Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?
Met Bleza heb ik daarstraks 9,5 km gefietst, met Jade 6,5.
Jade heeft tussendoor 1 of 2 pauzes nodig om even wat te drinken en wat bij te komen.
Bleza loopt aan een stuk door, in hetzelfde tempo ook. Ik laat ze zelf het tempo bepalen, mits ze gewoon draven.
Bleza's hart is erg slecht, en Jade is voor zover ik weet kerngezond.
Op dit moment zit Bleza de boel weer te bewaken, en Jade ligt knock-out naast me op de bank.
Hoe kan het dat er zo'n groot verschil tussen die 2 zit?
Ik zou vanwege de gezondheid toch verwachten dat het andersom zou zijn qua uithoudingsvermogen en vermogen om te herstellen.
Jade heeft tussendoor 1 of 2 pauzes nodig om even wat te drinken en wat bij te komen.
Bleza loopt aan een stuk door, in hetzelfde tempo ook. Ik laat ze zelf het tempo bepalen, mits ze gewoon draven.
Op dit moment zit Bleza de boel weer te bewaken, en Jade ligt knock-out naast me op de bank.
Ik zou vanwege de gezondheid toch verwachten dat het andersom zou zijn qua uithoudingsvermogen en vermogen om te herstellen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?
Waarschijnlijk omdat het twee verschillende honden zijn????
Daar zit bij mijn honden ook veel verschil in. Ashley kan de hele dag knallen, maar als ze rust krijgt ligt ze knockout.
Scott haakt veel sneller af bij het sporten, maar herstelt veel sneller. Die heeft ook veel meer reden om weer in actie te komen, want die vind alles om hem heen belangrijk. Ashley niet, die heeft geen interesse in alles wat niet op een schaap lijkt.
Daar zit bij mijn honden ook veel verschil in. Ashley kan de hele dag knallen, maar als ze rust krijgt ligt ze knockout.
Scott haakt veel sneller af bij het sporten, maar herstelt veel sneller. Die heeft ook veel meer reden om weer in actie te komen, want die vind alles om hem heen belangrijk. Ashley niet, die heeft geen interesse in alles wat niet op een schaap lijkt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Krijgt Jade het sneller warm tijdens het fietsen?moosje schreef:Met Bleza heb ik daarstraks 9,5 km gefietst, met Jade 6,5.
Het kan ook zijn dat Bleza zichzelf niet de gelegenheid gunt om te rusten.
Misschien voelt zij zich wel sterk verplicht om te waken?
Wat zou er gebeuren als je Bleza in een ruimte laat waar niets te waken valt na de fietstocht?
Zomaar een gedachte
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Vindt Jade het wel leuk? Biry vindt er dus geen ruk aan aan dat fietsen. De eerste 100 meter is het lang leve de lol en dan denkt ze 'shit, we gaan nog verder, ze meent dit serieus
'. Nou en dan gaat ze dus in een slakkengang alsof ze al uren gelopen heeft. Ben al eens uitgemaakt voor dierenbeul omdat ik haar zo meenam en ze overduidelijk heel erg moe was. We waren nog geen 5 minuten onderweg
Overigens heeft ze wel de UV test uitgelopen op haar gemakje. Toen was het wel leuk, want er renden nog andere honden mee en die dienen natuurlijk niet voor je te lopen. Stom beest 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
tsja niet iedere hond heeft hetzelfde energieniveau. Pom vindt het wel leuk, fietsen (al heb ik haar nog geen 6 km mee haha, 10 minuten tot nu toe) , maar daarna gaat ze lekker slapen. Ze is sowieso niet zo high-energy, vindt alles wel prima maar thuisgekomen is ze meteen vertrokken naar dromenland:D
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
@Ranetje: Bleza heeft in haar kennel geslapen toen ik met Jade weg was. Dat is zo'n 45 minuten geweest. Daarna is ze weer klaar voor actie.
Ze ligt nu ook gewoon weer rustig te slapen, maar als ik zo opsta dan staat ze weer bij de deur te stuiteren om mee te gaan.
Ze is prima af te remmen wat dat betreft, maar ze houdt gewoon van actie.
Dat Jade het sneller warm heeft kan wel kloppen, ze heeft een dikkere vacht natuurlijk. Al is die momenteel niet zo heel dik.
@Veertje, ze vond het in het begin niet leuk, de eerste paar keer, maar inmiddels ziet ze de lol er wel van in. Ze is alleen zo snel moe.
@Inge, ik snap je, maar ze heeft die beweging echt nodig, anders is ze in huis ontzettend druk, en tijdens de wandelingen is ze dan ook een grote stuiterende hoop hond. Dat ze geen sportconditie krijgt weet ik, en dat is ook absoluut niet de intentie.
Maakt het nog uit of ze 2 uur per dag losloopt tijdens een wandeling of een minuut of 45 naast de fiets loopt?
