocht de hond hervallen.
Het is dan een beetje jammer dat er 51 honden nodig zijn, voordat er bepaald word dat hij geen honden meer mag.
Er worden honderden honden uit het buitenland gehaald, waarvan merendeel met een instabiele levensloop, waarom zouden de honden uit het nieuwsbericht dan niet heropgevoed kunnen worden?
waarom zou je ze willen heropvoeden als er 100den andere niet bijtgrage honden kunnen heropgevoed worden? :U:

Daarnaast vind ik het stom van stellig te beweren dat ze heropgevoed worden, maar er zelf geen in huis nemen om de daad bij het woord te voegen. Ja ja, heropvoeden moet etc etc... maar wel door een ander :19:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Mensen oordelen snel! Als ze 1 keer gebeten zijn door een duitse herder, zijn gelijk alle duitse herders vals!
En als een labrador zal bijten komt het bijna niet in het nieuws, bij uitzondering van dit artikel.
Ik ben er een beetje klaar mee met vooroordelen!
Elk ras kan vals zijn, ook schattige poedeltjes en labradors. Ze hebben immers allemaal tanden, en ze kunnen allemaal bijten.
Het is ook maar net wat voor soort baasje ze treffen en hoe die hen opvoed.
Ik ben ook is gegrepen door een jack russel, maar dat betekend niet dat alle jack russels zo zijn. Ik ga dat ras ook niet bevooroordelen.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mmartinn
Zeer actief

maart schreef:waarom zou je ze willen heropvoeden als er 100den andere niet bijtgrage honden kunnen heropgevoed worden? :U:

Daarnaast vind ik het stom van stellig te beweren dat ze heropgevoed worden, maar er zelf geen in huis nemen om de daad bij het woord te voegen. Ja ja, heropvoeden moet etc etc... maar wel door een ander :19:
Waarom zou je ze niet heropvoeden?

Waarom zou ik het niet zelf willen???
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mmartinn schreef:

omdat je hier op een forum zit te typen ipv je meteen naar het asiel te reppen om de andere honden te gaan heropvoeden.
beatje

Nou mmartin ik zou zeggen,meld je aan.In nederland heb je een groep die zitten te springen om mensen die een hond willen opvoeden die gebeten heeft.
https://www.facebook.com/groups/becreat ... omenhonden ik zou zeggen ,aan de slag
Marion.

Marco88 schreef:
Mensen moeten zich niet blindstaren op een ras als er mensen gebeten worden, alle honden kunnen bijten en verkeerd doen, media springt er wel vaak bovenop als het pitbulls zijn, omdat dat voor sensatie zorgt, maar dat weten de meesten hier al :zweep:
Mwah. Hier op het HF wordt doorgaans maar 1 sensatie-berichtje geschreven als het over pittbuls gaat, nu ineens 3 :mrgreen:
Marion.

mmartinn schreef:Ja. maar ik vind het dan zo jammer dat die honden niet heropgevoed kunnen worden
Maak je die honden daar blij mee, denk je? Dood is genadig hoor.
mmartinn
Zeer actief

beatje schreef:Nou mmartin ik zou zeggen,meld je aan.In nederland heb je een groep die zitten te springen om mensen die een hond willen opvoeden die gebeten heeft.
https://www.facebook.com/groups/becreat ... omenhonden ik zou zeggen ,aan de slag
Bedankt voor je link, ik wist helemaal niet dat er zoiets bestond.
Alleen ik kom op een facebooksite, maar zie niks wat met honden te maken heeft.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

maart schreef:
mmartinn schreef:

omdat je hier op een forum zit te typen ipv je meteen naar het asiel te reppen om de andere honden te gaan heropvoeden.
:19:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:
mmartinn schreef:Ja. maar ik vind het dan zo jammer dat die honden niet heropgevoed kunnen worden
Was beter geweest voor die eigenaar (in dit geval)
Afbeelding
Marion.

Tara schreef:
mmartinn schreef:
Marion. schreef:
Was beter geweest voor die eigenaar (in dit geval)
Ach hou toch op joh, als een groep honden met elkaar een kind zo toetakelen, dan hoeven ze van mij niet heropgevoed te worden hoor.
Honden genoeg te koop en te krijg, ik vind dit echt onacceptabel. En reken maar dat die eigenaar zijn straf niet zal ontlopen.
Met dit soort dingen kom je niet weg.
Buiten dat... waarom zou een eigenaar ontzien moeten worden in dit geval?

Maar mag er op 2 van de 3 topics over dit krantenbericht een slotje, modjes?
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:Buiten dat... waarom zou een eigenaar ontzien moeten worden in dit geval?
Ik doelde op de genadigde dood, maar dan voor de eigenaar. :wink:
In dit geval vind ik het jammer dat ik tegen de doodstraf ben.
Afbeelding
Marion.

Tara schreef:
Marion. schreef:
Tara schreef:
mmartinn schreef: Was beter geweest voor die eigenaar (in dit geval)
Ach hou toch op joh, als een groep honden met elkaar een kind zo toetakelen, dan hoeven ze van mij niet heropgevoed te worden hoor.
Honden genoeg te koop en te krijg, ik vind dit echt onacceptabel. En reken maar dat die eigenaar zijn straf niet zal ontlopen.
Met dit soort dingen kom je niet weg.
Buiten dat... waarom zou een eigenaar ontzien moeten worden in dit geval?

Maar mag er op 2 van de 3 topics over dit krantenbericht een slotje, modjes?
Ik lees het anders, dat hij bedoelt dat het beter voor die eigenaar was geweest als hij was afgemaakt. :roll:
He??? De eigenaar moest worden afgemaakt? Waar lees je dat uit?
mmartinn
Zeer actief

Nou ja ik ben tegen dat soort straffen. Maar sommige mensen verdienen het eigenlijk wel.
51 honden verwaarlozen, sorry hoor!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”