Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hekel aan de auto hebben.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Een hekel aan de auto hebben.

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamara. schreef:
ranetje schreef: ????????????
Wat bedoel je?
ik het het woordje 'niet' er 1x teveel inzitten waardoor mijn zit niet klopte. Ik dacht dat je mij daarop wees door te quoten :wink: Daarop reageerde ik met de aangepaste zin. :Q:
:lol1:
Haha dat had ik niet eens gezien.
Ik las het zinnetje zoals je het had verbeterd :mrgreen: en volgens Alma was hij bij haar in de auto niet wagenziek
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

misschien rijdt ria als een krant :D
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

sbientje schreef:misschien rijdt ria als een krant :D

Zonder flauw te willen doen maar daar zou ik zeker rekening mee houden, :wink: Rufus is als pup heel lang missslijk geweest in de auto. Zolang ik rechtuit reed was het goed, maar een beetje te snel door de bocht, over een rotonde of een verkeersdrempel en hij moest kotsen. Moest er altijd goed op letten dat ik rustig reed en dan was er niks aan de hand. Dus zoiets kan ook nog meespelen.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Hier sprong hij de andere twee ook achterna maar hij had wel een voorkeur om voorin te zitten.
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sinds gisterenavond laat is Ari aan de spuitpoep, vannacht ook al een keer. Misschien was hij in de auto al niet helemaal lekker en heeft hij daarom 2x gekotst. Wie weet is het toeval ?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Connie schreef:
alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Hier sprong hij de andere twee ook achterna maar hij had wel een voorkeur om voorin te zitten.
Hier zit hij ook altijd voorin, zoals het hoort bij een prinsje. :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

thom schreef:Sinds gisterenavond laat is Ari aan de spuitpoep, vannacht ook al een keer. Misschien was hij in de auto al niet helemaal lekker en heeft hij daarom 2x gekotst. Wie weet is het toeval ?
Dat zou heel goed kunnen Thom :ok:
Ach jee heeft hij het virus ook al te pakken? :(:
Beterschap voor het ventje.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
thom schreef:Sinds gisterenavond laat is Ari aan de spuitpoep, vannacht ook al een keer. Misschien was hij in de auto al niet helemaal lekker en heeft hij daarom 2x gekotst. Wie weet is het toeval ?
Dat zou heel goed kunnen Thom :ok:
Ach jee heeft hij het virus ook al te pakken? :(:
Beterschap voor het ventje.
Vanmorgen in de tuin al 2x en een paar keer op de hei, het spuit er gewoon uit.
Nu ligt hij lekker op de bank te slapen.
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Het blijft gissen, zeker als er meerdere dingen aan de hand zijn. Succes met de spuiterij!
thom
Zeer actief
Contacteer:

h a n s schreef:Het blijft gissen, zeker als er meerdere dingen aan de hand zijn. Succes met de spuiterij!
Wat bedoel je meerdere dingen ?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:
Lijkt me niet dat hij toen misselijk was.
Niks van gemerkt in elk geval. Ik had hem in een gordel op de voorstoel en ik ben een frisse lucht figuur dus het raam aan mijn kant was open en aan zijn kant een stukje.
Misschien is het toeval en heeft hij het rondwarend virus te pakken. Ik zou hem totdat hij beter is niet meenemen in de auto.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik zou hem juist als je de mogelijkheid hebt in de kofferbak zetten maar das geheel mijn ervaring met Leo die
daar juist rustiger van werd, puur omdat hij niet bij me kon komen en zich daar bij neerlegde? maar das mijn ervaring.
Voorin geeft meer prikkels en eerlijk gezegd als ik met 2 man in de auto zit moet je gewoon achterin hondje :mrgreen:

Maar dat kotsen kan heel goed zijn dat hij dus gewoon ziek is, mischien iets verkeerd gegeten?
Groetjes Heidi
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

hewi schreef:Ik zou hem juist als je de mogelijkheid hebt in de kofferbak zetten maar das geheel mijn ervaring met Leo die
daar juist rustiger van werd, puur omdat hij niet bij me kon komen en zich daar bij neerlegde? maar das mijn ervaring.
Voorin geeft meer prikkels en eerlijk gezegd als ik met 2 man in de auto zit moet je gewoon achterin hondje :mrgreen:

Maar dat kotsen kan heel goed zijn dat hij dus gewoon ziek is, mischien iets verkeerd gegeten?
Afgelopen donderdag heeft onze viespeuk bij elke wandeling poep gegeten, maar het lijkt me sterk dat hij daar zaterdagmorgen misselijk van was, verder heeft hij niks raars gegeten. Het poepeten lijkt vooralsnog een 1- malig avontuur, want daarna heeft hij het niet meer gedaan, onze kleine viespeuk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wordt er in de auto gerookt? Zo ja, niet meer doen. Zo nee, dan gaat het vanzelf wel over. Zoveel pups en jonge honden zijn wagenziek en dat blijft maar bij heel weinig oudere honden ook zo. Doorgaan, niks raars doen en op een dag zal het weg zijn. Gaat normaal gesproken vanzelf.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Wordt er in de auto gerookt? Zo ja, niet meer doen. Zo nee, dan gaat het vanzelf wel over. Zoveel pups en jonge honden zijn wagenziek en dat blijft maar bij heel weinig oudere honden ook zo. Doorgaan, niks raars doen en op een dag zal het weg zijn. Gaat normaal gesproken vanzelf.
Nee, in de auto roken we niet (meer).
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zet hem eens achterin in een kennel/bench.
Mijn ervaring is dat ze voorin, doordat ze alles zien, veel eerder opgewonden en daardoor misselijk raken dan gewoon in de kennel achterin.
Bench of autokennel (wanneer bench doek eroverheen zodat ie alleen naar achteren kan kijken), eventueel lekker kleedje erin...
Doordat ze dan minder heen en weer kunnen meebewegen en minder zien verdwijnt de misselijkheid veel sneller. Auto wordt weer leuk, problem solved :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Ik zou ook net zeggen, hup achterin de auto.
Wij hebben hier een hond die ook wagenziek was, op de achterbank ging het beter.
In de achterbak weer minder, dus allemaal oude kleden en handdoeken op de achterbank gelegd en vooral oppassen hoe je remt en de bochten neemt, overdreven rustig doen dus, de hond moet vertrouwen krijgen in wat de auto inhoud.

Ook gingen wij vaak een klein stukje rijden en dan iets leuks er aan verbinden.
Dus naar een plek die de hond heel fijn vindt, dan wordt de auto leuk, want er gebeurt iets leuks na dat nare ding :wink:
Dus niet alleen rijden als het moet, maar ook gaan voor de fun :D
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ontzettend bedankt voor de vele tips. :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sbientje schreef:misschien rijdt ria als een krant :D
:LOL: :LOL:

En dat kan zomaar waar zijn. Jack kotste (ondanks Primatour) heel vaak wel een keer bij ex in de auto, maar nooit bij mijn vader in de auto (wel kwijlen, niet kotsen), en bij zoon in de auto gaat het tot dusver ook redelijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”