Ik heb het idee dat het loslopen veel inspannender is dan het naast de fiets lopen. Tijdens een wandeling rent en vliegt ze alle kanten op, en speelt en ravot met andere honden. Dan is ze ook geen seconde rustig.
Het is gewoon een heel energiek hondje. We fietsen 1 keer in de week 8-10 kilometer, en 2 keer per week een km of 5. Ze vind het geweldig om te doen, en begint al te stuiteren als ze merkt dat ze alleen mee mag, want dan gaan we fietsen. Als we 'gewoon' gaan wandelen is ze veel minder enthousiast.
Ze ligt nu ook gewoon weer rustig te slapen, maar als ik zo opsta dan staat ze weer bij de deur te stuiteren om mee te gaan.
Ze is prima af te remmen wat dat betreft, maar ze houdt gewoon van actie.
Dat Jade het sneller warm heeft kan wel kloppen, ze heeft een dikkere vacht natuurlijk. Al is die momenteel niet zo heel dik.
@Veertje, ze vond het in het begin niet leuk, de eerste paar keer, maar inmiddels ziet ze de lol er wel van in. Ze is alleen zo snel moe.
@Inge, ik snap je, maar ze heeft die beweging echt nodig, anders is ze in huis ontzettend druk, en tijdens de wandelingen is ze dan ook een grote stuiterende hoop hond. Dat ze geen sportconditie krijgt weet ik, en dat is ook absoluut niet de intentie.
Maakt het nog uit of ze 2 uur per dag losloopt tijdens een wandeling of een minuut of 45 naast de fiets loopt?
Ik heb het idee dat het loslopen veel inspannender is dan het naast de fiets lopen. Tijdens een wandeling rent en vliegt ze alle kanten op, en speelt en ravot met andere honden. Dan is ze ook geen seconde rustig.
Het is gewoon een heel energiek hondje. We fietsen 1 keer in de week 8-10 kilometer, en 2 keer per week een km of 5. Ze vind het geweldig om te doen, en begint al te stuiteren als ze merkt dat ze alleen mee mag, want dan gaan we fietsen. Als we 'gewoon' gaan wandelen is ze veel minder enthousiast.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Waarom zet je Bleza niet aan het werk door haar te laten denken? Csiva kan ik 4 uur per dag laten rennen zonder dat ze echt moe wordt, maar van een half uurtje werken waarbij ze moet nadenken wordt ze wel moe 
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Machie schreef:Waarom zet je Bleza niet aan het werk door haar te laten denken? Csiva kan ik 4 uur per dag laten rennen zonder dat ze echt moe wordt, maar van een half uurtje werken waarbij ze moet nadenken wordt ze wel moe
Dit dus.
Eng ook om haar zo'n eind te laten lopen naast de fiets, zou mijn idee niet zijn.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Denkspelletjes doen we op de dagen dat we niet fietsen of dagen dat we geen losloopwandeling hebben.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, als de hond het naar haar zin heeft.
Ik laat Jarah ook lekker hollen hoor, Jarah heeft een vernauwde aorta. Ik fiets dan niet maar als ze achter een haas aan rent is ze daarna ook moe, en s'zomers moet ze dan soms nog in het bos even gaan liggen nou dan wacht ik even tot ze weer opstaat en dan lopen we naar huis.
Ik heb geen zin om Jarah als een patiënte te behandelen, als ze eventueel tijdens het hollen doodgaat heeft ze het wel naar haar zin gehad.
En s'zomers als het erg heet is is het eigenlijk Tama, en die is voor zover ik het weet gezond, die het eerst in de schaduw gaat liggen na een hele lange wandeling.
Ik laat Jarah ook lekker hollen hoor, Jarah heeft een vernauwde aorta. Ik fiets dan niet maar als ze achter een haas aan rent is ze daarna ook moe, en s'zomers moet ze dan soms nog in het bos even gaan liggen nou dan wacht ik even tot ze weer opstaat en dan lopen we naar huis.
Ik heb geen zin om Jarah als een patiënte te behandelen, als ze eventueel tijdens het hollen doodgaat heeft ze het wel naar haar zin gehad.
En s'zomers als het erg heet is is het eigenlijk Tama, en die is voor zover ik het weet gezond, die het eerst in de schaduw gaat liggen na een hele lange wandeling.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als je Bleza tijdens wandelingen ziet rondrennen, klinkt 45 minuten draven naast de fiets helemaal niet zo extreem. Als zij hier logeert, maken we zonder problemen wandelingen van 2 uur en dan is het samen met Mila aan één stuk door rennen en spelen. Ze is gewoon een energieke hond die ook echt geniet van rennen en bewegen, en die ondanks haar aandoening een prima conditie heeft.
Ik zou haar zelf ook niet zo snel beperken, als je ziet hoe ze geniet als ze lekker kan rennen... Natuurlijk is het een risico, maar Bleza wordt er echt niet gelukkiger van als je haar gaat afremmen, die wil af en toe gewoon lekker knallen.
Ik zou haar zelf ook niet zo snel beperken, als je ziet hoe ze geniet als ze lekker kan rennen... Natuurlijk is het een risico, maar Bleza wordt er echt niet gelukkiger van als je haar gaat afremmen, die wil af en toe gewoon lekker knallen.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Misschien komt het omdat Jade heel veel met de omgeving bezig en Blaas alleen met rennen. Blaadje hier, auto daar, oh kijk een hondje, wat ruik ik nu, ... Dat is ook heel vermoeiend.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Door een goed fysiek kun je veel, maar door een goed karakter verzet je bergen.
Je hondje met de wat zwakkere gezondheid heeft misschien een sterker karakter, daardoor meer doorzettingsvermogen.
En dat is dan ook gelijk je valkuil bij zo'n hondje.
Je hondje met de wat zwakkere gezondheid heeft misschien een sterker karakter, daardoor meer doorzettingsvermogen.
En dat is dan ook gelijk je valkuil bij zo'n hondje.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 03 feb 2014 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben er van overtuigd dat naast de fiets lopen veel inspannender is dan uren loslopen. Alleen al omdat je het toch forceert, zelfs als ze los mee zou lopen is er de drang om je bij te houden. Hier zijn ze na een rondje fietsen kapot terwijl ze loslopen langer volhouden.
Fietsen met een hond met een slecht hart zou ik zelf nooit doen. Je kan haar ook gewoon hond laten zijn zonder de problemen op te zoeken. En wat clickertraining doet ook wonderen hoor.
Fietsen met een hond met een slecht hart zou ik zelf nooit doen. Je kan haar ook gewoon hond laten zijn zonder de problemen op te zoeken. En wat clickertraining doet ook wonderen hoor.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Bleza geniet ervan om samen er met de fiets op uit te trekken wat is daar erg aan?
Als mijn honden het leuk vonden om naast de fiets mee te rennen deed ik dat ook, ben weleens wezen fietsen maar kwam niet ver moest ze zowat vooruit trekken.
Al fiets ik niet met ze omdat ik niet apart met de honden weg wil, neem ze altijd alle drie tegelijk mee en dan vind ik met de fiets niet handig.
Als mijn honden het leuk vonden om naast de fiets mee te rennen deed ik dat ook, ben weleens wezen fietsen maar kwam niet ver moest ze zowat vooruit trekken.
Al fiets ik niet met ze omdat ik niet apart met de honden weg wil, neem ze altijd alle drie tegelijk mee en dan vind ik met de fiets niet handig.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
We doen het al een jaar zo, alleen het fietsen is opgebouwd. Verder dan die (nog geen) 10 km gaan we niet.
Het advies van de cardioloog was gewoon zo doorgaan. Dus dat doen we gewoon.
Wel apart dat ik al vaker op het forum heb geschreven dat we een paar keer per week fietsen, en ook afstanden erbij, en dat er toen niks over gezegd werd en nu wel.
Het advies van de cardioloog was gewoon zo doorgaan. Dus dat doen we gewoon.
Wel apart dat ik al vaker op het forum heb geschreven dat we een paar keer per week fietsen, en ook afstanden erbij, en dat er toen niks over gezegd werd en nu wel.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gewoon lekker fietsen. ik heb liever een hond die een goed maar een kort leven had dan een hond met een lang leven met beperkingen en die overal in wordt geremd.
ellen
ellen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat weegt Bleza, en wat is het gewicht van Jade?
Jade is qua type natuurlijk een heel ander soort hond dan Bleza.
Ik kan me zo voorstellen dat daar ook enig verschil in belasting in zal zitten, het kan voor Jade wel veel inspannender zijn om naast de fiets te draven omdat zij veel zwaarder gebouwd is en per beweging meer gewicht moet voortbewegen.
Misschien heel raar gedacht hoor, maar ik zou me er wel wat bij voor kunnen stellen.
Ik kan me zo voorstellen dat daar ook enig verschil in belasting in zal zitten, het kan voor Jade wel veel inspannender zijn om naast de fiets te draven omdat zij veel zwaarder gebouwd is en per beweging meer gewicht moet voortbewegen.
Misschien heel raar gedacht hoor, maar ik zou me er wel wat bij voor kunnen stellen.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
ellen en de birmanen schreef:gewoon lekker fietsen. ik heb liever een hond die een goed maar een kort leven had dan een hond met een lang leven met beperkingen en die overal in wordt geremd.
ellen
Dat zou kunnen. Jade weegt 39,5, Bleza 23.LongFields schreef:Wat weegt Bleza, en wat is het gewicht van Jade?